Jump to content

lambda debi sau vanos e46


marius16v

Recommended Posts

Robert_TAU mi-a facut diagnoza, a reiesit pe DIS o eroare referitoare la sondele lambda, dar el a zis ca nu crede ca sunt sondele, ci ca e debitmetrul (chiar daca nu a fost eroare de debitmetru) si ca el

ar influenta sondele lambda sa functioneze aiurea la randul lor.

 

Pe diagnoza pe INPA facuta de mine apar erorile pe care le-am descris mai sus, cu valvele acelea, care actioneaza ceva, dar ce anume nu stiu, unde sunt localizate nu stiu, si ce influenta au asupra comportamentului masinii iar nu stiu, iar pe net nu am gasit nimic exact, doar franturi din care nu pot sa concretizez ceva. De ce zici de vanos, crezi ca erorile astea se refera la vanos ?

 

Cum ar fi sa ma apuc sa schimb debitmetrul, apoi nefiind el sondele lambda, apoi vanos-ul, apoi nu-mai-stiu-ce, si dupa 1 an de chin si bani cheltuiti sa aflu ca era de la un cacat de furtun sau o electrovalva sau un releu ? Foarte posibil in Romania.

Link to comment
Share on other sites

Lucrul asta poti, teoretic, sa-l eviti daca diagnosticarea si reparatia o faci la un service cu renume. Repet, teoretic si sa nu se creada ca am facut vreo aluzie la colegul unde ai diagnosticat.

Dupa ce ti-a vazut erorile, le-ati sters si s-a refacut diagnoza ? Faza cu debitmetru eu nu o cred si o exclud, in contextul expus de tine, pentru ca eu am erori la sondele lamda de vreo doi ani si consumul este normal. Fac testari la masina periodic la un prieten si sondele sunt nelipsite. In ceea ce priveste debitmetrul eu sunt de parere si sustin faptul ca daca el ar fi de vina, ai avea eroare sigur la el, pentru ca sa presupunem ca nu ai erori inregistrate, pui contactul si pornesti, debitmetrul "functioneaza" inainte de sondele lamda.

Ce eroare a iesit la sonde? Asa o eroare...oarecare, nu ti-a dat vreo explicatie? Sunt blocate? Lucreaza greu? Ti le-a verificat in valori reale? Nu cred ca o sa imi poti raspunde la intrebari pentru ca ma gandesc ca nu ai primit nici tu explicatii.

Ti-a resetat toate erorile inregisttrate? Daca da mergi cu masina cativa zeci de km si mergi la o diagnosticare COMPLETA, gen la Filaret. Cerele explicatii suplimentare si nu pleca de acolo pana nu te lamuresti, nu mai merge pe supozitii sau dupa ureche, pentru ca o sa ajungi sa patesti asa cum ai zis, adica sa schimbi multe si degeaba.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca au fost prea multe patanii la service-uri cu renume...

Debitmetrul se pare ca nu ar da mereu erori, mai ales ca si ala am vazut ca consta in 2 lamele de cacat.

Banuiesc ca pot exista erori care nu influenteaza mult comportamentul masinii (cum e cazul tau la lambda) sau il influenteaza mult.

 

Referitor la erorile de mai sus, din ce inteleg de pe net ar fi niste electrovalve pe la evacuare si la rezervorul de benzina si un releu.

Link to comment
Share on other sites

Eu am patit la masina mea ! Avea momente cand nu tragea si am facut o testare ( nu la robert )si a reesit ca sunt probleme cu sondele lamda , nu stiu ce eroare exact era , iar mecanicul ma trimis direct sa iau debitmetru neaparat BOSCH ! Am revenit la testare cu noul debitmetru (800 ron ) si nu a mai aparut nici o eroare . De atunci au trecut trei ani si masina merge perfect ! ps inainte sa schimb debitmetru aveam consum in oras 13-14 ( BMW 318 I ) Deci poate avea Robert dreptate si sa fie debitmetrul de vina !
Link to comment
Share on other sites

Cred ca au fost prea multe patanii la service-uri cu renume...

