Jump to content

bmw e46 320d 110kw 2004 - fum negru


Recommended Posts

Cum se spunea mai sus,un injector are 4 timpi de lucru,(adica "scuipa" de 4 ori intr-un ciclu).Timpii de lucru sunt trecuti pe capul injectorului.,si trebuiesc "rescrisi" in calculatorul de injectie,pentru o functionare normala.Dar s-ar putea sa existe si injectoare cu aceiasi timpi,..de aia cind se comanda injectoarele,se comanda dupa seriile celui vechi.
Link to comment
Share on other sites

Ma bucur ca in sfarsit sa explicat si cu codurile astea de injectoare... de ex. la ford modele noi daca schimbi un injector nu functioneaza pana nu scrii codul in ECU.

 

Acum am intrat. Multumesc celor care au expicat cu tolerantele, si etc. la injectoare.. de aceea e bine sa scrii in ECU codurile, evident la bmw merge si fara sa-l scrii... dar e mai bine pentru o functionare mai presisa :)

Link to comment
Share on other sites

scoate fum cand o accelerezi tare din subturare, sub 2000 rot/min? adica pana sa intre turbina?

daca da, din cate stiu eu e normal sa scoata fum, dar numai pana sa intre turbina, dupa ce intra n-ar mai trebui sa dea.

domnule inginer turbina merge tot timpul, nu numai dupa 2000. Simti ca intra turbina in functie de cum apesi acceleratia (vezi cum functioneaza geometria variabila).

 

Mi-a ramas cam singura optiune.... de la turbo - intercooler - admisie sa curat tot pana la egr.. ala l-am curatat, si sa le verific...

Nu m-am gandat la asta pt. ca nu se aude ca ar trage aer fals... si masina trage normal...

Nu trage nici un aer fals....eventual pierde presiunea care o face turbina pe admisie... Verifica tot ansamblul de furtune turbo-intercooler-egr. Eu am avut furtunul de la intercooler la EGR spart si avea aceleasi simptome ca si a ta masina. Scade presiunea pe admisie -> amestec bogat motorina

Link to comment
Share on other sites

@HLK normal ca turbina functioneaza de cand pornesti motorul, am avut diesel cu geomterie variabila, m-am referit la faptul ca dupa ~2000 rot/min se simte eficienta ei si stiu ca e pe o plaja de rotatii dupa 2000 dar nu stiu exact pana la ce rotatie.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 1 month later...

Salut

 

Am si eu aceeasi problema E46 320D 2002 150CP. Eu ma gandesc ca este de la injectoare si vreau sa fac o verificare, nu soft, ci sa le scoata si sa le verifice pe fiecare. Am vazut ca un laborator bun de asa ceva este in Buzau - laboratordiesel.ro. Dar ceva similar puteti sa imi recomandati in Bucuresti? (demontat, verificat, reconditionat, montat). Si sa nu fie o caruta de bani.

 

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

salut baieti scuze de off topic. eu am un 320d din 2002 e46 FL automat steptronic si am relantiu mic de trepideaza din toate incheieturile, cand accelerez merge ok. face si la cald si la rece. valorile relantiului sunt pe undeva pana in 750 candse incalzeste mai coboara. sincer la renlantiu park se aude ca un mini-tractoras.

are cumva vreun senzor de relantiu pe undeva sau senzoru la arbore care sa ii transmita date eronate calculatorului???...ce ar putea fi??? inca odata scuze pt off topic. Ms anticipat

Link to comment
Share on other sites

salut baieti scuze de off topic. eu am un 320d din 2002 e46 FL automat steptronic si am relantiu mic de trepideaza din toate incheieturile, cand accelerez merge ok. face si la cald si la rece. valorile relantiului sunt pe undeva pana in 750 candse incalzeste mai coboara. sincer la renlantiu park se aude ca un mini-tractoras.

are cumva vreun senzor de relantiu pe undeva sau senzoru la arbore care sa ii transmita date eronate calculatorului???...ce ar putea fi??? inca odata scuze pt off topic. Ms anticipat

Asa face si a mea identic si e fulia vibrochen

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Salutare,

 

Si eu am aceeasi problema la a mea , 320D - 2004 , 150CP ... doar in sarcina rareori da cu fum negru, se lasa cu nor ... am curatat galeria de admisie, schimbat bujiile, curatat intercooler + traseu... ce poate fi ? cel mai des am observat ca da fara sa ii dau talpa si cand plec de la semafor linistit in treapta I , parca ramane turata , motorul se aude ciudat si cand ma uit in oglinda se vede norul de fum negru ! Aveti idee ? pe teste nu da nicio eroare sa indice ceva de genul, doar senzor AUC si pompa apa auxiliara.

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Fa un test empiric: pune pe cineva sa accelereze in plaja 3000-4000rpm (cu motorul la temperatura de lucru) si incearca sa strangi cu mana cat poti de tare furtunul care intra in EGR. Daca turbina face presiune cum trebuie ar trebui sa nu poti strage furtunul. Daca il poti deforma atunci ori turbina nu face presiune, ori o pierzi pe undeva.
Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

Si eu am aceeasi problema la a mea , 320D - 2004 , 150CP ... doar in sarcina rareori da cu fum negru, se lasa cu nor ... am curatat galeria de admisie, schimbat bujiile, curatat intercooler + traseu... ce poate fi ? cel mai des am observat ca da fara sa ii dau talpa si cand plec de la semafor linistit in treapta I , parca ramane turata , motorul se aude ciudat si cand ma uit in oglinda se vede norul de fum negru ! Aveti idee ? pe teste nu da nicio eroare sa indice ceva de genul, doar senzor AUC si pompa apa auxiliara.

