Jump to content

pompa servo. Pareri


ebenize

Recommended Posts

pai este normal, schimba lichidul ,apoi daca persistaa,atunci pune ce soluti vrei ca oricum o sa trebuiasca sa schimbi pompa, dar asa mai faci si tu experimente, cu riscul de a ceda si caseta de directie, succes.(regulile sunt urmatoarele, nu baga aditivi in combustibil, are el destule, nu baga aditivi in motor,are uleiul destule, si deasemenea, nici in uleiul hidraulic, cu siguranta are cei mai multi agenti de curatare si lubrifiere) asa ca nu baga nimic, din ce iti recomanda comercianti, ci doar producatorii ai uzinei,.
Link to comment
Share on other sites

Iti spun eu ce sa faci ca am schimbat 2 pompe sh si pana la urma am luat noua.

Iei un litru de Mobil 1 ATF 320 e vreo 25 de lei si mergi sa iti schimbi lichidul din instalatie si sa ti se faca o aerisire completa si corecta a instalatiei.

Ce fel de pompa ai pe masina ? E cu fundul rotund ?

O poti si desface nu este foarte greu (automat daca faci treaba asta schimbi lichidul), are niste paleti care se invart pe un ax oval, daca gasesti paleti rupti inseamna ca ala este zgomotul pe care il auzi. Te uiti si pe interior, nu trebuie sa aiba "zgarieturi pronuntate", fundul pompei trebuie sa fie perfect in interior (o sa vezi ca arata ca o oglinda concava). Daca zici ca este zgomotoasa de 6 luni nu prea mai are rost sa o repari adica sa ii schimbi paletii rupti pentru ca mai mult ca sigur se vor rupe iar.

Acum depinde si de norocul tau, sunt doua solutii si anume ii schimbi lichidul si aerisesti instalatia iar daca zgomorul dispare pompa te va mai tine dar daca nu dispare atuni cand va crapa eu te sfatuiesc sa iei pompa noua.

Link to comment
Share on other sites

i-am schimbat uleiul cum ai zis tu .. defapt mecanicul. O data un mecanic l-a scos cu seringa si cand am vazut procedura a2a zi m-am dus la altcineva si mi-a ridicat-o pe elevator, scos lichid complet etc etc.. dar tot nu a disparut probabil o sa pice curand..
Link to comment
Share on other sites

Ai fost la mecanic sau la chirurg ? Glumeam.

Daca zgomotul s-a pastrat dupa schimbarea uleiului (curge cam tot daca virezi rotile stanga/dreapta cu masina suspendata) si ti-a si aerisit bine instalatia pompa nu mai poate fi recuperata. O sa fie din ce in ce mai zgomotoasa si la un moment dat se va rupe axul pompei moment in care vei ramane fara servo.

Cumpara pompa noua si mergi la un service bun sa ti-o monteze, este foarte important sa aeriseasca corect instalatia, cat despre chirurgul ala cu seringa uita de existenta lui.

Link to comment
Share on other sites

D_ul Catuxxx,

 

"fluierat" din pompa poate sa vina si din uzura supapei sau, mai bine, o combinatie intra uzura supapei si sediul ei. Dar este mai rar: deobicei zgomot este datorat uzura placilor de presiune care inchide ansablu rotor/stator: daca asta sun zgriate (ceva usor, luand in considerare ca sunt din aluminiu) ulei in presiune "fuge" intre zgriaturi si "fluiera" (CAVITĂȚIE)

 

Pe cat tine de paleti rupti trebuie sa ati umblat cam mult cu pompa aproape distrusa sa rupeti paleti, dece paleti se rupe numai daca stator (axul oval care ati spus D_vs) are o uzura asa de mare ca paleti se blocheza in loc ca sa intra inapoi in rotor cand ajunge la punct in care se schimba curbura la stator. Si cand se rupe, in general, pompa se blocheaza imediat, dece miscare de celealalte paleti trage piesa rupta intre rotor si stator unde ea se pune ca o pana.

 

Si cand inlocuiti o pompa e mai bine daca aruncati un litru in plus de ulei pentru o spalare completa al instalatiei, asa cum scrie ZF in instructiuni de montaj. Facand asa parte din "pilitura" care este "lipita" de instalatia se aduce cu primul litru de ulei. De folos poate sa fie si un filtru special pentru servodirectie: costa un pic dar e mult mai bun de "filtru" din rezervor.

 

 

 

Iti spun eu ce sa faci ca am schimbat 2 pompe sh si pana la urma am luat noua.

Iei un litru de Mobil 1 ATF 320 e vreo 25 de lei si mergi sa iti schimbi lichidul din instalatie si sa ti se faca o aerisire completa si corecta a instalatiei.

Ce fel de pompa ai pe masina ? E cu fundul rotund ?

O poti si desface nu este foarte greu (automat daca faci treaba asta schimbi lichidul), are niste paleti care se invart pe un ax oval, daca gasesti paleti rupti inseamna ca ala este zgomotul pe care il auzi. Te uiti si pe interior, nu trebuie sa aiba "zgarieturi pronuntate", fundul pompei trebuie sa fie perfect in interior (o sa vezi ca arata ca o oglinda concava). Daca zici ca este zgomotoasa de 6 luni nu prea mai are rost sa o repari adica sa ii schimbi paletii rupti pentru ca mai mult ca sigur se vor rupe iar.

