Jump to content

BMW 520d E60 2009


Andrei_VUV

Recommended Posts

Rezolvat si cu resoftarea aseara la bazare(Adi) in Constanta.

Acum e cu totul altceva, softul l-a modificat impreuna cu mine si exact cum am vrut eu iar rezultatele sunt foarte bune, incomparabil cu ce au reusit cei de la Exelixis.

 

Softul stock de EDC17 Bosch e destul de pretentios...o gramada de limitari de cuplu si multi parametri de analizat/+modificat.

 

A estimat undeva la 440Nm de la 1900-2000rpm. Aproape similar cu softul de pe masina lui, avand acelasi motor ca al meu, de Belgia 163cp.

 

Se poate urca si mai sus la peste 450Nm dar pentru siguranta am zis sa-l lasam asa.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

http://imageshack.us/a/img832/8356/fisastock.jpg[/img]"]http://imageshack.us/a/img832/8356/fisastock.jpg

 

http://imageshack.us/a/img94/3972/fisasoftexelixis.jpg[/img]"]http://imageshack.us/a/img94/3972/fisasoftexelixis.jpg

 

http://imageshack.us/a/img6/2294/comparatie.jpg[/img]"]http://imageshack.us/a/img6/2294/comparatie.jpg

 

Intredevar a obtinut un cuplu apropiat de cel stock ca liniaritate dar diferenta foarte mica. Si oricum nici fisa stock nu prea are cum sa fie asa...161cp si 330Nm (in loc de 163cp 350Nm ca in datele oficiale si testat chiar de Dragos Stancescu din Iasi). La 330 deja e diferenta prea mare...de eroare.

 

Ce nu mi-a placut in special a fost o treaba la tuner. Cand ii ceream explicatii despre softul final si de ce n-a realizat cuplu mai mare, a zis ca modelul asta cu power reduction de Belgia,cum am eu, ar avea o "turbina mai mica" cica si nu e bine s-o fortez prea tare. FALS ! E aceeasi turbina ca si pe motorul de 177cp , fara power reduction. M-a mintit aiurea asa. Si mai incepuse cu altele...deja intra in aberatii crase.

Abia dupa ce a vazut ca stiam una alta a schimbat foaia si a zis de alt soft mai agresiv. O varza totala ce sa mai :)

nu te supara dar esti cel putin naiv daca tu crezi ca o sa scoti fix cati cai declara producatorul pe dyno,cazurile in care scoti datele producatorului sunt rare.cu softul nou ai facut dyno?sunt curios de rezultate.

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Dragos a facut multe masini gen 320d,520d si au iesit 99,99% ca in datele producatorului.

Nu toate softurile Dyno sunt calibrate ca lumea si dau erori de multe ori.

Valoarea stock de 330Nm rezultata acolo personal cred ca nu-i reala. Trebuia sa fie 350Nm, exact cum i-a iesit si lui bazare la Dragos, avand exact acelasi motor ca al meu.

Soft Dyno inca n-am facut ca n-am avut unde dar clar e diferenta mare. O sa fac tot la Dragos in Iasi cand oi avea drum pe la el.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mai sunt N47 cu power reduction care scot stock doar 330-335Nm, am povestit si eu cu Dragos.

Probabil depinde de tara de destinatie sau cerintele clientului.

A mea fara power reduction avea stock pe dyno 350Nm si 184Cp.

 

Felicitari pentru modificare. Vazusi ca se poate si mai ieftin si mai bine si la oameni nu atat de "trambitati" pe toate site-urile?

Link to comment
Share on other sites

Mai sunt N47 cu power reduction care scot stock doar 330-335Nm, am povestit si eu cu Dragos.

Probabil, se mai joaca si astia cu softurile la BMW, nu numai tunnerii :)

Cert e ca se poate obtine un castig de cuplu similar la ambele,atat la 177 cat si la modelul de Belgia de 163cp.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

cand au crescut puterea de la 177 Cp la 184 Cp pe N47 au crescut si cuplul de la 350 Nm la 380 Nm

Da, asta asa e (tot din datele oficiale), pentru ultimele E90 320d scoase de prin 2010 incoace.

