Jump to content

problema fum negru e46 136cp


petunia

Recommended Posts

as dori sa va cer sfatul in legatura cu urmatoarea problema.am achizitionat in urma cu doua saptamani un e 46 din 2000 de 136cp si am o problema legata de fumul negru.masina da cu fum negru(nor) in sarcina si nu trage iar dimineata porneste cam greu si da cu fum albastrui pana ce o accelerez putin si merge rotund motoru.mentionez faputl ca am fost la un tester unde am primit informatia ca o problema cu injectorul cu fir.as dori cateva sfaturi si sugesti referitoare la problema pe care o am daca intradevar este problema de la acel injector,motorul merge rotund la relanti
Link to comment
Share on other sites

Problema are mai multe cauze, dar norul negru de fum are mai multe cauze, pompa, injectoare, este sarita de la punct, dar in principal da cu fum de la furtunele groase de la turbo si de la debitmetru, care ar trebuii verificate in prealabil. Apuca-te de desfacut capacele si incepe de la turbina catre admisie furtunele groase-intercooler-supapa EGR-admisie-senzor admisie. Apoi debitmetru aer si apoi injectoare si pompa dar ultima putin probabil sa faca nor de fum. In afara de norul de fum ce simtome mai are-trage sau nu trage, sare de 120-130, are mersul de tractor sau cel de marait.
Link to comment
Share on other sites

masina nu trage cum trebuie se duce mai lent pana pe la 2800-3000 de ture dupa 3000 trage mai bine si in sarcina da cu fum negru in continuu mai ales pana pe la 3000 fumul este mai des.motorul merge rotund la relanti ''marait'' nu galopeza nu rontaie nimic.problema e dimineata cand sunt 10 grade porneste repede dar in 3 si pana nu se incalzeste apa sa treaca de albastru nu se accelereaza mai mult de 1500de ture si da cu mult fum albastrui si da si rateuri daca o tin accelerta mai mult de 5 secunde.am curata egr plus tubulatura de la el plus valva egr.pe test nu da nimic doar injectorul 4 si o cantitate de combustibil mai mare.motorul nu se ingatuie deloc in mers
Link to comment
Share on other sites

Insectorul 4 il da daca ai cantitate mai mare sau mai mica de combustibil, adica masoara detonatiile, daca scoti firul in mufa merge bine motorul in cazul in care ai probleme cu el, eu merg de 2 ani fara firul pus in mufa, acum trebuie sa te gandesti de unde cantitatea mare de combustibil, debitmetru este o cauza, avansul pompei alta, dar totusi da capacele aer de pe radiatoare si uitate la furtunul de turbo si intercooler sa nu fie piscat. Eu am gasit acum 2 saptamani la cineva si nu datea eroare pe tester dar nu tragea masina deloc abia ajungea la 3 mii si fum ca la balamuc.
Link to comment
Share on other sites

Aceeasi problemuta am si eu la un 320d 150cp+ chip

Impecabila pe tester, injectoare ok, presiune ok la turbina, trage ok, dar oarecum mai soft fata de odinioara pana 2500 ture...

In schimb asa cum spui si tu, destul de mult fum in forja pana la 3.000 ture iar spre 4.000 se rareste.

 

Inca n-am inspectat foarte bine intercoolerul, dar nu fasaie si nu prelinge ulei pe nicaieri.

 

La mine ma tem sa nu fie resoftarea cu fite.

 

Mai cercetez saptamana care vine...

Edited by flavius.paul
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Aceeasi problema o am si eu ca si flavius.paul. Masina 320d e46 Facelift 150CP.

Motorul merge bine, trage ok dar la accelerare blana scoate fum. Daca accelerez treptat nu scoate nici un pic de fum indiferent de turatie. Cum calc acceleratia de tot indiferent de turatie scoate fum.

Stie cineva ce poate fi?

Toate filtrele sunt schimbate, uleiul la fel + epurator schimbat.

