Jump to content

problema vacuum / turbo


Recommended Posts

Salut

 

Acum aproximativ o luna adus un 320d (Facelift - 150CP) e46 (2002) din Germania;

Masina se comporta bine la drum, dar am observat o anumita lipsa de putere pe toata plaja de turatii.

 

Ca si simptome am observat:

- lipsa de putere pana la 2300 - 2500 ture (chiar cu pedala la fund, pana la 2300-2500 ture este lenesa, ca si cum turbina nu ar interveni mai deloc, dupa care incepand de la 2500 ture se simte turbina / incepe sa traga )

- putere scazuta in general (chiar si dupa 2500 ture masina nu are demarajul care ar trebui, este o tenta mai lenesa - mentionez ca am mai condus alt 320d cu aceeasi motorizare )

 

La achizitionarea masinii, fostul proprietar in germania mi-a explicat ca turbina a fost schimbata acum 2 luni cu una noua.

Am solicitat factura pentru turbina, iar pe aceasta este specificat pretul de 407 euro ( putin cam mic pentru o turbina noua).

 

Operatiuni efectuate / Piese Schimbate:

- filtru de aer (inlocuit)

- filtru epurator (inlocuit)

- EGR + Admisie (curatate)

- senzor presiune admisie - MAP (curatat)

- toate furtunasele de vacuum inlocuite

- filtru electrovalva turbo ( Convertor Presiune ) curatat

 

Citind cateva topicuri pe forum am decis sa incerc testul cu mufa debitmetrului; asadar am deconectat debitmetrul si am observat o oarecare imbunatatire a comportamentului acceleratiei la turatii mici.

Masina accelereaza bine incepand de la 1700 ture pana la 3000 de ture, dupa care din nou se simte lipsa de putere.

 

Mentionez ca in ambele cazuri (cu / fara debitmetru deconectat), trecerile de la momentele in care masina trage si cele in care pierde putere, se manifesta lin ( nu bruscheaza - acceleratia este liniara)

 

Saptamana trecuta am hotarat sa fac o diagnosticare la un service mai renumit din oras.

Am pus masina pe tester si am gasit pe langa 4 bujii arse, urmatoarele erori :

- 4530 - presiune supraalimentare prea mica

- 3FB1 - debitmetru de aer cu pelicula termica-semnal prea mic/ aer fals

 

A doua eroare (3FB1) cred ca a aparut din cauza decuplarii mufei de la debitmetru (dupa cateva teste nu a mai aparut)

 

Dupa mai multe verificari (verificat EGR, catalizator, intercooler, vacuum, debitmetru) mecanicul care s-a ocupat de masina a concluzionat ca turbina cu creeaza suficienta presiune si

mi-a explicat ca furtunul gros care intra in EGR ar fi trebuie sa fie mult mai tare in timp ce masina este turata, si ca ar trebui data turbina jos pentru o mai buna viziune asupra problemei.

A verificat senzorul de presiune de pe admisie (nu stiu exact prin ce metoda - l-a demontat si a plecat cu el ), si mi-a dat de inteles ca si acesta ar putea fi defect si posibil de aici cauza problemelor,

dar cel mai sigur turbina este dusa.

 

I-am expicat mecanicului cum se comporta masina dupa decuplarea debitmetrului, a verificat debitmetrul si a zis ca este OK (problema vine din alta parte) !!

Inainte sa ma arunc la chaltuieli mari as incerca mai intai sa inlocuiesc senzorul de pe admisie, si ulterior (daca este necesar) debitmetrul.

 

Astept opiniile voastre.

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

E bine sa verifici tija de la turbina, din cate stiu trebuie sa actioneze pe toata plaja de turatii.

Din ce am observat, in momentul in care pornesc motorul, tija este trasa dar nu complet (putin peste jumatate din cursa ei)

Cand acclerez masina , tija isi schimba pozitia ... da nu am fost foarte atent cum si la ce turatie.

