Jump to content

Turbina hybrid +intercooler mare pe 320d = 240 cai


bmwfan4ever

Recommended Posts

Salut colegi si dragi forumisti. Dupa o analiza mai lunga a situatiei, m-am decis. Numai doresc sa schimb motorul, insa doresc mai multa putere de la micul meu e46, si se poate ajnge unde doresc. Initial, ma batea gandul unui engine swap, cu un motor de pe un 330d e46. Apoi, dupa niste cercetari, am vazut ca se poate face transplantul, nu este imposibil, se poate, cu greu, dar merge. Ok. Am zis hai sa cautam altceva, cum sa marim puterea. Am cautat pe gogu` si am gasit: Turbina hibrida ( pale de 3.0d cu compresorul actual) , un ambreiaj nou sport si mai puternic, care poate sa sustina 500NM, un intercooler de la 3.0d + un remap mai agresiv = ~ 230-240 cai. Suna frumos. Ma batea gandul, insa astazi, dupa ce m-am plimbat cu un 320d e46 din 2004, cu acest "soft" m-am decis: DA, SUNT SIGUR CA VREAU SA MODIFIC ASTFEL MASINA!

Proprietarul, un prieten bun, lucreaza la un service, mi-a spus ca ma complic prea rau cu schimbatul motorului, ca la o eventuala vanzare, o sa fie ciudat, o sa creada lumea ca am omorat motorul sau ca e masina cu multe bube, si mi-a propus sa fac la masina ceea ce i-a facut si el la a lui. Chiar acum 1 ora m-a dat o "tura" si pot spune ca e DEMENTIALA. M-am plimbat si cu e90 330xd varianta 231 cai, si pot spune ca aceasta masina este pe acolo, daca nu, putin mai rapida (e90 era automat) . Trage grav rau, cei aproximativ 500NM te lipesc serios de scaun, in treptele 1,2 rupe aderenta, in a 3.a palpaie DSC`ul pana pe la 105 asa. E criminala, nu credeam ca un motor de 2.0d poate sa fuga chiar asa. De la 150 de cai ai mei, la 235 ai lui , parca ar fii 2 masini diferite. Sa spunem ca toata modificarea ar fii 1300-1400 maxim. ( incluzand ambreiaj 600e, remap 300e -> la care sunt dispus sa apelez la 320i e36 de pe forum(este un baiat foarte de treaba si toata lumea au numai cuvinte de lauda pentru el!), + turbina hibrida 500.) Ce spuneti. Astep o parere, de bine de rau. Sunt dispus sa mai tin aceasta masina circa 1 an jumatate 2 ani, dupa care vreau sa o marit. Pana una` alta, vreau mai multa putere, si asta mi se pare compromisul perfect. Astept raspunsuri. multumesc mult!

Edited by bmwfan4ever
Link to comment
Share on other sites

F misto dar eu personal nu cred motorul va tine f mult daca il vei pastra stock. Socurile ansamblului piston , bolt, cuzineti si vibrochen se vor dubla asa ca motorul va iesi cu mult din toleranta data de producator. La astfel de performante cantitatea de motorina injectata va creste considerabil iar explozia va fii una mult mai violenta si am vazut f multe cazuri in care pistoanele pur si simplu s au topit de la asemenea experimente.

Iti vor trebui si alter racorduri flexibile la intercoler. Va trebui sa spargi actualul catalizator sau cel mai indicat cumperi unul sport. Cel stock nu va face fatza la noua cantitate de gaze de evacuare si este posibil sa ti se supraincalzeasca motorul. ( de obicei ultimul cilindru)

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

sfatul meu e sa-ti iei alta masina. am vazut multe modificari, defectele se tin lant, nu o mai scoti la capat, se tot rup ba una ba alta.

+1 . E normal sa se intample asa ceva, scoti masina din marja de toleranta. Nici un echipament dupa masina actuala nu este pregatit pentru 240 de cai

Link to comment
Share on other sites

bun, hai sa zicem ca 240 de cai, ar topii pistoanele. Daca printr`o resoftare castig 200 cai, sa zicem atunci ca turbina + intercooler si ambreiaj =215-220. Parca citeam pe un forum de pe e46fanatics, unde un tip cu un 320d e46 modificat in proportie de 65-70%, ( avea undeva la 260 de cai), spunea ca motorul M47N, este capabil de 230 de cai, acolo unde il limiteaza injectoarele
Link to comment
Share on other sites

habar nu am cum e cu saraciile astea de M47 dar am vazut 1,9tdi duse sus rau care mergeau bine mersi la fel si 2tdi am vazut M20/M50 supraalimetate care la fel mergeau linistite.ma rog pana la urma daca vrei sa stai linistit o duci la 200 cai si gata.

