Jump to content

lambda debi sau vanos e46


marius16v

Recommended Posts

Va salut, am o intrebare, o sa incerc sa fiu cat mai explicit.

Am citit diverse topicuri aici si pe alte forumuri dar tot nu am ajuns la o concluzie.

 

E normal ca in aglomeratie (bara la bara de Bucuresti, nu Dorohoi sau alte orase) sa imi consume 18 l/100 fara aer cond ? 320i e46 non-facelift

 

In afara imi consuma cam 9,3 (sosea cu depasiri sau autostrada cu mers 140%). Daca trec la 160 km/h inclusiv in sus consumul devine cam 10 in afara.

Consum minim inregistrat am scos 6,3 l/100 cu viteza de 70 km/h constant, viteza a 4-a in vreo 40 km.

 

Nu scoate fum de nici o culoare, trage la fel ca de obicei, nu oscileaza relantiul deloc, nu da sa moara sau sa se inece, nu da erori pe tester...

 

E curios cum in oras in aglomeratie ia 18 mers destul de civilizat, dar in afara orasului ia 9 si ceva. Proportional vorbind, daca era o problema, ma asteptam

ca si in afara sa fie consumul mai mare de 9. Din ce ma asteptam si din ce am auzit, ar trebui sa ia cam 11-12 l/100 urban.

 

Multumiri !

Link to comment
Share on other sites

si ce inseamna lambda debi sau vanos? :console:

in principiu o diagnoza ar trebui sa spuna ce si cum cu asta ar trebui sa incepi si in functie de ce apare sau nu ala diagnoza vezi ce faci mai departe.

PS: daca vorbim de mers la bara la bara(sa zic ceva de genul 1-2 parcursi intr-o ora e destul de plauzibil sa ai un consum mare la mine cred ca era 15-16 in conditiile astea.iar daca dupa mersul asta bara la bara mai mergi in pic sportiv ... :pirate: )

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Cred ca e mai important de stiut pe cati km ai calculat tu acest consum. Daca ai facut 50km in Bucuresti doar bara la bara e posibil (ma gandesc). Fa si tu plinul, consuma-l, si vezi la pompa cat ti-a mancat... Spre exemplu, iarna asta, si mie mi-a luat si 17-18 (la -25grade) dar asta a fost pt cativa km. Plin/plin, adica media (doar Buc) era undeva la 12-13.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Consumul de 18 l-am calculat parca pe 120 km acum in mai, dar doar mers la ore de varf fara alte deplasari.

Asa combinat si cu mers mai lejer media e 15 l/100, asta cu plin si iar plin.

Iarna...durere intr-adevar.

Daca la diagnoza nu apare nimic in neregula... ce sa fac mai departe ?

Tudor NTD - si tu tot 320i ai ? 12-13 ai avut media in iarna ? Dar acum in vara?

Link to comment
Share on other sites

Da ideea e ca dus la servici-intors zilnic sa ia 18 nu e bine de loc, chiar daca parcurg distanta mica.

Altfel e cam 15 media urbana (fara aer). Daca era o medie urbana de 13 era suportabil.

ad!tza a mea are apetit de 325i dar e 320i :pirate: macar de aveam 192 cp ca tine sa stiu de ce ustura buzunarul

Edited by marius16v
Link to comment
Share on other sites

Conteaza foarte mult traseul pe care e obtinut consumul. Sfatul meu e sa iesi maine-poimaine(cat e liber) sa faci macar 100-120km mers linistit. Daca consumul o sa fie ~10-11 atunci eu zic ca masina e ok :).

18% mers EXCLUSIV doar bara la bara nu e mult. Eu am o masina care mers exclusiv bara la bara consuma ~13 in Buc, iar combinat consumul e in jur de 9.(pe tot parcursul saptamanii+ceva iesiri noaptea+evident weekndul).

 

Masina o ai de mult? Zic asta pt ca in mod normal nu prea ai de ce sa te raportezi la consumurile altora de pe forum cand vorbim de Bucuresti. Conteaza f mult traseul si orele la care mergi. Pai eu daca imi aleg anumit traseu si ore pot scoate consum 9 si ziua.

