Jump to content

Motor prea turat


Recommended Posts

Am o problema la care nu ii pot identifica cauza. La 318 E46 fl N42B20 motorul este mult prea turat in comparatie cu viteza cu care rulez. Ca exemplu, in viteza a 5-a la 100 km/h am 4500 RPM. Mi se pare exagerat de mult. Eu as banui ca de vina sa fie ambreiajul, dar vreau sa spun ca la plecarile de pe loc nu simt sa patineze ( am verificat si in panta, pleaca fara nicio problema). Va rog sa ma ajutati cu un sfat, daca a mai intampinat cineva aceasta problema, cum a rezolvat-o. As vrea sa-i rog si pe alti posesori ai de E46 cu acest motor sa-mi spuna ce turatie au la 100 km/h. Va multumesc.
Link to comment
Share on other sites

Cu siguranta nu 4500. Ambreiajul il simti daca patineaza cand urci o bordura sau dupa metoda d-rive© incerci sa pleci de pe loc cu a 4-a cu frana de mana trasa. Ambreiajul ar trebui sa cupleze pe la jumatatea cursei (cu cat mai jos cu atat mai bine) si sa ti se opreasca motorul.

 

4500 ture ai si daca accelerezi tare pana la 100 Km/h si daca accelerezi usor si progresiv? Sta turata si in alte trepte de viteza?

 

 

Masina abia ai luat-o sau o ai de mai demult? Ma gandesc ca poate ai un diferential foarte scurt (gen 4.4).

Link to comment
Share on other sites

Ambreiajul patineaza in special in treptele superioare, cand ii dai talpa. Daca patineaza vei observa ca turatia nu creste proportional cu viteza.

La tine cred ca a fost schimbat ceva la cutie/ diferential si nu se mai pupa rapoartele.

Link to comment
Share on other sites

eu am un 318ci cu acelasi motor (118cp). la 100 am cca 3000RPM (nu mai stiu exact daca 3200 sau 2800, insa aceasta e plaja de eroare). Pedala de ambreiaj ar trebui sa-ti tina cam la jumatatea cursei. Eu cand am luat masina, abia dupa 2 saptamani, mi-am dat seama ca am o problema la ambreiaj. Nu patina la plecarile tari de pe loc, nu patina la 120km/h insa cand retrogradam din 3 in 2 in intersectii/aglomeratie si mergeam incet, cand o acceleram simteam ca parca f f putin patineaza pt nici 1/2 sec. Drept pt care ---> service si mirarea mi-a fost mare; discul mai avea sub 0,5mm ferodo pe el si un arc era ca si sarit!

Problema ta nu poate fi decat de la ambreiaj sau ai roti cu mult mai mici fata de cele omologate.

 

PS acum vad ce au scris si colegii; nu cred sa existe un grup mai scurt decat il are 318ci in varianta de 118cp.

Edited by asterix___
Link to comment
Share on other sites

Turatia este aceasi indiferent de felul cum accelerez, insa asa am observat ca ceva nu este in regula, mergand constant si turatia fiind prea mare. La plecari de pe loc, in panta, la borduri, nu mi-am dat seama sa patineze. Ce pot spune e faptul ca la accelerari puternice, de exemplu in treapta a 2-a, nu trece de 70 km\h si are vreo 6000 rpm. Am senzatia ca se tureaza foarte repede la turatii de peste 3000 rpm dar in acealasi timp simt si ca trage motorul. Simptomele sunt asemanatoare cu cele patite de asterix. De roti, nu intra in discutie, sunt jantele originale pe 16. Cutia de viteze functioneaza impecabil si intra foarte usor in toate treptele. De diferential nu stiu ce sa zic, cum sa-mi dau seama daca a fost umblat sau nu in el?
Link to comment
Share on other sites

Diferentialul scurt este vreo dotare standard a masinii sau este o modificare de tip cocalar ? Cu prima ocazie o sa verific ce scrie pe el. Dar care ar fi avantajele acestui tip de diferential? In afara de faptul ca motorul este mai turat si consumul mai mare? Intreb deoarece nu am mai avut ocazia sa intalnesc asa ceva pana acum. Credeam ca exista un singur tip de cutie si diferential la fiecare motor.
Link to comment
Share on other sites

Daca fostul proprietar a facut cerculete cu masina pana i-a spart diferentialul si apoi l-a schimbat cu primul pe care l-a gasit... sau pur si simplu a vrut sa fie mai de "curse"... poate de asta a pus diferential scurt.

