Jump to content

problema vacuum / turbo


Recommended Posts

deci singura problema e diametrul ? nu are importanta ca le-am lasat ceva mai lungi, decat cele originale ?

Am aruncat furtunasele originale deci nu mai pot sti care era exact lungimea fiecaruia .. din cauza asta ma gandeam sa le iau pe original.

 

Pai da.... diametrul in interior conteaza ca doar pe acolo circula aerul sub presiune. Nu cred ca afecteaza daca sunt mai lungi cu cativa centimetri.

Link to comment
Share on other sites

Salutare din nou. Ieri am achizitionat un debitmetru nou Pierburg 7.22684.09.0; l-am montat, am deschis INPA am sters erorile dupa care am plecat cu masina in probe.

Comportamentul masinii s-a schimbat, in sensul ca acceleratia este mai uniforma si a crescut puterea/cuplul in zona middle/high end (peste 3000 ture); dar nici o imbunatatire notabila pana la 2500 ture.

Dupa o ora de brainstorming am decis sa ma documentez mai bine in legatura cu "adaptarea MAF-ului"; asadar am studiat cateva documente/forumuri in privinta "Air mass flow meter adaptation" si am ajuns la concluzia ca trebuie facuta o recodare/adaptare a paramatrilor de adaptare a MAF-ului.

 

Codul vechiului debitmetru BOSCH este: 0928400468 (din ce am citit debitmetrele cu acest cod si cele cu 0928400314 necesita recodare cand sunt inlocuite)

 

Am instalat DIS-ul si in sectiunea "Service Functions" exista functia "Air mass flow meter adaptation" care rescrie/reseteaza vechile valori de adaptare a MAF-ului (sunt doua valori).

Dupa finalizarea job-ului trebuie luat contactul complet pentru cel putin un minut (asa cum zicea si MICKYDUTA)

 

Dimineata am mers cu masina in probe si dupa cateva ture am observat o imbunatatire si in zona de jos a acceleratiei (pana la 2500 ture) dar nu foarte mare, ar fi loc de mai bine, tot mai sunt ceva ezitari.

Tot o ezitare se poate simti si atunci cand de ex. sunt in treapta a 3-a accelerez cu pedala la podea pana la 4000 ture iar cand schimb viteza (pedala tot la fund), acul cade pe la 2300-2500 ture si pierde putere (exista un lag ~2-3 secunde pana simt turbina din nou); dupa parerea mea o problema de vacuum/actionare a turbinei.

Mentionez ca nu am inlocuit inca furtunasele de vacum (diametrul curent al furtunaselor este 3.0); cele de 3.5 x 2 sunt greu de gasit dupa cum se pare;

Voi mai cauta si astazi, sper sa gasesc intr-un final, iar daca nu .. pe original.

Edited by sergiu_w32
Link to comment
Share on other sites

Eu zic ca prima data sa schimbi furtunasele cu dimensiunea corecta si apoi treci mai departe pentru ca astefel ajungi sa schimbi toate piesele ca la tine sigur nu se trage tija destul de la turbo.

 

Da asa este tija nu se trage pana la capat; Urmatoarea miscare - furtunasele, numai sa le gasesc ...

Am intrebat ieri la 3 magazine de piese auto si nu am gasit ... poate am mai mult succes azi :)

Edited by sergiu_w32
Link to comment
Share on other sites

Hai ca esti pe aproape cu rezolvarea problemei.

Furtunase vacuum 3,5x2,0 nu ai sa gasesti decat pe original si sunt cam scumpe, 50-60 ron buc. Sunt pe 2 culori negru si albastru, cele pe negru vin montate de la distribuitorul de vacuum pana in electrovalve, rezervor de vacuum, iar cele pe albastru din electrovalve pana in valva EGR sau turbocompresor. Ai nevoie de 2 furtunase negre si unul albastru. Daca masina nu are cutie automata iti mai trebuie un furtunas negru, cel care actioneaza"shutter-ele" radiatorului de apa.

Intradevar, este ff importanta dimensiunea furtunaselor, daca sunt mai mici in diametru este posibil ca actionarea valvei EGR sau geometria variabila a turbocompresorului sa fie "off tune".

Cred ca problema ta sta in sistemul de vacuum si in electrovalve.

Verifica etansietatea vacuumului mai intai si dupa mai vedem, altfel cheltui o gramada de bani.