Acum depinde si de norocul tau, sunt doua solutii si anume ii schimbi lichidul si aerisesti instalatia iar daca zgomorul dispare pompa te va mai tine dar daca nu dispare atuni cand va crapa eu te sfatuiesc sa iei pompa noua.

post-54927-0-57264600-1334566047_thumb.jpg

Edited by MEDES CALAN
Link to comment
Share on other sites

Daca nu am fost clar incerc sa explic mai bine: nu de fiecare data pompa e de vina cand se aude un zgomot la virare.

 

Lucruri care poate sa produca aceast zgomot sunt urmatoarele:

 

1) Pompa;

 

2) lipsa de ulei in rezervor ca, cand pompa merge, aduce ulei sub limita de minim si face ca pompa trage air impreuna cu ulei si creeza o emulsie;

 

3) Ulei nepotrivit sau care isi a pierdut carateristice. Daca ulei nu mai are carateristice de care este nevoie cand pompa se inverte el nu are viscozitate necesara sa umple complet camara care se deschide intre paleti de la rotor si spatiu care ramane neumplut se umple cu gazuri de ulei. Cand camara se inchide la sfarsit de rotatie bulite astea se inchide brusc si produce un zgomot numit cavitatie.Mai ales ca un ulei nepotrivit ridica, de mult temperatura a pompei si aduce probleme asemenatoare cu cele de punct (5);

 

4) tub de alimentare ulei din bazin sau, dupa cas, o-ring de etanjare pompa cu bazin. Tub de alimentare, chiar daca apare perfect, poate sa aibe niste microfracturi prea mice sa iesa ulei dar suficent de late sa intre air cand pompa trage ulei. Oring poate sa se fie copt sau miscat;

 

5) lipsa de schimbator de caldura de la ulei in furtun de retur, dupa cas (nu toate motorizari sunt nevoite/prevazute cu aceast sistem): daca furtun fost inlocuit de cineva care nu isi a dat seama ca parte din cupru/otel este importanta pentru racire uleiu si a pus un furtun fara ulei nu mai are cum sa se receasca si incepe sa fierba.

 

Daca pompa ar fi de vina de fiecare data cand se aude un zgomot la viraj eu as fiu cel mai fericit (le vind) dar exista mai multe lucruri la care un om trebuie sa se uita inainte sa deie o parere de moarte.

 

Si, lucru cel mai important, de fiecare data cand se inlocuiesc piese la sistem de directie e mai bine daca se face o curatare cu un litru de ulei, pentru a scoate impuritati din instalatia.

Edited by MEDES CALAN
Link to comment
Share on other sites

inteleg.. eu tare cred ca ar putea fi problema de la punctul 4 pentru ca la mine curge tot timpul ulei adica completez destul de des cate un pic sa mentin intre min si maxim.. Pe la caseta si pe la pompa nu curge deci e pe undeva pe la furtune pentru ca e ceva ulei pe ele.
Link to comment
Share on other sites

Zgomot nu are intotdeuna legatura cu pierderi de ulei: daca sunt zgriate placi de presiune pompa fluiera dar nu pierde ulei.

 

2 intrebari: ulei face spuma in bazin? Si daca incercati sa faceti aerisirea zgomot temporar dispare sau nu se schimba nimic?

 

(PS imi cer scuze daca nu scriu chiar corect in limba Romana dar sunt italian).

Link to comment
Share on other sites

Foarte corect ce ati spus, defapt este cam la fel cu ce am zis si eu dar cu termeni ceva mai tehnici.

Pierderile de ulei nu sunt cauzate tot de pompa ? daca supapa nu mai functioneaza corect si nu mai reuseste sa asigure aerisirea instalatiei asa cum trebuie, normal ca presiunea in instalatie creste, nu ? si de aici apar scurgeri de ulei.

Daca ne gandim pe partea cealalta, pompa capata uzura din pricina uleiului si uite asa ne invartim in cerc.

Spuma (ca la o halba de bere :thumbsup: , numai ca rosie) in borcan face in momentul aerisirii instalatiei, apoi apar doar niste "bule"

Edited by CatuXXX
Link to comment
Share on other sites

dar cand dau stanga dreapta , nu ar trebui sa bolboroseasca ? gen sa se modifice nivelul in vas? la mine pare sa ramana la fel, totusi o sa mai verific. Stiu ca la un ford fiesta tot asa bazaia servo , a fost dus la casa auto si acolo i-au schimbat un furtun de retur.
Link to comment
Share on other sites

In majoritatea cazurilor, rezolvarile tin de service, pe forum sunt discutii.

Cand dai stanga dreapta se modifica nivelul lichidului din borcan. Cu motorul oprit sigur apar bule in borcan iar cu motorul pornit nu stiu, pentru ca nu m-am uitat niciodata cred ca apar si atunci la fel. Spuma acea pronuntata apare in momentul aerisirii instalatiei la schimbul lichidului de servo.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.