Jump to content

Motorul nu trage, mers neregulat


Recommended Posts

iti consuma cam mult afara, de eu stiu cum conduci,...

la mers legal 520i ar trebui sa iti consume in jur de 8

Senzorul TPS nu iti influneteaza consumul, ci face cum descrii tu. adica accelereaza in suturi, se mai ineaca.. mers neregulat.

 

VANOS-ul daca e defect da, ala da consum mai mare.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

ei na !?

Te ascult daca ai ceva de spus, daca nu mai bine te abtii; 13% in oras la o masina de 1.5 t si un motor de 2l/6cilindri e mult?

mie imi ia acum 15-16 in Bucuresti si totul e ok, nu merg in aglomeratii mari, atat consuma.

Link to comment
Share on other sites

A avut si zile mai bune cand reusisem sa scot consum de ~11%.

Dar la urma urmei, pana la urma sa stiu ca macar consuma cu motiv, dar in felul in care merge acum mananca mult si da la schimb nimic.

Ma duc astazi mai pe seara la un baiat sa punem masina din nou pe tester. Zicea ceva ca are un tester care il conecteaza si mergem cu masina si vedem atunci cand merge prost si incepe sa mearga bine unde e schimbarea. Sper sa gasim problema in felul acesta...

Edited by Kitzsteinhorn91
Link to comment
Share on other sites

Inca o scurta intrebare: toata problema asta a inceput dupa ce am dat jos supapa de presiune din rampa si am curatat-o. Sa fie oare aceasta elementul cu pricina ?

Spre exemplu astazi am mers cu masina si cand mergea prost am scos mufa de la senzorul de clapeta si mergea la fel, iar cand a inceput sa mearga bine, am scos firul din nou si mergea la fel de bine.

Link to comment
Share on other sites

Am dat astazi jos senzorul de la clapeta si rezistenta lui pinii 1-3 e de ~4.1 OHM iar cand am masurat cursa lui pe pinii 1-2, la deschidere maxima avea rezistenta ~4.2 OHM iar pe masura ce roteam de el spre pozitia inchis a clapetei, rezistenta scadea treptat pana la un punct unde sarea de la ~2.5 OHM la ~22-25 OHM, apoi scadeam in continuare si in pozitia inchis comlpet indica ~1.2 OHM. Deci sa presupun ca asta este vinovatul mersului aiurea ?
Link to comment
Share on other sites

Am dat astazi jos senzorul de la clapeta si rezistenta lui pinii 1-3 e de ~4.1 OHM iar cand am masurat cursa lui pe pinii 1-2, la deschidere maxima avea rezistenta ~4.2 OHM iar pe masura ce roteam de el spre pozitia inchis a clapetei, rezistenta scadea treptat pana la un punct unde sarea de la ~2.5 OHM la ~22-25 OHM, apoi scadeam in continuare si in pozitia inchis comlpet indica ~1.2 OHM. Deci sa presupun ca asta este vinovatul mersului aiurea ?

Salut ,rezistenta TPS este de aprox 4Kohm. Intre 1-3 ai 4 Kohmi iar intre 1-2 ai intre 1 si 4 Kohmi ,o rezistenta liniar variabila functie de pozitia TPS.

post-980-0-40170600-1343333129_thumb.jpeg

Edited by Lancer
Link to comment
Share on other sites

sunt 2 defecte la VANOS.

unul este rattle, unde un fel de bucsa de metal si rotile elicoidale sunt uzate si capata un fel de joc, si atunci e zgomotos.

celalat e cand sunt uzate 2 o-ringuri. El este actionat de presiunea uleiului, si daca scapa pe la o-ringuri binenteles ca nu mai poate avansa axul cu came de pe admisie pana la unghiul corect, dar nu scoate vreun zgomot specific.

Ce ai facut cu cablul de acceleratie nu e ok.

LA relanti senzorul TPS nu are nici un rol, si nici clapeta, ea e complet inchisa, si aerul trece numai prin valva ICV( regulatorul de relanti)

Ce ai facut tu e practic sa tii un pic deschisa clapeta sa ajuti ICV, pe care ti-am indicat-o ca posibil fiind defecta. Totusi asta doar iti mascheaza problema.

Din pacate nici asta nu iese pe tester decat daca e defecta la partea electrica,. testul tau totusi o indica ca fiind defecta, dar oricum nu iti va rezolva lipsa de putere de pana in 3k.