 

 

Diferentialul scurt iti modifica rapoartele astfel incat masina sa mearga mai turat. Avantaj: urca repede in ture si esti mereu mai aproape de cuplu maxim. Teoretic accelereaza mai bine masina, cel putin din mers. Dezavantaje... top speed patetic, consum putin mai mare, motorul putin mai chinuit si sunetul care poate sa devina enervant (la drum lung cel putin e oribil sa mergi constant la 4-5k ture).

Edited by filon
Link to comment
Share on other sites

de drifturi nu cred ca poate fi vorba...sa fim serioasi, e un motor de 118cp fara autoblocant.

ca sa fiu mai exact, azi am mers pe A1 iar datele corecte sunt urmatoarele:

100KM/h treapta a5-a de viteza = 2800RPM

130KM/h treapta a5-a de viteza = 3400RPM

145km/h 4300RPM

Legat de diferential nu stiu ce sa zic; verifica si vezi ce scrie pe carcasa si o sa verific si eu insa mi se pare enorma diferenta. Oricum, noi cu 318 avem cele mai scurte diff (de serie, nu cred sa ai un diff racing) facute de BMW.

Daca esti din Bucuresti, ne putem intalni si compara cum trag masinile. daca a ta trage la fel ca a mea sau mai slab e clar ca e ambreiajul ( cu o cutie atat de scurta ar trebui sa traga mult mai bine a ta).

Link to comment
Share on other sites

de drifturi nu cred ca poate fi vorba...sa fim serioasi, e un motor de 118cp fara autoblocant.

ca sa fiu mai exact, azi am mers pe A1 iar datele corecte sunt urmatoarele:

100KM/h treapta a5-a de viteza = 2800RPM

130KM/h treapta a5-a de viteza = 3400RPM

145km/h 4300RPM

Legat de diferential nu stiu ce sa zic; verifica si vezi ce scrie pe carcasa si o sa verific si eu insa mi se pare enorma diferenta. Oricum, noi cu 318 avem cele mai scurte diff (de serie, nu cred sa ai un diff racing) facute de BMW.

Daca esti din Bucuresti, ne putem intalni si compara cum trag masinile. daca a ta trage la fel ca a mea sau mai slab e clar ca e ambreiajul ( cu o cutie atat de scurta ar trebui sa traga mult mai bine a ta).

 

 

nu mai vorbiti aiurea

 

nu e acelasi motor

el are E46 valvetronic ala de 143 de cai nu de 116 cai sunt diferite.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri. Intr-adevar, eu am motorul de 143 CP, cel de pe facelift. Tind totusi sa cred ca este de la ambreiaj (cel putin asa sper) , deoarece nici nu pot spune ca trage mai bine decat alt 318, chiar din contra. Adica urca foarte bine in turatii insa viteza nu este proportionala. Am incercat si metoda cu frana de mana trasa si eliberat ambreiajul si motorul se opreste. O sa verific totusi si grupul sa vad ce scrie.
Link to comment
Share on other sites

Folosind

1) http://www.endtuning.com/gearratios.html

2) http://www.1010tires.com/tiresizecalculator.asp

 

Rezulta ca stock ai cauciucuri de...

185/65R15

Aceeasi viteza ai avea-o cu jante pe 16 daca ai cauciucuri 215/50R16 sau 195/55R16.

 

Cu primul link, bagam marimea anvelopelor, selectam de acolo gear ratios normale pentru un E46 318i, adica

316i/318i/320i 4.23 2.52 1.66 1.22 1.00 - 3.38

 

Si vedem ca la 100 Km/h (60mph) in treapta a 5-a ar trebui sa ai 2785 rpm, adica exact cat zice asterix. La 4300 zice ca ai 92 mph, adica vreo 148 Km/h... exact cat zice asterix.

 

Site-ul ala zice ca ar trebui sa ai diferential cu raportul de 5,4 ca sa ai 4500 rpm la 100 Km/h cu o cutie stock. Asemenea diferential nici nu prea exista. Din cate stiu eu cel mai scurt ar fi de 4,4.

 

 

 

Uita-te, totusi. Hai sa gandim altfel. Daca ar fi ambreiajul, ca sa tina mereu turatia aceea, chiar si la o accelerare lina ar insemna sa patineze in mod constant, caz in care s-ar incalzi ca dracu si ar mirosi groaznic in masina. Mie mi-a patinat o data la 4-5000 ture pentru 2 secunde si a mirosit (in masina, mergand la peste 80 Km/h) vreo 5 minute.

