Jump to content

E39: miros urat dupa oprirea climei...


cosmin rotaru

Recommended Posts

Ok, pt cine nu stie despre ce e vorba: dupa ce opresti compresorul de clima esti inundat de un aer umed cu miros de ciorapi transpirati uitati in punga de saptamana trecuta de cand ai fost la sala...

Pentru cine STIE despre ce e vorba, sufera si vrea sa se intinda la o discutie pe tema asta, sa incepem:

 

Mirosul respectiv este dat de bacteriile (ciuperci, microbi.. whatever) ce se formeaza in instalatia de clima.

Bacteriile astea au nevoie de doua lucruri ca sa se simta bine: umezeala si mancare (pe care o gasesc in praf/mizerie).

Datorita designului inovator din sistemul de climatizare de la e39 (ok, poate si la alte modele...) ambele conditii sunt intrunite:

1. se pare ca umezeala (condensul) nu se dreneaza suficient de repede (discutabil, si irelevant daca nu s-ar intruni si a doua conditie)

2. praful intra in sistem prin doua locuri:

- capacele de la cutiile filtrelor si/sau tubulatura dintre cutiile filtrelor si instalatia de clima. Pot sa exemplific cu o poza cu capacele mele (e39 din 96 - au avut tot timpul sa se strambe) :

CapaceFiltre.jpg

Am incercat sa le indrept dar nu mi-a reusit. Ma hotarasem sa cumpar altele dar am vazut ca si cutiile sunt deformate acolo unde calca capacele....

- gurile de aer pentru recirculare care NU au filtre. Asta e o mare porcarie facuta de niste oameni destepti de la BMW (unii care socotesc cum sa iasa mai ieftin, banuiesc, avand in vedere ca 7-arul are filtre acolo....). Aici o sa va arat gurile de aer si cum se deschid ele spre cel mai curat spatiu din masina:

Nu stiu cum e in orasul unde conduceti voi dar la mine e mult praf si se murdareste destul de repede spatiul de la picioare...

Pe moment renunt la recirculare/"auto" pana gasesc o solutie sa filtrez gurile astea de aer...

 

Deci planul ar fi:

- sa gasesc o solutie sa inchid ermetic cutiile de la filtrele de aer;

- sa gasesc o modalitate de a pune niste filtre la gurile de aer pentru recirculare.

- sa curat cat se poate de bine interiorul unitatii de clima (ceea ce am incercat sa fac astazi golind un spray cu spuma de curatat in partea superioara a evaporatorului, prin canalele de aer ce merg de la filtre spre unitatea de clima si in partea inferioara a evaporatorului, printr-o gaura data in unitatea de clima...)

 

Astept sugestii si reclamatii :)

Edited by cosmin rotaru
Link to comment
Share on other sites

problema este destul de veche cam la orice masina cu clima in general .....

nu cei de la BMW sunt de vina sau E39 ca si model....... din contra.... BMW are ceva in plus ca sa remedieze aceasta problema, fata de restul marcilor auto, asa cum o sa descriu mai jos.

 

tot noi romanii suntem de vina pentru aceasta problema, pentru ca nu schimbam ce trebuie si cand trebuie la masina.

ai auzit de piesa responsabila pentru uscarea conductelor si purificarea lor numite dryer ? aia mai trebuie schimbata din cand in cand ca sa nu ai astfel de probleme .....

 

vezi aici : http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/520d-M47/LHD/M/2001/august/browse/heater_and_air_conditioning/drying_container/

 

curatarea instalatiei cu sprayul este o solutie temporara care va tine maxim un sezon cald.

umezeala si bacteriile vor reincepe sa apara dupa prima folosire si oprire a climei, daca acel dryer nu-si face treaba.

 

spor :)

Link to comment
Share on other sites

problema este destul de veche cam la orice masina cu clima in general .....

nu cei de la BMW sunt de vina sau E39 ca si model

Pentru capacele strambe nu sunt ei de vina... Masina mea e din 96, deci e normal sa cedeze plasticuri, insa pentru lipsa filtrelor la recirculare... cum spuneam, pe E38 sunt. Am dat si-un link ...

 

ai auzit de piesa responsabila pentru uscarea conductelor si purificarea lor numite dryer ?

Da. Absoarbe eventuala umezeala din conductele refrigerantului. Nu ajuta cu nimic in cazul nostru... :|

 

curatarea instalatiei cu sprayul este o solutie temporara care va tine maxim un sezon cald.

Corect. Ca si spalatul pe maini :) Ce vreau eu e sa nu ma mai murdaresc pe maini :)

 

As zice sa mai citesti o data ce-am scris pentru ca mi se pare ca nu ai inteles problema expusa, dar e la fel de posibil ca eu sa nu fi explicat destul de clar.

