Jump to content

problema vacuum / turbo


Recommended Posts

Ia informatii de aici:

Charge-air temperature sensor DDE 5.0/5.1

 

The charge-air temperature sensor detects the temperature of the intake air compressed by the turbocharger.

 

Important: On the M67, two charge-air temperature sensors are fitted in the left and right intake ports. What is described below applies to both of the charge-air temperature sensors.

 

The charge-air temperature sensor is located on the charge-air pipe between the intercooler and the EGR valve. The DDE control unit detects the temperature of the charge air by the variable impedance of the sensor.

Troubleshooting

 

If the charge-air temperature sensor is defective, the following faults may be stored:

 

4390, Signal short circuit to B+

4391, Signal short circuit to B-

 

Consequences:

 

The injection volume is limited

Exhaust gas recirculation is deactivated

Turbo pressure control is deactivated

Eu zic sa lasi clapetele in pace, doar daca au joc le scoti, asta daca nu ai bani de alta galerie, vei pierde cuplu la turatii mici si va creste un pic consumul.

Problema ta este de la electrovalva EGR, am mai discutat in posturile anterioare dupa care trebuie resetate valorile debitmetrului.

Te pot ajuta cu 2 elctrovalve noi, 100 ron bucata, la magazin e min 350 ron bucata, au fost pe masina mea doar o luna, iti dau si senzorul de temp aer moka. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ti-am scris mai demult ca problemele tale cred ca sunt de la electrovalve si vacuum. Ca sa nu cheltui bani aiurea, mai intai curata senzorul dupa galeria de admisie (cand scoti senzorul pt curatare sa nu uiti sa cureti bine si locul unde e bagat acesta in admisie... de multe ori este obturat lacasul si acesta nu poate citi bine), apoi schimba furtunele, daca nu se rezolva schimbi ambele electrovalve (turbo si egr) pt ca merg in tandem amandoua. Nu poti face lumina daca imprumuti doar o electrovalva de la cineva; este foarte probabil sa fie cazuta si cealalalta si nu rezolvi nimic. Daca ai un amic la un magazin de piese auto, ti le poate comanda pe amandoua, le pui pe masina si vezi daca se rezolva; daca nu, le poate face retur.

Nu vad de ce ai schimba turbina daca zici ca trage dupa 2.500 ture.... e clar ca merge si evident ca problemele tale sunt in alte parti. Daca era debitmetru, iti aparea sigur pe tester. Am avut probleme cu electrovalvele si nu imi aparea nimic pe tester. Am rezolvat cu 600 lei ambele electrovalve noi Pierburg si 40 lei pe 3m de furtun 3,5.

Bafta!

Edited by DJ Allexinno
Link to comment
Share on other sites

Ti-am scris mai demult ca problemele tale cred ca sunt de la electrovalve si vacuum. Ca sa nu cheltui bani aiurea, mai intai curata senzorul dupa galeria de admisie (cand scoti senzorul pt curatare sa nu uiti sa cureti bine si locul unde e bagat acesta in admisie... de multe ori este obturat lacasul si acesta nu poate citi bine), apoi schimba furtunele, daca nu se rezolva schimbi ambele electrovalve (turbo si egr) pt ca merg in tandem amandoua. Nu poti face lumina daca imprumuti doar o electrovalva de la cineva; este foarte probabil sa fie cazuta si cealalalta si nu rezolvi nimic. Daca ai un amic la un magazin de piese auto, ti le poate comanda pe amandoua, le pui pe masina si vezi daca se rezolva; daca nu, le poate face retur.

Nu vad de ce ai schimba turbina daca zici ca trage dupa 2.500 ture.... e clar ca merge si evident ca problemele tale sunt in alte parti. Daca era debitmetru, iti aparea sigur pe tester. Am avut probleme cu electrovalvele si nu imi aparea nimic pe tester. Am rezolvat cu 600 lei ambele electrovalve noi Pierburg si 40 lei pe 3m de furtun 3,5.

Bafta!

