Jump to content

Sfaturi modificare evacuare E60 530da


Dariusel

Recommended Posts

Buna , ma tot bate un gand sa imi modific evacuarea la masina , doar din motive estetice , ceva de ganul M5 cu 2 tobe , dar nu stiu exact cum e mai bine .

-las toba finala asa cum e si mai trag un traseu de la intrarea in toba pana in partea cealalta unde pun un tips cu 2 iesiri ?

-sau tot asa facand traseul pana in partea cealalta dar cu o toba(sport) in loc de tips ?

-sau 2 tobe noi in fiecare parte ? doar tobe sport am vazut pe net care ar putea intra in partea dreapta, merge toba sport pe diesel ?

As vrea va rog niste sfaturi , pareri , ce ar trebui sa fac si cum ar fi mai bine . Si daca ar afecta cu ceva masina sau nu . Vreau doar sa fie estetic cu 4 iesiri :)

Cam asa ceva :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Din cate stiu, o evacuare dubla e binevenita pt un motor( evacuarea gazelor se face mai eficient), insa nu cred ca modifica in vreun fel performantele masinii. Din auzite, am inteles ca o evacuare dubla (sau sport) ar creste puterea motorului cu vreo 2-3 cp insa nu stiu cat de adevarat este...oricum sunt nesemnificativi acesti cp.
Link to comment
Share on other sites

Daca vin cu masina mea in spateleu tau la semafor, voi vedea clar ca e o tiganie, uite in poza din spate, se vede ca e teava in dreapta si toba in stanga, si mai mult, va suna ca dracu daca scoti teava dinainte de toba finala, datorita faptului ca marea majoritatea a gazelor vor urma calea cu cea mai mica rezistenta la inaintare, vei face din toba finala un obiect de decor :)
Link to comment
Share on other sites

Daca vin cu masina mea in spateleu tau la semafor, voi vedea clar ca e o tiganie, uite in poza din spate, se vede ca e teava in dreapta si toba in stanga, si mai mult, va suna ca dracu daca scoti teava dinainte de toba finala, datorita faptului ca marea majoritatea a gazelor vor urma calea cu cea mai mica rezistenta la inaintare, vei face din toba finala un obiect de decor :)

pai tocmai de asta cer sfaturi :)

deci treaba doar cu un tips nu ar prea merge , dar sa montez 2 tobe la fel ar merge ?

Link to comment
Share on other sites

cel mai probabil si la masini (eu stiu de la moto), daca gazele se evacueaza prea repede e o problema si afecteaza buna functionare a motorului.

 

cu siguranta daca era mai bine, producatorul punea o teava mai groasa ;)

Link to comment
Share on other sites

Daca vin cu masina mea in spateleu tau la semafor, voi vedea clar ca e o tiganie, uite in poza din spate, se vede ca e teava in dreapta si toba in stanga, si mai mult, va suna ca dracu daca scoti teava dinainte de toba finala, datorita faptului ca marea majoritatea a gazelor vor urma calea cu cea mai mica rezistenta la inaintare, vei face din toba finala un obiect de decor :)

 

Pai daca stau sa ma gandesc, si la audi exista ornament pe partea dreapta, si e pus din fabrica.

Link to comment
Share on other sites

care ii? a6 3.0tdi? alea in jos? scot ambele.

 

 

NU nu, vbm de 1.9/2.0 tdi alea cu 4 cilindri a4 si a6. Am vazut cu ochii mei la multe modele "toba" din stanga e neagra de funingine iar cea din dreapta e nou-nouta + ca prin ea se vede o simpla tabla si nu sita care se afla la o evacuare normala.

Link to comment
Share on other sites

oricum, am vazut parca un 2.0tdi, dar la modul in care arata evacuarea pe a6 ala... superb, si daca una e de forma, nu-ti dai seama ca e un kitch, fiindca nu se vede dupa, in spate. La bmw se va vedea ca dracu. Sincer, cred ca 1 din zeci de bmw-uri vazute si facute cu 4 tobe arata OE look alike, restul niste gunoaie de 2 lei vechi... trage tu concluzia :))
Link to comment
Share on other sites

