Jump to content

E46 318i N42 valvetronic - Truratie joasa la relanti


Recommended Posts

Masina : E46 318i N42 1995cm3 - 143 cp

 

am acest model de masina ( ATENTIE NU E CEL DE 116 CP , deci ii rog pe cei care nu cunosc varianta de masina sa nu-mi de variante pt ca sunt diferente de motorizare)

 

 

Problema e ca la relanti nu sta un 800 sau cat e normal sta in 300-400 rpm, cand plec de pe loc trepideaza foarte putin pana ajunge la 800 si apoi merge normal si e foarte enervant pentru mine

 

am schimbat filtu- aer, ulei, recent am cumparat si filtru de benzina ( fiind cel cu pompa in interior )... dar trepidatia tot a ramas

 

Pe tester nu apare nici o eroare !!

 

rog pe ce i are au mai avut aceasta problema sa-mi spuna de la ce mai poate fi.

 

Multumesc

Edited by torelo
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

si la cald si la rece face la fel ?

 

din cate am observat da... si la cald si la rece

 

Daca desfaci busnoul la ulei se opreste motor ?

 

am desfacut busonul cu motorul pornit, a dat sa se opreasca si in secunda 2 si-a revenit; si motorul era pornit in continuare doar ca tremura mai tare.

 

acum m-am uitat mai atent. motorul sta in 600rpm nu in 300-400

 

ca sa plec de pe loc fara sa tremure deloc, trebuie sa-l accelerez putin pana la 900-1000 de ture si apoi sa dau drumu la ambreiaj;

 

 

se poate regla avansul a acest tip de motor ?

Link to comment
Share on other sites

verifica senzorii ax came si senzorul cranckshaft ,verifica bujiile si bobinele, curata valva de relatii si schimba furtunul nr.5 din diagrama se scoace in timp si trage aer fals deaici si problemele cu turatia pierderea de putere, daca ai aceste simptome

 

 

 

post-51255-0-86780000-1337691287_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

verifica senzorii ax came si senzorul cranckshaft ,verifica bujiile si bobinele, curata valva de relatii si schimba furtunul nr.5 din diagrama se scoace in timp si trage aer fals deaici si problemele cu turatia pierderea de putere, daca ai aceste simptome

 

 

 

post-51255-0-86780000-1337691287_thumb.png

 

daca ar fi de la senzori banuiesc ca imi dadea eroare, bobinele sunt ok ( 2 le am schimbat iarna asta noi ) iar daca nu merge o bobina motorul merge urat rau deci nu prea cum sa fie de la astea.

 

*spune-mi si mie cum verific bujiile

 

*valva de relanti - asta e automata? ai N42 si ai curatat`o ? pe cine am intrebat toti mi-au spus sa nu umblu acolo ; daca e 318i ala de 118cp e altceva.

 

*am schimbat de curand filtru m-am uitat la furtunase toate erau ok. o sa verific ala in special

 

*SUNT 90% SIGUR CA PROBLEMA AR FI - AER FALS STRAS PE UNDEVA.

Link to comment
Share on other sites

vezi ca din zona debitmetrului pe carcasa filtru de aer iese un mic furtun de vacuum , in care intra un furtun subtire de plastic , de obicei ala e copt fisurat si trage aer fals . Daca masina se opreste cand desfaci buson , valva CCv e blocata si face un vacuum f mare in carcasa , asta zapaceste si ralanti si merge si mai prost motor . Mai ai de verificat pompa vacuum de sub carcasa filtru polen , se schimba un oring la ea . Vezi daca ai pierderi ulei pe acolo . Si la mine ralanti sta undeva pana in 700 Rpm , daca problema e la plecare eu as suspecta si debitmetru ,incearca sa deconectezi si sa vezi daca pleci normal . Am mai vazut problema ta pe net relanti instabil , mai exista niste garnituri pe la valvetronic , se uzeaza si trepideaza . Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

vezi ca din zona debitmetrului pe carcasa filtru de aer iese un mic furtun de vacuum , in care intra un furtun subtire de plastic , de obicei ala e copt fisurat si trage aer fals . Daca masina se opreste cand desfaci buson , valva CCv e blocata si face un vacuum f mare in carcasa , asta zapaceste si ralanti si merge si mai prost motor . Mai ai de verificat pompa vacuum de sub carcasa filtru polen , se schimba un oring la ea . Vezi daca ai pierderi ulei pe acolo . Si la mine ralanti sta undeva pana in 700 Rpm , daca problema e la plecare eu as suspecta si debitmetru ,incearca sa deconectezi si sa vezi daca pleci normal . Am mai vazut problema ta pe net relanti instabil , mai exista niste garnituri pe la valvetronic , se uzeaza si trepideaza .

