Jump to content

DSC & frana de mana


Recommended Posts

Salutare

 

Am un E46 diesel (motor 2000) din 2004, si:

 

- am o problema... de ceva vreme s-au aprins (simultan - culoare galben) martorii DSC & frana de mana. Se aprin si se sting aleatoriu, nu stiu pe ce considerente...

Cand sunt aprinse, DSC-ul este decuplat, iar cand se sting, functioneaza.

 

Mentionez ca am fost la service, la tester, cu martorii aprinsi in bord, iar la verificare, nu a dat nicio eroare (nush cum e poosibil asa ceva).

 

Placutele de frana sunt ok, am verificat si curatat sensorii de la fiecare roata, iar sabotii de la frana de mana sunt ok.

 

Aveti idee, ce pot sa fac, sa remediez problema? Masine merge ok, singurul deranj e (deocamdata), ca stau martorii aia aprinsi...

 

Multumesc anticipat pentru orice sfat.

Link to comment
Share on other sites

am avut si eu problema asta. m-am dus cu masina in service si raspunsul lor a fost pompa DCS care nu e deloc ieftina.(conform codului de eroare de pe tester). Sfatul meu este sa incerci sa rezolvi problema prima data intr-un mod logic. Dupa ce am facut presiunea la roti si am schimbat cauciucurile de pe pe fata cu cele pe spate(grad de uzura diferit) problema sa rezolvat. Nu stiu daca si la tine e aceasi problema dar e bine de stiut ca sistemul asta DSC e foarte sensibil la orice fel de uzura a articulatiilor a rotilor etc.
Link to comment
Share on other sites

am avut si eu problema asta. m-am dus cu masina in service si raspunsul lor a fost pompa DCS care nu e deloc ieftina.(conform codului de eroare de pe tester). Sfatul meu este sa incerci sa rezolvi problema prima data intr-un mod logic. Dupa ce am facut presiunea la roti si am schimbat cauciucurile de pe pe fata cu cele pe spate(grad de uzura diferit) problema sa rezolvat. Nu stiu daca si la tine e aceasi problema dar e bine de stiut ca sistemul asta DSC e foarte sensibil la orice fel de uzura a articulatiilor a rotilor etc.

Adica ai schimbat cauciucurile de pe fata pe spate si viceversa si nu mai ai eroarea ;ma mir ,dar daca zici ca sa rezolvat nu am cum sa te contrazic :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

la mine cand sar de 20 km se aprindea semnul de frana de mana. am fost la tester si a zis ca nu mai am abs fiindca s-a ars modulul de abs si de aceea sta aprins becul de la frana si cel de asc. am gasit si am luat toata pompa de abs cu modul dar e de dsc si eu am nevoie de cea cu asc si aia nu se potriveste. acum trebuie sa iau alta asta e.
Link to comment
Share on other sites

la mine cand sar de 20 km se aprindea semnul de frana de mana. am fost la tester si a zis ca nu mai am abs fiindca s-a ars modulul de abs si de aceea sta aprins becul de la frana si cel de asc. am gasit si am luat toata pompa de abs cu modul dar e de dsc si eu am nevoie de cea cu asc si aia nu se potriveste. acum trebuie sa iau alta asta e.

Vezi sa nu fie vorba doar de senzor abs si sa arunci banii aiurea

Link to comment
Share on other sites

ai schimbat brate, bucsi bascula?

 

ce legatura are asta cu un eventual defect al unui senzor ABS sau pompa DSC?

O problema similara am avut si eu insa pe tester imi aparea senzorul dus de la roata fata. L-am schimbat cu unul original (cele aftermatket nu merg in proportie de 90%) si am scapat de problema.

Cel mai bine e sa duci masina la un tester adevarat..

Link to comment
Share on other sites

ce legatura are asta cu un eventual defect al unui senzor ABS sau pompa DSC?

O problema similara am avut si eu insa pe tester imi aparea senzorul dus de la roata fata. L-am schimbat cu unul original (cele aftermatket nu merg in proportie de 90%) si am scapat de problema.