Similar si pentru varianta Efficient Dynamics 163cp si tot 380Nm , prezenta pe 320d E90.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu merita banii aia nici de departe.

Eu o sa incerc saptamana viitoare cu un soft facut de bazare din CTA sa vad cum se comporta si ce diferente ar fi fata de softul de la Exelixis, care m-a dezamagit total.

 

ti-am spus acum cateva saptamani cand tot vorbeai peste tot despre cei de la Exelixis sa nu vorbesti din auzite si sa le faci "reclama" dupa ce treci pe la ei....sunt multe alte firme in Bucuresti sau mai bine spus in Romania de incercat pentru un soft care este demonstrat cu dyno decat cei de la Exelixis. bafta

Link to comment
Share on other sites

Pai de...au demonstrat si ei cu dyno si vezi ce-a iesit. Atat a putut respectivul, ce sa-i faci. Ori n-a stiut ori i-a fost frica.

Acum am rezolvat cu @bazare (Adi din CTA). A facut softul cu mine exact cum i-am cerut, explicandu-mi si ce modifica si ce inseamna fiecare parametru si rezultatele sunt pe masura.

Link to comment
Share on other sites

Nu, n-am treaba cu DPF. Poate o "curatare" periodica ar fi benefica , in sensul sa nu stau cu el pana se colmateaza, daca s-ar colmata in cel mai rau caz....dar n-am probleme, la modelul asta isi face si regenerarea mai bine din ce am auzit.

 

Iar eliminarea DPF-ului produce presiune diferentiala mare la iesirea gazelor din turbina (asa zisa back-pressure), ceea ce o poate afecta in timp. Deci nici eliminatul DPF-ului nu ar rezolva problema, daca ar fi.

Link to comment
Share on other sites

Nu, n-am treaba cu DPF. Poate o "curatare" periodica ar fi benefica , in sensul sa nu stau cu el pana se colmateaza, daca s-ar colmata in cel mai rau caz....dar n-am probleme, la modelul asta isi face si regenerarea mai bine din ce am auzit.

 

Iar eliminarea DPF-ului produce presiune diferentiala mare la iesirea gazelor din turbina (asa zisa back-pressure), ceea ce o poate afecta in timp. Deci nici eliminatul DPF-ului nu ar rezolva problema, daca ar fi.

 

Invers... daca scoti DPF-ul nu mai ai presiune diferentiala in filtru deci presiunea la iesire din turbo e ceva mai mica.

Exista senzor de presiune inainte si dupa filtru tocmai pentru a masura aceasta diferenta. Cand dai DPF-ul jos se invarte mai repede turbina ca efect imediat.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Invers... daca scoti DPF-ul nu mai ai presiune diferentiala in filtru deci presiunea la iesire din turbo e ceva mai mica.

Exista senzor de presiune inainte si dupa filtru tocmai pentru a masura aceasta diferenta. Cand dai DPF-ul jos se invarte mai repede turbina ca efect imediat.

Deci afecteaza turbina sau nu, daca dai jos filtrul? Ma bate si pe mine gandul sa il elimin, pentru ca am in jur de 195 de mii km.

 

PS: Frumoasa masina Andrei!

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Deci afecteaza turbina sau nu, daca dai jos filtrul? Ma bate si pe mine gandul sa il elimin, pentru ca am in jur de 195 de mii km.

 

PS: Frumoasa masina Andrei!

 

Daca anularea fizica si din soft se face corect nu afecteaza in nici un fel.

Exista multe exemple de masini cu motoare identice unde exista versiune cu DPF si versiune fara DPF functie de tara unde se vinde.

 

EGR-ul si DPF-ul au fost introduse DOAR pentru a creste norma Euro fara beneficii pentru motor.

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daca anularea fizica si din soft se face corect nu afecteaza in nici un fel.

Exista multe exemple de masini cu motoare identice unde exista versiune cu DPF si versiune fara DPF functie de tara unde se vinde.

 

EGR-ul si DPF-ul au fost introduse DOAR pentru a creste norma Euro fara beneficii pentru motor.

Am inteles, multumesc pentru lamurire!

Edited by dragos612
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.