Jump to content

Pompa servo cu probleme!e39


Recommended Posts

Salut!Am un 520i e39 cu ceva probleme!la un moment dat imi facea pompa servo foarte urat la stanga-dreapta...!Am inlocuit-o cu una second care a mers foarte bine 2 luni!Dupa 2 luni a inceput sa-mi haraie foarte tare,mi-a zis cineva ca pompa nu isi face ungerea bine...,am desfacut capacul de la lichidul de servo si e negru....!ulei schimbat de 2 luni!furtunul de la vasul de lighid care pleaca in jos e ud....Ma ajuta cineva ?! a mai intalnit cineva aceasta problema !care sa fie cauza pentru care imi lesina pompa servo!?va rog ajuta-ti-ma!apropo e39 este din 1997 si are motorul M52! Edited by alexandry1
Link to comment
Share on other sites

uleiul nu ar trebui sa fie nicidecum negru sau murdar.cel original e de culoare rosie.

ce ulei ti-a pus mecanicul cand ai schimbat pompa?

mai intai inceraca sa mai pui niste ulei in rezervorul pt servo.

eu am patit sa imi faca zgomot la viraje dar s-a rezolvat completand cu circa 100ml de ulei.

nu e moarta pompa daca face zgomot doar pe viraje.

furtunul ala e uns cu ulei pt ca mai mult ca sigur ai avut prea mult ulei in rezervor si ti la dat afara pe la buson apoi s-a prelins pe acel furtun.se intampla asta la drumuri virajate unde soliciti mult servoul si uleiul se incalzeste,isi mareste volulmul si da pe afara.

Edited by lica
Link to comment
Share on other sites

uleiul nu ar trebui sa fie nicidecum negru sau murdar.cel original e de culoare rosie.

ce ulei ti-a pus mecanicul cand ai schimbat pompa?

mai intai inceraca sa mai pui niste ulei in rezervorul pt servo.

eu am patit sa imi faca zgomot la viraje dar s-a rezolvat completand cu circa 100ml de ulei.

nu e moarta pompa daca face zgomot doar pe viraje.

furtunul ala e uns cu ulei pt ca mai mult ca sigur ai avut prea mult ulei in rezervor si ti la dat afara pe la buson apoi s-a prelins pe acel furtun.se intampla asta la drumuri virajate unde soliciti mult servoul si uleiul se incalzeste,isi mareste volulmul si da pe afara.

nu e asta problema!am tot completat cu ulei...nu retin exact numele uleiului ...cert e ca l-a cumparat dintr-un omv...imi este frica sa nu am vreo problema in caseta,desi caseta nu curge...masina se vireaza relativ usor!nu mai stiu ce sa ii mai fac...e posibil sa traga aer fals pe undeva!Mi-a zis cineva la un moment dat ca pompa e functionala doar ca zgomotul se aude pentru ca pompa nu e unsa corespunzator...nu are suficient ulei si de aceea face zgomot...eu m-am uitat in spatele pompei si e putin uda! mersi mult pentru reply!

Link to comment
Share on other sites

D_ul alexandry,

 

zgomot nu e chestia de uns: daca ulei, cand virati volanul nu face spuma 99% ve se a stricat inca o data pompa. daca face spuma completati nivel si faceti aerisirea (daca nu reusiti sa faceti aerisirea e posibil ca pompa "suge" air fals de la furtun de alimentare, asa ca trebuie sa va uitati la coliere sau la furtun, care poate sa aibe microfracturi). Singura veste buna care poate sa va dau este ca daca servo nu e grea de dimineata pe primi 2/3 minute inca nu se a stricat (pilitura pompei se comporta ca un agent abraziv inpreuna cu segmenti servodirectiei, producand o uzura pe cilindru si distribuitor).

 

Daca poate sa va dau o sugestie data viitoare cand cumparati o pompa, noua reconditionata sau la mana 2, e mai bine sa demontati rezervorul si o spalati cat mai bine, dece pilitura care, probabil, are in interiorul lui produce o uzura din ce in ce mai mare pe placile de presiune al pompei. Pilitura asta e ce care negreste uleiul D_vs.

 

In plus ar trebuit ca spalati si instalatia, adica sa cumparati cam un litru de ulei in plus, conectati furtun de presiune (pompa>servodirectie) dar nu cel de retur (care trebuie bagat intra un contenitor suficient sa contina ulei care iese), si portiti la motor varsand ulei in rezervor pana cand nu mai aveti in sticla si oprind motorul IMEDIAT cand pompa incepe sa deie in gol. Ulei care iese e negru ca carbune, dece a luat cu el multe de cele impuritatii care strica pompele. Dupa ca ati facut aceasta operatie conectati furtun de retur la rezervorul si incarcati instalatia.