Ca start, incepi cu o-ringul de la pompa de vacuum( am avut aceasta problema acu 2 zile), e part nr.17211 742636, e din silicon FPM si costa 3 ron, apoi cu garnitura dintre furtunul principal de vacuum si servofrana.

Trebuie verificata si etansietatea capsulei vacuumatice a turbocompresorului si capsula vacuumatica a mecanismului de actionare a clapetelor din galeria de admisie (e simplu, deconectezi furtunasele, si faci vacuum cu ceva, o seringa, o pompa si vezi daca tine vacumul). Mai este si capsula vacuumatica a mecanismului de actionare a"shutterelor" radiatorului de apa

.http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/320d-M47N/LHD/N/2002/december/browse/engine/intake_manifold_agr_with_flap_control/

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/320d-M47N/LHD/N/2002/december/browse/engine/vacuum_pump_with_tubes/

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/320d-M47N/LHD/N/2002/december/browse/radiator/fan_housing_mounting_parts-2/

Link to comment
Share on other sites

Astazi am primit o parte din furtunele de vacuum (cele albastre), care au fost comandate pe original.

Spre surprinderea mea am observat ca nu au nici o inscriptie pe ele is sunt taiate stramb la capete; Am intrebat vanzatorul in aceasta privinta si mi-a zis ca asa au venit ele.

Sunt putin suspicios in legatura cu provenienta si dimensiunea-diametrul lor...

Va rog sa-mi confirmati cei care ati mai comandat aceste furtune, pentru a le returna sau macar sa le comand pe celelalte de la un alt magazin.

Link to comment
Share on other sites

Asa vin, taiate stramb la capete si de aprox 1 m, nu te ingrijora. Cat a costat un furtun ? Trebuie sa coste max 60 RON. Ia si masoara diametrul 3,5 ext, 2,0 int. Cand le schimbi, ai grija sa urmaresti exact traseul lor, sa le tai nici prea lung nici prea scurt, sa nu atinga componente foarte fierbinti, sa aiba raza de curbura destul de mare acolo unde este necesar. Incepi cu distribuitorul de vacuum de sub galeria de admisie. Iti trebuie un furtun negru intreg numai de la distribuitor la rezervorul de vacuum.

http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/07/39/99

E foarte importanta pozitia furtunaselor care pleaca din distribuitor: de la stanga la dreapta in ordine: distribuitor-rezervor vacuum, distribuitor-electrovalva EGR, distribuitor-electrovalva clapete galeria admisie, distribuitor-electrovalva clapete radiator. Sa verifici si etansietatea rezervorului de vacuum, sunt probleme si cu acestea.

Link to comment
Share on other sites

Asa vin, taiate stramb la capete si de aprox 1 m, nu te ingrijora. Cat a costat un furtun ? Trebuie sa coste max 60 RON. Ia si masoara diametrul 3,5 ext, 2,0 int. Cand le schimbi, ai grija sa urmaresti exact traseul lor, sa le tai nici prea lung nici prea scurt, sa nu atinga componente foarte fierbinti, sa aiba raza de curbura destul de mare acolo unde este necesar. Incepi cu distribuitorul de vacuum de sub galeria de admisie. Iti trebuie un furtun negru intreg numai de la distribuitor la rezervorul de vacuum.

http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/07/39/99

E foarte importanta pozitia furtunaselor care pleaca din distribuitor: de la stanga la dreapta in ordine: distribuitor-rezervor vacuum, distribuitor-electrovalva EGR, distribuitor-electrovalva clapete galeria admisie, distribuitor-electrovalva clapete radiator. Sa verifici si etansietatea rezervorului de vacuum, sunt probleme si cu acestea.

 

Am dat 70 RON pe un furtun, si are intr-adevar aproximativ un metru.

Voi urmari exact ordinea si dimensiunile specificate de tine.

Pentru a verifica etanseitatea rezervorului de vacuum trebuie dat jos banuiesc .. ?

Multumesc pentru ajutor :)

Edited by sergiu_w32
Link to comment
Share on other sites

Am dat 70 RON pe un furtun, si are intr-adevar aproximativ un metru.

Voi urmari exact ordinea si dimensiunile specificate de tine.

Pentru a verifica etanseitatea rezervorului de vacuum trebuie dat jos banuiesc .. ?

Multumesc pentru ajutor :)

Si iti ajunge 1M?

