Jump to content

Motorul nu trage, mers neregulat


Recommended Posts

Salutare. De ceva vreme ma confrunt cu o problema la masina: motorul are la ralanti mici trepidatii/detonatii, care nu apar mereu, ci doar cand ii casuna lui. In mers pana in 3000-3500 de ture, motorul trage destul de greu, cel putin in vitezele 4 si 5 astepti mult si bine cu piciorul pe acceleratie. Mentionez ca motorul nu obisnuia pana acum ceva vreme sa faca asa.

 

Piese schimbate in ultima vreme: sonda lambda, debitmetru, bujii, filtru de aer, filtru de benzina, filtru de ulei + ulei, pompa de benzina, curatat injectoare.

Va rog mult sa ma ajutati. Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Problema cu ralantiul o am si eu de cand am luat masina si nu am reusit sa ii dau de cap, am demontat si chiulasa, rectificat scaune supape, am schimbat si probat cu tot ce s-a putut (senzori etc) si la fel face.
Link to comment
Share on other sites

o diagnoza ar fi buna pt. verificarea senzorilor de temperatura/al celui de clapeta acceleratie; vanosul are un rontzait specific atunci cand e dus.

 

userul MAS are testester pt. modelul tau, dar este in Bucuresti.

Edited by DYC88
Link to comment
Share on other sites

daca nu iti trage pana in 3000 e vanos-ul dus. Kiitul de reconditionare e vreo 50 de USD, dar e ceva de munca, sunt relativ putini mecanici care stiu sa o faca.

 

VANOS nu devine neaparat zgomotos decat in ultimul stadiu, cand e mort complet.

Nu iti apare nimic pe tester.

 

Tot el poate fi responsabil si pentru relanti neregulat.

Pentru relanti neregula mai poate fi aer fals, valva ICV. (regulatorul de relanti)

Asta e destul de scump, nu lua SH ca sunt toate varza, La valva ICV se poate vedea din tester voltajul cu care lucreaza, dar nu si partea ei mecanica.

 

 

Senzorii de axe cu came , arbore se strica extrem de rar la E34, in princiu se scot usor si se pot curata, poate vezi vreo imbunatatire, dar ma indoiesc ca ceva de la ei.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Am mers la cineva si mi-a curatat injectoarele, mi-a curatat supapa de presiune din rampa care era blocata si motorul mergea inecat (nu mai dadea benzina pe retur) si s-a mai imbunatatit mersul cat de cat. Dar totusi cand accelerez si apoi o las sa revina la ralanti, se aude ca un fasait puternic undeva in zona galeriei. Din ce am inteles ar trage aer fals pe undeva. Am fost azi din nou la tester si mi s-a spus ca VANOS-ul e in parametrii. Ramane ca zilele astea sa merg la omul la care am fost azi sa imi dea galeria de admisie jos si sa vada daca intr-adevar trage aer fals pe undeva (acel fasait puternic).

 

@Domi: si eu m-am gandit la problema legata de VANOS, dar peste tot unde am fost (doar astazi la 2 testere) mi s-a spus ca nu e nimic legat de VANOS sau ceva electronic ci e mai degraba aer fals tras pe undeva sau vreo problema mecanica. Pe tester totul mi s-a spus ca e in regula...

Link to comment
Share on other sites

dap, ala daca functioneaza trebuie sa se miste cu vreo 15 grade inaintea celei de evacuare si apoi restul...

 

 

pe VANOS ala il porneste un solenoid, poate scapi doar cu ala..

e simplu de vefirificat, il pui la tensiune pe direct si vezi daca impinge tija aia mica...

oricum daca tot ai desfacut schimba si garniturile alea in el..

Link to comment
Share on other sites

DOMI, cred ca am descoperit problema ce a cauzat toate astea. Am vorbit cu Alex de pe forum si mi-a zis ca daca VANOS-ul nu scoate nici un sunet ciudat nu e problema acolo. Astazi am curatat corpul cu clapeta si am constatat ca masina continua sa fie foarte puturoasa jos in ture si la ralanti incepuse sa urce si sa scada ritmic. Am intins cablul de acceleratie cat sa stea un pic mai turata, e vorba de maxim 100 RPM, si surpriza, motorul trage foarte bine iar ralantiul este rotund si nu se mai aude nici acel fasait. Asa am tras eu concluzia ca vinovat pentru aceste probleme este senzorul de clapeta.

 

Cine ma poate ajuta si pe mine cu unul macar de proba ?

