Jump to content

Imi fierbe apa la motor


Recommended Posts

Salutari,

am un e39 benzina cu motor de 2000 din 97, sambata seara dupa ce am mers cu masina cam 20 Km am oprit in parcare si in 10 minute am vazut o balta de apa sub masina si vedeam cum imi curge apa sub ea. Am ridicat capota si nu vedeam de unde curge apa respectiva, am lasat capota ridicata si am pornit motorul sa vad ce se intampla...surpriza, apa a inceput sa tasneasca afara pe la imbinarea dintre vasul de espansiune si radiator si vedeam cum ies aburi pe la capacul vasului de espansiune.

Practic apa imi firbea in motor dar mie in masina imi arata ca este la 90 grade.

Ce nu inteleg, a doua zi cand motorul era rece am vrut sa completez apa care am pierdut-o si am avut parte de inca o surpriza, desi seara am pierdut cam 4 litri de apa aceasta era la nivel, nu a scazut deloc, cum este posibil asa ceva? Sa fi ramas aer in loc de apa pierduta?

Sa fie termostatul problema si de asta mi-a fiert apa si a facut o asa mare presiune pe instalatia de racire?

Ce as putea sa fac? Mi-e frica sa mai pornesc masina, porneste mai greu motorul, oare mi s-a dus si garnitura la _chiulasa_ ?

Ma puteti ajuta cu o idee ce ar trebui sa fac?

Edited by george blaga
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru sfaturi,

pacat ca nu o pot porni sa-i verific termostatul inca o data, ultima daca cand am pornit-o duminica, am lasat-o 10 minute pana a ajuns apa la 90 de grade, am mers cu ea 5 minute sa schimb butelia, cand am ajuns acasa iar imi curgea apa, am ridicat capota si am pus mana pe furtunul din partea stanga de la termostat, acesta era rece, asta inseamna ca termostatul nu a deschis sa faca circuitul apei cred, am dreptate? furtunul din stanga trebuia sa fie cald dupa ce apa a atins 90 de garde si termostatul isi face treaba nu?

Mentionez ca in cele 10 minute la relanti s-a oprit motorul o data, iar cand am oprit motorul dupa ce am schimbat butelia acesta a facut un zgomot ciudat un fel de "puff".

Daca trebuie schimbata garnitura la _chiulasa_ trebuie desfacut motorul? este complicat?

Link to comment
Share on other sites

furtunul din partea stanga de la termostat, acesta era rece, asta inseamna ca termostatul nu a deschis sa faca circuitul apei cred, am dreptate?

da.

daca vrei sa-l duci la fier vechi poti sa-l pornesti de cate ori mai poti.

 

Daca trebuie schimbata garnitura la _chiulasa_ trebuie desfacut motorul? este complicat?

uite aici http://www.pelicanparts.com/bmw/techarticles/101-Projects-17-Head-Gasket/101-Projects-17-Head-Gasket.htm

Link to comment
Share on other sites

Salutari,

da, sunt noutati, azi mi-a schimbat termostatul, vasul de espansiune si busonul de la acesta, a zis mecanicul ca a lasat-o pornita ceva timp sa vada cum se comporta si a inceput sa iasa apa pe la noul buson, a verificat furtunul cu mana si cand strangea de el se auzea ca iese aer pe langa buson, a pus vechiul buson (care mi-a zis ca era blocat si de asta mi-a crapat vasul de espansiune) si am facut cateva ture cu masina prin oras, vad ca nu mai face presiune in instalatia de racire si furtunele sunt moi, nu au presiune pe ele.

Oricum...masina nu mai porneste cum pornea inainte, porneste la prima cheie dar mai greu, se chinuie putin. Eu suspectez garnitura la _chiulasa_ oricum. Mi-a zis mecanicul sa merg sa-i fac un test la _chiulasa_ ca sa nu desfaca degeaba motorul.

Stie cineva unde pot sa-i fac test la _chiulasa_ in Oradea sau cum pot verifica garnitura? Nu am ulei in antigel si nici invers.

Link to comment
Share on other sites

pai ai mers cu masina sa vezi cum se comporta,ai facut macar 5-10 km sa se incalzeasca bine motorul

 

iti zic din proprie experienta,am avut si benzinar si diesel cu probleme la garnitura,daca e piscata iti incalzeste rapid apa si o scoate afara

Link to comment
Share on other sites

am mers cam 10km prin oras aproape bara la bara si totul a fost OK cand am revenit la mecanic, nu aveam presiune in instalatia de racire, am lasat masina in service fiindca trebuie imi bage antigelul si nu a mai avut timp azi. Maine cand o iau acasa o sa merg mai mult cu ea.

EDIT: oricum motorul era cald, cand am ajuns eu masina era pornita de 15 minute si am mai lasat-o pornita la service cam 20 minute pana sa merg cu ea.

