Jump to content

Verificare KM


raresh19

Recommended Posts

Buna ziua,

 

Intentionez sa achizitionez in vara aceasta un BMW 320d SH 2008-2009 inca nu m-am decis, din Romania sau Germania.

Din cate am inteles se pot modifica km afisati in bord acum la orice masina(scuzati-ma daca gresesc). Intrebarea mea e daca dusa la un service cu tester iti arata daca acei km au schimbati/resetati sau sunt cei reali?

Daca masina e achizitionata din Germania de la un dealer neamt stii ca nu prea face asa ceva, dar din Romania am unele dubii.

As vrea sa stiu niste raspunsuri referitoare la tema asta.

 

P.S scuze daca nu am postat in categoria care trebuia sunt nou pe forum si aici mi s-a parut cel mai ok sa intreb.

Link to comment
Share on other sites

Singura posibilitate este sa mergi la dealer cu proprietarul si sa-i ceri sa-ti extraga intrarile in service (la fiecare e trecut si nr de km), astfel ai putea sa le corelezi cat de cat. Daca n-a mai dat pe la dealer dupa ce-a iesit din garantie te duci degeaba.

Daca cel care a modificat km nu este prea iscusit presupun ca se pot verifica si pe tester (km sunt stocati in mai multe module si trebuie rescrisi in toate)

 

Recomandarea mea este sa mergi in Germania ca sa-ti iei masina, preferabil de la un dealer BMW. In Romania sansele sa gasesti o masina buna sunt extrem de mici. Eu cand imi cautam masina am dat peste un E90 de 2 ani si un pic vechime cu 200,000km; in anunt erau trecuti 64,000. Cum draq a facut atatia km in 2ani, nu ma intreba.

Acum mai depinde si de bugetul tau, insa masinile in Germania le gasesti mai usor, dar sa nu te astepti la preturi de Vitan pt o masina buna :)

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

La orice masina se pot da km inapoi.... de verificat sunt modalitati dar nici una software nu este sigura pentru ca se pot rescrie toate modulele care stocheaza informatii legate de km. Tre sa observi masina tu sau un cunoscator care stie ce uzeaza la o masina si cam in cati km. Dupa masinile bmw daca sunt aproape de perioada de garantie cum vrei tu au si un istoric. Acel istoric arata de exemplu ca in 2009 luna 4 ziua 11 la masina s a schimbat x piesa iar la aceea data avea x km iar aceste informati sunt disponibile in orice reprezentanta bmw Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Si eu tot spre germania tind dar acolo costurile sunt putin mai mari dar si siguranta e alta. in legatura cu mersul la reprezentanta multe masini din romania sunt aduse din afara si revandute deci nu stiu daca gasesti ceva la reprezentanta. Multumesc de raspunsuri!
Link to comment
Share on other sites

Si eu tot spre germania tind dar acolo costurile sunt putin mai mari dar si siguranta e alta. in legatura cu mersul la reprezentanta multe masini din romania sunt aduse din afara si revandute deci nu stiu daca gasesti ceva la reprezentanta. Multumesc de raspunsuri!

in Germanica daca nu mergi la parc mare ai si acolo sanse sa la iei masina cu km dati inapoi. Nemti sunt si ei oameni si au si ei ca orice padure uscaciuni. reprezentantele au baze de date comune nowadays adik cei din Romanica vad ce sa facut si in Germanica la o reprezentanta

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

in legatura cu mersul la reprezentanta multe masini din romania sunt aduse din afara si revandute deci nu stiu daca gasesti ceva la reprezentanta

De ce nu? Normal mi s-ar parea ca baza de date sa fie comuna intre tari. Mie mi-au vazut la BMW Romania intrare in service din Germania.

Link to comment
Share on other sites

De ce nu? Normal mi s-ar parea ca baza de date sa fie comuna intre tari. Mie mi-au vazut la BMW Romania intrare in service din Germania.

+1

si un tovaras de al meu are un x3 din italia si i au zis in Ro tot ce au schimbat aia in italia la cati km tot tot tot

Link to comment
Share on other sites

Eu sunt convins ca anumite masini sunt insemnate in baza de date de samsarii cu pile la reprezentanta, astfel incat istoricul sa fie uitat/sters.

istoricul se stocheaza in Germanica crezi ca au samsari relatii si la Germanica sa stearga si aia? poate au vreo relatie aici sa iti dea ai nostri un istoric masluit ... si gen haide frate merge aici la bmw in oras si te las pe tine sa ceri istoricul...