 

Multumesc.

E normal sa dea cateodata un pic de fum in acceleratie maxima.

Link to comment
Share on other sites

alea noi de ce nu dau?

filtru de particule.... te costa doar vreo 2000 de euro la 100000 de km "aroganta" asta. Dau si alea noi dar se opreste in filtrul de particule.

 

http://imageshack.us/photo/my-images/822/20130306120346.jpg/

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Fumul negru prezent la acceleratiile bruste e oarecum mnormal mai ales daca masina este utilizata des in oras la turatii scazute. La acceleratiile in forta sunt antrenate toate particulele ramase in catalizator. E interesant daca dupa un drum lung cu un regim de turatie corespunzator mai apare aceeasi pufaiala.

 

Eu am resoftare pe masina dar circuland mult in oras dupa ce am facut resoftarea m-am trezit cu nori de fum, dupa cateva drumuri mai lungi au disparut dar la acceleratii brutale in zona 3500-4000 apare fum deja aici cred ca e surplusul de motorina nearsa.

 

In fine multi pacatuim cu mersul subturat in traficul urban de aici si pufaiala. Cel mai bine se vede dupa un drum in europa pe autobanda de cate ori am facut vre-o 2000km spre vest prin minune la intoarecere mororul meu torcea mai linistit la relanti, parea o idee mai elastic si nu mai aveam pufaiala in spate indiferent de regimul de condus.

 

Ce am zis eu e valabil pentru masinile cu injectoarele in parametri si care au o intretinere corespunzatore, curatat galerie + egr, schimbat filtre inclusiv epurator.

Link to comment
Share on other sites

ba malasorte,tu de obicei scrii mult si nu spui nimic,..

 

las-o dreq de vrajeala, cind e gluma,e gluma,..

 

ce treaba are mariana cu ce scriem noi aici,..pe bune,..

prietene au fost stricate de data asta? renunta pana nu e prea tarziu. O masina diesel fara filtru de particule aduna in catalizator particule din cauza mersului sub turat. In acceleratie brusca elimina acele particule. Tu vb ca sa te auzi ?

Si da dadea "pufuri" de noua e46. In timp mai scade compresia.. mai apare o uzura in injectoare, mai scade presiunea pe turbo si automat da "pufuri" mai mult.

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Aici nu este vorba de "talpa" ci linistit plecand de pe loc, iar atunci cand da cu fum ramane turata pana o schimb pe a 2-a si se aude si foarte ciudat motorul... seara mergand normal cel mai bine se vede cand este cineva cu xenon in spatele meu si pare sa dea in continuu, nu mult... dar da ! Ar putea fi turbina ? fumul pare sa fie de culoare gri inchis... nu pot sa definesc exact culoarea ! Dar cand o apuca da cu fum grav, nu mai vad nimic in oglinda stanga !

Turbina a fost testata fizic, nu are joc in ax, am sa desfac iar traseul intercooler sa vedem cat ulei gasesc acolo ca am curatat tot acum vreo 450 km.

V-as ruga sa-mi spuneti ce simptome ar avea masina daca ar fi stricata pompa de injectie, injectoarele sau turbina. Turbina intra aproape de 2000RPM, si masina trage normal. Nu stiu cum ar trebui sa se auda normal turbina la asta dar asta parca "fluiera" un pic. Stiu ca la cele de 136CP se duce injectorul acela cu fir si de aici probleme cu fum si etc.. dar asta nu are nici unul cu fir, sunt toate la fel.

Nu are DPF, este euro4 150CP, 2.0D

 

Va multumesc.

Edited by Tim Ro
Link to comment
Share on other sites

V-as ruga sa-mi spuneti ce simptome ar avea masina daca ar fi stricata pompa de injectie, injectoarele sau turbina.

 

Fa o diagnoza cu INPA/DIS. Daca ai erori vezi despre ce-i vorba.

Injectoarele se pot verifica, vezi la minutul 0:33, deviatia trebuie sa ramana in zona verde, in toata plaja de turatii, sarcina/gol. Injectorul care se duce pe rosu e obosit, neprogramat sau programat incorect (ma refer la codul de pe injector).

Pompa/rampa/regulatorul de presiune se pot verifica, parametrul "current rail pressure" de la minutul 1:16 trebuie sa fluctueze tot in zona verde si trebuie sa urmeze indeaproape parametrul "desired".

Turbina in sarcina ar trebui sa bage peste 2000 mbar, tot la minutul 1:16 e parametrul "current charge air pressure".

 

Edited by djtaotao
Link to comment
Share on other sites

Am avut problema cu fumul negru la un bmw 320d 2002 automat , pe test de injectoare inclusiv la reprezentanta au iesit bine, am schimbat catalizator furtune turbo , electrovalve comanda egr si turbo , garnituri senzor de temperatura si aer ,si tot nu sa rezolvat pana la urma am schimbat injectoarele si sa rezolvat , a fost o problema cu partea mecanica din injectoare care deschidea prea mult , si nu aparea eroare pe tester. Verifica conductele de aer sa nu ai pierderi de presiune . Daca ai unde sa le dai jos injrctoarele si sa le verifice pe un banc de testare injectoare.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Imi poate comfirma cineva ca fumul negru din sarcina (talpa, peste 2500rpm) poate fi cauzat de intercooler? Una din tevile de plastic ce ies din radiator este fisurata si pe acolo se prelinge si ulei.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.