 

Pai din tot ce ai enumerat mai sus au mai ramas electrovalvele;

- admisia + EGR au fost curatate

- senzor presiune admisie cumparat nou

- furtunase vacuum schimbate toate, 3.5 x 2 pe original

- debitmetru nou pierburg ( + resetare valori de adaptare debitmetru )

 

Sngurele care au mai ramas sunt electrovalvele, dar nu au mai ramas bani ... luna asta, deci ar ramane pe luna viitoare.

Intradevar .. si eu inclin sa cred ca nu este turbina de vina (in ciuda spuselor mecanicului de la service)

Link to comment
Share on other sites

Astazi am avut o problema cu un golf 4 1.9tdi care nu mai tragea de nici o culoare; dupa mai multe teste am gasit cateva furtune de vacuum infundate complet.

Am fost impresionat de comportamentul masinii dupa desfundarea furtunaselor, cu totul alta masina, trage puternic inca de la turatii mici, si nu are decat 101 HP.

 

Surprins fiind de rezultatele golfului, am luat masina mea la probe; am vrut sa fac o comparatie intre cele doua, in speranta ca voi descoperi sursa preoblemei mele. Asadar am luat masina in probe si am observat ca incepand de la 1700 de ture pana la 2300, acceleratia este gatuita, parca nu ii da suficient combustibil.

Am decuplat mufa la debitmetru si masina merge impecabil, trage asa cum ar trebui de la 1900, de la 2200 te tine in scaun, si dispare acea gatuire a acceleratiei despre care vorbeam.

 

Deci problema mea cred ca sta undeva intre valorile debitului de aer masurat de MAF si debitul de aer real care intra in turbina; In fnctie de debitul masurat de MAF sunt comandate cantitatea de de motorina injetata, electrovalvele si altele.

Presupunerea mea este ca intre debitmetru si turbina este tras aer fals; In plus pe racordul de plastic/cauciuc dintre acestea doua nu este nici un colier nimic.

Cred ca atunci cand debitmetrul este decuplat nu mai sunt luate in calcul masuratorile facute de acesta, deci pentru cantitatea de motorina injectata si actionarea electrovalvelor, etc. se folosesc valori implicite calculate de ECU.

 

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/320d-M47N/LHD/N/2002/april/browse/fuel_preparation_system/mass_air_flow_sensor_intake_silencer/

 

Pe piesa nr. 3 este conectat un furtun (piesa nr.7), care la mine nu are nici un colier (chiar pierde si ceva ulei pe la capatele lui)

Piesa nr. 6 ar putea fi imbatranita/ veche/ uzata, deoarece am gasit si ulei scurs in zona turbinei; nu stiu daca la acest capat al racordului de plastic (spre intrarea in turbina) este necesar vreun colier ... dar ce pot spune este ca am gasit destul ulei scurs pe aici.

 

Va rog sa imi spuneti daca cumva ati mai intalnit aceste probleme, daca se pot izola mai bine capetele acestui racord de plastic cu niste coliere sau altceva.

Voi comanda garnitura de la capatul din spre turbina si o voi inlocui maine.

 

Daca nici asta nu rezolva problema voi cumpara electrovalvele, luna viitoare.

 

Astept parerile voastre, multumesc tuturor pentru ajutor.

Edited by sergiu_w32
Link to comment
Share on other sites

Nici la mine nu are colier acel racord....dar nici nu cred ca avea vreodata, practic pe acolo trage turbina aer din filtru de aer, are o bucsa de cauciuc la gura care intra in turbina piesa numarul 6, iar piesa aia nr 7 e un stutz de cauciuc fara nici un colier, are doar cele doua suruburi care il fixeaza in partea de sus, la debitmetru...l-am dat eu azi jos..

Daca il dai jos poti ajunge cu mana la axul turbinei sa vezi daca are joc... :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Nici la mine nu are colier acel racord....dar nici nu cred ca avea vreodata, practic pe acolo trage turbina aer din filtru de aer, are o bucsa de cauciuc la gura care intra in turbina piesa numarul 6, iar piesa aia nr 7 e un stutz de cauciuc fara nici un colier, are doar cele doua suruburi care il fixeaza in partea de sus, la debitmetru...l-am dat eu azi jos..