Link to comment
Share on other sites

in total sunt vreo 2 metri si ceva. dar vin pe bucati. Am comandat vreo 5 furtune.

 

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=11_3331&hg=11&fg=45

- 3 bucati 11747797129 (negru) (piesele 8 si 9)

- 2 bucati 11657796879 (albastru) (piesa 10)

 

Si mai sunt doua furtune albe pentru clapetele de la radiator

Edited by sergiu_w32
Link to comment
Share on other sites

in total sunt vreo 2 metri si ceva. dar vin pe bucati. Am comandat vreo 5 furtune.

 

io am cumparat de la import cu vre-o 35 lei metru daca-mi aduc bn aminte Germany si l-am taiat dupa cele vechi, am inlocuit fiecare bucata in parte sa nu le incurc ordinea

Link to comment
Share on other sites

io am cumparat de la import cu vre-o 35 lei metru daca-mi aduc bn aminte Germany si l-am taiat dupa cele vechi, am inlocuit fiecare bucata in parte sa nu le incurc ordinea

Si diamentul este acelasi cu cele originale? :thumbsup:

Edited by LEOZRX
Link to comment
Share on other sites

mi sa parut parca putin mai subtire gaura, adica era mai gros in carne, diametru exterior era la fel, oricum nu am simtit nici o diferenta deci a fost bun, am desfacut admisia si erau coapte cateva furtune si le-am schimbat toatethumbsup.png Edited by nutu 18
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Salutare !

Revin cu noi impresii, am fost putin cam ocupat cu serviciul si abia zilele astea am reusit sa mai fac cate ceva la masina.

 

Asadar, am schimbat toate furtunasele de vacuum, cu altele noi comandate pe original (3.5 x 2) si din ce am putut observa,

o parte din lag a mai disparut, dar problema nu s-a rezolvat inca; tot pe la 2300 - 2500 incepe sa traga; mai investighez ...

 

Raspunde mai bine la acceleratie e mai vioaie, dar mai este ceva ...

 

Am verificat :

- turbina (actuatorul); am pus un furtun si am facut vacuum cu gura, tija se trage cu usurinta pana la capat

- rezervor vacuum ; am astupat un capat al acestuia si cu ajutorul unui furtun am facut vacuum cu gura, la celalalt capat; nu pierde vacuumul

- supapa EGR; la fel am facut vacuum cu gura, cu un furtunas, si nici acesta nu pierde vacuumul; supapa EGR deschide mult mai greu decat tija de la turbina, dar cred ca asta este normal.

 

Pe tubulatura care vine de la intercooler si duce in supapa EGR, exista un senzor de temperatura ( Temperature sensor air 11613449116 ) piesa nr.10 http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/320d-M47N/LHD/N/2002/april/browse/engine/intake_manifold_supercharg_air_duct/

Am decuplat mufa de la acest senzor si am plecat in probe cu masina, dar nu am simtit nici o diferenta, se comporta identic ...

Stie cineva daca influenteaza intr-un fel sau altul mersul masinii, acest senzor ? Ar fi trebuit sa simt vreo diferenta ?

 

A mai ramas de verificat electrovalva de la turbo (convertor presiune) dupa care, daca tot nu se rezolva ... turbina noua, dar asta abia dupa inscriu masina.

O gramada de bani ma costa si inscrierea asta ( euro3, 2002) => 1750 EURO taxa de inscriere; aiurea! ... dar asta este.

 

Luna viitoare am in plan sa comand un set de Swirl Flap Blanking Plates (dopuri clapete adminie);

am gasit de vanzare aici: http://www.pmwltd.co.uk/?page_id=155

 

Am tot cautat sa imprumut o electrovalva de la cineva, sa fac un test, am cautat chiar si pe la dezmembrari, dar fara succes.

Daca este cineva din bacau sau din apropiere, care ma poate ajuta in privinta aceasta, il rog sa imi lase un mesaj.

 

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Luna viitoare am in plan sa comand un set de Swirl Flap Blanking Plates (dopuri clapete adminie);

am gasit de vanzare aici: http://www.pmwltd.co.uk/?page_id=155

 

 

stie cineva cum functioneaza/influenteaza acele clapete mersul motorului

 

am vazut si io cum arata clapetele cand am umblat la buji si erau pline de funingine/ulei nu cred ca au cum sa desfaca

Edited by nutu 18
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.