 

 

LE: Cat timp tin acceleratia blana scoate fum in continuu. Cum reduc putin din acceleratie, si 2mm nu mai scoate. E foarte ciudat.

Pe loc nu scoate fum dar nici nu vrea sa se tureze mai mult de ~4200rpm. In mers merge pana pe rosu. Trece fara probleme de 140 km/h.

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ce credeti ?! Aceeasi problema si eu ca si Kenbobo ! A gasit cineva rezolvarea la problemele de mai sus ?

320D 150Cp, 2004 ... da fum ca prostul cand plec de pe loc si nu ii dau tare, este fum negru... motorul merge rotund si trage bine, se tureaza normal doar ca da cu fum... s-a curatat intercooler, admisie, schimbat bujii... ar putea fi de la debit prea mare de motorina, consumul este 10 - 10.5 in oras (Buc). Cand plec de pe loc de la semafor sa zicem si da cu fum, ramane turata si se aude si un zgomot ciudat la motor apoi lasa norul in spate si dupa aia isi revine, coboara turatia la normal si merge ok.

Link to comment
Share on other sites

Aceeasi problema o am si eu ca si flavius.paul. Masina 320d e46 Facelift 150CP.

Motorul merge bine, trage ok dar la accelerare blana scoate fum. Daca accelerez treptat nu scoate nici un pic de fum indiferent de turatie. Cum calc acceleratia de tot indiferent de turatie scoate fum.

Stie cineva ce poate fi?

Toate filtrele sunt schimbate, uleiul la fel + epurator schimbat.

 

 

LE: Cat timp tin acceleratia blana scoate fum in continuu. Cum reduc putin din acceleratie, si 2mm nu mai scoate. E foarte ciudat.

Pe loc nu scoate fum dar nici nu vrea sa se tureze mai mult de ~4200rpm. In mers merge pana pe rosu. Trece fara probleme de 140 km/h.

1.EGR

2.senzorul MAP

3.debitmetru

pe loc n-o sa treaca niciodata de 4200rpm.

Link to comment
Share on other sites

La fel face si la mine de juma de an, poate chiar mai bine.

 

318d 2007 M47N2.

 

 

Turbina verificata pe tester si fizic (nu are joc)

 

Mass air test, ok.

 

Egr curatat la fiecare 30.000km. verificat pe tester = OK

 

Galerie admisie curatata de 15.000km.

Epurator schimbat frecvent si recent.

Prinde 220km/h pe bord, nu da in nas, nu face nicio figura.

 

Motorul merge rotund, trage ok, consuma normal. La accelerari line nu face scandal, cand ii dau talpa rupe cu norii de fum. Am mers cu ea turata la 3500rpm de la buc la saftica si tot degeaba.

 

Unde naiba e problema?

Edited by kristal_madness
Link to comment
Share on other sites

La fel face si la mine de juma de an, poate chiar mai bine.

 

318d 2007 M47N2.

 

 

Turbina verificata pe tester si fizic (nu are joc)

 

Mass air test, ok.

 

Egr curatat la fiecare 30.000km. verificat pe tester = OK

 

Galerie admisie curatata de 15.000km.

Epurator schimbat frecvent si recent.

Prinde 220km/h pe bord, nu da in nas, nu face nicio figura.

 

Motorul merge rotund, trage ok, consuma normal. La accelerari line nu face scandal, cand ii dau talpa rupe cu norii de fum. Am mers cu ea turata la 3500rpm de la buc la saftica si tot degeaba.

 

Unde naiba e problema?

 

 

Cumva chiptuning la ea? Se intampla foarte des la chiptuning. Cand se face in 2 ore, adica se maresc mapele in procente, fara calcule elaborate, nu mai iese amestecul corect aer/combustibil. Deci baga mai multa motorina desi nu are aer suficient. Nu e nimic ingrijorator si asta nu o sa iasa la tester niciodata.

