Jump to content

Mi se sparge frecvent radiatorul sau vasul !


Recommended Posts

Salut,am si eu o intrebare la voi care nu-mi da pace de vreo 7 luni.

 

- care ar fi cauzele care duc la spargerea radiatorului de apa sau a vasului ?

este a 3-a oara in mai putin de 1 an !

 

Sa fie ghinion,piese proaste

[desi au fost mereu noi] sau este ceva la masina in neregula?

 

- se potriveste radiatorul sau vasul de pe e36 la e46?

 

Va multumesc !

Link to comment
Share on other sites

eu am masina din 2008,nu am schimbat niciodata nimic,cum imi dau seama daca capacul este schimbat sau nu ?

 

eu am masina din 2008,nu am schimbat niciodata nimic,cum imi dau seama daca capacul este schimbat sau nu ?

LE. pana acum mi s-a fisurat radiatorul de 2x,acum a cedat vasul cu o crapatura demna de cartea recordurilor !

Link to comment
Share on other sites

Eu am avut o fisura la radiator. L-am schimbat cu unul nou(Nissens). La scurt timp a cedat termostatul...l-am cumparat nou(Behr). Dupa un drum de Cluj-Bucuresti mi-a cedat si vasul de expansiune. Avea o fisura pe lateral pe toata lungimea vasului. Am pus nou(Meyle). Mai multe persoane mi-au recomandat sa inlatur garnitura de la capacul vasului de expansiune. Pana acum totul ok(aprox. 4000 km). Edited by ~Cosmin~
Link to comment
Share on other sites

test de compresie se face in orice service, da o in masa, ca ala chiar eu usor, si sculele sunt ieftine.

 

 

 

iti trebuie un biet manometru cu un filet care se potriverste la bujie, orice service ar trebui sa aibe.

 

Link to comment
Share on other sites

cel mai sigur scapa compresie din motor. Vezi ca in vasul de expasiune intra un furtunel mic (returul) ala il scoti din vas cand motorul e cald si pornit (il si turezi putin) si il bagi intr un borcan plin cu apa transparent. Daca vin bule de aer in apa din borcan treaba e sigura trebuie data jos chiulasa si vazut de unde apare problema( garnitura chiulasa, chiulasa fisurata , chiulasa ovalizata, presoane chiulasa, sau cel mai rau si putin posibil bloc motor fisurat).

Daca nu e asta atunci ai problema la pompa de apa sau vreo fisura in sistemul de racire. Eu as verifica sa nu fie obturate radiatoarele de mizerie (in special intre ele).

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

sa pui vas oem altfel o sa-ti apara becu aprins in bord ca nu ai antigel in vas ...

la ce semnatura ai, imi explic acum acest gen de sfaturi...

 

1. nu are legatura daca e OEM sau nu vasul, ca sa aiba senzor de nivel... ala este un element separat de vas...

 

2. vezi ca masina ta nu este 1.8i, ci are motor de 1.9i... ce chestie, nu ? :D

Link to comment
Share on other sites

la ce semnatura ai, imi explic acum acest gen de sfaturi...

 

1. nu are legatura daca e OEM sau nu vasul, ca sa aiba senzor de nivel... ala este un element separat de vas...

 

2. vezi ca masina ta nu este 1.8i, ci are motor de 1.9i... ce chestie, nu ? :D

 

 

:laugh: , tare asta cu 1,.8i

Link to comment
Share on other sites

cel mai sigur scapa compresie din motor. Vezi ca in vasul de expasiune intra un furtunel mic (returul) ala il scoti din vas cand motorul e cald si pornit (il si turezi putin) si il bagi intr un borcan plin cu apa transparent. Daca vin bule de aer in apa din borcan treaba e sigura trebuie data jos chiulasa si vazut de unde apare problema( garnitura chiulasa, chiulasa fisurata , chiulasa ovalizata, presoane chiulasa, sau cel mai rau si putin posibil bloc motor fisurat).

Daca nu e asta atunci ai problema la pompa de apa sau vreo fisura in sistemul de racire. Eu as verifica sa nu fie obturate radiatoarele de mizerie (in special intre ele).

Am sa fac si acest test, dar, trebuie sa fac rost de vas prima data,cat despre vreo fisura in sistemul de racire, pot spune ca acum vre-o 2 saptamani mi sa fisurat radiatorul cat un varf de ac,dar am mers asa cu el,sa fie oare aceasta acauza ?

Edited by MiLLe
Link to comment
Share on other sites

Salutari. Capacul de la vasul de expansiune l-ai schimbat ? Are in el o supapa care ar trebui sa deschida daca presiunea lichidului de racire depaseste 2 bari. Si mie m-i s-a spart vasul de expansiune si problema a fost acea supapa din capacul vasului care era blocata.
Link to comment
Share on other sites

Tocmai asta este daca se deschide supapa ai o prb la motor nu trebui sa ajunga la 2 bari presiunea in instalatie,cred k la tine nu este aerisita instalatia de racire cum trebui am trecut si eu prin traba asta cu presiunea trebui sa faci ca la carte aerisirea lichidului sunt multe topicuri cu prb asta nu stiu de ce ai mai deschis unul..!!!!
Link to comment
Share on other sites

exact faza cu capacul poate fii adevarata dar atat timp cat supapa de presiune deschide este o problema. Pune vas la loc,pune antigel cu apa, aeriseste instalatia, curata radiatoarele dupa porneste masina si laso sa ajunga la temparatura de 90. dupa ce ajunge la 90 deschide capota si miroase atent daca ai scurgeri de antigel ar trebui sa fie un miros dulceac amarui. Daca nu ai scurgeri ai verificat tot inclusiv pompa de apa sa nu ai palele desprinse sau rulmentul stricat fa testul care ti am spus. faza cu borcanul si cu bulele o stiu de la un mecanic neamt.... practic daca vin multe bule de aer pe furtunul de retur treaba e clara... ai de a face cu compresie ce scapa din cilindru. Si gandestete ca sistemul de racire este etanj si practic compresia pierduta functioneaza ca o pompa de aer care tot umple instalatia pana cand logic tre sa bubuie ceva.. Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

am schimbat vasul de apa,am aerisit si dupa o tura mai forjata prin cartier mi-a aruncat toata apa afara !

deci cred ca e de la _chiulasa_,sau poate nu am aerisit eu bine ?

sau poate fi de la termostat ?

Edited by MiLLe
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.