Daca il dai jos poti ajunge cu mana la axul turbinei sa vezi daca are joc... :thumbsup:

 

da .. m-am mai documentat si intr-adevar nu este nici un colier acolo ... am comandat azi garnitura aia de la capatul de la turbo.

urmeaza sa vad ce e cu intercoolerul .. ma duc sa-l verific .. mi se pare ca pierd ceva si pe acolo

mersi

Link to comment
Share on other sites

Ca sa ajungi la intercooler trebuie sa dai scutul de sub masina jos? asa cred , nu? de sus n-ai cum sa ajungi la coturile furtunelor de jos...dar ma gandesc eu ca daca ar rasufla pe acolo ai avea si ceva ulei pe scut...pentru ca in timp cu ar rasufla ar murdarii putin cu ulei....ce garnitura de la capatul de la turbo ai comandat? ai vre-un link sa vad despre ce-i vorba? Edited by sebaolariu
Link to comment
Share on other sites

Ca sa ajungi la intercooler trebuie sa dai scutul de sub masina jos? asa cred , nu? de sus n-ai cum sa ajungi la coturile furtunelor de jos...dar ma gandesc eu ca daca ar rasufla pe acolo ai avea si ceva ulei pe scut...pentru ca in timp cu ar rasufla ar murdarii putin cu ulei....ce garnitura de la capatul de la turbo ai comandat? ai vre-un link sa vad despre ce-i vorba?

da, asa este am ulei in scut ... din acest motiv am banuit ca imi pierde ceva pe la intercooler, trebuie dat jos scutul.

garnitura pe care am comandat-o este piesa nr. 6 de aici http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/320d-M47N/LHD/N/2002/april/browse/fuel_preparation_system/mass_air_flow_sensor_intake_silencer/

Link to comment
Share on other sites

Da, am inteles....dar piesa nr 6 de ce ai comandat-o? Nu o ai? iti lipseste sau ti se pare tie ca nu mai e ce trebuie? La teava aia care iese din turbo si duce la intercooler..ai putin joc la intrarea in turbina? sau e fixa fixa....la mine misca putin si nu stiu daca asa trebuie sau e ok...daca poti sa incerci si sa-mi scri si mie te rog..

Sti la ce mai m-am gandit eu? Adica pe unde am putea noi pierde vacum....exact la pompa de vacum, la iesirea din ea, e o mufa mica de plastic, prinsa de pompa cu un surub torx mic...daca il desfaci ai sa vezi ca are un o-ring acolo...care cu siguranta cu anii devine casant si cand pompa face vacum trage aer fals pe acolo.

Eu m-am gandit sa dau jos acel 0-ring si sa cumpar altul...practic nu cred ca-i mai scump de 50 bani, si cu ocazia asta am sa inlocuiesc si cele 2 coliere de pe furtunasul ala care duce la rampa de vacum ..parca se misca un pic si nu cred ca e ok...

Link to comment
Share on other sites

Da, am inteles....dar piesa nr 6 de ce ai comandat-o? Nu o ai? iti lipseste sau ti se pare tie ca nu mai e ce trebuie? La teava aia care iese din turbo si duce la intercooler..ai putin joc la intrarea in turbina? sau e fixa fixa....la mine misca putin si nu stiu daca asa trebuie sau e ok...daca poti sa incerci si sa-mi scri si mie te rog..

Sti la ce mai m-am gandit eu? Adica pe unde am putea noi pierde vacum....exact la pompa de vacum, la iesirea din ea, e o mufa mica de plastic, prinsa de pompa cu un surub torx mic...daca il desfaci ai sa vezi ca are un o-ring acolo...care cu siguranta cu anii devine casant si cand pompa face vacum trage aer fals pe acolo.