Nu mai punem la socoteala jegul de motorina care-l gasim la noi in peco. Iti dai seama ca nu arde optim si in totalitate.

Edited by scooter
Link to comment
Share on other sites

Are softul original. Nu a fost chipata niciodata. Motorina am bagat ai evo si maxx motion, degeaba. De obicei bag OMV, rar Rompetrol.

 

Ma fac de rahat cand o mai calc :(

 

mai ai filtrul la locul lui pe evacuare ?

poti sa verifici daca mai functioneaza in functie de mirosul gazelor de la evacuare, daca ai catalizatoarele scoase o sa mirosa a motorina nearsa

Link to comment
Share on other sites

mai ai filtrul la locul lui pe evacuare ?

poti sa verifici daca mai functioneaza in functie de mirosul gazelor de la evacuare, daca ai catalizatoarele scoase o sa mirosa a motorina nearsa

 

Salut. Masina o am de la 40.000km si nu s-a scos nimic de pe ea. Acum are 140.000km.

Nu are DPF din fabrica.

 

Oricum fum nu zic sa nu dea absolut deloc, dar cum da acum e nasol tare. Si nu a facut asa de la inceput. Dintr-o data a apucat-o.

 

Probabil o sa imi fac o programare la Alex Teile sa se uite la ea, daca nu aflu de un caz similar rezolvat de pe forum. Problema e ca nu prea am timp sa merg cu ea in service, mai ales ca nu o folosesc deloc in cursul saptamanii.

Edited by kristal_madness
Link to comment
Share on other sites

Salut. Masina o am de la 40.000km si nu s-a scos nimic de pe ea. Acum are 140.000km.

Nu are DPF din fabrica.

 

Oricum fum nu zic sa nu dea absolut deloc, dar cum da acum e nasol tare. Si nu a facut asa de la inceput. Dintr-o data a apucat-o.

 

Probabil o sa imi fac o programare la Alex Teile sa se uite la ea, daca nu aflu de un caz similar rezolvat de pe forum. Problema e ca nu prea am timp sa merg cu ea in service, mai ales ca nu o folosesc deloc in cursul saptamanii.

 

succes

Link to comment
Share on other sites

EGR e ok. Senzorul MAP si debitmetrul nu stiu. Debitmetrul o sa il testez prin 2 metode: cu testerul si cu mufa scoasa, dar senzorul MAP care este? Cel de pe galeria de admisie?

da cel de sub filtru polen

 

La fel face si la mine de juma de an, poate chiar mai bine.

 

318d 2007 M47N2.

 

 

Turbina verificata pe tester si fizic (nu are joc)

 

Mass air test, ok.

 

Egr curatat la fiecare 30.000km. verificat pe tester = OK

 

Galerie admisie curatata de 15.000km.

Epurator schimbat frecvent si recent.

Prinde 220km/h pe bord, nu da in nas, nu face nicio figura.

 

Motorul merge rotund, trage ok, consuma normal. La accelerari line nu face scandal, cand ii dau talpa rupe cu norii de fum. Am mers cu ea turata la 3500rpm de la buc la saftica si tot degeaba.

 

Unde naiba e problema?

filtru aer si motorina

injectoarele le-ai verificat?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Si eu am problema asta. Banui un furtun, pentru ca a fost dat jos motorul cand am schimbat arborele si cred ca undeva un furtun nu este etans.

320D NFL :thumbsup:

Am schimbat saibele de la injectoare cu unele OE. Nicio schimbare. :thumbsup:

Edited by LEOZRX
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Cred ca am descoperit care ar fi cauza fumului la masina mea: Piesa 4 si piesa 6 de AICI le pot scoate pur si simplu cu mana. In jurul piese 7 s-a prelins ulei. Luni sunt cu masina la service sa remediez problema. :thumbsup:

Nu exista niciun colier de etansare acolo. Mecanicii astia....

Edited by LEOZRX
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.