Jump to content

E46 - 318 i - papa ulei - Ajutor


Recommended Posts

Salut! Vreau sa ma ajute si pe mine un cunoscator. Am un 318 i din '99. Are in bord 181.000 km. L-am luat din Germania, cred ca sunt reali.

Problema e in felul urmator. Cand am cumparat-o i-am facut schimbul direct acolo si i-am pus 5w 30 Castrol Magnatec. O data ajuns in tara m-am apucat si am schimbat garniturile de la filtrul de ulei (motorul era murdar de ulei), si de sub capacul de la motor si am mai pus un pic de ulei pentru ca am zis ca s-a pierdut pe acolo din ulei . Dupa ce am schimbat garniturile am spalat si motorul. Dupa ce am facut mai multi km in jur de 6-7000, mi s-a aprins martorul de la ulei cand am vrut sa-i dau cheie, nu in mers. Am luat bidonasul de ulei si am completat. Cand a trebuit sa fac schimbul de ulei mi s-a sugerat sa trec la 10w 40. Am pus bmw 10W 40. Dupa vreo 5000 km am completat cu vreo 400 ml, iar acum la 9000 km am mai pus vreo 400-500 ml ca am vazut ca scazuse nivelul pana aproape de minim pe joja. Am vazut ca i-ar s-a "scopt" garnitura aia de la capacul motorului si da ulei pe dinafara. Am aproape un an de cand am pus una noua... Mi se pare cam ciudat.

 

Alte simptome pe care le prezinta masina: la pornire scoate un "horcait" pana se incalzeste un pic motorul. Sunetul asta se auzea mai tare iarna.

 

Rar se aude o bataie la motor si cred ca sunt tachetii. (asta se intampla imediat dupa pornire si nu se aude mai mult de 20 sec)

 

Ce ma sfatuiti sa fac? Cum pot sa stiu de ce imi mananca ulei? Mentionez ca am vreo 9000km si vreau peste 1000 sa ii fac schimbul de ulei si de filtre.

Mentionez ca nu ma pricep in domeniul auto.

Link to comment
Share on other sites

Salut! Vreau sa ma ajute si pe mine un cunoscator. Am un 318 i din '99. Are in bord 181.000 km. L-am luat din Germania, cred ca sunt reali.

Problema e in felul urmator. Cand am cumparat-o i-am facut schimbul direct acolo si i-am pus 5w 30 Castrol Magnatec. O data ajuns in tara m-am apucat si am schimbat garniturile de la filtrul de ulei (motorul era murdar de ulei), si de sub capacul de la motor si am mai pus un pic de ulei pentru ca am zis ca s-a pierdut pe acolo din ulei . Dupa ce am schimbat garniturile am spalat si motorul. Dupa ce am facut mai multi km in jur de 6-7000, mi s-a aprins martorul de la ulei cand am vrut sa-i dau cheie, nu in mers. Am luat bidonasul de ulei si am completat. Cand a trebuit sa fac schimbul de ulei mi s-a sugerat sa trec la 10w 40. Am pus bmw 10W 40. Dupa vreo 5000 km am completat cu vreo 400 ml, iar acum la 9000 km am mai pus vreo 400-500 ml ca am vazut ca scazuse nivelul pana aproape de minim pe joja. Am vazut ca i-ar s-a "scopt" garnitura aia de la capacul motorului si da ulei pe dinafara. Am aproape un an de cand am pus una noua... Mi se pare cam ciudat.

 

Alte simptome pe care le prezinta masina: la pornire scoate un "horcait" pana se incalzeste un pic motorul. Sunetul asta se auzea mai tare iarna.

 

Rar se aude o bataie la motor si cred ca sunt tachetii. (asta se intampla imediat dupa pornire si nu se aude mai mult de 20 sec)

 

Ce ma sfatuiti sa fac? Cum pot sa stiu de ce imi mananca ulei? Mentionez ca am vreo 9000km si vreau peste 1000 sa ii fac schimbul de ulei si de filtre.

Mentionez ca nu ma pricep in domeniul auto.

 

 

 

In primul rand nu te lua dupa legendele ce spun ca e bine sa pui un ulei mai gros sa reduci consumul.....pana la urma ascunzi consumul de ulei, dar nu rezolvi cauza radacina, ci mai poti sa o agravezi.(horcaitul poate fi o presiune scazuta de ulei la pornire datorita uleiului mai gros).

 

Intelept este sa rezolvi cauza tuturor scurgerilor(orice garnitura care pierde ulei), iar daca consumul se mentine (si pune un ulei potrivit ...5w40), atunci una din cauze pot fi semeringurile supape.

 

bafta!

Link to comment
Share on other sites

Nu trebuie sa te panichezi, 1L/10000km nu inseamna ca masina ta este defecta. Rezolva cu toate scurgerile si pune un ulei recomandat pentru motorul tau gen 5w-30 cu norma LL04. Atunci cand motorul consuma mai mult de 0,7L/1000km este considerat ca fiind o problema la motor(cel putin asa scrie in TIS), iar la motoarele M cand consuma peste 1,5L/1000km.
Link to comment
Share on other sites

Va multumesc! Sincer ma gandeam ca trebuie sa ma apuc de schimbat cine stie ce prin motor... piese care nu sunt tocmai ieftine...

Mi-a dat de gandit ca si dupa ce am schimbat garniturile alea si nu a mai dat pe dinafara, pentru ca as fi observat ca spalasem motorul, tot s-a consumat din ulei si mi s-a aprins martorul de la ulei. Dar daca spuneti ca 1 l la un schimb (10.000km cum il fac eu) de ulei nu e grav m-am mai linistit.

Link to comment
Share on other sites

consumul e normal, orice BMW consuma ulei intre schimburi.

Cui nu ii consuma de fapt uleiul care il pierde e inlocuit de benzina/ motorina de regula, care ii intra pe circuit.

 

Eu mai degraba fug de aia care zic ca nu consuma un gram, aia sigur au ceva mai grav la masina decat o biata garnitura pe undeva..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

prima oara rezolva scurgerile si dupa vezi daca are si altceva. Daca papa ulei motorul si da un fum si un miros specific pe tobe. daca e asa e din segmenti. Zgomotul la pornire este probabil de la uleiul gros
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.