Jump to content

Tremura volanul pe franare - X5 E53


Recommended Posts

Salut,

Am aceeasi problema la un X5 E53 3.0D din 2006 si am schimbat jantele de vara cu cele de iarna si tot imi tremura volanul la franare pe la 120km/h.

Trebuie acum sa fac o revizie pe bucse, brate si ce mai e de schimbat pe la roti. Sper sa fie din cauza asta ca de la discuri nu e.

Link to comment
Share on other sites

Bine v-am gasit din nou . Haideti sa va spun bomba zilei .

Asa cum am mentionat anterior , avand discurile originale pe masina se comporta la fel(tremura volanul pe franare intre 120-140 km/h) . Asadar astazi am fost inapoi in service sa descoperim problema ...Seful de service a facut intrunire cu toti mecanicii si le-a spus ca nu pleaca nimeni de acolo pana nu se rezolva problema . Asa ca au dat jantele jos de pe fata si au masurat cu ceasul comparator discurile . Discul de pe stg. nu batea deloc , dar discul de pe dr. avea o bataie de 0.1 mm. Nu intelegea nimeni cum un disc nou , original , sa bata dupa 300 km . Asa ca , "mecanicul meu" , a dat discul jos si a masurat cu ceasul comparator butucul , care avea o bataie de 0.03 mm. Dar acest butuc era putin murdar , asa ca l-a curatat cu un disc de sarma si a masurat din nou . Surpriza , nu mai batea deloc . A pus discul la loc si a masurat , si din nou surpriza , nu mai batea deloc . Ca sa vezi , ca din cauza murdariei de pe butuc , discul nu se aseza cum trebuie si avea o bataie de 0.1 mm ( bataia maxima acceptata de producator este de 0.03 mm )care pe franare se simtea in bataia volanului .

Asa ca dupa ce am reparat caseta , am schmbat bucsile , am schimbat discurile de 2 ori , am reusit sa rezolv problema cu o perie rotativa de sarma , lustruind butucul :)))

Foarte tare , nu vi se pare ???

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest Pentrumasina

Bine v-am gasit din nou . Haideti sa va spun bomba zilei .

Asa cum am mentionat anterior , avand discurile originale pe masina se comporta la fel(tremura volanul pe franare intre 120-140 km/h) . Asadar astazi am fost inapoi in service sa descoperim problema ...Seful de service a facut intrunire cu toti mecanicii si le-a spus ca nu pleaca nimeni de acolo pana nu se rezolva problema . Asa ca au dat jantele jos de pe fata si au masurat cu ceasul comparator discurile . Discul de pe stg. nu batea deloc , dar discul de pe dr. avea o bataie de 0.1 mm. Nu intelegea nimeni cum un disc nou , original , sa bata dupa 300 km . Asa ca , "mecanicul meu" , a dat discul jos si a masurat cu ceasul comparator butucul , care avea o bataie de 0.03 mm. Dar acest butuc era putin murdar , asa ca l-a curatat cu un disc de sarma si a masurat din nou . Surpriza , nu mai batea deloc . A pus discul la loc si a masurat , si din nou surpriza , nu mai batea deloc . Ca sa vezi , ca din cauza murdariei de pe butuc , discul nu se aseza cum trebuie si avea o bataie de 0.1 mm ( bataia maxima acceptata de producator este de 0.03 mm )care pe franare se simtea in bataia volanului .

Asa ca dupa ce am reparat caseta , am schmbat bucsile , am schimbat discurile de 2 ori , am reusit sa rezolv problema cu o perie rotativa de sarma , lustruind butucul :)))

Foarte tare , nu vi se pare ???

 

Nu degeaba exista o perie de sarma curbata la capat pentru curatat etrierul si butucul flansei si al discului de frana.

Totusi vezi ca Zimmerman nu sunt grozave in ciuda numelui "nemtesc". Nu degeaba au pus din fabrica Textar.

Link to comment
Share on other sites

Nu degeaba exista o perie de sarma curbata la capat pentru curatat etrierul si butucul flansei si al discului de frana.

Totusi vezi ca Zimmerman nu sunt grozave in ciuda numelui "nemtesc". Nu degeaba au pus din fabrica Textar.

