Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

Problema Termocupla AC


Recommended Posts

Salutare. Recent am descoperit ca atunci cand pornesc AC, nu mai porneste termocupla ca inainte. Am scos mufa din radiator si folosind un creion de control, am pus masa si am verificat firul ALB/NEGRU respectiv cel VIOLET. Cand am pus pe cel ALB/NEGRU, ventilatorul a inceput sa mearga la viteza maxima (s-a aprins si lampa din creion). Cand am pus pe cel VIOLET nu s-a intamplat nimic in schimb lampa de control s-a aprins. Ideea este ca nu mai merge pe viteza 1, dar nu inteleg atunci de ce imi indica ca trece curent prin fir, daca ceva este intrerupt ? Va rog sa ma ajutati !
Link to comment
Share on other sites

Salutare. Recent am descoperit ca atunci cand pornesc AC, nu mai porneste termocupla ca inainte. Am scos mufa din radiator si folosind un creion de control, am pus masa si am verificat firul ALB/NEGRU respectiv cel VIOLET. Cand am pus pe cel ALB/NEGRU, ventilatorul a inceput sa mearga la viteza maxima (s-a aprins si lampa din creion). Cand am pus pe cel VIOLET nu s-a intamplat nimic in schimb lampa de control s-a aprins. Ideea este ca nu mai merge pe viteza 1, dar nu inteleg atunci de ce imi indica ca trece curent prin fir, daca ceva este intrerupt ? Va rog sa ma ajutati !

Salut , te referi la ventilatorul din fata radiatorului ? Treptele e viteza sunt date de doua relee aflate in cutia de pe aripa stanga . In mod normal , cand cuplezi AC , cupleaza si releul corespunzator treptei 1 de turatie. In alte situatii ( temperatura lichid mare , etc) cupleaza pe treapta a 2-a. Verifica totodata si rezistenta de pe ventilator , se cam arde si nu "pleaca pe trepta 1.Termocupla de pe radiator da comanda doar daca temperatura lichidului este mare , nu cand cuplezi AC.Am sa-ti pun o schema cu releele , poate te ajuta.....

post-980-0-69477800-1333782962_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Eu am folosit una de pe un radiator Renault. Nu stiu cati ohmi are, am pus-o la plezneala si a mers. Am banuit doar ca ar avea cam aceleasi valori. Separat nu stiu daca gasesti la dezmembrari, pt ca nu e nimeni fraier sa dea electroventilatorul fara acea rezistenta sau invers.

Aia Renault nici macar nu arata la fel cu cea originala, are o forma spiralata dar care zic eu ca e mai buna deoarece se raceste mai bine.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri. Acum problema este: de unde pot face rost de un ELV sau de o rezistenta pentru cel ce il am acum ? Sau imi poate da cineva specificatiile rezistentei (putere / rezistenta) ? Se poate face una sau trebuie neaparat originala ? Edited by Kitzsteinhorn91
Link to comment
Share on other sites

Am gasit pe diverse site-uri de piese electronice rezistoare, ca si constructie la fel cu cel de pe ELV, singura problema este ca nu stiu exact valorile rezistentei ca sa o pot alege pe cea corecta. Undeva am citit ca ar fi 0.5 OHM / 80W / ~40A. Este corect ? Rog pe cineva sa imi dea datele exacte ca sa stiu ce sa cumpar. Va multumesc.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.