Eu m-am gandit sa dau jos acel 0-ring si sa cumpar altul...practic nu cred ca-i mai scump de 50 bani, si cu ocazia asta am sa inlocuiesc si cele 2 coliere de pe furtunasul ala care duce la rampa de vacum ..parca se misca un pic si nu cred ca e ok...

 

Cand am desfacut racordul de plastic dintre debitmetru si turbina am gasit destul de mult ulei scurs in acea zona, de aceea cred ca acea garnitura este uzata imbatranita, si m-am gandit sa o schimb.( m-a costat 40 RON ); Despre teava care iese din turbo si intrain intercooler nu stiu inca ce sa zic; peste jumatate de ora, bag masina pe canal si verific; voi reveni cu informatii.

 

Am mai auzit varianta cu pierderi pe la pompa de vacuum, este foarte posibil sa fie asa, in plus nici nu e scump O-ringul ala; deci ar merita incercat.

Dar ma intreb, nu cumva ar trebui sa ai probleme si cu frana, care e actionata tot de pompa de vacuum, in acest caz ?

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce sa zic..teoretic ar trebui sa ai probleme si cu frana...dar ma gandesc ca si pierderea de vacum la acel o-ring nu poate fi mare....dar suficient de mare incat sa nu mai duca valva de la EGR ( de exemplu pentru care cred ca-i trebuie un vacum mai mare... )...dar nu destul ca sa ai probleme si cu frana. Cu frana cred ca ai probleme cand pierderea de vacum este foarte mare..

Nu stiu....imi dau si eu cu presupusul...oricum la cativa banuti merita schimbat o-ringul ala...e si foarte usor de dat jos.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce sa zic..teoretic ar trebui sa ai probleme si cu frana...dar ma gandesc ca si pierderea de vacum la acel o-ring nu poate fi mare....dar suficient de mare incat sa nu mai duca valva de la EGR ( de exemplu pentru care cred ca-i trebuie un vacum mai mare... )...dar nu destul ca sa ai probleme si cu frana. Cu frana cred ca ai probleme cand pierderea de vacum este foarte mare..

Nu stiu....imi dau si eu cu presupusul...oricum la cativa banuti merita schimbat o-ringul ala...e si foarte usor de dat jos.

 

Am verificat tubul dintre turbina si intercooler si la fel cum ai spus si tu la capatul de la turbina are ceva joc, se poate observa ceva ulei scurs pe langa.

Am desfacut furtunele de la intercooler si s-a scurs putin ulei, este normal sa fie putin ulei in intercooler nu ?

 

Tot astazi am mai facut o proba, am conectat furtunasul de la actuator direct la rezervorul de vacuum (am eliminat electrovalva) si pot sa spun ca merge ceva mai bine, dar nu la fel de bine ca atunci cand scot mufa la debitmetru.

Edited by sergiu_w32
Link to comment
Share on other sites

Probabil ca asa ar trebui sa aibe putin joc...asa e si la mine si se vede putin ulei la imbinare cand misc de furtun. Si da, daca nu e ulei mult si asa putin, sa fie furtunele manjite cu ulei in interior e normal. Am citit pe net tutoriale despre asa ceva si ziceau ca datorita gazelor de carter bogate in vapori de ulei e firesc ca in timp sa se formeze un film de ulei pe furtune.. Edited by sebaolariu
Link to comment
Share on other sites

O-ringul de la stutul pompei de vacuum trebuie sa fie din material rezistent la temperatura si ulei, numit FPM. Nu il gasiti separat de pompa de vacuum, iar daca puneti unul negru, obisnuit nu va rezista decat vreo saptamana, lucru verificat de mine, isi va pierde elasticitatea si va pierde vacuum. Dimensiunea este de 11x1,8(d.intxgrosime).

Gasiti pe original o-ring de la cutia de viteze automata, FPM, dimensiune 10,82X1,78/FPM , costa vreo 2 ron si are codul 17 21 1 742 636.