Debitmetrul se pare ca nu ar da mereu erori, mai ales ca si ala am vazut ca consta in 2 lamele de cacat.

Banuiesc ca pot exista erori care nu influenteaza mult comportamentul masinii (cum e cazul tau la lambda) sau il influenteaza mult.

 

Referitor la erorile de mai sus, din ce inteleg de pe net ar fi niste electrovalve pe la evacuare si la rezervorul de benzina si un releu.

am prin dulam un debitmetru de M54 2.2 daca vrei putem sa ne vedem sa faci o proba cu el.Nu stiu cat de bun e ,l-am luat de la un coleg care zicea ca l-a pus de 2-3 ori pe masina.E Siemens daca nu ma insel nu original BMW...

Link to comment
Share on other sites

cristian zice ca are 318, deci de aceea are consumul mai mic.

cu un maxim de 15 cu clima pornita m-as multumi si eu 8)

 

alex230ro mersi mult pt intentie, insa nu cred ca se potriveste, eu am motorul M52 cu 2.0 :( chiar era sa sar de pe scaun de bucurie, dupa aia am vazut ca e alt motor.

200 cmc si 20 cp in plus, si chiar si fara diferentele astea, si tot nu cred ca s-ar potrivi.

Siemens am si eu pe masina, nu stiu daca e original sau nu (in orice caz oem-ul nu e Bosch la modelul meu am aflat sigur)

Link to comment
Share on other sites

ok coduri:

-pe cutie 5WK96050Z

-pe corpul debitmetrului 1432356>PBT-GF30 5WK960 46714428(asta e cod de bare deci nu cred ca e relevant)

 

 

 

 

http://realoem.com/bmw/partxref.do?part=13621432356&showus=&showeur=on&series=E46

 

 

so merge M52 320i apare in lista..

 

sa nu uit,totusi verifica si codul de pe debitmetrul tau..

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Am acelasi cod de 1432356 ! Ai pm - da-mi un nr de tel sau ceva. Ms

 

 

 

Ps: Am gresit cu un test, eu pornisem masina fara debitmetru si de aceea mi se parea ca nu se intampla nimic. Acum l-am scos cu motorul pornit, da sa se opreasca si face urat pt 1 secunda, apoi isi "revine" sa zic asa. Inca ceva, am masurat debitmetru pt continuitate. El are 3 terminale. Intre 2 din ele arata ca ar fi continuitate (deci apare o valoare rezistiva pe multimetru) dar doar intre alea 2. In oricare alta combinatie de terminale nu are continuitate. Sa fie una din cele 2 lamele de film din debitmetru duse, sau asa o fi normal sa arate ?

Link to comment
Share on other sites

Am acelasi cod de 1432356 ! Ai pm - da-mi un nr de tel sau ceva. Ms

 

 

 

Ps: Am gresit cu un test, eu pornisem masina fara debitmetru si de aceea mi se parea ca nu se intampla nimic. Acum l-am scos cu motorul pornit, da sa se opreasca si face urat pt 1 secunda, apoi isi "revine" sa zic asa. Inca ceva, am masurat debitmetru pt continuitate. El are 3 terminale. Intre 2 din ele arata ca ar fi continuitate (deci apare o valoare rezistiva pe multimetru) dar doar intre alea 2. In oricare alta combinatie de terminale nu are continuitate. Sa fie una din cele 2 lamele de film din debitmetru duse, sau asa o fi normal sa arate ?

Cred ca ne-ai incurcat cu teoriile astea ! Fi mai simplist !

Link to comment
Share on other sites

si eu am probleme cu e46 320i 150 cai... Mie imi apar 2 sonde ca fiind in avarie dar nu stiu daca ele sunt de vina. De consumat , nu imi sare de 11 -12 in oras (brasov) si deobicei stiu ca sondele cauzeaza consum exagerat. Totusi si un furtun fisurat, debitmetru, benzina, o bujie, catalizator poate baga in avarie o sonda ... Eu am si pierderi de putere .. nu mi se pare ca trage de 150 de cai .. De cateva luni tot incerc o rezolvare fara sa inlocuiesc jumatate din senzorii motorului degeaba. Inca caut un mecanic competent care sa le ia prin eliminare (testare) ca totusi piesele nu sunt tocmai ieftine. Daca nu, pana la urma cred ca primul pas, o sa inlocuiesc sondele.. sunt 4 x 300-350 RON bucata ......