Voi face o verificare, imediat ce gasesc ceva timp liber.

 

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Geometria variabila trebuie sa mearga usor. Daca pui un furtun ar trebui sa faca toata cursa doar la vacuumul facut cu gura.

 

Am scos furtunasul care vine de la turbo si intra in electrovalva (convertor presiune) si am incercat sa fac vacuum cu gura;

Tija se trage pana la capat, insa mai greu la final ( pentru a ajunge la capatul cursei am fost nevoit sa trag aer cu ceva mai mult efort)

 

Am rugat pe cineva sa accelereze masina in timp ce ma uitam la actuator; am observat ca in timp ce o accelerez tija nu se deplaseaza foarte mult,

similar cu cea din acest video :

Nu stiu daca acest lucru este ok sau nu...

 

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

eu am exact aceeasi problema ca si tine si iti pot spune ca din debitmetru nu este sigur pentru ca eu am luat altul nou tot oem bosch si tot la fel merge, furtunase vacum schimbate(toate), senzor admisie..

dupa parerea mea tot ceva legat de EGR-Turbina este..pana sa deblochez egr-ul nu aveam eroare de debitmetru, asta a aparut dupa deblocarea egr-ului...

eu ce nu am verificat este cotul de la debitmetru ce intra in turbina deoarece imi si fluiera cam rau si cam devreme de pe la 1400 de ture..de multa vreme caut o rezolvare pentru asta dar pe aici nu prea se mai ofera nimeni sa ajute..pacat..(daca ajungi la o rezolvare sa postezi si aici sa vedem si ceilalti cu aceste probleme)..

Edited by whisperer
Link to comment
Share on other sites

Eroarea 4530 este exact senzorul presiune admisie

 

Uite o schema electrica si poate te ajuta si la ce piesa sa te uiti : http://wds.spaghetticoder.org/en/svg/sp/SP0000020743.svg?m=e46

 

4530 4530 (1297) manifold pressure regulation

I've got the following error

Code:

 

4530 4530 (1297) manifold pressure regulation

Error counter: 30

Logistic counter: 40

1. Umweltsatz

Mileage 133200 km

mean engine speed 2206.59 rpm

coolant temperature 62.17 deg C

maximal rail pressure of the last 10ms 677.43 bar

injection mass index value without mass balance control 23.24 mg/cyc

intaken air mass per cylinder 541.94 mg/Hub

value of boost pressure 1102.76 hPa

Linearised APP1 40.16 %

duty cycle - exhaust refeeding actuator 29.93 %

duty cycle - manifold pressure actuator 77.98 %

atmosphaere pressure 994.46 hPa

2. Umweltsatz Mileage 133700 km

mean engine speed 2868.57 rpm

coolant temperature 79.24 deg C

maximal rail pressure of the last 10ms 819.22 bar

injection mass index value without mass balance control 23.63 mg/cyc

intaken air mass per cylinder 541.94 mg/Hub

value of boost pressure 1132.30 hPa

Linearised APP1 100.00 %

duty cycle - exhaust refeeding actuator 4.73 %

duty cycle - manifold pressure actuator 70.89 %

atmosphaere pressure 1004.30 hPa

 

positive Regelabweichung/Ladedruck zu niedrig

Test conditions not yet fulfilled

Error present now and already stored

Error would not cause a warning lamp to light up

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Error code: 45 30 71 06 00 00 1E 28 34 08 50 70 56 3B 56 70

33 26 63 65 34 3A 68 81 68 3C 56 73 7F 06 5A 66

=============================================================

Edited by srb_alex
Link to comment
Share on other sites

eu am exact aceeasi problema ca si tine si iti pot spune ca din debitmetru nu este sigur pentru ca eu am luat altul nou tot oem bosch si tot la fel merge, furtunase vacum schimbate(toate), senzor admisie..

dupa parerea mea tot ceva legat de EGR-Turbina este..pana sa deblochez egr-ul nu aveam eroare de debitmetru, asta a aparut dupa deblocarea egr-ului...

eu ce nu am verificat este cotul de la debitmetru ce intra in turbina deoarece imi si fluiera cam rau si cam devreme de pe la 1400 de ture..de multa vreme caut o rezolvare pentru asta dar pe aici nu prea se mai ofera nimeni sa ajute..pacat..(daca ajungi la o rezolvare sa postezi si aici sa vedem si ceilalti cu aceste probleme)..