Aici sunt mai multe discutii daca ai chef/timp sa citesti.

Na, bun. Nu pot sa pun link catre b i m m e r f e s t (sigur, de ce sa ne ajutam de surse externe?!). Poti sa cauti cu google dupa "What can we modify on the E39 to properly drain pooled AC evaporator pan water?"

 

Oricum, multumesc pentru sustinere :good:

 

Primul pas ar fi sa duci ciorapii la spalat :laugh: :console:

 

Apoi un tratament antibacterian, ar trebui sa te tina un timp, e cel mai simplu lucru pe care poti sa-l faci.:thumbsup:

Asta fac de cand am masina... Ma cam calca pe nervi.

Edited by cosmin rotaru
Link to comment
Share on other sites

Cosmin, degeaba pui filtre pe recirculare, adica nu chiar degeaba dar sa nu crezi ca nu vei mai avea parte de miros. Mirosul ar fi la fel si daca ar trage aer dintr-o alta zona a masinii. Conductele alea ar trebui curatate o data in timpul verii si o data la sfarsitul iernii +/- . Poti sa o faci si cu spray ajutandu-te de ventilatorul instalatiei sau la centre specializate unde folosesc o metoda mult mai profi. Bafta :thumbsup:
Link to comment
Share on other sites

Cosmin, degeaba pui filtre pe recirculare, adica nu chiar degeaba dar sa nu crezi ca nu vei mai avea parte de miros. Mirosul ar fi la fel si daca ar trage aer dintr-o alta zona a masinii. Conductele alea ar trebui curatate o data in timpul verii si o data la sfarsitul iernii +/- . Poti sa o faci si cu spray ajutandu-te de ventilatorul instalatiei sau la centre specializate unde folosesc o metoda mult mai profi. Bafta :thumbsup:

Am facut anu trecut la niste specialisti, cu scula aia care-o lasa in masina si face ceatza...

Toate astea distrug bacteriile, dar ramane un mediu propice pt ele. In prima faza e o mizerie "sterila", dar ajunge sa se ude de cateva ori ca sa apara iar bacteriile.

Uite cum arata un evaporator (sunt doua radiatoare in AC: evaporatorul, care raceste si un radiator de incalzire. Aerul trece prin evaporator si apoi prin radiatorul de incalzire) nou si unul vechi, murdar, la un E39:

evaporator.png

Mizeria aia nu se duce cu sprayu'. Macar o data la 16 ani :) ar fi buna o curatare "mecanica" - asa cum se face la instalatiile de clima pt cladiri: desfacut, curatat cu perie si lichide speciale... Problema e ca trebuie dat jos tot bordul si cadrul metalic de sub coaja de bord ca sa ajungi la unitatea de clima :( Si dupa curatarea asta ramai cu problema originala: praful care intra inauntru. Cu asta-mi bat capul acum...

Link to comment
Share on other sites

Cosmin, uite aici la postarea lui @BMWAS:

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/117739-miros-urat-aer-conditionat/page__view__findpost__p__1722645

 

Poate asa scapi o perioada mai lunga de mirosul de ciorapi daca faci igenizarea cum trebuie, nu spray-uri sau alte minuni.

 

La mine in 4 ani nu mi-a aparut niciun miros. Si merg cu clima non-stop :poke:

Link to comment
Share on other sites

Ma gandesc ca e mai eficient decat un kkt de spray.

 

nu e asa !

eu am dat 100 RON pentru igienizare din aia cu ultrasunete sau ce drac e cu Aircomatic II, exact cum au la BMW....

si mirosul a reaparut dupa fix 1 saptamana ! imi venea sa ma urc pe pereti de nervi !

 

am luat din ungaria un spray din ala si mirosul a disparut

 

deci eficienta se masoara practic, nu teoretic...

Link to comment
Share on other sites

Eu am schimbat vaporizatorul si am scapat de belea :))) bine , era si spart..

 

 

de fapt , cand s-a spart a si inceput sa puta :rolleyes: miroase teribil uleiul ala de se baga pe langa freon..

 

 

 

 

asta era sconcsul meu

 

 

 

 

http://i54.tinypic.com/119nthv.jpg

 

 

 

 

 

 

 

p.s. pe partea cealalta arata ca nou

 

 

 

Edited by gelu_bmw
Link to comment
Share on other sites

Eu am schimbat vaporizatorul si am scapat de belea :))) bine , era si spart..

 

 

de fapt , cand s-a spart a si inceput sa puta :rolleyes: miroase teribil uleiul ala de se baga pe langa freon..