In conditii normale pompa trebuie sa faca 0,8 bar vacuum, acest o-ring poate sa nu etanseze cum trebuie din cauza imbatranirii iar diferenta de vacuum, poate insesizabila la pedala de frana are efecte asupra functionarii turbocompresorului si a EGR-ului.

Pentru 2ron si 10 minute merita sa schimbati acest o-ring, trecut cu vederea in 90% din cazuri cand sunt probleme cu vacumul.

Link to comment
Share on other sites

Am verificat tubul dintre turbina si intercooler si la fel cum ai spus si tu la capatul de la turbina are ceva joc, se poate observa ceva ulei scurs pe langa.

Am desfacut furtunele de la intercooler si s-a scurs putin ulei, este normal sa fie putin ulei in intercooler nu ?

 

Tot astazi am mai facut o proba, am conectat furtunasul de la actuator direct la rezervorul de vacuum (am eliminat electrovalva) si pot sa spun ca merge ceva mai bine, dar nu la fel de bine ca atunci cand scot mufa la debitmetru.

n-am stat sa citesc chiar tot, intrebare: iti lucreaza electrovalvele de la turbo si EGR sau nu lucreaza deloc?  adica misca tija turbinei? si egr-ul...?

 

si ce erori permanente ai?

 

 

Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

O-ringul de la stutul pompei de vacuum trebuie sa fie din material rezistent la temperatura si ulei, numit FPM. Nu il gasiti separat de pompa de vacuum, iar daca puneti unul negru, obisnuit nu va rezista decat vreo saptamana, lucru verificat de mine, isi va pierde elasticitatea si va pierde vacuum. Dimensiunea este de 11x1,8(d.intxgrosime).

Gasiti pe original o-ring de la cutia de viteze automata, FPM, dimensiune 10,82X1,78/FPM , costa vreo 2 ron si are codul 17 21 1 742 636.

In conditii normale pompa trebuie sa faca 0,8 bar vacuum, acest o-ring poate sa nu etanseze cum trebuie din cauza imbatranirii iar diferenta de vacuum, poate insesizabila la pedala de frana are efecte asupra functionarii turbocompresorului si a EGR-ului.

Pentru 2ron si 10 minute merita sa schimbati acest o-ring, trecut cu vederea in 90% din cazuri cand sunt probleme cu vacumul.

 

Multumesc pentru informatii :D

Ai cumva idee ce se intampla cu electrovalvele EGR si Turbo, atunci cand este decuplat debitmetrul ? Raman pe descis 100% ? Am inteles ca aceste valve deschid si inchid gradual (10%, 20%, 50% etc)

Sunt curios de ce atunci cand decuplez debitmetrul, masina functioneaza bine dispare lag-ul trage bine la turatii mici...

Link to comment
Share on other sites

n-am stat sa citesc chiar tot, intrebare: iti lucreaza electrovalvele de la turbo si EGR sau nu lucreaza deloc?  adica misca tija turbinei? si egr-ul...?

 

si ce erori permanente ai?

da electrovalvele functioneaza .. imi misca tija de la turbina, acum problema este ca nu stiu daca functioneaza cum trebuie, daca deschid si inchid atat cat este necesar.

Erori permanente nu am in afara de:

- 4/4 bujii arse :-p

- 43F1 instalatie Suplimentara de incalzire 1 Scurt dupa masa

- 4AB2 Instalatie Suplimentara de incalzire 1 Dereglare defectiune in functionare

dar asta este irelevant pentru problema mea.

 

Au fost ceva erori dar nu au mai aparut dupa ce am schimbat debitmetrul si senzorul de presiune admisie:

- 4530 Reglare presiune de supraalimentare Presiune prea mica.

- 4507 Sistem de recirculare gase de ardere. Abatere reglare pozitiva

- 3F70 Senzor temperatura aer admisie Intrerupere/ Scurtcircuit plus

- 3FB1 Debitmetru de aer cu pelicula termica Semnal prea mic/ Aer fals

Link to comment
Share on other sites

Cand decuplezi debitmetrul , motorul functioneaza dupa niste valori prestabilite de ECU, iar ca valoare de temperatura aer admisie -5 grade C, deci pe timp de vara va consuma enorm si fum negru mult.