Am facut eu modificare cu teava trasa din coloana inainte de toba finala. Nu se aude nici un zgomot si fara toba pe partea dreapta. Asta pt ca exista si filtrul de particule si catalizatorul. Depinde ce tipsuri o sa folosesti, o sa te izbesti de niste probleme. In cazul meu am folosit niste tipsuri duble unite cu o teava in forma de Y. In partea dreapta, teava in forma de Y a trebuit modificata din cauza ca ca atingea in cutia bateriei - aparatoarea aia de plastic trebuie data jos. In partea stanga, la toba finala, una din iesiri a fost anulata iar teava in forma de Y a intrat in iesirea dinspre exterior. Destul de greu de aliniat cele doua capete cu tipsuri, iar cand motorul si coloana de evacuare sunt calde, o sa constati ca tipsurile de la toba finala ies putin in afara din cauza dilatarii liniei de evacuare.

Trebuie sa spun ca am o bara de M cu doua degajari si nu cea tip M. La bara asta tipsurile originale nu se aliniaza cu degajarea din bara - vin inspre interior si arata ca naiba. Plus ca degajarea este foarte mare ca dimensiune. De aceea am cautat niste tipsuri cu diametrul de 80mm, parca.

Link to comment
Share on other sites

Am facut eu modificare cu teava trasa din coloana inainte de toba finala. Nu se aude nici un zgomot si fara toba pe partea dreapta. Asta pt ca exista si filtrul de particule si catalizatorul. Depinde ce tipsuri o sa folosesti, o sa te izbesti de niste probleme. In cazul meu am folosit niste tipsuri duble unite cu o teava in forma de Y. In partea dreapta, teava in forma de Y a trebuit modificata din cauza ca ca atingea in cutia bateriei - aparatoarea aia de plastic trebuie data jos. In partea stanga, la toba finala, una din iesiri a fost anulata iar teava in forma de Y a intrat in iesirea dinspre exterior. Destul de greu de aliniat cele doua capete cu tipsuri, iar cand motorul si coloana de evacuare sunt calde, o sa constati ca tipsurile de la toba finala ies putin in afara din cauza dilatarii liniei de evacuare.

Trebuie sa spun ca am o bara de M cu doua degajari si nu cea tip M. La bara asta tipsurile originale nu se aliniaza cu degajarea din bara - vin inspre interior si arata ca naiba. Plus ca degajarea este foarte mare ca dimensiune. De aceea am cautat niste tipsuri cu diametrul de 80mm, parca.

poti pune ceva poze ? si un link de unde ai luat tipsurile ?

am vazut si eu ca e mic locul din dreapta ...

Link to comment
Share on other sites

Scuze,dar sunt plecat din tara si masina e acasa. Revin de abia la sf lui iunie. Tipsurile le-am luat de la kitxenon - sunt ceva pt bara de M6 tip Hamann, scrie Remus pe ele. Dar le-am gasit destul de greu dupa ce am returnat unele care nu se potriveau. Daca ai bara tip M ca cea din poza, iti merg si tipsuri mai mici in diametru. Cauta pe site-ul lor sau da-le telefon. M-au costat 1,8 milioane bucata si am mai platit vreo 3,5 milioane manopera la un atelier de tobe in Oradea. In principiu lucrarea arata cam ca si cea din poza pusa de tine. Le-am cerut sa faca o imbinare demontabila pt a doua teava - ajuta la alinerea finala.

 

Inca ceva - daca faci unghiul de imbinare ca cel din poza, pe partea adaugata iti vor iesi mai putine gaze din cauza unghiului de racordare impropriu. Insa cam greu sa le ceri astora, sa-ti faca o racordare arcuita, care sa nu obstructioneze gazele pe al doilea traseu. O sa mai trebuiasca si o brida cu un tampon reglabil pt aliniera tipsurilor din dreapta.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca ai fost multumit de cum lucreaza. Si au produse de calitate. Cel putin tobele si tips-urile Borla care se fac la Pitesti sunt din inox 100% iar preturile sunt accesibile.

era Y din teava de la jumate si cu tips-uri . am fost multumit de sunet

Link to comment
Share on other sites

Vlad cat te-a costat un ornament? Sunt din inox? Eu am dat 220 lei pe tips dublu Borla inox si 360 lei pe o toba Borla inox. In 4 ani erau ca noi , nici un pic de negreala sau diverse depuneri.

 

Tips-urile la 100 lei erau mai proaste calitativ si nu erau 100% inox din ce mi-au spus.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.