Link to comment
Share on other sites

Poate fii scris si pe luna si in stele, daca cel care citeste e in Romania, totul este posibil. Nu cred ca un samsar da 100 euro la cineva de la reprezentanta ca sa zica ce vrea el, ca apoi la o a doua verificare sa iasa adevarul. Nu e in avantajul nici al samsarului, nici al angajatului.
Link to comment
Share on other sites

Uita-te la filtrul de particule in computerul de bord - cati km raman pana la schimb. Durata de viata este de aprox 200.000 km. O sa-ti dai seama daca s-a umblat la kilometraj. Considera si o marja de 10-20.000 de km in functie de stilul de condus.
Link to comment
Share on other sites

treaba cu ,,km reali,, stocati in cheie e doar un mit.

daca nu gasesti intrari in service mai vechi ca sa deduci km, nu ramane decat sa-i aproximezi in functie de uzura diferitelor elemente ale masinii, asa mi s-a spus cand am fost personal la Bavaria intr-o tentativa de afla daca am bordul dat inapoi sau nu.

Edited by bzk
Link to comment
Share on other sites

la masinile second conteaza si norocul, daca merge bine, ii verifici starea mecanica, dai putina forja si totul este in regula aia ie

 

io cand am luat masina nu am fost la nici un tester, am verificat partea mecanica, i-am ceruto sa ma lase sa merg cu ea, am forjato la maxim o ora 4-5000 rot/min sa vad daca apare cv prin bord sau vre-o eroare, si aia a fostthumbsup.png nu a picat nimic la motor pana acuma...si sper sa nu pice, am masina de 3 ani si am schimbat amortizoare fata, arcuri spate, kit caseta, o bascula si bucsele fata (astea din cauza gropilor din romania.....) si consumabile bineinteles, schimbate la timprolleyes.gif

 

partea mecanica se poate verifica la orice service

 

bafta!

Edited by nutu 18
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

In general apare o eroare de checksum pe CAS, daca nu s-au folosit scule de ultima ora la modificat kilometrajul. Dar asta o poti vedea doar cu Inpa, in istoria erorilor pe CAS - nu este o eroare prezenta. Nu apare pe DIS. Mai poti desface CAS si sa vezi daca au fost facute lipituri in el - dar putin probabil sa faci asta cand cumperi o masina.Asa ca in afara de starea tehnica, eu zic sa te ghidezi si dupa cea a filtrului de particule. Km nu se pot modifica pt filtru, doar reseta la 200.000 din nou.
Link to comment
Share on other sites

Sigur, daca o sa afli unde in DDE sunt scrisi km pt filtrul de particule ( in hex) si ai si un programator bun, poti sa modifici si asta. Dar te asigur ca inca nimeni nu a facut asa ceva si probabil cand se va face o sa coste o gramada de bani o modificare de km care sa includa si filtrul de particule.
Link to comment
Share on other sites

Ca si un sfat, ia-ti masina din Germania, in Romania sansele sa iei teapa sunt de 100mii de ori mai mari ca in Germania. Lovite, multi km, chiar si furate! sau daca nu tiganite sau pline de mizerie.

Istoricul la o masina il poti controla numai din intrarile la service la reprezentanta. Eu am controlat asa la un E60 si au aparut absolut toate intrarile in service de la 15.000km. Toate intrarile in service se stocheaza in Germania pe servere (iti pun asta pt ca asa mi-a spus cineva de la Trado Iasi si omul nu vad sa fi avut un interes sa ma minta).

Daca iti iei masina din Germania vezi sa scrie neamtul (sau ce natie o mai fi) in contractul de v-c si nr. de km si vezi sa NU scrie "LT Tacho". Daca vezi intr-un anunt asa ceva inseamna "km citibili in bord", deci cu alte cuvinte vanzatorul nu are nici o obligatie in ceea ce priveste corectitudinea km. In Germania datul km inapoi e fapta penala (bine, si in Romania este dar e alta poveste aici) si daca poti dovedi asta (intrari in service) l-ai cam busit pe dealer urat de tot.

NU uita ca ieftin si bun nu exista. De aceea masinile cu optiuni si nr de km mici costa cu minim 30% peste ofertele atragatoare...

Acum depinde de tine ce vrei mai exact..

