Jump to content

Diferenta turatie intr e automata si manuala


emitzu

Recommended Posts

Turatia difera la o anumita viteza de rulare in functie de multi parametri : suprafata de rulare ( deal , vale , linie dreapta ) uzura ambreajului (la manuala) , uzura placi si discuri, uzura convertizor (la ce automata).........

 

cum sa difere turatia la 1 masina in conditii de deal/vale/linie dreapta daca mergi cu aceeasi treapta de viteza la aceeasi viteza? la tine la deal e mai turat motorul intr-a 3-a la 70km/h decat la vale intr-a 3-a la 70km/h?

Link to comment
Share on other sites

Logic? wtf? daca am 70 la ora in a 3-a intr o panta cu inclinarea de 30 de grade doar nu o sa stea motorul la aceasi turatia ca intr o vale. Probabil sta la 3500 intr o panta si la 1200 intr o vale. E nebunie curata ce zici acolo. Ai auzit de forta de gravitatie de socoteli din astea?

P.S ai citit ce ai scris mai sus?

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Logic? wtf? daca am 70 la ora in a 3-a intr o panta cu inclinarea de 30 de grade doar nu o sa stea motorul la aceasi turatia ca intr o vale. Probabil sta la 3500 intr o panta si la 1200 intr o vale. E nebunie curata ce zici acolo. Ai auzit de forta de gravitatie de socoteli din astea?

 

culmea e ca am auzit, dar nu au nici o legatura cu ce te-am intrebat eu, din pct meu de vedere. explic si de ce.

turatia motorului x raportul treptei de viteza x raportul diferentialului = turatia rotii

unde in ecuatia de mai sus ai acceleratie gravitationala?

discutia nu este despre "cati cai putere am nevoie sa urc un deal, comparativ cu cati am nevoie sa cobor o vale".

 

EDIT - eu am facut referire la cutia de viteze manuala. poate tu te referi la automata, caz in care in ecuatia de mai sus punem si convertizorul de cuplu care duce la modificarea inputului pentru a obtine acelasi output. Prin input inteleg turatia motorului, prin output inteleg turatia rotii.

Edited by mehigh
Link to comment
Share on other sites

Pai doamna asta gravitatia cand dai sa urci "trage masina" la vale.... Masina are nevoie de forta motorului ca sa mentina o anumita viteza. La vale tot doamna gravitatia "trage" masina in jos de unde motorul numai este la fel de solicitat. Scoate masina pe liber intr o vale si o sa observi o minune. DE fapt poti sa opresti motorul (turatie 0) si ai sa observi ca masina poate merge cu mai mult de 70 la ora. incearca acelasi experiment la deal. :p Turatiile difera in functie e inclinatia drumului .

Povestea cu convertizorul este cu totul alta

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

reciteste postul meu dupa editare, am inteles din ce unghi privesti tu problema (cel al posesorului de cutie automata). eu am manuala, la mine nu conteaza daca urc, cobor sau merg pe drept - turatia vs viteza e aceeasi daca nu schimb treapta indiferent de relief.

nu mai face recomandari pe forum sa opreasca lumea motorul la vale, nu stii ce pusti de 15 ani citesc si sar prin rape cu masina ca ua auzit ei ca ii trage gravitatia.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.