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

este normal consumul, si mie imi ia tot la fel(E34 - 520i non-vanos), merg pe distante scurte cand merg la munca (10 min) si motorul nici nu apuca sa se incalzeasca bine; atat consuma in aglomeratie, stai relax.
Link to comment
Share on other sites

Cosmin e vorba de 318i ?

@DYC88 2.0i e cam mic pt seria 5, masina ta e mai grea, fiind non-vanos ar trebui sa consume o idee mai mult deci....nu stiu daca e normal sa avem acelasi consum.

 

Uite ce zice Robert_TAU... daca media este la 14-15 pt un 330i... la mine sa fie la fel ? Ce naiba :)) (cutia e manuala)

Sper sa depistez pana la urma ce e.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am revenit... pe tester oficial apare "Mixture too rich" si ceva la sondele lambda rear - rear inseamna spate, dar asta inseamna dupa sau inainte de catalizator ?

Am inteles ca sondele lambda pot da erori si ele din cauza debitmetrului, dar se pare ca debitmetrul nu da mereu erori chiar daca este dus/pe duca (in general vorbind).

Am scos mufa de la debitmetru si am pornit masina si m-am plimbat vreo 2 km cu ea, merge ca de obicei in toate treptele de viteza...

 

Ceva pareri ? Schimb debitmetrul sau direct sondele lambda ? Nu as vrea sa arunc cu banii degeaba.

Link to comment
Share on other sites

Rear lambda se refera la sonda lambda situata dupa catalizator. Eroarea mixture too rich poate fi, dupa unii care au avut probleme similare, de la debitmetru sau senzorul de temperatura apa(cum ca acest senzor trimite informatii eronate-aka motor rece- si de aici consumul mai mare de carburant). Daca zici ca ai scos debitmetrul si nici o modificare in mersul motorului...
Link to comment
Share on other sites

Parca citisem undeva ca daca scoti debitmetrul masina trece pe niste valori prestabilite si merge si asa, insa parca cu probleme gen dat in nas etc...

La mine merge exact-exact la fel cu mufa scoasa.

 

Cat despre senzorul de temperatura apa, eu inteleg din asta ca vede ca ar fi apa rece si ridica turatia motorului pt a-l incalzi. Dar daca ma uit la relanti, este ok, in zona de 750-800 rpm (ochiometric asa)

La pornirea la rece, sta putin pana se incalzeste si apoi este vizibil cum scade turatia la relanti la normal. Deci sa elimin senzorul de temp apei ?

Link to comment
Share on other sites

Pot sa iti spun asa, eu pe BC, repet pe BC, nu am vazut sa imi indice 18,19,20...decat o singura data cand am resetat consumul si eram pe Victoriei (trafic infernal). Treaba foarte relativa...spun asta in ideea sa nu te pacalesti tu in privinta consumului.

Acum in ceea ce priveste diagnoza ta, treaba sta in felul urmator:

1. Sondele, daca ai fi cautat ai fi gasit despre ele, au un ciclu de viata ("imbatranesc" si nu mai fac "serviciu") devin puturoase si de aici efectele sunt de crestere a consumului. Sondele lamda trebuiesc de asemenea, verificate in valori reale si vazut gradul lor de "puturosenie" sau mai grav poate sunt chair blocate.

2. "Amestecul prea bogat" pe care il ai ca si eroare poate fi dat de debitmetru coroborat cu sondele lamda, aici treaba este dupa parerea mea destul de delicata si sa stai sa primesti pareri si opinii diferite, bune sau proaste (nu ai de unde sa stii) mai bine mergi intr-un service "bun" (adica nu intr-un garaj la colt de bloc ca mai bine stai pe forum).

3. Referitor la eroarea de mai sus iti recomand sa verifici presiunea in rampa de injectoare si de asemenea inlocuirea filtrului de benzina daca ai cu regulator de presiune incorporat. Spun asta pentru ca eu am avut probleme odata cu regulatorul de presiune si masina consuma cam la valorile pe care le spui tu, in orice caz niciodata sub 9, cert este ca aveam si probleme la pornire avand in vedere ca presiunea lipsea cu desavarsire, in rest masina mergea OK doar consumul era de V8.

