Jump to content

Fum negru la reprize si fum puturos la ralanti


serioja

Recommended Posts

Salut , am unX3 2.0 d de 150 cp din 2006, cand pornesc masina rece (dimineata) pute tare urat fumul si la ralanti la fel, dupa ce se incalzeste parca se mai reduce problema. Cand merg in regim normal de comporta absolut normal, dar la reprize mai rapide fumega destul de mult cu fum negru, ce poate fi??????
Link to comment
Share on other sites

Poti verifica cu ajutorul unui tester daca bujiile sunt in regula,poti verifica injectoarele,curata valva egr si schimba filtrele,in special cel de aer.

Bujiile au 1000km filtrele au vreo 8000 , la tester am fost , ce-i drept la unul universal si nu a acuzat absolut nimic. Sa fie vreo fisura pe la admisie ?????Aer fals pe undeva ??? Nu a patit nimeni ceva de acest gen??

Link to comment
Share on other sites

m-ati spart cu moda asta noua cu bujiile la diesel. de cateva luni, unde te uiti, unde cauti, is bujiile. face omul pana, is bujiile. nu va doare capul, nu va coc destele cand scrieti elucubratii? accept ca NU GANDITI (deh, nu-i pentru toti), dar de aici pana la a o afisa e cale lunga. putina decenta nu strica.

 

Serioja, dragule, masina ta (presupun, ca nu-s mecanic) ca are filtru epurator. Daca pasla aia e imputita de vapori de ulei si motorina plus funingine, ar fi bine s-o schimbi. Nu de alta, dar s-ar putea sa scapi de fumul negru fara sa mai umbli la bujii...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bujiile au 1000km filtrele au vreo 8000 , la tester am fost , ce-i drept la unul universal si nu a acuzat absolut nimic. Sa fie vreo fisura pe la admisie ?????Aer fals pe undeva ??? Nu a patit nimeni ceva de acest gen??

Daca e fisurat vreun furtun de turbo sau intercollerul ar trebui sa se auda un fasait puternic dupa 2500 3000 turatii. Daca e fisurata galeria de admisie ai sa vezi galeria patata de ulei acolo unde e fisura. Dar daca da fum la relantii probabil sa fie vreun injector... sau mai multe. Nici Egr nu trebuie ratat in verificari...

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

m-ati spart cu moda asta noua cu bujiile la diesel. de cateva luni, unde te uiti, unde cauti, is bujiile. face omul pana, is bujiile. nu va doare capul, nu va coc destele cand scrieti elucubratii? accept ca NU GANDITI (deh, nu-i pentru toti), dar de aici pana la a o afisa e cale lunga. putina decenta nu strica.

 

Serioja, dragule, masina ta (presupun, ca nu-s mecanic) ca are filtru epurator. Daca pasla aia e imputita de vapori de ulei si motorina plus funingine, ar fi bine s-o schimbi. Nu de alta, dar s-ar putea sa scapi de fumul negru fara sa mai umbli la bujii...

 

Eu sunt putin mecanic,adica sunt absolvent de liceu mecanic, am schimbat bujiile incandescente pt ca iarna la frig pornea cam greu , am testat bujiile si una era dusa , clasic, am demontat una cate una si am legat la baterie exact ca un bec :) Chestia este ca nu am practicat niciodata meseria si nu sunt la curent cu tehnologia, intelegi? Inteleg multe dar pricep putine :) ! Unde ai zis ca e filtrul ala epurator ? Banuiesc ca nu e vorba de microparticule!!

 

Daca e fisurat vreun furtun de turbo sau intercollerul ar trebui sa se auda un fasait puternic dupa 2500 3000 turatii. Daca e fisurata galeria de admisie ai sa vezi galeria patata de ulei acolo unde e fisura. Dar daca da fum la relantii probabil sa fie vreun injector... sau mai multe. Nici Egr nu trebuie ratat in verificari...