 

Eu cred ca ai probleme cu una dintre electrovalve sau chiar amandoua (EGR + Turbo), le-ai verificat sa vezi daca functioneaza? Sau poate turbina ta este pe duca daca zici ca si fluiera.

Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca ai probleme cu una dintre electrovalve sau chiar amandoua (EGR + Turbo), le-ai verificat sa vezi daca functioneaza? Sau poate turbina ta este pe duca daca zici ca si fluiera.

 

 

sincer nu am verificat electrovalvele dar nu cred sa fie de la ele..eu cred ca tot de la turbo este ceva dar de ce merge bine dupa 2200 de ture

Link to comment
Share on other sites

Cam obosit debitmetrul, murdar de aia iti da eroare de semnal prea mic. O solutie ieftina e pierburg 722684.09, costa 350RON. Am mai spus pe forum, dar vad ca nimeni nu risca. Debitmetrele bosch sunt cam fragile, nu tin mai mult de 50000km, eu am pus bosch nou de la reprezentanta la bmw uk care a fost schimbat in garantie dupa doar 2 luni cu unul si mai prost. In final mi-a fost recomandat de un specialist bmw acest senzor practic ca nu vine cu tot cu corp, puteti cauta pe bmwland.co.uk, numai vorbe de lauda. Eu sunt extrem de multumit. Foarte important sa se stearga vechile valori ale debitmetrului care a fost pe masina altfel veti avea simptome cum ar fii lipsa de putere pana in 2700rpm dupa care te baga in scaun si da si mult fum negru.

Ar mai fii electrovalva EGR defecta, infundat filtrul. Aceasta poate da simptomele pe care le descrie initiatorul topicului, gen turbina intra tarziu dupa 2500 rpm.

Link to comment
Share on other sites

eu am exact aceeasi problema ca si tine si iti pot spune ca din debitmetru nu este sigur pentru ca eu am luat altul nou tot oem bosch si tot la fel merge, furtunase vacum schimbate(toate), senzor admisie..

dupa parerea mea tot ceva legat de EGR-Turbina este..pana sa deblochez egr-ul nu aveam eroare de debitmetru, asta a aparut dupa deblocarea egr-ului...

eu ce nu am verificat este cotul de la debitmetru ce intra in turbina deoarece imi si fluiera cam rau si cam devreme de pe la 1400 de ture..de multa vreme caut o rezolvare pentru asta dar pe aici nu prea se mai ofera nimeni sa ajute..pacat..(daca ajungi la o rezolvare sa postezi si aici sa vedem si ceilalti cu aceste probleme)..

 

cand am schimbat filtrul de aer si furtunasele de vacuum am scos si acest cot (debitmetru - turbo) si am observat ca garnitura la capatul de jos al cotului (la intrarea in turbina) era cazuta iar in jurul ei era mult ulei scurs.

Poti verifica, se scoate destul de usor - dupa demontarea debitmetrului trebuie sa iasa la mana.

 

piesa numarul 6 parca http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=13_0962&hg=13&fg=20

Edited by sergiu_w32
Link to comment
Share on other sites

Cam obosit debitmetrul, murdar de aia iti da eroare de semnal prea mic. O solutie ieftina e pierburg 722684.09, costa 350RON. Am mai spus pe forum, dar vad ca nimeni nu risca. Debitmetrele bosch sunt cam fragile, nu tin mai mult de 50000km, eu am pus bosch nou de la reprezentanta la bmw uk care a fost schimbat in garantie dupa doar 2 luni cu unul si mai prost. In final mi-a fost recomandat de un specialist bmw acest senzor practic ca nu vine cu tot cu corp, puteti cauta pe bmwland.co.uk, numai vorbe de lauda. Eu sunt extrem de multumit. Foarte important sa se stearga vechile valori ale debitmetrului care a fost pe masina altfel veti avea simptome cum ar fii lipsa de putere pana in 2700rpm dupa care te baga in scaun si da si mult fum negru.

