Jump to content

Bateria masinii


alexutzu

Recommended Posts

vad ca la mine a cam inceput sa faca figuri bateria si sincer nu as vrea sa raman cu masina in drum sau sa o pornesc impinsa

asa ca ma gandesc sa cumpar o baterie noua, cea care o am nu ma scrie nimic pe ea, nu stiu ce drq am facut cu etichetele de pe ea.

 

deci ce baterie sa cumpar pentru masina? frima/amperaj

 

masina in cauza un E36 320

 

Va multumesc

168216[/snapback]

imi puteti raspunde si mie

am un zgomot ciudat la motor de cand am schimbat pompa de injectie (320 d Bosch pompa electronica)

demaraj nu mai prea am decat de la 3000 - 3500 rpm si atunci foarte greu

multi imi spun ca am avansul mare de la montarea pompei este adevarat??????????????

Link to comment
Share on other sites

ma refeream sa pun la mine bateria lui Thebe

daca pun la mine o baterie asa mare.... cum zicea si capitanu risc sa ard elctromotor, alternator, etc

170799[/snapback]

 

 

Cum sa arzi electromotorul? :)

Bateria de pe seria 5 are tot 12V(cred).Se arde electromotorul datorita amperajului diferit? :blink:

Ciudat,am pe masina o baterie mai mare decat cea recomandata de producator.Sper sa fie deschis maine la magazin,ma duc sa o schimb :)

 

ps

 

Daia imi place mie forumul,afli la timp informatii care te ajuta :)

Link to comment
Share on other sites

Pai daca esti atent,BAVARIA,ai sa vezi ca mai toate masinile(autoturismele)din ziua de azi functioneaza cu baterii de 12V(exceptie fac in general masinile de teren ce folosesc cate 2 baterii de 12v).Ceea ce le deosebeste este amperajul,o masina cu motor mic o sa aibe de regula o baterie mai mica,un electromotor mai mic si un alternator pe masura(de capacitate mica)

Exista o corelatie intre puterea unui alternator si baterie,astfel(pe ursulet de exemplu sunt 3 tipuri de alternatoare in functie de motorizare 65ah,75ah si 90ah)un un alternator de 65 ah va avea dificultati in a mentine o tensiune si un amperaj stabil si constant la un acumulator de 110ah.Al doilea aspect cel legat de electromotor este cat se poate de real,adica o baterie mare asigura o pornire usoara,rapida,dar poate sa si scoata fum din electromotor daca acesta este chinuit mai mult de 5-10 secunde

Am zis mai sus ca recomand utilizarea unei baterii cu 10-20ah mai mare decat este indicata de producator,in functie de capacitetea cilindrica,dar in nici un caz nu recomand dublarea amperajului,mai ales pe o masina echipata cu ECU

Daca inainte aveai de exemplu o baterie de 70ah iar acum ai de 90 pastreaz-o fara grija ca nu se intampla nimik,ba chiar mai mult o sa-i lungesti viata bateriei

Link to comment
Share on other sites

Pai daca esti atent,BAVARIA,ai sa vezi ca mai toate masinile(autoturismele)din ziua de azi functioneaza cu baterii de 12V(exceptie fac in general masinile de teren ce folosesc cate 2 baterii de 12v).

Exista o corelatie intre puterea unui alternator si baterie,astfel(pe ursulet de exemplu sunt 3 tipuri de alternatoare in functie de motorizare 65ah,75ah si 90ah)un un alternator de 65 ah va avea dificultati in a mentine o tensiune si un amperaj stabil si constant la un acumulator de 110ah.Al doilea aspect cel legat de electromotor este cat se poate de real,adica o baterie mare asigura o pornire usoara,rapida,dar poate sa si scoata fum din electromotor daca acesta este chinuit mai mult de 5-10 secunde

Am zis mai sus ca recomand utilizarea unei baterii cu 10-20ah mai mare decat este indicata de producator,in functie de capacitetea cilindrica,dar in nici un caz nu recomand dublarea amperajului,mai ales pe o masina echipata cu ECU

Daca inainte aveai de exemplu o baterie de 70ah iar acum ai de 90 pastreaz-o fara grija ca nu se intampla nimik,ba chiar mai mult o sa-i lungesti viata bateriei

171105[/snapback]

 

Deci toate au 12 V :blink:

 

Daca are cu 10-20Ah mai mult este ok,daca are cu 60Ah mai mult iese fum din electromotor,acum am inteles si eu. :D

Deci cu cat are mai multi amperi cu atat iese mai repede fum din electromotor sau din ECU.

 

Se pare ca au gasit o metoda de a elimina "neajunsul" diferentei de amperaj.Cand se schimba o baterie se codifica in CAS amperajul si se inregistreaza schimbul ei,astfel IBS poate efectua o incarcare optima a bateriei trimitind informatii DME-ului care la randul lui comunica cu alternatorul pe bus-ul dedicat, BSD.