Edited by Kitzsteinhorn91
Link to comment
Share on other sites

sunt 2 defecte la VANOS.

unul este rattle, unde un fel de bucsa de metal si rotile elicoidale sunt uzate si capata un fel de joc, si atunci e zgomotos.

celalat e cand sunt uzate 2 o-ringuri. El este actionat de presiunea uleiului, si daca scapa pe la o-ringuri binenteles ca nu mai poate avansa axul cu came de pe admisie pana la unghiul corect, dar nu scoate vreun zgomot specific.

Ce ai facut cu cablul de acceleratie nu e ok.

LA relanti senzorul TPS nu are nici un rol, si nici clapeta, ea e complet inchisa, si aerul trece numai prin valva ICV( regulatorul de relanti)

Ce ai facut tu e practic sa tii un pic deschisa clapeta sa ajuti ICV, pe care ti-am indicat-o ca posibil fiind defecta. Totusi asta doar iti mascheaza problema.

Din pacate nici asta nu iese pe tester decat daca e defecta la partea electrica,. testul tau totusi o indica ca fiind defecta, dar oricum nu iti va rezolva lipsa de putere de pana in 3k.

 

Senzorul de pozitie al clapetei, TPS, poti sa il scoti si sa il cureti daca vrei, dar si ala se manifesta un pic diferit de ce ai descris tu. De regula ai ezitari in acceleratie si cam atat.. gen apesi pedala, se gnadeste putin apoi pleaca, dar cand pleaca, pleaca normal..

 

 

Eu stiu ca vreti sa scapati rapid, dar din pacate nu prea merge.... astea 2 probleme sunt cam cele mai costisitoare la M50 , ICV e minim 6 mil, Sh nu merg niciuna, o sa cumperi la ele pana te plictisesti, sunt oricum pe moarte la varsta asta, iar vanos, piese plus un 3-4 mil lejer manopera. .. te duci in vreo 15 mil lejer, per total.

 

 

L.E.

in principiu poti vedea pe tester ceva la VANOS, dar trebuie sa mergi nu la un baietas cu un laptop ci cineva care si intelege fenomenul.

Daca testezi dinamic, la diverse RPM, normal se vede unghiul axului cu came admisie care trebuie sa se modifice in functie de regimul de RPM, si sa stii valorile, cred ca sunt in manualul bentley pe undeva.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Am revenit. DOMI, am dat jos ICV si am pus in decarburol, am curatat bine cu o periuta de dinti apoi lasat la uscat. Rezultatul e uimitor, motorul a inlemnit la ralanti la ~750 RPM si nu mai oscileaza. O ultima problema acum ar fi aceea ca, cat e rece motorul are ezitari si trage greu, odata ajuns acul la jumatate la temperatura, prinde vlaga si trage cum trebuie. De la ce sa fie ? Edited by Kitzsteinhorn91
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salutare. Redeschid acest topic. Vad ca nimeni nu a mai raspuns la ultima intrebare. De atunci, am dat jos valva ICV si am curatat-o cum trebuie (am vazut pe mai multe site-uri procedeul) iar acum ralanti-ul s-a stabilizat si merge rotund. Am verificat sa nu existe vreun furtun desprins ca sa traga aer fals. Am curatat clapeta bine. Problema persista: consuma destul de mult la mers linistit in oras ~13% iar in afara ~10%, iar cand pornesc, indiferent ca e rece sau cald motorul, merge un pic intrerupt, nu are vlaga jos in ture si da usor in nas, iar dupa vreo 5-10 minute de mers (repet, fara o regula anume gen cald/rece), incepe sa traga foarte bine incepand de la 1000 RPM.

Astept sfaturi in continuare... Chiar nu stiu ce sa-i mai fac. Am schimbat aproape totul: debitmetru, senzor O2, bujii, filtre, curatat si deblocat supapa presiune rampa, curatat ICV, pompa benzina, etc. De la ce poate sa fie mersul asta si consumul exagerat ?

Link to comment
Share on other sites

Sigur sigur ? Sper sa nu par enervant, dar repet, o pornesc, merge in suturi, se gatuie si nu are pic de vlaga iar dupa vreo 10 minute de mers, indiferent ca este motorul cald sau rece, incepe sa mearga foarte bine, apoi daca o opresc si o pornesc inapoi, iar merge prost dupa care la un moment dat isi revine. O sa incerc sa fac rost de un senzor de clapeta sa vad daca este vreo schimbare in bine. Si inca o intrebare: se datoreaza consumul exagerat acestuia ?
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.