Ar mai fii electrovalva EGR defecta, infundat filtrul. Aceasta poate da simptomele pe care le descrie initiatorul topicului, gen turbina intra tarziu dupa 2500 rpm.

 

Debitmetrul l-am curatat cu un spray special, dar fara efect, il voi schimba curand, cred ca voi merge pe varianta cu cel pierburg;

citisem undeva ca dupa schimbarea debitmetrului este necesara o recodare / resoftare in ECU, este adevarat ?

 

Astazi am montat noul senzor MAP, si s-a putut observa o mica imbunatatire in comportamentul acceleratiei, dar prea putin sesizabil, poate e doar o impresie a mea; in orice caz am eliminat o posibila cauza a problemei.

 

In seara asta voi curata filtrul electrovalvei EGR si voi incerca sa le inversez eventual, in speranta ca o voi identifica pe cea defecta (daca este).

 

Multumesc tuturor pentru sfaturi / raspunsuri.

Link to comment
Share on other sites

Zilele trecute am curatat filtrul la electrovalva EGR (la electrovalva turbo a fost curatat acum 2 saptamani), am mers cu masina in probe dar nici o diferenta.

Am inversat electovalvele intre ele, dar nici de data asta nu s-a observat nici o diferenta.

M-am gandit ca problema ar putea fi de la EGR, asa ca am scos furtunasul de la EGR si l-am astupat cu un surub, am mers in probe dar nici aceasta modificare nu a adus nici o imbunatatire.

 

Pe durata probelor am observat un aspect care mi-a scapat din vedere pana acum; la 1700 ture, apas acceleratia la fund iar indicatorul de motorina urca spre jumatate ( 10 L ), se opreste un timp in aceasta zona, pana cand masina atinge turatia de 2300, dupa care incepe sa creasca spre maxim odata cu revenirea puterii ( momentul in care turbina isi face simtita prezenta )

 

Acest hop intre 1700 - 2300, se resimte ca si cum s-ar gatui alimentarea cu motorina / aer.

Am decuplat mufa debitmetrului, si am observat ca acest comportament dispare complet; cu debitmetrul decuplat, in momentul in care apas acceleratia la fund indicatorul de motorina urca imediat pana la capat (20 L) iar masina trage liniar pe toata plaja de turatii; pot simti prezenta turbinei inca de la 1800-1900 ture.

 

In final, dupa toate testele efecuate, cred ca adevarata problema este senzorul MAF / Debitmetrul, nu sunt total convins deoarece cei de la service unde am facut diagnoza, mi-au spus ca debitmetrul e OK, iar prin decuplarea lui nu fac decat sa modific comportamentul altor componente.

 

Nu stiu ce sa cred ... astept parerile voastre.

 

@whisperer

ai incercat sa decuplezi mufa la debitmetru ? ai observat vreo imbunatatire de comportament ?

 

@MICKYDUTA

debitmetrul pierburg necesita rescriere soft ?

Link to comment
Share on other sites

Electrovalvele de la turbo si EGR nu se curata/repara.... ci se schimba. Din proprie experienta iti recomand sa le schimbi pe amandoua deoarece lucreza in tandem si daca una din ele a picat, cealalalta o va urma cu siguranta in viitorul nu foarte indepartat.