Edited by george blaga
Link to comment
Share on other sites

foarte probabil sa ai noroc

 

dar zic ca ar trebui si dusa putin in turatie,atunci iti dai seama clar

 

oricum,pe caldurile astea ar trebui sa vezi rapid daca e dusa garnitura.sunt destul de neplacute treburile astea

 

se poate intampla si fenomenul mai nasol sa ti se deformeze chiulasa,sa trebuiasca alezata sau chiar schimbata ,dar nu cred ca e cazul si asta apare mai ales la diesel

Link to comment
Share on other sites

Off...chiar nu stiu ce sa zic, nu imi place deloc ca nu mai porneste masina ca inainte sa imi fiarba apa, daca era doar termostatul masina trebuia sa porneasca ca si inainte, la sfert de cheie. O duc maine la un test sa vad daca apar ceva erori.

EDIT: am turat-o si pana la 4 mii de ture in a 1-a si a 2-a, zicea lumea ca is nebun :)

Edited by george blaga
Link to comment
Share on other sites

lol,am venit anul trecut cu un 525i fara vascocuplaj la motor de la bucuresti la hunedoara,via craiova pe valea jiului,practic fara racire la radiator,pe o caldura de peste 30 de grade si am ajuns cu bine

 

bineinteles ca a doua zi cand am pornit masina motorul suna ciudat,garnitura a cedat bineinteles

 

am schimbat garnitura si totul a fost in regula

Link to comment
Share on other sites

Revin cu detalii... azi dupa ce ma luat masina din service cu antigelul in ea am facut cam 5km si a inceput sa-mi faca iar presiune pe instalatie, furtunul de la vasul de espansiune era foarte tare si a inceput sa-mi arunce iar apa afara pe la vasul de espansiune la imbinarea cu radiatorul...cred ca trebuie sa-l schimb iar. Asta este, o voi duce sa-i schimbe garnitura la _chiulasa_. Masina tot nu porneste cum trebuie, azi s-a oprit si motorul dupa ce am pornit-o, mi-e frica sa o mai pornesc.
Link to comment
Share on other sites

Interesant...cand motorul este rece masina porneste la sfert de cheie ca si inainte sa am aceasta problema, dupa ce se incalzeste motorul porneste mai greu. Dupa ce am schimbat busonul de la vasul de espanisune cu cel nou nu mai face presiune asa mare in instalatie. Inainte sa ii desfac motorul pentru a vedea ce este cu _chiulasa_ as vrea sa-i fac un test asa ca va intreb: este cineva din Oradea care poate pune masina pe tester si este dispus sa se deplaseze la mine pentru a face acest lucru, platesc si deplasarea si testul, nu vreau sa merg prea mult cu masina, nu din comoditate. Masina mea este un e39 din 97, motor 2000, benzina, cablu pentru test- rotund cu 20 pini. Edited by george blaga
Link to comment
Share on other sites

Interesant...cand motorul este rece masina porneste la sfert de cheie ca si inainte sa am aceasta problema, dupa ce se incalzeste motorul porneste mai greu. Dupa ce am schimbat busonul de la vasul de espanisune cu cel nou nu mai face presiune asa mare in instalatie. Inainte sa ii desfac motorul pentru a vedea ce este cu _chiulasa_ as vrea sa-i fac un test asa ca va intreb: este cineva din Oradea care poate pune masina pe tester si este dispus sa se deplaseze la mine pentru a face acest lucru, platesc si deplasarea si testul, nu vreau sa merg prea mult cu masina nu din comoditate. Masina mea este un e39 din 97, motor 2000, benzina, cablu pentru test- rotund cu 20 pini.

Cu interfata de diagnoza nu vezi daca ai probleme cu garnitura , fa-i un test de compresie. In mod normal ai presiune in instalatie , dar daca-i prea mare este posibil sa fie ciupita garnitura .

Link to comment
Share on other sites

Nu ma refeream sa vad daca este arsa garnitura, stiu ca nu se vede la tester, am vrut sa vad daca nu cumva cand am fiert motorul s-a dus o bobina de inductie sau altceva.

EDIT: Testul il fac sa vad daca desopar de ce porneste motorul mai greu cand este cald, nu pentru presiunea din instalatie!

Edited by george blaga
Link to comment
Share on other sites

OK , am inteles .... Acum o interbare : ai curatat vreodata radiatorul ? Am avut si eu probleme cu racirea , am schimbat termostatul , pompa de apa si am verificat cam tot ce era de verificat , dar problema nu s-a remediat. Am dat jos radiatorul , l-am desfacut si l-am spalat , a iesit mizerie din el de nu-mi venea sa cred , practic cred ca aveam celule infundate ... Dupa spalare , totul a revenit la normal , poate si la tine e la fel.....
Link to comment
Share on other sites

Mecanicul care mi-a schimbat termostatul si vasul de espansiune, mi-a dat jos radiatorul si a zis ca nu este infundat, a verificat pompa de apa si a zis ca este OK, la fel si vascocuplajul.

Daca poate cineva sa-i faca test si sa se deplaseze la mine va rog sa-mi dati un apel pe numarul de telefon 0766.550.935 si va sun eu, sau lasati un mesaj aici pe forum.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.