Jump to content

e36 2000cm non-vanos


Recommended Posts

Buna dimineata,

Am un e36 din '91 cu 2000 non-vanos de ceva timp si am o dilema. Problema sta in felul urmator , nu am observat vreo diferenta intre cald si rece dar la turatii joase ( ex: treapta 2 2000 ture) cand calc pedala la fund motorul se aude infundat si trage foarte greu , mai ca nu se simte deloc, pana ce trece de 3000+ turatii(dupa 3000 ture parca ar intra turbo , in fine , ideea e ca atunci trage oarecum). Un amic cu ceva experienta in domeniu incearca sa ma convinga ca asa merg motoarele in cauza dar eu nu cred. Nu am mai mers cu o alta masina cu acelasi motor sa vad cum se comporta dar totusi eu continuu sa cred ca a mea e cu problema.

Am observat ca atunci cand e pe gata benzina, uneori face acceeasi chestie , adica calc pedala , scoate un sunet infundat (diferit) si nu are vlaga deloc.

Parerea mea e ca se comporta ca si cum nu i-ar veni destula benzina cand ii trebe, dar de ce se intampla chestia asta doar la turatii joase ?

Aseara i-am dat o prajeala d'aia de pe loc si vai morti ei abia a lasat 2 urme pe asflat, cand am lasat ambreaju in loc sa scartzaie rotile parca se oprea motoru.

Nu am avut ocazia sa conduc un alt 320 nici de o culoare dar 318is'ul amicului meu are mult mai multa vana decat 2000'u asta, adica nu trage de'i diesel la 2000 ture , dar se simte cum pleaca , urca in turatii , nu scoate sunete infundate de cai morti.

 

-pompa benzina nu cred ca e ca am probat cu o alta pompa si nu e nici o diferenta.

 

Are cineva idee care e problema aici ? nu cred ca asta e tot ce poate un motor de asta non-vanos.

Multumesc.

P.S. Am vazut celalat topic asemanator si nu vreau sa ajunga si asta in felu ala. Doar la subiect va rog.

Edited by LuchiaaN
Link to comment
Share on other sites

Non-vanosul asa este, pana in 3500 rpm e lenes; la mine s-a simtit o diferenta in momentul in care am pus sonda lambda noua pana in 4000rpm. Iti da impresia ca da in nas deoarece clapeta de acceleratie este pe cablu iar atunci cand calci pedala la blana permite la prea mult aer sa intre in galeria de admisie iar ECU nu poate compensa la o turatie asa joasa cu benzina. Incearca sa o calci progresiv, pe masura ce creste turatia sa apesi mai mult pe pedala.

Fa un experiment, incepi de la 2000rpm cu a 3-a si calco la podea, apoi incepi sa eliberezi pedala, o sa observi ca pe la jumatatea cursei atunci cand deschiderea clapetei este optima pt turatia atinsa o sa simti o crestere considerabila de putere.

 

Faptul ca nu trage bine poate fi din foarte multe cauze: compresie scazuta, injectoare colmatate, bujii ineficiente, debitmetru defect ( de la ala poate da in nas la anumite turatii destul de violent), regulator presiune benzina, sonda lambda (defecta sau lenesa), filtru aer colmatat, aer fals...

 

Sfatul meu ar fi sa le iei pe rand, intai o diagnoza iar apoi sa inlocuiesti piesele mai accesibile (bujii, filtre. Oricum, tinand cont de vechimea motorului bine ar fi sa faci un test de compresie inainte sa te apuci de investitii, daca sunt probleme mai usor scapi cu alt motor.

 

PS: presupun ca ai motorul M50B20 cu 24valve.

Edited by DYC66
Link to comment
Share on other sites

Multzam fain de informatii. Am incercat astazi treaba cu acceleratul mai lent si ai dreptate daca n'o fi placebo :D.

Am sa incerc sa ma uit la filtru de benzina putin , pentru inceput.

Multumesc inca odata pentru ajutor.

 

Da motorul e cu 24 valve , cred ca M50B20.

Edited by LuchiaaN
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.