Cel mai bine e sa duci masina la un tester adevarat..

pai cam au legatura,daca s-au schimbat si nu s-a facut convergenta rotilor pt senzorul unghi volan poate fi influentat (decalibrat)cred ca aici a vrut sa ,,bata,,serban78

Link to comment
Share on other sites

nu are nicio legatura convergenta cu senzorii asc / dsc. La E60 am mers cu geometria fata varza (am schimbat arcurile standard cu unele mai joase - 3cm) 2 zile si nu aparuse nicio eroare la DCS. La E46 am coborat masina 5cm si evident s-a schimbat geometria enorm; nicio eroare..

daca la tester a aparut modulul ABS inseamna ca acela e problema sau una dintre probleme.

Link to comment
Share on other sites

nu are nicio legatura convergenta cu senzorii asc / dsc. La E60 am mers cu geometria fata varza (am schimbat arcurile standard cu unele mai joase - 3cm) 2 zile si nu aparuse nicio eroare la DCS. La E46 am coborat masina 5cm si evident s-a schimbat geometria enorm; nicio eroare..

daca la tester a aparut modulul ABS inseamna ca acela e problema sau una dintre probleme.

Nu are rost sa ma contrazic cu tine vad ca tu susti ca nu are absolut nici o legatura ,eu iti spun ca daca senzorul unghi volan se poate decalibra de la o geometrie proasta si atunci va rezulta eroarea nu trebuie sa ma crezi poate te vei convinge desi nu iti doresc(si pt a continua exemplul dat de tine si eu am masina coborata 70mm si nu a fost cazul de eroare ,,e adevarat dupa ce am coborat-o i-am facut si convergenta,, ,dar pot sa iti dau exemplu si de cunostinte care dupa schimbarea articulatilor fata a fost nevoie de recalibrarea sensorului altfel eroarea era prezenta);si aici faceam referire doar la martorii de frana si dsc aprinsi in galben;cat despre eroarea de abs i-am spus poate fi si de la un sezor abs sau de la modul

Link to comment
Share on other sites

eu am afirmat ceea ce am afirmat pt ca la o masina coborata 3 cm (nu mai zic de 7) convergenta se modifica mult mai mult de cat de la o bucsa/pivot dus. oricum, nu sunt mecanic deci ramane doar o parere personala.

pe de alta parte imi aduc aminte ca la un Pe_jos 407 (adica acea masina care se trica si cand bate vantul putin mai tare afara..)mi s-a stricat exact acel senzor dupa ce un meserias mi-a schimbat un cap de bara iar volanul statea stramb dupa aceea.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Salut!

 

Azi dimineata la plecarea din parcare mi s-au aprins martorii ce indica decuplarea totala a DSC. Am incercat sa apas butonul DSC dar nicio reactie. La primul semafor am oprit motorul cateva secunde iar la repornire a intrat totul in normal. :wacko: Are cineva o explicatie pentru asa ceva?

Link to comment
Share on other sites

Salut!

 

Azi dimineata la plecarea din parcare mi s-au aprins martorii ce indica decuplarea totala a DSC. Am incercat sa apas butonul DSC dar nicio reactie. La primul semafor am oprit motorul cateva secunde iar la repornire a intrat totul in normal. :wacko: Are cineva o explicatie pentru asa ceva?

Cred ca e ceva in aer azi, la fel am patit si eu, desi nu inteleg daca tu te referi doar la becul de DSC sau la mai multe (ai zis ca "s-au aprins martorii"). La mine doar DSC-ul s-a aprins. Am oprit/pornit dar nu s-a stins, intentionez sa o las cateva ore/o noapte si sa incerc sa vad din nou, ma astept sa se stinga si sa revina la normal

Link to comment
Share on other sites

nu are nicio legatura convergenta cu senzorii asc / dsc. La E60 am mers cu geometria fata varza (am schimbat arcurile standard cu unele mai joase - 3cm) 2 zile si nu aparuse nicio eroare la DCS. La E46 am coborat masina 5cm si evident s-a schimbat geometria enorm; nicio eroare..

daca la tester a aparut modulul ABS inseamna ca acela e problema sau una dintre probleme.