 

Senzorul de pozitie al clapetei, TPS, poti sa il scoti si sa il cureti daca vrei, dar si ala se manifesta un pic diferit de ce ai descris tu. De regula ai ezitari in acceleratie si cam atat.. gen apesi pedala, se gnadeste putin apoi pleaca, dar cand pleaca, pleaca normal..

 

 

Eu stiu ca vreti sa scapati rapid, dar din pacate nu prea merge.... astea 2 probleme sunt cam cele mai costisitoare la M50 , ICV e minim 6 mil, Sh nu merg niciuna, o sa cumperi la ele pana te plictisesti, sunt oricum pe moarte la varsta asta, iar vanos, piese plus un 3-4 mil lejer manopera. .. te duci in vreo 15 mil lejer, per total.

 

 

L.E.

in principiu poti vedea pe tester ceva la VANOS, dar trebuie sa mergi nu la un baietas cu un laptop ci cineva care si intelege fenomenul.

Daca testezi dinamic, la diverse RPM, normal se vede unghiul axului cu came admisie care trebuie sa se modifice in functie de regimul de RPM, si sa stii valorile, cred ca sunt in manualul bentley pe undeva.

 

Testele vanos din DIS sunt relevante ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Problema persista. Am facut azi o incercare, am mers cu ea pana a inceput sa mearga bine apoi am tras pe dreapta si am oprit motorul pentru nu stiu cat sa zic, aproximativ 2 secunde. Masina a pornit foarte usor dar a inceput sa mearga la fel de prost ca si inainte pana in punctul acela in care isi revine. Cand dau drumul la AC pot spune ca e moarta, nu are pic de zvac, nici in ture... Aer rece da foarte bine. Chiar nu mai stiu ce sa ii fac.
Link to comment
Share on other sites

sarita distributia cu un dinte, nu mai mult, pe axa de admisie.

Cand am schimbat garnitura de chiulasa mi-au pus la loc prost distributia ( cand au scos lantul pe admisie nu erau blocate axele cum trebuie si cea de admisie s-a deplasat putin, nu mai mult de 1 dinte )

Facea fix la fel. cum spui tu.. rateuri in admisie. tragea prost..

 

Axa cu came pe admisie are niste grade de libertate fata de cea de evacuare, poate avansa cu vreo 15 grade..

Cauze posibile daca nu ai umblat la ea pana acum pot fi intinzatoare slabe...

La altceva nu ma duce capul din ce povestesti tu.

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

cam aceleasi simptome le am si eu pe un E39, acelasi motor...si eu am schimbat senzor ax came, senzor vibrochen, bujii, filtre...era sa schimb si debitmetrul(slava domnului ca n-am facut-o sweat.gif)

 

Nu stiu ce sa mai fac cu masina, nu trage(parca da si rateuri - de ex. mers constant pe drum liber, "da in nas" aproape ca si cum as ciupi frana, eu fiind nemiscat)...are momente cand parca isi mai "da drumu", dar 90% din timp parca merge stransa de gat logik.png

 

Am programat-o la desfacut pe marti...o sa-i pun pe baieti sa verifice si lantul, poate o fi ce zice DOMI

 

Daca se rezolva cumva(fingers crossed) postez si aici

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Am si eu o problema asemanatoare la un 520i E 39,nu trage motorul,am schimbat filtrul de benzina ,bujiile,am verificat vanos,am verificat distributia ,e ok.Cand dau de o panta trage ft greu .acuma am fost la test si imi da senzorul de la axul cu came,care l am mai schimbat o data.Nu stiu ce sa i mai fac ,nici nu trage si consuma mult.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
si eu am avut aceeasi problema la e34,imi oscila turometru,am auzit ca ar fi vanosul,care daca tineam mana pe el simteam ca bate ceva si scotea un zgomot ciudat...tragea de la 3000.acum la e39 vanos ul functioneaza perfect dar tot de la 3mii in sus trage de toti calutii...concluzie pt mine nu are nici o legatura vanos ul.
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Azi am schimbat si debitmetrul si tot nu trage ,nu stiu ce sa i mai fac .Merg cu ea si la drum si are momente de cade puterea "cade in cap" dupaia isi revine .Nu stiu ce sa i mai fac. Ceva idei???

Exact asa patesc si eu, in special in rampa. Uneori face foarte des, uneori nici o problema.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.