Deasemenea atentie la diametrul furtunaselor de la turbo si egr atunci cand le schimbati! Dimensiunea corecta este 3,5 X 2,0. Nu puneti de 3 sau 3,2 pt ca veti modifica presiunea si vor aparea probleme gen: tija geometrie variabila turbina nu se trage complet, egr nu functioneaza in parametrii si apare acel lag in jur de 2.000 / rot de care vorbesc foarte multi pe forum. Repet, chestia cu furtunele si electrovalve o spun din proprie experienta; dimensiunea corecta a furtunelor poate face o mare diferenta!

Link to comment
Share on other sites

Electrovalvele de la turbo si EGR nu se curata/repara.... ci se schimba. Din proprie experienta iti recomand sa le schimbi pe amandoua deoarece lucreza in tandem si daca una din ele a picat, cealalalta o va urma cu siguranta in viitorul nu foarte indepartat.

Deasemenea atentie la diametrul furtunaselor de la turbo si egr atunci cand le schimbati! Dimensiunea corecta este 3,5 X 2,0. Nu puneti de 3 sau 3,2 pt ca veti modifica presiunea si vor aparea probleme gen: tija geometrie variabila turbina nu se trage complet, egr nu functioneaza in parametrii si apare acel lag in jur de 2.000 / rot de care vorbesc foarte multi pe forum. Repet, chestia cu furtunele si electrovalve o spun din proprie experienta; dimensiunea corecta a furtunelor poate face o mare diferenta!

Cand am schimbat furtunasele le-am lasat putin mai lungi .. din ce imi aduc aminte; si nici nu stiu exact ce dimensiune sunt.

Voi incerca sa le cumpar pe original (gata taiate / dimensionate corect); ar trebui sa se gaseasca ...

Link to comment
Share on other sites

Cand am schimbat furtunasele le-am lasat putin mai lungi .. din ce imi aduc aminte; si nici nu stiu exact ce dimensiune sunt.

Voi incerca sa le cumpar pe original (gata taiate / dimensionate corect); ar trebui sa se gaseasca ...

 

Nu e nevoie sa le cumperi pe original, fi atent doar la diametrul furtunului... sa fie neaparat de 3,5. Eu am cumparat 3 metri si mi-a ajuns ca sa le inlocuiesc pe toate. Atentie cum pui furtunele, sa fie conform diagramelor. Electrovalvele au IN si OUT. Daca le inversezi, apar probleme! Trebuiesc puse exact ca in linkurile de mai jos.

 

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=11_3332&hg=11&fg=45

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=11_3331&hg=11&fg=45

Edited by DJ Allexinno
Link to comment
Share on other sites

Debitmetrul PIERBURG este plug&play, dar, f important necesita stergerea valorilor vechi.

Ai link-ul AICI:

Adaptation Air-mass Flow Meter DDE5.0

 

In normal operation, the air mass flow meter is subject to effects such as soiling and ageing. Those effects cause divergence between the stored characteristic and the specified status resulting in symptoms such as lack of power or black smoke. In order to prevent the effects of this problem, the 'Air mass flow meter adaptation' function has been introduced on the DDE5.

Function

 

Air mass flow meter adaptation is performed by the DDE control unit at two operating points: When idling and under load in an operating range defined as follows:

 

Engine speed = 1700 ... 3000 rpm

Charge-air pressure = 1100 ... 2800 mbar

Speed = 90 ... 160 km/h

Change in intake-air temperature < 2 °C/s

Change in injection rate < 2 mg/stroke/s

Delay period = 3 s

 

Adaptation sequence at each of those points:

 

The air mass flow meter adaptation uses certain operational data to calculate the theoretical air mass flow passing through the engine. The DDE control unit compares the figure obtained with the level measured by the air mass flow meter.

 

If the DDE control unit finds that the measured level differs by more than ± 8% from the theoretical figure, that difference is stored on the control unit as a compensation factor.

 

That compensation factor enables the control unit to adjust the measured levels before they are processed by the various functions.

Application

 

The service function Air mass flow meter adaptation must be run if the air mass flow meter is replaced. The stored compensation factors are reset to 0 in the process.