Electrovalvele nu raman deschise, nu stiu de unde ai auzit asa ceva, ele functioneaza pe principiul square wave signal, pulse duty factor ( procente deschidere).

Descrie exact ce probleme ai si ce anume ai schimbat. Poti sa-mi trimiti un mesaj.

Link to comment
Share on other sites

Cand decuplezi debitmetrul , motorul functioneaza dupa niste valori prestabilite de ECU, iar ca valoare de temperatura aer admisie -5 grade C, deci pe timp de vara va consuma enorm si fum negru mult.

Electrovalvele nu raman deschise, nu stiu de unde ai auzit asa ceva, ele functioneaza pe principiul square wave signal, pulse duty factor ( procente deschidere).

Descrie exact ce probleme ai si ce anume ai schimbat. Poti sa-mi trimiti un mesaj.

 

ti-am trimis PM

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
probleme asemanatoare?singura eroare valva turbo...inlocuit valve si turbo si egr acelasi lucru valva turbo, inlocuit valva turbo cu cea de la egr acelasi lucru valva turbo.problema e ca am mers cu testu pus, eroarea stearsa cand turbina a facut maximul de vacum brusc eroare valva si imi taie din alimenatre cu vacum turbina....nu mai stiu ce sa fac ceva idei
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
salutare sa fie si la mine de vina tot vacumul sau ceva in jurul lui ??eu am patit altceva mi sa dus electronica din sau de pe pompa de injectie ...intre timp reparata montat pompa pe masina porneste dar incepe sa se miste din loc de la 1700 1800 de ture <e automatic 320 2001 136 > du[pa turatia asta merge ca nebuna dar pina ajunge la turatia aia te rogi sa faca ceva mai caut un tester mai de treaba ca pe un brainbee nu da nimic neregula ceva solutii orice ar fii bine primite
Link to comment
Share on other sites

Salutare colegi. In ultima vreme au fost ceva evenimente mai nedorite in familie, asadar nu am mai avut prea mult timp pentru masina.

Imi configurasem contul sa trimita instiintari pe mail, atunci cand posteaza cineva pe topic, dar nu stiu pentru ce motiv nu am mai primit nimic pe mail.

 

Totusi nu am lasat total deoparte, problema cu masina ..

Am mai vorbit cu ceva mecanici si am reusit oarecum sa identific problema ce mai mare .. cred eu; am pus testerul (DIS) si am rulat de mai multe ori testele pentru turbina ( Debitmetru Aer, senzori presiune/temperatura, electrovalve, actuator turbina, etc) si de fiecare data mi-a iesit presiune turbinei prea mica ("minimum pressure not reached").

 

Din cauza presinii prea mici produse de turbina, ECU nu ruleaza nici functiile de adaptare a Debitmetrului (valorile de adaptare raman pe 0 dupa resetarea debitmetrului), asadar masina nu merge in parametri (asa cum ar trebui).

 

O alta dereglare produsa de presiunea scazuta din turbo .. si as crede eu cea mai importanta, este urmatoarea :

Datorita presiunii de aer prea scazute, citita de senzorul de presiune de pe admisie, clapetele de pe admisie se deschid foarte tarziu (dupa 2000 de ture) chiar si in cazul unei accelerari la podea, lucru ce reduce substantial puterea masinii. Imediat ce aceste clapetele (swirl flaps) se deschid, masina prinde putere si are vlaga din nou, dar acest lucru se intampla abia peste 2500 de ture.

 

In cazul in care debitmetrul este decuplat, deci valorile nu mai sunt masurate (sunt calculate de ECU), clapetele se deschid imediat ce pedala de acceleratie este apasata putin mai agresiv; din acest motiv se simte o oarecare imbunatatire atunci cand debitmetrul este decuplat;

 

In linii mari, cred ca turbina ar fi principala mea problema, dar avand in vedere ca inca nu am inscris masina, nu imi permit sa imi iau alta, si nici macar sa o reconditionez pe asta.