Eu ma gandeam la setul de garnituri pe care le are orice motor cu injectie tip rampa comuna, poate fii la ele?? Nu de alta , dar nu prea am timp sa stau sa desfac chestii , inainte de a desface vreau opini probabil cineva a patit-o identic. Cand am schimbat bujiile,rampa de admisie era cam imbacsita, am curatat-o aproximativ, parca functiona mai corect si motorul si fumul parca s-a redus , dar acum se pare ca reapare situatia.Am mai auzit ca tubul dintre turbo si filtru sa fie fisurat si sa intre aer fals !?!?!?!? :(

Link to comment
Share on other sites

Eu ma gandeam la setul de garnituri pe care le are orice motor cu injectie tip rampa comuna Cand am schimbat bujiile,rampa de admisie era cam imbacsita, am curatat-o aproximativ, parca functiona mai corect si motorul si fumul parca s-a redus , dar acum se pare ca reapare situatia.Am mai auzit ca tubul dintre turbo si filtru sa fie fisurat si sa intre aer fals !?!?!?!? :(

nu stiu ce de ce garnituri vb sincer si unde exista ele daca ar scapa motorina pe la rampa comuna ai vedea ce presiune are aceea rampa... 800 de barii. Rampa de admisie? nu stiam ca exista asa ceva poate galerie de admisie si ai vedea ulei daca ar pierde aer pe la ea s ar vedea ulei fara sa dai jos capacul numai un zeu iti poate spune.

Cand e fisurat furtun de turbo suiera de zici ca umbli cu masina pe aburi...

 

filtru epurator este sunt filtru de aer are o carcasa neagra. Cand e f imbacsit iti arunca si ulei de la motor pe evacuare

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Eu ma gandeam la setul de garnituri pe care le are orice motor cu injectie tip rampa comuna, poate fii la ele?? Nu de alta , dar nu prea am timp sa stau sa desfac chestii , inainte de a desface vreau opini probabil cineva a patit-o identic. Cand am schimbat bujiile,rampa de admisie era cam imbacsita, am curatat-o aproximativ, parca functiona mai corect si motorul si fumul parca s-a redus , dar acum se pare ca reapare situatia.Am mai auzit ca tubul dintre turbo si filtru sa fie fisurat si sa intre aer fals !?!?!?!? :(

Am avut un KIA Konkistador cu probleme la turbo , adica era fisurat radiatorul dar se manifesta cu totul altfel, nu avea putere deloc , deabia pornea din loc, si atinge maximum 60 km/h!

Link to comment
Share on other sites

Am avut un KIA Konkistador cu probleme la turbo , adica era fisurat radiatorul dar se manifesta cu totul altfel, nu avea putere deloc , deabia pornea din loc, si atinge maximum 60 km/h!

cand e fisurat intercollerul da fum negru nu trage si fluiera. Dar prinde mai mult de 60 in timp. Si pornitul din loc iar nu inteleg masina cand se pune in miscare se pune fara turbo. Turbo intra dupa 2000 deci teoretic pleaca cam la fel dupa loc.

Link to comment
Share on other sites

nu stiu ce de ce garnituri vb sincer si unde exista ele daca ar scapa motorina pe la rampa comuna ai vedea ce presiune are aceea rampa... 800 de barii. Rampa de admisie? nu stiam ca exista asa ceva poate galerie de admisie si ai vedea ulei daca ar pierde aer pe la ea s ar vedea ulei fara sa dai jos capacul numai un zeu iti poate spune.

Cand e fisurat furtun de turbo suiera de zici ca umbli cu masina pe aburi...

 

filtru epurator este sunt filtru de aer are o carcasa neagra. Cand e f imbacsit iti arunca si ulei de la motor pe evacuare

Imi cer scuze pentru "vocabularul" meu , am trait ceva ani afara si probabil am luat de acolo cateva cuvinte si le-am tradus ! Garniturile sunt alea de culoare portocalie dintr-un cauciuc siliconat si se afla in GALERIA de admisie la fiecare orificiu de admisie , alea au un guler care poate fi putin ciupit sau pus rau, am luat GALERIA jos cand am schimbat bujiile , findca astia au facut un motor fff bun dar ffff greu accesibil o operatie care la majoritatea masinilor dureaza cam 15-20 minute la asta dureaza cam 2 ore ,mai ales cand nu cunosti , ex, subsemnatul :) Am vorbit de aer fals, ei bine , teoretic este cam asa: circuitul de admisie la motoarele diesel trebuie sa fie perfect etans, demult se foloseau tot felul de coliere la imbinari, astazi se pare ca au inventat tehnologia asta de garnituri siliconate care etanseaza bine, zic eu , dar probabil nu suficient( parerea strict a mea)

 

cand e fisurat intercollerul da fum negru nu trage si fluiera. Dar prinde mai mult de 60 in timp. Si pornitul din loc iar nu inteleg masina cand se pune in miscare se pune fara turbo. Turbo intra dupa 2000 deci teoretic pleaca cam la fel dupa loc.

Nu iti contrazic teoria , iti explic ce am patit eu si asta s-a dovedit a fi problema, am schimbat radiatorul de la intercoole si gata s-a rezolvat, ala era gaurit de vre-un fier de prin santier .