 

Nu e ambreiajul. Sigur!

 

Motorul se aude ca e turat? Daca accelerezi mai mult pana unde se duce turatia inainte sa intre limitatorul? Ma gandesc ca rezolvarea e poate mai simpla... ai turometrul defect. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Folosind

1) http://www.endtuning.com/gearratios.html

2) http://www.1010tires.com/tiresizecalculator.asp

 

Rezulta ca stock ai cauciucuri de...

185/65R15

Aceeasi viteza ai avea-o cu jante pe 16 daca ai cauciucuri 215/50R16 sau 195/55R16.

 

Cu primul link, bagam marimea anvelopelor, selectam de acolo gear ratios normale pentru un E46 318i, adica

316i/318i/320i 4.23 2.52 1.66 1.22 1.00 - 3.38

 

Si vedem ca la 100 Km/h (60mph) in treapta a 5-a ar trebui sa ai 2785 rpm, adica exact cat zice asterix. La 4300 zice ca ai 92 mph, adica vreo 148 Km/h... exact cat zice asterix.

 

Site-ul ala zice ca ar trebui sa ai diferential cu raportul de 5,4 ca sa ai 4500 rpm la 100 Km/h cu o cutie stock. Asemenea diferential nici nu prea exista. Din cate stiu eu cel mai scurt ar fi de 4,4.

 

 

 

Uita-te, totusi. Hai sa gandim altfel. Daca ar fi ambreiajul, ca sa tina mereu turatia aceea, chiar si la o accelerare lina ar insemna sa patineze in mod constant, caz in care s-ar incalzi ca dracu si ar mirosi groaznic in masina. Mie mi-a patinat o data la 4-5000 ture pentru 2 secunde si a mirosit (in masina, mergand la peste 80 Km/h) vreo 5 minute.

 

Nu e ambreiajul. Sigur!

 

Motorul se aude ca e turat? Daca accelerezi mai mult pana unde se duce turatia inainte sa intre limitatorul? Ma gandesc ca rezolvarea e poate mai simpla... ai turometrul defect. :rolleyes:

 

 

eu am aceeasi varianta de motor , cu jante pe 18 de seria 5 , in 4500 de ture cu a5a ,cred ca am 140-150 km/h masina se infinge extraordinar de bine... dar tot mi se pare ca merge turat cu ea la asemenea viteza ...

 

trebuie sa schimbi vitezele foarte repede... ( ori am avut un diesel inainte si de asta mi se pare asa mare diferenta )

 

in schimb poti sa faci depasire stand la rand si cu a 5-a fara sa vii din urma cu mare viteza.... nu inteleg de la ce ( la mine nu e ambreiajul pentru tocmai ce l-am schimbat )

 

 

poate mai posteaza si altii cu acelasi motor sa vedem si parerea lor

Edited by torelo
Link to comment
Share on other sites

Mersi Torelo pentru explicatii. Eu am anvelope de 225/50/R16. Deci calculele tale sunt corecte. Din pacate nu cred ca este turometrul sau vitezometrul defect. Comparativ cu GPS-ul, vitezometrul imi arata viteza ceva mai putin, adica la 100 km\h indicati pe bord, pe GPS imi arata 105 km\h, plus ca se aude si motorul. Am incercat si cu viteza a doua sa o turez la maxim pana taie alimentarea, pentru a verifica indicatia turometrului, si am ajuns la 70 km\h cu 6500 rpm conform indicatiilor. In plus am verificat turometrul si in comparatie cu indicatia electronica din meniul ascuns al BC-ului si nu apar erori. In acest caz se pare ca doar diferentialul mai ramane sa nu fie al ei. O sa verific. Sau exista posibilitatea sa fie si cutia de viteze diferita de la un alt model?
Link to comment
Share on other sites

diferentialul e ok,colegul de mai sus are dreptate nu exista diferential cu raport 5,4.E o posibilitate si cutia sa fie alta desi e greu de crezut :)

Legat de ambreiaj nu miroase a ars?Incearca de la 2500-3000 ture in viteza a 3-a sau a 4-a sa o calci brusc si vezi ce se intampla,daca e ambreiajul o sa vezi ca turometrul urca mai rapid ca vitezometrul :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.