Jump to content

Accident BMW M5 F10


Alin KIR

Recommended Posts

Exact asta cred..Pacat ca atunci cand circulam eu pe autobahn erau numai fraieri care mergeau cu viteze normale (150-160). Aia cu 300 cred ca erau in concediu sau ceva.. Te astept in sat la mine sa-ti arat niste poze de pe autobahn ;) Ai spus singur ca atunci cand mergeai tu cu 245 ceilalti parca stateau pe loc, dar se pare ca iti place sa te contrazici singur, sau atat poate logica ta.

 

Confirm ce zice Schumi.

Sunt destui de putini cei care ruleaza cu viteza de peste 200. Majoritatea o ard pe la ~160.

 

Probabil criza le-a mai bagat mintile in cap. Oricum ma amuza ca germanii/belgienii/francezii(ma refer la aia oarecum langa graninta) se duc in Luxemburg sa-si puna motorina ;))

 

Dar na, sunt si povestile bune la ceva.

Edited by siulian
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

impactul clar nu a fost la 300 de km/h.probabil nici 150.

 

care impact frate, ca a franat si nu l-a lovit p'ala, d'aia a si iesit prin parapet, care probabil l-a facut sa se rastoarne de cateva ori.

 

ce impact?!!!

Edited by max83
Link to comment
Share on other sites

Confirm ce zice Schumi.

Sunt destui de putini cei care ruleaza cu viteza de peste 200. Majoritatea o ard pe la ~160.

 

Intr-adevar sunt putini cei care merg cu peste 200, dar nu asa putini cum s-a vehiculat pe acest topic.

 

O data am luat de la inchirieri o duba Mercedes Sprinter, era singura masina pe care o aveau, diesel, nu mai tin minte ce motor avea, dar nu putea mai mult de 160hm/h in linie dreapta. Mergeam cu pedala la fund pe autostrada si ma depaseau multe masini de clasa mica, foarte mica, sau vechime relativ mare.

 

Alta data am inchiriat un Golf V benzina, iar nu mai stiu ce motor, mergea 200km/h maxim in linie dreapta. Si la asta mergeam cu pedala la fund, ma depaseau mult mai putine masini, in schimb erau multe care se deplasau relativ cu aceeasi viteza. Ma refer aici la cele de clasa mica sau vechime mare.

 

O data eram prin imprejurimile orasului Frankfurt intr-o zona cu 4-5 benzi, pe ultima banda era coloana care mergea cu 220km/h.. nu 2-3 masini , multe, coloana.

 

Alta chestie pe care am observat-o: la semnul de terminare a tuturor limitarilor parca se dadea start din mers.. in 50% din cazuri, cel putin o masina accelera blana.

 

Cat despre accidentul de fata, ce s-a intamplat nu cred ca putem sti foarte sigur, cine stie de ce o fi pierdut controlul, din moment ce acela care a fost acuzat nici nu a oprit... poate nici nu a existat. Oricum tare M5ul, a mai fost un E60 M5 la unguri cu explozie la un cauciuc la viteza mare, masina s-a facut praf si soferul doar s-a speriat.

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

Cum spuneam si pe topicul cu M5-ul diesel.

 

Un M5 nu se numeste asa doar fiindca are multi cai. M division chiar proiecteaza masinile alea sa mearga cu viteze mari, nu doar sa ajunga la viteze mari.

 

 

In cazul de fata, evident ca mosu' a franat, a mai dat din volan... nu a lovit nimic frontal. A lovit in unghi, l-a rotit, l-a rasturnat si astfel s-a mai disipat din energie. Daca era coliziune frontala la viteza aia, chiar daca intra in fundul unuia care mergea cu 120, tot o mierlea.

 

 

Eu zic ca mosul avea ceva experienta de condus asa, nu era un parlit care s-a urcat in M pentru prima data in viata lui. Tocmai ca nu oricine poate sa supravietuiasca un accident la vitezele astea. Ca e riscant sa mergi asa, normal. Dar pe de alta parte, poti sa mergi si legal si sa intre vreun dobitoc cu SUV pe contrasens direct in tine.

 

 

PS: Mercedes-ul GTR care a zburat nu avea ce-i trebuia sa apese masina pe sosea pe bot. Masinile noi au splittere ca-n F1, avand acelasi rol si functionand la fel ca spoilerul spate. La viteze mari aerul intra pe sub masina si creeaza o zona de presiune inalta, in timp ce deasupra e o zona de presiune mai mica. Greutatea masinii pe fata trebuie sa fie mai mare decat diferenta de presiune.

Datorita principiului lui Bernoulli, aerul (fluidul) care circula cu viteza mai mare are presiune mai mica, astfel incat aerul de sub masina care circula mai incet are o presiune mai mare si impinge masina in sus.

Botul masinii e facut sa fie alunecos, ca masina sa fie aerodinamica. Asta inseamna ca aerul de deasupra nu apasa pe masina, ci aluneca de-a lungul ei. Pentru masini de viteza mare se proiecteaza masina sa aiba podeaua perfect plana ca sa alunece aerul cat mai usor pe sub masina si sa nu creeze portanta (aceasta diferenta de presiune e ce face si aripile avioanelor sa creeze portanta ca sa poata sa zboare). De asemenea se lucreaza la un echilibru intre aerodinamica si downforce. La masinile prototip, cele pentru batut recorduri de viteza, botul masinii este foarte alunecos, lung... sa nu existe rezistenta la inaintare. Fiindca downforce-ul este contraproductiv atingerii vitezelor mari, acele masinarii se bazeaza doar pe lungimea sasiului si greutatea motorului sa invinga diferenta dintre zonele de presiune. De aceea sunt destul de instabile.

 

De partea cealalta sunt masinile de F1 care au acele splitere mari care sa apese masina. Masina are 600 Kg si forta generata de aerul care apasa prin acele splitere ajunge la 1200 Kg. La masinile F1 chiar exista problema ca daca nu le conduci tare, cum trebuie, nu generezi suficient downforce sa apese masina pe sosea, astfel incat ai mai putin control. Ajungi sa fii mai safe sa iei o curba la 200 decat la 120 intr-o masina de F1. Fenomenal ce pot sa faca niste minti luminate ajutate de bugete mari.

 

 

Si acum ganditi-va de fapt ce inseamna Bugatti Veyron. Ca nu sunt doar aia 1000 cai, ci si faptul ca poate sa atinga vitezele alea... si ca pana pe la 300 Km/h stai intr-un confort si siguranta incredibile. Nu auzi vantul, nu nimic. Abia la top speed, la 400 Km/h simti o usoara instabilitate, dar nu ca la supercar-urile obisnuite care suiera si fac ca toti dracii de stai ca pe ace.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu de ce dar nu vad nimic sa ma dea pe spate la veyron , as alege un mclaren f1 la orice ora si din zi si din noapte

 

Si McLaren F1 a fost o masina deosebita la vremea ei. Dar nu se compara cu Veyron. E diferenta ca de la E36 la E90 intre ele.

In videoclip n-au folosit launch control la Veyron tocmai ca sa-i dea o sansa McLaren-ului. ;)

 

EDIT: Mai bine il ascultati pe Jeremy ca el a si condus-o

 

http://www.topgear.com/uk/car-news/a-virtual-jeremy-talks-you-through-the-veyron-2012-04-23

Edited by filon
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.