Link to comment
Share on other sites

Treaba cu Nr de KM reali e foarte relativa. Poate sa aibe intr-adevar atat cat arata pe bord, asta fiind varianta cea mai fericita, dar de cele mai multe ori nu este asa. Ca vorbim de RO si cam in aceeasi masura si de Germania. Mi-am cumparat acum o luna juma un 320D E90 din 05.2007 de la un dealer(samsari) din Bucuresti. Ulterior va pot spune si numele ca sa aveti grija mai mare ca mine poate. Masina arata si merge foarte bine, asta fiind partea cea mai buna. Si zic asta intrucat numarul real de KM nu este cel de pe care il afiseaza pe bord. Mai exact pe bord afisa 107.000KM, dar dupa ce am fost la tester(dupa ce am cumparat), masina are 184.000Km. Trecand si peste faptul ca la un motor de BMW nu sunt multi KM, preferam sa stiu de la bun inceput ca are KM astia decat sa fiu mintit. Ideea este ca la reprezentante nici nu se uita peste tot, adica trebuie sa sti unde sa te uiti. Zic asta intrucat tipul la care am fost mi-a zis ca de obicei, majoritatea care dau KM inapoi nu intra peste tot sa curete totul bine. In primul rand de-a lungul timpului apar erori la diverse, cum ar fi "spalatorul", iar langa afiseaza si numarul "real" de KM. Un alt loc de unde poti deduce si daca nu este "lucrat" este numarul schimburilor de ulei. Avand in vedere ca undeva la 30 000KM se face schimbul(cel putin in Ger) si luat ca si medie, iti poti face idee despre nr real de km mult mai bine. In cazul meu, am verificat in reteaua BMW in functie de sasiu, cand s-a facut ultima revizie. Din aceasta a reiesit ca in 2009 s-a facut revizia si avea undeva la 90 000Km ceea ce m-a facut sa cred "oarecum" ca acei KM(107 000Km) pot fi undeva pe acolo, desi tot am fost in dubii. Partea cealalta este ca poate sa fie "curatata" foarte bine si chiar sa nu aflii niciodata. Imi povestea tipul asta ca se poarta acum ca romanii sa aduca masinile din Ger in Ro, le "aranjeaza" si le revand in Ger. Imi mai zicea ca a mai venit un tip la el cu un E60 din 2009 cumparat din Ger care afisa 90 000Km si cand i l-a pus pe tester si a inceput sa i-l purifice, avea 650 000Km. Cica era sa lesine ala, s-a facut alb instant. Asta era lucrul de care imi era teama si mie cel mai mult :| Inclusiv la reprezentanta daca mereti, aveti grija ca nu se pot citi de peste tot. Faza cu cheile....astea se curata cel mai usor. Cel mai bine este daca puteti cumpara din reprezentanta, costa mai mult dar sunt mai concludente datele legate de KM si plus conditia masinii. Doar ca costa mai mult. Din Ger daca vrei sa cumperi, trebuie sa aloci mai multi bani, sunt mai scumpe, plus ca trebuie sa aloci bani pentru drum, cazare, etc, plus inca vreo 1000E pentru schimbare consumabile si altele care poate trebuie schimbate si nu in ultimul rand cel putin 1000E pentru taxa pacii(poluare). Ideea este ca sunt sanse foarte reduse sa fi sigur ca nr-ul de km este real daca cumperi o astfel de masina SH, chit ca-i din RO sau Ger. Cel mai bine verificati starea motorului si tinuta la drum(pe orice fel de drum) Bafta si take care!
Link to comment
Share on other sites

Mi-am cumparat acum o luna juma un 320D E90 din 05.2007 ...pe bord afisa 107.000KM, ....a reiesit ca in 2009 s-a facut revizia si avea undeva la 90 000Km ceea ce m-a facut sa cred "oarecum" ca acei KM(107 000Km) pot fi undeva pe acolo....dar dupa ce am fost la tester(dupa ce am cumparat), masina are 184.000Km...

E60 din 2009 cumparat din Ger care afisa 90 000Km si cand i l-a pus pe tester si a inceput sa i-l purifice, avea 650 000Km...

 

Tie nu ti-a dat de gandit faptul ca in doar 2 ani s-au facut cu masina ta 90.000km si ulterior in 3 ani s-au facut doar 17.000km?? adica un salt de la 45.ooo/an la nici 6.ooo/an?

iar chestia cu 650.000km in doar 3 ani iar imi pare putin (mai mult!) SF. Asta inseamna fix 218.666km/an, adica 18.222km/luna adica 607km/zi inclusiv sambata, duminica si sarbatori. Vreau sa-ti spun ca acest nr de km se face pe TIR-uri mers doar in west pe autostrazi dar numai cu 2 soferi pe masina.

Cum spuneam, daca in Germania iei teapa si o poti dovedi, dpdv legal cel care ti-a tras-o raspunde penal la greu + despagabiri grele.