 

futunul ala mic nu e copt

am verificat pompa aia din spate sub filtru de polen, am dat doar cu mana roata imprejur nu era curs nimic

debitmetru baga normal am fost pe tester ( o sa scot si mufa sa vad daca face la fel ) - dar daca scot mufa eu zic ca o sa fie si mai instabil debitmetrul.

de garnituri de la valvetronic nu stiu nimic ( nici nu stiu unde se afla )

 

si faza cu busonul de ulei e in fel urmator : masina pornita, am desfacut busonul a dat sa se opreascsa si imediat in 2 secunde si a revenit ... morotul mergea doar ca trepida mai tare... DE OPRIT DE TOT NU S-A OPRIT. e de bine sau de rau ?

 

ms

Link to comment
Share on other sites

eu nu vad nici o problema la masina ta, totusi cum ai vrea sa se tureze motorul de la 600 rpm ? normal ca se simte un pic ca se balanseaza motorul sub capota daca-i dai pedala brusc un pic, dar e perfect normal sa faca asta :)

cred ca esti tu prea sensibil, poate ai avut 6L inainte si ala accelera intr-un mod ceva mai rafinat, cum am spus, dupa parerea mea n-ai nici o problema la motor

 

ca sa plec de pe loc fara sa tremure deloc, trebuie sa-l accelerez putin pana la 900-1000 de ture si apoi sa dau drumu la ambreiaj;

pai normal cand pornesti de pe loc mai intai il acelerezi un pic pana pe la 1300 - 1500 de ture si pe urma dai drumu usor la ambreiaj

 

daca pornesti "in stil diesel" de la 6-700 de ture bineinteles ca iti trepideaza masina pana ce prinzi un pic de viteza cu ea :) strici si volanta rapid daca conduci in acest fel

 

prin urmare, eu cred ca "piesa cu buba" e cea dintre volan si pedala

 

bafta la rezolvarea "problemei" :)

Link to comment
Share on other sites

Cu consumul cum stai ? E la fel ca inainte sau mai mare de cand iti face asa ?

 

consumul e la fel cred, nu stiu sa-ti spun sincer pt ca am avut jante pe 16 si acum am pe 18 late si de seria 5 deci clar consumul sare cu cel putin 1,5L

acum doar pe oras cred ca am 11L

 

eu nu vad nici o problema la masina ta, totusi cum ai vrea sa se tureze motorul de la 600 rpm ? normal ca se simte un pic ca se balanseaza motorul sub capota daca-i dai pedala brusc un pic, dar e perfect normal sa faca asta :)

cred ca esti tu prea sensibil, poate ai avut 6L inainte si ala accelera intr-un mod ceva mai rafinat, cum am spus, dupa parerea mea n-ai nici o problema la motor

 

 

pai normal cand pornesti de pe loc mai intai il acelerezi un pic pana pe la 1300 - 1500 de ture si pe urma dai drumu usor la ambreiaj

 

daca pornesti "in stil diesel" de la 6-700 de ture bineinteles ca iti trepideaza masina pana ce prinzi un pic de viteza cu ea :) strici si volanta rapid daca conduci in acest fel

 

prin urmare, eu cred ca "piesa cu buba" e cea dintre volan si pedala

 

bafta la rezolvarea "problemei" :)

 

o sa caut si un alt 318I N42 si o sa fac diferenta

 

nu e o " MARE PROBLEMA " , dar ma derenjeaza

 

la tine tot asa scade turatia ??

 

 

si inca ceva SE POATE REGLA AVANSUL LA ACEST MOTOR ?? stie cineva?