 

Nu m-ar deranja sa functioneze asa pentru ca foarte rar imi da nas sau oscileaza 100rpm, insa am inteles ca se distruge catalizatorul..daca nu o fi deja stricat.

Edited by ebenize
Link to comment
Share on other sites

nu stiu exact ce erori... si doar 2 sonde din cele 4 momentan deci doar pe o galerie de evacuare am eroare. Inainte de asta aveam pe toate 4 eroare plus debitmetru. Am schimbat debitmetrul cu unul aftermarket (ECD made in germany :-?? ) si acum au ramas doar 2 sonde in avarie. Ma gandeam ca poate nu trimite debitmetrul informatii bune(fiind neoriginal) dar nu stiu cum ar putea trimite informatii eronate si sa faca amestec prost astfel incat sa imi dea eroare doar pe una din galerii. Uneori se mai simte la relantiu miros de noxe foarte tare...si la itp au iesit noxele peste masura, ziceau ca polueaza tare deci ma gandesc ca sunt arderi incomplete.. Am fost la un tester unde a verificat voltajul la sonde si omu a zis ca sunt in regula dar nu parea sigur pe el si nu mi-a dat nici un verdict. Nu stiu pe nimeni care sa verifice cu osciloscop.
Link to comment
Share on other sites

Da ciudat, sa fie numai pe o galerie...

 

La mine cred ca s-a rezolvat, am schimbat debitmetrul si acum consumul este undeva la 14,5% urban (pe trafic naspa/ac) iar extraurban mi-a luat 9,4 (pe 250 km sosea din care 125 cu ac pornit).

Speram sa mai scada in afara orasului dar...

Banuiesc ca acum intra in limitele unui 320i.

 

Multumesc tuturor care m-au sfatuit !

Link to comment
Share on other sites

daca ai mers sportiv sau ai facut multe depasiri e ok 9,4 ala pe sosea.Am verificat ieri pe BC -am 13,1% pe ultimii 250 km in Bucuresti,mers in general seara sau in weekend cu AC pornit viteza medie 26 sau 28 km/h .diseara iti trimit manualele :)

PS:sub 9 am scos pe sosea/autostrada doar daca am mers in limite legale,adica 90-100 sosea,respectiv 110 autostrada.In general imi ia 10% afara mers ceva mai tare asa.

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Ce sa zic, nu-s spaima soselelor nu merg f. repede, dar in general masina in fata = masina de depasit, de unde apare un consum mai mare.

Noroc insa ca merg cu statie cb ceea ce imi permite sa merg relativ constant in rest.

 

La ce suspensii si jante/anvelope ai, eu as merge mai incet, mai ales pe unde nu stiu drumul nu de alta dar sa nu se dezmembreze cazanul :rofl:

Si multumesc mult pt ajutor alex ;)

 

 

ps: acum de la ultimul drum am un zgomot nou, cred ca un cap de bara ceva, trebuie sa trec prin service zilele astea...

din banii de vigneta sper sa-si ia astia lumanari si cosciug (responsabilii)

Link to comment
Share on other sites

ok coduri:

-pe cutie 5WK96050Z

-pe corpul debitmetrului 1432356>PBT-GF30 5WK960 46714428(asta e cod de bare deci nu cred ca e relevant)

 

 

 

 

http://realoem.com/bmw/partxref.do?part=13621432356&showus=&showeur=on&series=E46

 

 

so merge M52 320i apare in lista..

 

sa nu uit,totusi verifica si codul de pe debitmetrul tau..

asta..

 

@Ebenize,la ce ai tu verifica sa nu traga aer fals pe undeva.Am avut un amic cu motorul de 2,2 care avea check engine aprins si tot asa ceva erori pe sonde,a fost un furtun de la debitmetru pana la urma problema la el.

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.