Link to comment
Share on other sites

Treaba cu Nr de KM reali e foarte relativa. Poate sa aibe intr-adevar atat cat arata pe bord, asta fiind varianta cea mai fericita, dar de cele mai multe ori nu este asa. Ca vorbim de RO si cam in aceeasi masura si de Germania. Mi-am cumparat acum o luna juma un 320D E90 din 05.2007 de la un dealer(samsari) din Bucuresti. Ulterior va pot spune si numele ca sa aveti grija mai mare ca mine poate. Masina arata si merge foarte bine, asta fiind partea cea mai buna. Si zic asta intrucat numarul real de KM nu este cel de pe care il afiseaza pe bord. Mai exact pe bord afisa 107.000KM, dar dupa ce am fost la tester(dupa ce am cumparat), masina are 184.000Km. Trecand si peste faptul ca la un motor de BMW nu sunt multi KM, preferam sa stiu de la bun inceput ca are KM astia decat sa fiu mintit. Ideea este ca la reprezentante nici nu se uita peste tot, adica trebuie sa sti unde sa te uiti. Zic asta intrucat tipul la care am fost mi-a zis ca de obicei, majoritatea care dau KM inapoi nu intra peste tot sa curete totul bine. In primul rand de-a lungul timpului apar erori la diverse, cum ar fi "spalatorul", iar langa afiseaza si numarul "real" de KM. Un alt loc de unde poti deduce si daca nu este "lucrat" este numarul schimburilor de ulei. Avand in vedere ca undeva la 30 000KM se face schimbul(cel putin in Ger) si luat ca si medie, iti poti face idee despre nr real de km mult mai bine. In cazul meu, am verificat in reteaua BMW in functie de sasiu, cand s-a facut ultima revizie. Din aceasta a reiesit ca in 2009 s-a facut revizia si avea undeva la 90 000Km ceea ce m-a facut sa cred "oarecum" ca acei KM(107 000Km) pot fi undeva pe acolo, desi tot am fost in dubii. Partea cealalta este ca poate sa fie "curatata" foarte bine si chiar sa nu aflii niciodata. Imi povestea tipul asta ca se poarta acum ca romanii sa aduca masinile din Ger in Ro, le "aranjeaza" si le revand in Ger. Imi mai zicea ca a mai venit un tip la el cu un E60 din 2009 cumparat din Ger care afisa 90 000Km si cand i l-a pus pe tester si a inceput sa i-l purifice, avea 650 000Km. Cica era sa lesine ala, s-a facut alb instant. Asta era lucrul de care imi era teama si mie cel mai mult :| Inclusiv la reprezentanta daca mereti, aveti grija ca nu se pot citi de peste tot. Faza cu cheile....astea se curata cel mai usor. Cel mai bine este daca puteti cumpara din reprezentanta, costa mai mult dar sunt mai concludente datele legate de KM si plus conditia masinii. Doar ca costa mai mult. Din Ger daca vrei sa cumperi, trebuie sa aloci mai multi bani, sunt mai scumpe, plus ca trebuie sa aloci bani pentru drum, cazare, etc, plus inca vreo 1000E pentru schimbare consumabile si altele care poate trebuie schimbate si nu in ultimul rand cel putin 1000E pentru taxa pacii(poluare). Ideea este ca sunt sanse foarte reduse sa fi sigur ca nr-ul de km este real daca cumperi o astfel de masina SH, chit ca-i din RO sau Ger. Cel mai bine verificati starea motorului si tinuta la drum(pe orice fel de drum) Bafta si take care!

 

sa nu imi spui ca daca iti spunea dealerul ca are 184K in loc de 107K tot o luai ... pentru multi conteaza mai mult nr de km decat starea masinii de aia se si dau in prostie inapoi :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

la masinile second conteaza si norocul, daca merge bine, ii verifici starea mecanica, dai putina forja si totul este in regula aia ie

 

io cand am luat masina nu am fost la nici un tester, am verificat partea mecanica, i-am ceruto sa ma lase sa merg cu ea, am forjato la maxim o ora 4-5000 rot/min sa vad daca apare cv prin bord sau vre-o eroare,....

 

 

cum sa ti o ora masina in forja? si nici nu-i a ta .

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Tie nu ti-a dat de gandit faptul ca in doar 2 ani s-au facut cu masina ta 90.000km si ulterior in 3 ani s-au facut doar 17.000km?? adica un salt de la 45.ooo/an la nici 6.ooo/an?

iar chestia cu 650.000km in doar 3 ani iar imi pare putin (mai mult!) SF. Asta inseamna fix 218.666km/an, adica 18.222km/luna adica 607km/zi inclusiv sambata, duminica si sarbatori. Vreau sa-ti spun ca acest nr de km se face pe TIR-uri mers doar in west pe autostrazi dar numai cu 2 soferi pe masina.

Cum spuneam, daca in Germania iei teapa si o poti dovedi, dpdv legal cel care ti-a tras-o raspunde penal la greu + despagabiri grele.

 

Se fac kilometrii aia 650k in ger la firme de curierat cu 2 soferi

 

In legat cu nr real de km daca stiam de la bun inceput, asa cum ziceam 184k nu sunt multi la un motor bmw si daca merge bine si arata bine tot o luam. Evident ca mai poti scade din pret.

Link to comment
Share on other sites

nu stiu de ce uni considera ca moatoarele bmw sunt f fiabile. Au alte calitati mai degraba decat fiabile. Intr adevar cateva din ele au fost durabile dar nu atat de durabile cat unul omolog de pe un mercedes...
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.