Acum am ramas cu cele originale BMW . Nu stiu exact ce marca sunt .

Link to comment
Share on other sites

Multumesc si eu de sfat :)

Acum sa ma duc si eu in service sa le propun sa imi curete butucul. Cred ca o sa se minuneze daca asa o sa imi rezolv problema. Dar totusi sper sa se rezolve asa usor!

 

Initial cu problema asta si eu vroiam la fel sa imi schimb toate discurile de frana cu discuri perforate Zimmermann si placute Ferodo, iar mecanicii mi-au spus ca sunt mult mai bune decat cele OEM.

Acum as vrea sa inteleg de ce spuneti voi ca nu sunt asa bune, totusi poate aveti dreptate.

Link to comment
Share on other sites

asa e.

vreau sa zic ca in DE sa imi schimbe placute de frana spate au stat cam 1h.

Au curatat aia de i-a luat dracul.

In Ro se face in 20 de min si iti i-au 1h de manopera oricum.

 

Asa se intampla cand iti bati joc de munca si de banii omului..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Salutare . Am o problema la E53 3.0 d din 2005 . Pana la 100-120 km/h totul functioneaza cum trebuie , dar cand maresc viteza peste 120 , la franare incepe si tremura volanul (doar pe franare ) . Am verificat etrierele , am schimbat discurile si placutele pe fata si se comporta la fel .

La service mi-au spus ca exista un mic joc la caseta de directie (dar eu nu cred ca aceea este problema ) . Daca era de la caseta de directie , tremura volanul si in mers , nu doar pe franare . Pe de alta parte am discutat si cu cei care reconditioneaza casete de directie si am primit acelasi raspuns , ca nu poate tremura volanul pe franare din cauza casetei de directie . Aveti ceva sfaturi ?A patit cineva ceva asemanator ?

fa o echilibrare , si eu am avut aceiasi problema , rezolvata prin echilibrare

Link to comment
Share on other sites

salut,

ca sa nu mai deschid un alt subiect,

daca la un x3 din 2010, neschimbat cauciucurile pana acum, 78000km, imi tremura volanul la viteze mici,dar si mari si am facut deja 2 exhilibrari,la ce ar trebuii sa ma mai uit?

 

Salut. Primul lucru la care ar trebui sa te uiti sunt cauciucurile. Cand au fost echilibrate, nu s-a constatat nimic? Atat de multi km facuti cu acele cauciucuri, e foarte posibil ca unul din ele sa aibe un cord rupt. Cu un cord rupt se poate echilibra roata, insa, pe asfalt iti poate da trepidatii la volan.

Link to comment
Share on other sites

Salut. Primul lucru la care ar trebui sa te uiti sunt cauciucurile. Cand au fost echilibrate, nu s-a constatat nimic? Atat de multi km facuti cu acele cauciucuri, e foarte posibil ca unul din ele sa aibe un cord rupt. Cu un cord rupt se poate echilibra roata, insa, pe asfalt iti poate da trepidatii la volan.

 

 

Azi am fost si la autosoft. Ca fiecare mecania de dinainte l-a porcait pe ultimul care a facut ceva.

Cu toate astea le-am mutat pe cele de pe spate pe fata. E mai bine, chipure azi le-am vazut si eu. Ceva deformare au, dar prea putin, zic eu.

Btw, ce e ala un cord?

Link to comment
Share on other sites

Azi am fost si la autosoft. Ca fiecare mecania de dinainte l-a porcait pe ultimul care a facut ceva.

Cu toate astea le-am mutat pe cele de pe spate pe fata. E mai bine, chipure azi le-am vazut si eu. Ceva deformare au, dar prea putin, zic eu.

Btw, ce e ala un cord?

 

Cordul este o tesatura impletita din care sunt facute anvelopele pt a fi rezistente. Dupa ce se toceste "guma" si aproape se ajunge la sarma se poate vedea pe cauciuc un fel de impletitura din niste fire. Daca doua-trei fire din acelea s-au rupt, cauciucul s-a deformat mai mult sau mai putin vizibil insa se simte imediat in mers....de aici si explicatia ca iti merge mai bine masina dupa ce le-ai mutat pe spate.rolleyes.gif

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Cordul este o tesatura impletita din care sunt facute anvelopele pt a fi rezistente. Dupa ce se toceste "guma" si aproape se ajunge la sarma se poate vedea pe cauciuc un fel de impletitura din niste fire. Daca doua-trei fire din acelea s-au rupt, cauciucul s-a deformat mai mult sau mai putin vizibil insa se simte imediat in mers....de aici si explicatia ca iti merge mai bine masina dupa ce le-ai mutat pe spate.rolleyes.gif

 

Multumesc de lamurire.