Nu stiu insa ce au facut de nu se ard computerele

 

:)

 

 

ps

 

Seria 8 are 2 baterii,probabil au probleme tot timpul cu electromotoarele,cu computerele de injectie a scapat 850i-ul,are 2,la 840i e mai periculos deoarece are unul singur. :)

 

ps2

 

Apropo,Ah/h inseamna cat curent poate elibera o baterie timp de 20 de ore,intr-un regim constant de descarcare,pana ajunge la 10,5 V. :)

Link to comment
Share on other sites

Colegu eu nu am zis ca nu sunt masini care functioneaza pe 24 de volti,cum nu am zis nici ca nu ar fi masini ce au baterii de 130ah de exemplu :)

Singurul lucru pe care l-am afirmat este faptul ca aceste au fost proiectate pt asemenea voltaj,repectiv amperaj si ca ar dauna grav sanatatii unei masini dublarea amperajului :)

Si treaba cu fumul este reala,am 12 ani de electromecanica practica si am asistat la arderea echipamentelor electrice prin folosirea unor acumulatori necorespunzatori

Daca te intereseaza sunt si masini cu + pe careserie(asta n-o stiai :) )

 

 

ps:ai gasit cumva o carte despre"ELECTROTEHNICA SI MASINI ELECTRICE"din care te-ai apucat sa citezi?? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Colegu eu nu am zis ca nu sunt masini care functioneaza pe 24 de volti,cum nu am zis nici ca nu ar fi masini ce au baterii de 130ah de exemplu :D

Singurul lucru pe care l-am afirmat este faptul ca aceste au fost proiectate pt asemenea voltaj,repectiv amperaj si ca ar dauna grav sanatatii unei masini dublarea amperajului :)

Si treaba cu fumul este reala,am 12 ani de electromecanica practica si am asistat la arderea echipamentelor electrice prin folosirea unor acumulatori necorespunzatori

Daca te intereseaza sunt si masini cu + pe careserie(asta n-o stiai :D )

ps:ai gasit cumva o carte despre"ELECTROTEHNICA SI MASINI ELECTRICE"din care te-ai apucat sa citezi?? :blink:

171197[/snapback]

 

 

Capitane,nu te supara ,chiar nu ma pricep.Am crezut ca invat ceva de la tine,dar amperajul este una,voltajul alta.Daca ai 12 ani de electromecanica si la amperaj mare se ard consumatorii desi sunt conectati tot la 12V,stii tu ce stii.

Da,am citat din cartea aia,m-ai prins. :D

Nu ma mir,ai totusi 12 ani de studiu.

Chiar habar nu aveam ca exista masini cu + pe caroserie :)

 

Oricum ,avem nevoie de mai multi oameni ca tine pe forum,astfel masinile noastre vor merge ca unse datorita sfaturilor primite de la niste specialisti :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Daca ai masina in culori deschise...incearca aceeasi vopsea pentru etrieri..poate dau frumos :)

180224[/snapback]

Pfff...prea multa confuzie ati creat aici fratilor :)

s-o iau d la inceput.

Da,este recomandat sa folosesti un acumulator cu specIficatiile date d prod masinii.exista si o toleranta cam d 20Ah,dar aceste specificatii sunt date pt a nu folosi un acum. subdimensionat(pornire greoaie)sau supradimensionat(cost inutil,lipsa d spatiu,solicitarea alternatorului la incarcare).

Tensiunea (Volt)inadecvata este SINGURUL motiv pt care se ard echipamentele electrice si nu intensitatea(Ampere).Dak tensiunea sursei d curent este egala cu cea necesara consumatorului,nu are importanta ' cati amperi' debiteaza sursa ci cat ii este necesar consumatorului.Aceasta trebuie sa asigure consumul necesar ,altfel se defecteaza.

Pai asa d c nu se defecteaza casetofonul auto care are nevoie d o tens d 12V si o intensitate d max 15 A,dak acumulatorul debiteaza 12V si in functie d performante ,700-800A? Pt k acesta consuma cat are nevoie si nu intra fortat in casetofon diferenta d amperaj.

In mod normal un electromotor este imposibil sa se arda dak ii asigur tensiunea nominala(12V) si intensitatea minima necesara functionarii.

La automat se incing toate electromotoarele si cu cat le fortezi mai des cu atat cedeaza mai des,insa cu bateria standard nu ai asa multa putere sa tii la automat o perioada lunga d timp.Dak bateria e mai puternica poti tine mai mult la automat si ,in consecinta soliciti mai mult electromotorul.Numai asa imi imaginez eu k se poate arde din cauza bateriei.

Deci poti pune fara grija un acumulator cu amperaj mai mare dar in limitele alternatorului.

P.S.: MuadDib,stai fara griji k nu se arde hdd-ul,nu-l schimba degeaba. :)

ma doare capul... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.