 

F misto dar eu personal nu cred motorul va tine f mult daca il vei pastra stock. Socurile ansamblului piston , bolt, cuzineti si vibrochen se vor dubla asa ca motorul va iesi cu mult din toleranta data de producator. La astfel de performante cantitatea de motorina injectata va creste considerabil iar explozia va fii una mult mai violenta si am vazut f multe cazuri in care pistoanele pur si simplu s au topit de la asemenea experimente.

Iti vor trebui si alter racorduri flexibile la intercoler. Va trebui sa spargi actualul catalizator sau cel mai indicat cumperi unul sport. Cel stock nu va face fatza la noua cantitate de gaze de evacuare si este posibil sa ti se supraincalzeasca motorul. ( de obicei ultimul cilindru)

:console: socurile se dubleaza?!!?creste temperatura?@? de unde ai ajuns la concluzile astea?:D

Link to comment
Share on other sites

As putea sa fac si asta, insa nu o fac din 2 motive:

1) masina, o detin cam de 5 ani ( intretinuta de mine si "rasfatata" cu ce am gasit mai bun)

Masina nu este omorata, are 157.000 km, reali, verificati.

Un 330d decent, cu ceva optiuni, ajunge undeva la 8500-9000 euro. ( ori daca imi iau 330d, am 3 cerinte : Sa fie manuala, interior piele, si un sistem Harman/Kardon.) Ceea ce pe piata din romania nu gasesc absolut deloc. Ori gasesc automata, modelul de 184 cai. Ori manuala fara piele/ fara cam nicio optiune la un pret ridicol.Dece sa iau un 330 ca in 2 luni sa-mi pice cine stie ce, sau sa stau sa bag bani in el, numai ca sa fie masina demna de condus. Asa ca ma dau batut. Vreau ceva putere de la masina mea, putin mai multa, ca in viitorul apropiat am in vedere un upgrade.

Si sincer, azi masina tovarasului meu chiar m-a impresionat. Si o are asa din 2011 februarie. Timp in care a facut mai bine de 30.000km

Edited by bmwfan4ever
Link to comment
Share on other sites

pai ce inseamna resoftare? cresterea cantitati de motorina injectata pe cilindru. ce inseamna asta? o detonare mai puternica si mai rapida(cursa pistonului este mai rapida). ce inseamna asta? un cuplu mai mare. In ce se duce cuplu asta extra? in tot de la vibrochen pana la volanta si diferential. Temperatura creste? da unde e mai mult combustibil creste si temperatura.

Si aia de la bmw puteau sa faca masina din start de 200 de cai dar stiau ca va tine 100 de k cu totul asa ca au facut in marjele de toleranta undeva la 60 70 % din capacitatea lui. Cand mareste forta un producator mai forjeaza si un piston, mai pune si alti cuzineti, mai pune si alt arbore pune alt radiator, mai pune si o pompa de apa mai mare etc. 30 40 50 de cai maxim merg adaugati dar 100 sunt peste marja de toleranta a unui motor cu siguranta. Va merge dar cu o uzura mult mai mare. Incetati sa credeti ca totul e sa dai mai mult motorina si gata masina rupe asfaltul si este si fiabila

BASIC

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

@gelu_bmw = Pur si simplu. Simt nevoia de mai multa putere. You see, (masina e touring apropo). Cand o incarc calumea cu bagaje, pisica, purcel catel, si te duci undeva, la munte, transfagarasan, careodata mi-ar place sa ating asa putin acceleratia si masina sa nu simta sarcina in plus. Daca un TDI amarastean de 90 de cai de la VAG, poate 210 cai, 220, un motor M47N de 150de cai dece nu ar putea? Mai ales ca a fost si desemnat motorul diesel al anilor. 2002-2003-2004 ( nu stiu sigur anul).