Link to comment
Share on other sites

Imi cer scuze pentru "vocabularul" meu , am trait ceva ani afara si probabil am luat de acolo cateva cuvinte si le-am tradus ! Garniturile sunt alea de culoare portocalie dintr-un cauciuc siliconat si se afla in GALERIA de admisie la fiecare orificiu de admisie , alea au un guler care poate fi putin ciupit sau pus rau, am luat GALERIA jos cand am schimbat bujiile , findca astia au facut un motor fff bun dar ffff greu accesibil o operatie care la majoritatea masinilor dureaza cam 15-20 minute la asta dureaza cam 2 ore ,mai ales cand nu cunosti , ex, subsemnatul :) Am vorbit de aer fals, ei bine , teoretic este cam asa: circuitul de admisie la motoarele diesel trebuie sa fie perfect etans, demult se foloseau tot felul de coliere la imbinari, astazi se pare ca au inventat tehnologia asta de garnituri siliconate care etanseaza bine, zic eu , dar probabil nu suficient( parerea strict a mea)

da acele garnituri portocali trebuie schimbate periodic nu sunt deloc scumpe. Sunt 6 rotunde si 6 dreptunghiulare daca tu crezi ca alea sunt problema schimbale ca e f usor. De dat jos galeria de admisie e usor trebuie o tubulara de 10 si una de 11 . Eu am avut galeria de admisie fisurata. Gaura de 1 cm si tot nu dadea fum negru doar suiera ca nebuna deci problema ta cred ca din alta parte. verifica daca intra turbo pune pana pe furtunul mare ca intra intercoller si vezi daca se intareste cand acelerezi dupa 2000 rpm

Link to comment
Share on other sites

nu stiu ce de ce garnituri vb sincer si unde exista ele daca ar scapa motorina pe la rampa comuna ai vedea ce presiune are aceea rampa... 800 de barii. Rampa de admisie? nu stiam ca exista asa ceva poate galerie de admisie si ai vedea ulei daca ar pierde aer pe la ea s ar vedea ulei fara sa dai jos capacul numai un zeu iti poate spune.

Cand e fisurat furtun de turbo suiera de zici ca umbli cu masina pe aburi...

 

filtru epurator este sunt filtru de aer are o carcasa neagra. Cand e f imbacsit iti arunca si ulei de la motor pe evacuare

 

Pai....cam toate filtrele si componentele la masina asta au capac negru :) si ala de aer , sti sa-mi spui mai exact unde se afla?? sa dai vreo imagine??

 

da acele garnituri portocali trebuie schimbate periodic nu sunt deloc scumpe. Sunt 6 rotunde si 6 dreptunghiulare daca tu crezi ca alea sunt problema schimbale ca e f usor. De dat jos galeria de admisie e usor trebuie o tubulara de 10 si una de 11 . Eu am avut galeria de admisie fisurata. Gaura de 1 cm si tot nu dadea fum negru doar suiera ca nebuna deci problema ta cred ca din alta parte. verifica daca intra turbo pune pana pe furtunul mare ca intra intercoller si vezi daca se intareste cand acelerezi dupa 2000 rpm

Exact , de alea vorbeam si costa cam 90 ron ,originale. Nu pretul ma nelinisteste, ci faptul ca nu stiu ce se intampla, am fost pe la mecanici, dar din pacate , nu vreau sa jignesc pe nimeni, toti au avut teorii diferite si niciuna concludenta, intelegi? Cand vede ca te apropii cu o masina cat de cat scumpa, iti da teorii si idei , si pareri care nu au nicio legatura. Turbo intra se aude , am mai avut BMW , afara am facut cu el 380 mii km , fara nicio problema, de acea am ales un x3 in romania, ama adus de afara la mana a doua, deci cam cunosc tehnologia, stiu comportamentele firesti si cele nefiresti de fapt si motorul pe care il am pe amsina asta este aproximativ identic su cel pe care l-am avut anterior doar ca acela eram ceva mai slab.

Link to comment
Share on other sites

Pai....cam toate filtrele si componentele la masina asta au capac negru :) si ala de aer , sti sa-mi spui mai exact unde se afla?? sa dai vreo imagine??