Edited by CatuXXX
Link to comment
Share on other sites

18 imi consuma strict dus-intors acasa-serviciu, trafic bara la bara.

Altfel mers prin oras combinat cu bulevarde mai mari, aglomeratie mai mica, ore de seara - 15.

Ce te face sa crezi ca nu am cautat informatii despre sondele lambda ? Ideea e ca poate fi doar debitmetrul, sau doar sondele, sau toate impreuna.

O sa verif si presiunea in rampa de injectoare. Nu stiu daca am filtru cu reg de pres incorporat, cum aflu asta ?

 

Ideea e, la E46, daca scoti mufa la debitmetru e normal sa mearga la fel, sau inseamna ca e dus ? Ms !

Link to comment
Share on other sites

Nu am zis ca nu ai cautat nimic dar dupa postul tau referitor la diagnoza facuta masinii ai semne de intrebare mai mari ca inainte.

Te uiti la filtru, in zona de sub scaunul soferului trebuie sa fie cu tur/retur in el (doua intrari si doua iesiri).

Referitor la scosul mufei, motorul va avea o sincopa si isi va reveni in 2-3 secunde dupa decuplare si va avea un mers sa zic "normal" si cu mufa scoasa.

Atentie daca ai facut treaba asta inainte de diagnoza, vei avea eroare la debitmetru (fapt irelevant pentru ca eroarea este provocata de tine), va trebui sa ti se stearga si sa se refaca diagnoza.

Poti sa detaliezi referitor la "ceva la sondele lamda-rear" ?

Link to comment
Share on other sites

Stiu unde e filtrul. Sa inteleg ca daca are doua tururi si doua retururi e cu regulator de presiune, iar daca are doar 1 tur/1 retur e simplu ?

Chestia cu debitmetrul am facut-o dupa diagnoza. Am fost la mecanic si eroarea aparuta pe tester (softul de reprezentanta, imi scapa acum cum se numeste)

era la sondele lambda rear, insa mecanicul mi-a zis ca el crede ca debitmetrul ar fi de vina, si ca fiind cu probleme implicit si sondele dau eroare (ceea ce suna perfect logic).

Referitor la debitmetru nu erau erori. Iar eroarea cu "mixture too rich" o traduc ca avand un aport prea mare de benzina fata de aer fata de cum ar trebui sa fie el normal.

Lucru confirmat si de bujii pe care le-am schimbat in toamna, aveau o culoare maro spre negru (care ar confirma un mixture too rich) si la unele usoare tente de verde (oxidare).

Imi pare rau ca nu am facut o poza la ecranul cu testul, o sa il repet cred, am uitat ce scria exact.

 

Ce este nasol este ca nu as vrea sa schimb si debitmetrul si sondele lambda fara motiv. Adica daca nu sunt bulite ambele, prefer sa dau banii pe alte piese decat sa schimb una din ele degeaba.

 

(caut acum pe net sa vad cum sa verif sondele lambda, dar ma indoiesc ca doar masurand tensiunea as afla daca merg sau nu)

Edited by marius16v
Link to comment
Share on other sites

imi i-a mie 325i 16 in oras si mie se pare mult dapai tu la 2.0 . spun ca mi se pare mult 16 pentru mine ca am un prieten cu 2.8 si consumu lui e de 12-13 . Are legatura la masina mea ca toba e sparta inainte de sonde si nu citesc ele bine si de aici se trage si consumu ?
Link to comment
Share on other sites

Pe INPA am urmatoarele erori:

 

52 activate Solenoid Valve exhaut flap

 

35 activate Relay Secondary air pump

 

62 activate Solenoid Valve secondary air

 

128 activate Solenoid Valve Tank-leck-diagnostic-pump

 

127 activate Solenoid Valve sockting jet pump

 

Pe DIS n-am mai apucat sa o testez a doua oara.

 

HELP !!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.