 

Bun va dati seama ca acu daca imi iese "proiectul" si o duc la peste 200 de cai, ca nu o tin numai in liniute la semafoare cu 5'are de 4.000cmc si cu seria 3 de 250 de cai. Masina va fii condusa ca si acum 1 luna 1 an 2 ani. Acelasi regim de exploatare. Stiu si eu ca marirea la peste 100 de cai fata de stock, a motorului implica niste riscuri> Ambreiaj dus, un diferential spart (desii nu cred ca are de ce, fiindca de cand am masina, nu am incercat niciodata o plecare in forta cu ea)

 

Am aici 2 clipuri: dovada vie ca se poate, desii motorul e chinui groaznic acum , dupa modificari ( Logica proprietarului este ca si-a luat M-diesel)

Aici are 228cai :

 

Le: Asta cica e din Romanica ( se pare ca a fost un topic chiar aici pe bmw club cand se contrazicea ca masina are undeva la 280 de cai):

Edited by bmwfan4ever
Link to comment
Share on other sites

Mai stiu si eu pe cineva care a facut modificarea asta si tine motorul (daca esti din cluj poate vorbim de aceeasi persoana). Sincer eu nu prea cred ca dintr-o turbina hibrid si un intercooler poti scoate caii astia, eu abia am reusit din 2.5, sunt multi care se lauda cu tot felul de cifre astronomice scoase pe dyno-uri dubioase.

Parerea mea e ca ai trei mari probleme:

1. Turbinele hibrid nu sunt fiabile. Poate sa vina sa spuna oricine ce vrea, am vazut multe turbine hibrid (atat pe diesel cat si pe benzina) si toate s-au dovedit a fi rahaturi, VAG-urile alea de 220 cp schimba turbinele hibrid mai des decat uleiul.

2. O sa ai un turbo lag cam mare. La 3.0 motorul trage mult mai de jos, probabil tocmai lag-ul ti-a dat impresia ca trage mai bine decat 3.0d.

3. Nu cred ca o sa faca fata injectoarele (nu sun sigur dar m-as mira sa faca fata).

Eu nu as face modificarile astea, ar fi mult mai simplu sa pornesti de la un 3.0d (trage de jos, suna muuuult mai bine, si potentialul e foarte mare), plus ca e mult mai greu in realitate decat pare, dar daca tu esti indragostit de masina ta eu zic sa incerci si sigur nu vei fi dezamagit.

Mare atentie la cine iti face softul, un soft la ce vrei tu se faci nu se face de oricine intr-o parcare, pentru ca o economie de 100 de euro la un soft poate duce la pistoane topite sau bilele indoite.

Eu iti urez mult succes, si cred ca nu e ceva imposibil asa ca astept vesti de la tine, oricum nu te astepta sa primesti sfaturi constructive pe forumul asta (sunt prea multi cu gura mare si experienta 0 in modificari), aici esti iubit cand schimbi doua plastice pe masina :).

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

am auzit si eu ca sunt 2 bmw-uri facute la cluj la un baiat care au ajuns pe la 250 cai.. tot din 320d. Se pare ca are si un buton de boost care o duce in 280 cai...fara water methanol.

Omul se jura ca nu are probleme cu ea. Ce-i drept el are si service.

pe deasupra cica nu scoate nici fum.

si eu am un 320d si am de gand sa fac aceasta schimbare.

din ce am vb si eu cu diversi turbinagii, se pare ca din soft+turbina hibrid te scoate la 210 cai.

de intercooler nu stiu ce sa zic...din ce am vazut pe internet intercoolerul de 330d este acelasi cu cel de 320d

evacuarea se pare ca suporta pana la 250 cai. eu am catalizatoarele lipsa si se simte...din motiv ca n-am avut bani de altele noi.

sunt putin sceptic intre a face turbina hibrid sau a cumpara una de 330d. sunt cam multe povesti pe internet cu axul rupt.

eu am deja msoft pus pe masina dar nu prea il simt.

oricum vezi la cine iti faci softul, sa nu lucreze in presiune prea mare...se uzeaza mult mai repede motorul.

tu consideri ca cei 20 de cai extra vin din ambreiajul sport?

eu nu am bani acum si de ambreiaj, si am montat unul nou acm 3 luni. ma gandesc ca o sa se duca acesta mai rapid si apoi sa-mi pun unul sport.

dar ma gandesc sa nu trebuiasca o resoftare noua...deci bani in plus.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.