 

 

Daca n ai tu eroare nu inseamna ca masina ta functioneaza in parametrii, daca se schimba brate se modifica unghiul nu atat vizibil cat sa indice o eroare si o vei avea vizual pe bord la dsc. Vorbesc de e46. Daca nu se aprinde nimik vezi sa nu fie stricata mah...

 

Cred ca e ceva in aer azi, la fel am patit si eu, desi nu inteleg daca tu te referi doar la becul de DSC sau la mai multe (ai zis ca "s-au aprins martorii"). La mine doar DSC-ul s-a aprins. Am oprit/pornit dar nu s-a stins, intentionez sa o las cateva ore/o noapte si sa incerc sa vad din nou, ma astept sa se stinga si sa revina la normal

 

sesizeaza o eroare, teoretic mie dupa ce mi a m facut geometria la autosoft s a stins dupa cateva zeci de km...

Link to comment
Share on other sites

Cred ca e ceva in aer azi, la fel am patit si eu, desi nu inteleg daca tu te referi doar la becul de DSC sau la mai multe (ai zis ca "s-au aprins martorii"). La mine doar DSC-ul s-a aprins. Am oprit/pornit dar nu s-a stins, intentionez sa o las cateva ore/o noapte si sa incerc sa vad din nou, ma astept sa se stinga si sa revina la normal

sesizeaza o eroare, teoretic mie dupa ce mi a m facut geometria la autosoft s a stins dupa cateva zeci de km...

S-a intamplat cum am zis. Dupa cateva ore am iesit iar cu masina, a stat becul aprins inca vreo 2km si s-a stins. O sa merg intr-un final sa vad de ce se intampla asta, dar mi-e ca o sa imi zica fie ca "nu apare nici o eroare", fie ca "schimba asta, asta, asta si asta" doar asa, ca nici ei nu stiu concret

Link to comment
Share on other sites

eu votez tot un senzor ABS murdar... incearca sa speli bine pe la roti de noroi la spalatorie si vezi daca mai face la fel. Asta e cea mai simpla problema dar si rezolvare. Dupa poti incerca si restul ;)

E posibil sa ai dreptate, buna ideea. Unde sunt pozitionati mai exact senzorii ABS? Pe interior sau pe exterior (sa pot sa dau pur si simplu cu jetul de apa din exterior)?

Link to comment
Share on other sites

este unul pe fiecare punte. daca nu ma insel este la roata stanga fata si dreapta spate dar nu bag mana-n foc pt asta, da un search pe google. si pe forum sunt mai multe topicuri pe tema asta. Nu trebuie sa ii scoti, poti sa ii cureti cu un compresor dand bine pe la roti prin toate partile. Si eu am avut o problema similara la un moment dat, s-a rezolvat la prima spalare ;)

 

nici nu iti recomand sa ii scoti pt ca mai mult ca sigur ii vei rupe, sunt din plastic capetele si sunt bine infipti in slot..plus noroi praf..intelegi ce vreau sa spun. dar incearca asta si spune-ne daca ai rezolvat.

Link to comment
Share on other sites

S-a intamplat cum am zis. Dupa cateva ore am iesit iar cu masina, a stat becul aprins inca vreo 2km si s-a stins. O sa merg intr-un final sa vad de ce se intampla asta, dar mi-e ca o sa imi zica fie ca "nu apare nici o eroare", fie ca "schimba asta, asta, asta si asta" doar asa, ca nici ei nu stiu concret

 

 

Daca e doar DSC e foarte probabil sa fie geometria rotilor. Am patit-o si eu si doar asta a fost, s-a remediat dupa refacerea directiei. Daca e si frana de mana cel mai probabil e senzor ABS.

Link to comment
Share on other sites

Ma indoiesc ca ar fi geometria, am cumparat recent cauciucuri noi si am refacut geometria, nu cred ca s-ar fi dat peste cap asa usor/repede

 

nici nu iti recomand sa ii scoti pt ca mai mult ca sigur ii vei rupe, sunt din plastic capetele si sunt bine infipti in slot..plus noroi praf..intelegi ce vreau sa spun. dar incearca asta si spune-ne daca ai rezolvat.

Nu ma apuc sa o fac de capul meu, o sa merg mai degraba la vreun service

Edited by Shocker
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.