 

 

 

 

asta era sconcsul meu

 

 

 

 

http://i54.tinypic.com/119nthv.jpg

 

 

 

 

 

 

 

p.s. pe partea cealalta arata ca nou

 

 

Cat a costat piesa + manopera? (de curiozitate)

Link to comment
Share on other sites

Sa inteleg si eu corect:

1. Daca folosesti spray doar dispare mirosul urat sau si distruge bacteriile ?

2. Daca igienizezi instalatia in mod profesional bacteriile se distrudug dar reapar intr-un interval de timp ?

3. Daca s-ar face igienizarea (intrebarea 2), ar trebui folosit in mod periodic (o data pe an sau de mai multe ori) solutia cu spray ?

4. Orice ai face bacteriile tot apar ?

Luam in calcul pentru raspunsurile la intrebari, faptul ca filtrul de polen este schimbat in intervalul de timp corect.

Link to comment
Share on other sites

Cosmin, uite aici la postarea lui @BMWAS:

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/117739-miros-urat-aer-conditionat/page__view__findpost__p__1722645

 

Poate asa scapi o perioada mai lunga de mirosul de ciorapi daca faci igenizarea cum trebuie, nu spray-uri sau alte minuni.

 

La mine in 4 ani nu mi-a aparut niciun miros. Si merg cu clima non-stop :poke:

Bala, cred (sper) ca operatiunea de care pomeneste BMWAS este cea descrisa in TIS. Presupune perforarea unitatii AC intr-o zona care da acces pentur introducerea solutiei de curatare INTRE CELE DOUA RADIATOARE. Deci nu sprayuri pulverizate in habitaclu sau alte alea. Eu am urmat si aceasta procedura cu un spray cu spuma. Din pacate nu este cea mai eficienta metoda (doar daca solutia ce-o baga cei de la bmw e capabila sa strabata evaporatorul, sa dizolve mizeria, si s-o aduca inapoi, spre drenaje....). Nu este cea mai eficienta din cauza ca mizeria se depune pe partea opusa a evaporatorului (acolo pe unde intra aerul), asa cum bine zice gelu_bmw: "pe partea cealalta arata ca nou". Adica prin gaura care se da precum in TIS avem acces la partea "ca noua".

Eu am incercat sa bag spuma si pe partea opusa, bagand futunasul de la sprayul cu spuma printre palele ventilatorului.... (daca scoti tuburile care merg de la cutiile filtrelor se vede ventilatorul...) Dar accesule destul de dificil si probabil ineficient.

Din cate am vazut prin poze si discutii pe net, as putea avea acces la partea murdara a evaporatorului pe la FSU (piesa cu tepi). Pare sa fie pusa chiar la locul potrivit. gelu_bmw poti sa confirmi asta? Sau n-ai observat... De asemenea, poti sa ne spui cum anume mirosea cand ti-a scapat freonul? Oare e vorba chiar de acest miros de ciorapi imputiti?

Link to comment
Share on other sites

Sa inteleg si eu corect:

1. Daca folosesti spray doar dispare mirosul urat sau si distruge bacteriile ?

2. Daca igienizezi instalatia in mod profesional bacteriile se distrudug dar reapar intr-un interval de timp ?

3. Daca s-ar face igienizarea (intrebarea 2), ar trebui folosit in mod periodic (o data pe an sau de mai multe ori) solutia cu spray ?

4. Orice ai face bacteriile tot apar ?

 

Orice folossti pt igienizare nu tine f mult pt ca deja evaporatorul e f murdar (cum se vede si in poza de la gelu_bmw. Nu cred ca exista solutie care sa dizolve praful fin bine lipit de evaporator si tubulatoura. Cred ca orice spuma/spray sunt bune daca sunt folosite din prima zi de cand ai luat masina. In ideea asta i-as recomanda lui Bala sa faca macar de doua ori in an operatiune de curatare PREVENTIV. Cand incepi sa simti mirosul deja e cam tarziu...

Apropos, imi place cum explica in articolul "It's Not Enough to See the Light" despre operatiunile si termenele de intretinere recomandate de producatori... De fapt nu-i intereseaza decat sa treci cu bine de cei 5 ani cat ai garantie. Ti s-a explicat cand ai luat masina ca ar trebui sa cureti clima regulat? Sau scrie in manual? Cu totii stim ca aparatele de aer conditionat din casa (spliterele) au nevoie de cateva operatiuni de intretinere periodica - ar fi normal sa facem acelasi lucru si la instalatia din masina, dar cumva ne asteptam doar "sa mearga".

 

Luam in calcul pentru raspunsurile la intrebari, faptul ca filtrul de polen este schimbat in intervalul de timp corect.

Plecand de la ideea ca "intervalul de timp corect" dat de producator este oricum unul foarte optimist, si adaugand faptul ca traim intr-o tara de rahat, jegpoasa, cred ca trebuie sa inlocuim filtrele mult mai des decat scrie in manual.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.