Link to comment
Share on other sites

ai verificat furtunul de care vb in ambele parti si cel de la carcasa filtru aer si cel de la regulatorul de presiune din filtru de benzina ?bujiile cand au fost schimbate ? ai pus masina pe tester bmw sau tester oarecare? verifica injectoarele la fel pe o diagnoza dedicata bmw si curate-le daca e necesar.....daca te ajuta cu ceva iti dau o adresa de unde mi-am luat si eu pt n42 meu bujii ngk originale aceleasi cod ca cele vechi de pe masina made in japan ,nu is foarte scumpe eventual poti cumpara un octane boster si un flacon cu solutie de curatat injectoare la mine s-a simtit o diferenta dupa....masina trage mult mai bine , se accelereaza mai vioi nici nu credeam ca trage atat de bine motorul n42 de 143 cp , eu am schimbat si senzorii ax came ambii si senzorul cranckshaft dar mie mi-au aparut pe tester senzorii
Link to comment
Share on other sites

aprops de furtunul ala care vine de la debitmetru in corpul de acceleratie , la mine era fisurat si s-a rupt la primul schimb de filtru aer , l-am comandat nou e doar 130 ron original , de obicei se rupe sub imbinarea de sub clapeta acceleratie deci nu vezi decat daca desfaci , sa-l verifici cand mai schimbi filtrul aer. Cu ocazia asta cureti si clapeta acceleratie Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

aprops de furtunul ala care vine de la debitmetru in corpul de acceleratie , la mine era fisurat si s-a rupt la primul schimb de filtru aer , l-am comandat nou e doar 130 ron original , de obicei se rupe sub imbinarea de sub clapeta acceleratie deci nu vezi decat daca desfaci , sa-l verifici cand mai schimbi filtrul aer. Cu ocazia asta cureti si clapeta acceleratie

 

la furtunul asta va referiti ( intra in carcasa filtrului de aer )

 

ai verificat furtunul de care vb in ambele parti si cel de la carcasa filtru aer si cel de la regulatorul de presiune din filtru de benzina ?bujiile cand au fost schimbate ? ai pus masina pe tester bmw sau tester oarecare? verifica injectoarele la fel pe o diagnoza dedicata bmw si curate-le daca e necesar.....daca te ajuta cu ceva iti dau o adresa de unde mi-am luat si eu pt n42 meu bujii ngk originale aceleasi cod ca cele vechi de pe masina made in japan ,nu is foarte scumpe eventual poti cumpara un octane boster si un flacon cu solutie de curatat injectoare la mine s-a simtit o diferenta dupa....masina trage mult mai bine , se accelereaza mai vioi nici nu credeam ca trage atat de bine motorul n42 de 143 cp , eu am schimbat si senzorii ax came ambii si senzorul cranckshaft dar mie mi-au aparut pe tester senzorii

 

*vezi daca e vorba de furtunasul din poza de jos ( daca e ala e nu e de la el pt ca e ca nou )

o sa verific si cel de la filtru de aer

 

*bujiile mi-au spus pe tester ca sutn bune deci nu are rost sa le schimb...

*NU STIU DE CE ! dar am o retinere in a baga solutii de fel de fel in motor, deci treaba cu solutii minune nu o cred.

*nu am problema senzorilor

 

*MASINA PE TESTER NU DA NICI O EROARE !!

Edited by torelo
Link to comment
Share on other sites

da ala e furtunul , e mai gros intra in corp acceleratie si iese de sub filtrul de aer

 

vezi ca ti-am incercuit pe poza , ala e clapeta de acceleratie ( corp aluminiu cu carcasa neagra pe dreapta ?? ) ; l-ai desfacut din cele 2 suruburi cand l-ai curatat ??

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

problema rezolvata , am reglat putin avansul din tester si totul e ok.

 

multumesc celor care au incercat sa ma ajute

 

TOPIC INCHIS

 

unde ai reglat , la cat sta acum ? S-a ridicat turatia la ralanti sau doar ai scapat de trepidatie ?

Link to comment
Share on other sites

unde ai reglat , la cat sta acum ? S-a ridicat turatia la ralanti sau doar ai scapat de trepidatie ?

 

am scapat si de trepitatie, l-am reglat la 850 e maxim cat se poate pune

 

trepidatia nu era ca la motoarele alea de 118 cp E46 ...

 

chestia e ca trebuia sa o accelerez pana la pe la 1200 1500 si sa plec... asa pleaca mai usor si nu mai trebuie sa o accelerez cumva... pleaca instant

Edited by torelo
Link to comment
Share on other sites

si cand pornesti ac la cat ridica ?

 

la cat vrei tu la fel se poate se...

sunt 2 valori ... la ac e reglaj la 950 acum si il poti regla pana la 1050 parca... dar ala nu te deranjeaza cu nimic... prima valoare pe mine ma interesat.

 

PT MINE E O SCHIMBARE SI O SIMT... poate pt altii nu conteaza da pt mine a contat

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.