Jump to content

Furtun Turbina - intercooler N47 si problema DPF


Recommended Posts

Am schimbat niste bucse la masina ieri si a trebuit sa dau scutul de la motor jos.

 

Am observat ca furtul care face legatura intre turbina si intercooler este murdar de ulei in partea turbinei (piesa 1). Am miscat de el si joaca pe turbina. Colierul de strangere nu mai strange deloc.

 

Masina nu are niciun simptom. Trage OK, tubina intra, consumul normal. Mai tarziu, am facut o diagnoza si a dat eroarea 480A (lagat de DPF).

 

Acum sunt confuz: este o legatura intre furtunul ala si DPF? Masina are 70k km deci filtrul de particule ar trebui sa fie inca OK.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Care era eroarea mai exacta? Sterge eroarea si vezi daca mai apare.

Nu prea are legatura furtunul dintre turbina si intercooler cu DPF-ul. Erori la DPF apar in general din cauza presiunii mari sau a regenerarii neefectuate.

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat niste bucse la masina ieri si a trebuit sa dau scutul de la motor jos.

 

Am observat ca furtul care face legatura intre turbina si intercooler este murdar de ulei in partea turbinei (piesa 1). Am miscat de el si joaca pe turbina. Colierul de strangere nu mai strange deloc.

 

Masina nu are niciun simptom. Trage OK, tubina intra, consumul normal. Mai tarziu, am facut o diagnoza si a dat eroarea 480A (lagat de DPF).

 

Acum sunt confuz: este o legatura intre furtunul ala si DPF? Masina are 70k km deci filtrul de particule ar trebui sa fie inca OK.

parerea mea ca daca ar fii slabit in prinderea turbinei l ar arunca de acolo din cauza presiuni. S ar putea sa fie ceva ciupit. Oricum urmele de ulei arata clar pierdere de presiune.. ar trebui sa se auda si un usor suierat. In general acel racord are tendinta sa cedeze. si la mine toate au rezistat mai putin ala

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Ma gandesc ca piesa 2 este defecta si de aici pierderea de presiune.

f posibil sa fie asa si ar fii si ieftin. De la temparaturile de acolo este posibil. Doar la demontare se vede clar. sau o curatare buna a zonei mers vreo 2 3 km si dupa o sa se vada vapori de ulei exact pe unde scapa. acum sigur e imprastiat peste tot

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Mda, e un "smac" acolo de nu vezi nimic. NU stiu de cand este asa. Eu am descoperit asta intamplator, dand scutul jos...

si eu care priveam cu admiratie noul model de racorduri de la intercoler la modelele noi. Eu ma gandeam ca fiind capul la racord din plastic numai poate ceda cum a cedat al meu. Oricum ideal ar fii sa schimbi garnitura aia pentru ca masina chiar daca nu are nici o eroare nu functioneaza 100% in parametri. nici greu nu ar trebui sa fie eu am schimbat furtunul ala la a mea in strada....

si e pacat sa nu schimbi e masina noua si frumoasa....

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Am sters atunci eroarea respectiva si nu a mai reaparut. Am facut cam 500km.

 

Era ceva cu " increased backpressure at DPF"

 

La furtun nu am apucat sa fac nimic. Nici la service sa ajung.

Exact ce-ti spuneam. Cred ca ai mers ceva mai mult in oras si de-aia ti-a dat eroarea.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

nu cred ca e cazul sa iti mai spun si eu dar, cand o mai scoti din oras, incearca sa o tii macar cativa kilometri constant peste 3000 rpm.

 

Stiu ca nu e bmw, dar am patit la o skoda (pe care o aveam de noua) cu mai putin de 70k km sa i se imbacseasca grav DPF. Cred ca am si postat pe chat room la momentul respectiv. S-a aprins check engine si indicatorul de dpf si gata a fost. motorul pornea, statea pornit, dar in momentul in care acceleram motorul dadea sa moara. Bine, astia la skoda au o chestie tampita cu regenerarea dpf, te trezesti dintr-o data ca iti sta motorul la ralanti la 1000rpm (zici ca esti la curse), timp in care nu ai voie sa opresti motorul. Destul de ciudat cum s-a infundat asa, deoarece din aia 70k km pe care ii are, mai mult de jumatate sunt facuti pe autostrada.

 

scuze de offtopic.

Idea de baza: nu faceti falsa economie, tinand motorul subturat. pe cat posibil, eu acum incerc sa stau tot timpul peste 2500rpm, chiar si in oras, chiar daca asta inseamna sa merg cu a treia. asta e.

Link to comment
Share on other sites

Eu in general schimb pe la 3000 de ture insa in perioada aia aveam un traseu in oras extrem de aiurea de aprox 16km/zi din care 90% era bara la bara iar in rest era inghesuiala.

 

Acum avem un alt sediu iar traseul este muuult mai lejer si nu mai stau aiurea in trafic.

Link to comment
Share on other sites

eu acum incerc sa stau tot timpul peste 2500rpm, chiar si in oras, chiar daca asta inseamna sa merg cu a treia. asta e.

Ce bine ar fi sa poti merge chiar si asa...eu mai mult cu a 2-a merg...a 3-a rar daca prind mai ales ca viteza medie e undeva la 25-35km/h in oras. Si sub 40 n-am cum sa-i dau a 3-a ca omor motorul :) Cel putin asa e dieselul , la benzina mai merge.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ma gandesc ca piesa 2 este defecta si de aici pierderea de presiune.

si eu am mici scurgeri de ulei pe la piesa 6 http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=NX31&mospid=50464&btnr=11_4100&hg=11&fg=40.....am schimbat garnitura,tot mai da putin ulei... bmw 320d e90 177cp

Edited by belitutz
Link to comment
Share on other sites

Poate ai montat-o aiurea.

 

Dupa mai multe incercari nereusite de a pune conducta la loc, m-am uitat si garnitura se miscase putin de pe pozitie (se rasucise intr-o parte). Am pus-o la loc si dupa mai multe incercari a intrat.

 

Sa nu se fi rasucit si la tine.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.