 

 

Exact , de alea vorbeam si costa cam 90 ron ,originale. Nu pretul ma nelinisteste, ci faptul ca nu stiu ce se intampla, am fost pe la mecanici, dar din pacate , nu vreau sa jignesc pe nimeni, toti au avut teorii diferite si niciuna concludenta, intelegi? Cand vede ca te apropii cu o masina cat de cat scumpa, iti da teorii si idei , si pareri care nu au nicio legatura. Turbo intra se aude , am mai avut BMW , afara am facut cu el 380 mii km , fara nicio problema, de acea am ales un x3 in romania, ama adus de afara la mana a doua, deci cam cunosc tehnologia, stiu comportamentele firesti si cele nefiresti de fapt si motorul pe care il am pe amsina asta este aproximativ identic su cel pe care l-am avut anterior doar ca acela eram ceva mai slab.

Mai slab ca si cai putere dar cu materiale mai bune si cu mult mai mult simt de raspundere...

Link to comment
Share on other sites

da acele garnituri portocali trebuie schimbate periodic nu sunt deloc scumpe. Sunt 6 rotunde si 6 dreptunghiulare daca tu crezi ca alea sunt problema schimbale ca e f usor. De dat jos galeria de admisie e usor trebuie o tubulara de 10 si una de 11 . Eu am avut galeria de admisie fisurata. Gaura de 1 cm si tot nu dadea fum negru doar suiera ca nebuna deci problema ta cred ca din alta parte. verifica daca intra turbo pune pana pe furtunul mare ca intra intercoller si vezi daca se intareste cand acelerezi dupa 2000 rpm

MALASORTE-ghinion , ai trait in spaña??

 

Mai slab ca si cai putere dar cu materiale mai bune si cu mult mai mult simt de raspundere...

Corest, totusi am ales modelul fabricat in austria , nicidecum in USA,....conteaza ceva , ceva!!!

Link to comment
Share on other sites

m-ati spart cu moda asta noua cu bujiile la diesel. de cateva luni, unde te uiti, unde cauti, is bujiile. face omul pana, is bujiile. nu va doare capul, nu va coc destele cand scrieti elucubratii? accept ca NU GANDITI (deh, nu-i pentru toti), dar de aici pana la a o afisa e cale lunga. putina decenta nu strica.

 

Serioja, dragule, masina ta (presupun, ca nu-s mecanic) ca are filtru epurator. Daca pasla aia e imputita de vapori de ulei si motorina plus funingine, ar fi bine s-o schimbi. Nu de alta, dar s-ar putea sa scapi de fumul negru fara sa mai umbli la bujii...

Da tu baietas nu poti sa fii mai calm,ce ti se pare asa anormal ca am recomandat sa faca un tester si sa vada daca bujiile sunt in regula,baiatul a specificat ca dimineata la rece are problemele enumarate!

Unde sunt elucubratiile de care vorbesti....poate in capul tau?

Link to comment
Share on other sites

Da tu baietas nu poti sa fii mai calm,ce ti se pare asa anormal ca am recomandat sa faca un tester si sa vada daca bujiile sunt in regula,baiatul a specificat ca dimineata la rece are problemele enumarate!

Unde sunt elucubratiile de care vorbesti....poate in capul tau?

Nu va certati , nu merita :) Fiti calmi :) E discutie doar, nimeni nu pierde nimeni nu castiga!! Pana la urma citesc posturile tuturor si fac ce gandesc eu ca e mai bine:)

Link to comment
Share on other sites

Da tu baietas nu poti sa fii mai calm,ce ti se pare asa anormal ca am recomandat sa faca un tester si sa vada daca bujiile sunt in regula,baiatul a specificat ca dimineata la rece are problemele enumarate!

Unde sunt elucubratiile de care vorbesti....poate in capul tau?

 

 

LOL. eu zic ca la CFR e o paine de mancat.

Link to comment
Share on other sites

Serioja, gugal pe forum :) dupa "filtru epurator' si-ai sa te lamuresti cu privire la una din posibilele cauze ale fumului tau. Fum care nu are nicio legatura cu bujiile, decat in sufletul (curat) al lui gellu mihai.
Link to comment
Share on other sites

Serioja, gugal pe forum :) dupa "filtru epurator' si-ai sa te lamuresti cu privire la una din posibilele cauze ale fumului tau. Fum care nu are nicio legatura cu bujiile, decat in sufletul (curat) al lui gellu mihai.

Fumul la rece poate sa apara din cauza bujiilor,la cald in mod sigur nu.

Sunt tare curios daca similea poate sa ne explice motivul pentru care fumul negru provine de la filtrul epurator,dupa parerea mea de la epurator fumul ar trebui sa fie albastru!

Edited by gellu-mihai
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.