 

Daca sunteti o persoana care se pricepe cu mecanica puteti si sa deschideti capacul din spate al pompei: nu e greu (sunt 4 sau 6 sruburi, depinde de model/producator) si (deobicei) nu se strica nimic: numai mare grija la paleti (daca deschideti sa o faceti cu capac in sus, dece ele pica mereu). Daca placile sunt inca perfecte poate sa fie supapa zgriata, daca au o uzura unde roteste paleti (ca niste canale in zona rectificata) ati descoperit de unde vine zgomot. Supapa e mai grea de depistat, dece poate sa fie ea zgriata (ceva care se vede imediat) sau cilindrul ei (ceva care se vede numai cu o sonda cu telecamera).

 

Va spun ce as face eu daca ar fost masina mea: m-as uitat daca face spuma in rezervor si, daca face, as completat si facut aerisire. Daca problema se resolve (si ramane rezolvat o saptamana) as schimbat inca o data tot uleiul din instalatiei, dece daca uleiu e negru cum spuneti D_vs pompa se va a strica repede. Altceva daca problema nu se rezolva cu completarea si aerisirea as inceput sa caut o alta pompa.

 

nu e asta problema!am tot completat cu ulei...nu retin exact numele uleiului ...cert e ca l-a cumparat dintr-un omv...imi este frica sa nu am vreo problema in caseta,desi caseta nu curge...masina se vireaza relativ usor!nu mai stiu ce sa ii mai fac...e posibil sa traga aer fals pe undeva!Mi-a zis cineva la un moment dat ca pompa e functionala doar ca zgomotul se aude pentru ca pompa nu e unsa corespunzator...nu are suficient ulei si de aceea face zgomot...eu m-am uitat in spatele pompei si e putin uda! mersi mult pentru reply!

post-54927-0-68303800-1335207654_thumb.jpeg

Edited by MEDES CALAN
Link to comment
Share on other sites

nu e asta problema!am tot completat cu ulei...nu retin exact numele uleiului ...cert e ca l-a cumparat dintr-un omv...imi este frica sa nu am vreo problema in caseta,desi caseta nu curge...masina se vireaza relativ usor!nu mai stiu ce sa ii mai fac...e posibil sa traga aer fals pe undeva!Mi-a zis cineva la un moment dat ca pompa e functionala doar ca zgomotul se aude pentru ca pompa nu e unsa corespunzator...nu are suficient ulei si de aceea face zgomot...eu m-am uitat in spatele pompei si e putin uda! mersi mult pentru reply!

 

poi daca zici ca ai tot completat cu ulei inseamna ca pe undeva il pierzi.verifica furtunele daca zici ca, caseta e ok,apoi schimba tot uleiul si indicat ar fi sa pui original nu e asa scump.50lei am dat eu pe un litru.

eu nu am prea auzit multe cazuri de pompe servo duse la acest model.

eu am 430k cu a mea si merge perfect,dar e suficient sa ii lipseasca f putin ulei si gata face zgomot pe viraje.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

La fel am patit si eu la a mea, un 520i din '99. S-au slabit colierele de la furtunele de tur si retur, atat de la vasul de expansiune, cat si de la pompa, a curs ceva lichid, iar cand am completat desi am pus Dex III, dupa 3-4 zile a inceput sa bazaie pompa, iar cand am verificat uleiul era de culoarea pamantului si mai vascos. Am mers, rapid, la un service unde s-a spalat instalatia cu o solutie si un aparat special destinat, dupa care am pus tot Dex III. Nu l-a mai "borsit", dar pompa a ramas cu un zgomot destul de suparator.

Verifica la vas sa nu ai pierderi, pe tur sau retur. Daca ai posibilitatea bag-o pe un canal si da-i scutul jos si inlocuieste colierele. Furtunele ar trebui schimbate, pentru ca in timp se rascoc si isi pierd din elesticitate, etc.

Oricum spala instalatia si pune lichid nou ATF DEX III (rosu). Daca nu gasesti original, pune Castrol, costa vreo 30-35 lei litrul. Este suficient 1 litru.

Vezi ca astora pe la service-uri programul cu piese si fluide pt BMW, spune ca se pune lichid verde. Asa ca fi atent si insista sa-ti puna ce vrei tu, pana la urma esti clientul, adica ala cu banu'.

BaftA

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.