Use

 

The air mass flow meter adaptation is used as follows:

 

E46 M47TU: as of volume production launch

E46 M57TU: as of volume production launch

E65 M57TU: as of 03/2003 with integration stage 6.108 and DDE software VQ5.7

E60 M57TU: as of volume production launch

Link to comment
Share on other sites

De asemenea cand schimbi debitmetrul este necesar sa verifici daca nu sunt erori la restul componentelor electronice pt ca debitmetrul sa memoreze corect noile valori. Spre exemplu daca vreo electrovalva nu functioneaza corect, debitmetrul va memora valori incorecte.

E destul de greu sa dai de capat cand incep sa apara problemele, de aceea sunt discutiile asa de lungi pe forumuri ca te baga in ceata.

Ai lista mai jos la ce trebuie verificat :

No electrical faults in the following systems may be stored in the DDE fault memory:

 

Charge-air-pressure control ( electrovalva turbo, capsula vacuumatica turbo, rezervor vacuum, furtunase vacuum)

Exhaust-gas recirculation( electrovalva EGR, foarte importanta,supapa EGR, sa fie curata, furtunase vacuum)

Air-mass flow sensor( debitmetrul)

Turbo pressure sensor(senzorul de presiune de pe galeria de admisie)

Intake-air temperature sensor(face parte din debitmetru, de obicei daca iti da eroare e din 2 cauze: prima e testul cu debitmetrul deconectat si ramane eroare in DDE,a doua cauza e ars si din aceasta cauza DDE intervine cu o valoare de -5 grade celsius, iar cand temp ext sare de 5 grade celsius va consuma foarte mult si fum negru consistent)

Charge-air temperature sensor(senzorul de pe tubul metalic dintre intercooler si valva EGR)

Atmospheric pressure sensor( senzorul care masoara presiunea atmosferica, acesta e montat in DDE, nu se poate schimba separat, trebuie sa fie 950-1000mbar)

 

Intake-air duct and exhaust system must be OK.(se verifica racordurile sa nu fie sparte, gaurite, garniturile sa fie ok, intercooler-ul sa nu fie spart, mai pe scurt sa nu traga aer fals sau sa nu scape presiune).

Succes si revino cu noi informatii, asteptam.

 

AAA, am uitat o informatie f importanta: dupa ce se reseteaza valorile debitmetrului trebuie luat contactul total(lumini stinse in bord) si asteptat MINIM 1 MINUT pt ca DDE sa reseteze operatiunea.

Dupa care se face un test drive pt ca DDE sa memoreze noile valori, trebuie ajuns cu turatia motorului peste 3000 de ture.

Link to comment
Share on other sites

Nu e nevoie sa le cumperi pe original, fi atent doar la diametrul furtunului... sa fie neaparat de 3,5. Eu am cumparat 3 metri si mi-a ajuns ca sa le inlocuiesc pe toate. Atentie cum pui furtunele, sa fie conform diagramelor. Electrovalvele au IN si OUT. Daca le inversezi, apar probleme! Trebuiesc puse exact ca in linkurile de mai jos.

 

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=11_3332&hg=11&fg=45

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=11_3331&hg=11&fg=45

 

deci singura problema e diametrul ? nu are importanta ca le-am lasat ceva mai lungi, decat cele originale ?

Am aruncat furtunasele originale deci nu mai pot sti care era exact lungimea fiecaruia .. din cauza asta ma gandeam sa le iau pe original.

Link to comment
Share on other sites

@MICKYDUTA

te rog sa mai atasezi inca o data link-ul, nu imi apare.

 

"The service function Air mass flow meter adaptation must be run if the air mass flow meter is replaced."

Unde este localizata aceasta functie ? ce software este necesar ? Am o interfata de diagnoza, poate as putea face eu singur operatia asta.

 

Voi verifica toate elementele listate de tine, si voi inlocui furtunasele pe care le-am schimbat cu unele de alt diametru si ceva mai lungi.

 

Multumesc :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.