Dar in orice caz, prima masura pe care o voi lua, este sa renunt la clapetele de pe admisie, acest lucru va aduce un plus de putere masinii la turatii mici (si aici vorbesc strict despre masina mea, cu problema pe care o are), si pe de alta parte voi elimina riscul de a imi distruge motorul (prin ruperea si caderea in motor a uneia dintre clapete ); dupa toate problemele ... asta ar fi ultimul lucru la care as vrea sa ma mai gandesc ...

 

Nu va recomand sa renuntati la clapete, daca aveti timp sa le verificati regulat, dar eu nu imi permit acest lucru si prefer sa nu am grija lor.

Voi posta aici pe topic, toate modificarile pe care le voi face pana voi pune acesta masina pe piciare asa cum a fost candva.

 

Bafta

Edited by sergiu_w32
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

acum 2 saptamani am facut un drum de aproximativ 100 km, au fost ceva dealuri de urcat, masina plina, si am fortat-o de vreo cateva ori dar nu cred ca asta are vre importanta; ideea e ca la intoarcere am observat ca incepe sa intre din ce in ce mai greu in viteze, trebuia sa imping bine schimbatorul ( cu ambreiajul calcat la fund) si abia abia intra.

Am mers asa pana la intrarea in oras, unde am decis sa opresc motorul sa verific una alta, desi nu stiam ce as putea verifica. Cand am pornit din nou motorul am observat ca nu mai intra deloc in nici o viteza. Am chemat pe cineva, m-a tractat pana acasa am bagat masina cu greu in garaj, unde a si ramas de 2 saptamani, pentru ca mi-au expirat numerele si era ultimul set.

 

Am suspectat ca ar fi rulmentul de presiune sau pompa de ambreiaj, am dat scutul jos si am verificat .. din cate am inteles daca e rulmentul ar trebui sa piarda ceva lichid; la mine era totul uscat, la fel si la pompa de pe pedala de ambreiaj;

Am intrebat pe cineva si mi.a zis ca ar fi placa de presiune, acestea au un reglaj care ar fi ajuns la capat, dar nu poate sti sigur pana nu vede.

 

Toate bune si frumoase, acum cateva zile m-am gandit ca ar trebui sa scot cumva motorina din rezervor si sa o pun pe o alta masina, avand in vedere ca a mea urmeaza sa ramana vreo 2 luni in garaj.

Am incercat sa scot cu un furtun din rezervor direct, dar fara succes si m-am gandit sa incerc pe la pompa de amorsare (cea de langa filtrul de motorina).

Am desfacut furtunul dintre pompa si filtru, dupa care am pus contactul la pozitia 2 unde pompa porneste si incepe sa dea motorina afara din rezervor; am scos cat am scos, si cand a ajuns indicatorul de motorina de la bord, la un sfert de rezervor. pompa a inceput sa dea motorina afara cu tot cu aer ( nu mai avea un flux continuu, sufla motorina precipitat ) am luat contactul si am zis ca gata nu mai scot, poate stric ceva .. cine stie..

 

Am montat totul la loc si am incercat sa pornesc masina dar nu a mai pornit; acum de fiecare data cand pun contactul se aude pompa pornind, dupa care se aude ceva bolborosind in rezervor, incerc sa pornesc, invarte la automat dar nu o ia.

Am reusit totusi sa o pornesc de cateva ori a mers la relanti putin dupa care s-a oprit; daca o tin turata nu se mai opreste dar dupa ce opresc motorul tot la fel nu mai vrea sa porneasca, plus ca am reusit sa termin si bateria.

 

Am procedat gresit in legatura cu modul in care am scos motorina din rezervor, cred ca am dezamorsat pompa de motorina (sau pompele .. cine stie) ..

Daca s-a mai lovit cineva de situatii asemanatoare si ma poate ajuta .. va rog sa lasati un reply

 

Multumesc

Edited by sergiu_w32
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.