Ar trebuii sa ma grabesc sa le schimb?

Risc sa deteriorez si alte piese de la roata in viitorul apropiat? 5000km?

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu exact ce sa-ti raspund deoarece nu-mi dau seama cat de grav este. Daca in timp ce conduci, simti ca masina se misca foarte usor de spate....."se leagana" la o anumita viteza mai mult, inseamna ca e destul de serios. Daca nu se simte vizibil atunci mai poti circula....inseamna ca nu este mare diferenta intre mica deformare a cauciucului si asfaltul stricat din metru in metru care la fel are impact pt articulatii si bucsi. Curand insa deformarea se va agrava, miscarea ciudata in spatele masinii o vei simti iar asta inseamna schimbul urgent al acelei anvelope.
Link to comment
Share on other sites

Multumesc incaodata, intradevar, tremuratul este cam la fel ca, cum se simte in mod natural pe mirobolantele autostrazi si drumuri nationale de zi cu zi.

Am sa mai trag de ele ceva timp si am sa ma incumet mai apoi la o investitie de 3000-3500ron pt cauciucuri noi.

O seara buna.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
aceias problema am avut-o si eu cu un e53 NFL am schimbat tot ce se putea schimba si nimic la bucsile de la bratele cele scurte de pe fata le-am dat si hefturi de sudura aveam impresia ca se deplaseaza...pana la urma am dat masina ca ma innebunea, la un moment dat incepuse sa se strambe volanulspre stanga...mi-a papat aprox 1500 euro treaba asta si nu sa rezolvat..sucess
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
  • 1 year later...
  • 6 months later...

Va salut pe toti! Daca se poate sa ma lamuriti in legatura cu o chestie. Am un X5 e70 fabricatie 2011 motorizare 4.0 . Cand masina este pe loc si virez stanga sau dreapta volanul vibreaza. Asta se intampla sa vibreze doar cand masina este pe loc. Este normal sa se intample asa ceva? Va multumesc

Da, e normal, fortezi presiunea din sistem cand stai pe loc. Toate masinile fac asta. Insa depinde de cat de tare se simte..

Da nu pentru asta am intrat din nou aici, ci pentru ca la viata mea am avut de 3 ori pb. asta cu vibratu volanului la franare.

Si toate trei de comedie...

Prima, un mecanic idiot a uitat sa imi stranga suruburile de la roata.. era sa raman fara roata..

A doua, am intrat cu masina pe un teren mocirlos, al naibii noroi, s-a lipit ca scaiul de geanta si desi am spalat de vreo trei ori masina, noroiul nu s-a dus. Avea exact simptomul asta.. la franare, trepida volanul.. Pana la urma, un spalator meserias, a bagat furtunu ala exact unde trebuia..problema rezolvata. Era sa ii pup mana aluia.. Deja ma gandeam la discuri, samd..

A treia, cea mai recenta, de vreo 2 luni. Merg si schimb placutele de frana. Problema rezolvata. Desi mecanicul mi-a spus ca 100% tre sa schimb discurile si asa as fi facut, dar am riscat pe barba mea, si a meritat. Asta ultima, nu prea gasesc io vreo esplicatie, da trepidatia a disparut cam in 2-3 zile cu desavarsire.

Toate astea nu costa prea mult, merita incercat inainte sa va fraiereasca vreun mecanic.. Exemplu cu peria de sarma, elocvent.

Sper sa ajute pe cineva pataniile astea ale mele..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

La un x5 din 2008 tremura volanul cand pun frana si am observat ca dupa un drum de cateva sute de km jantele fata se murdaresc cu un praf negricios pe care-l suspectez a fi de la placutele de frana.

Discurile au fost deja schimbate cu originale insa problema persista.

Ce sa-i mai fac?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.