Jump to content

320d nu trage dupa ce am schimbat pompa vp44


Recommended Posts

si pompele de injectie ca si injectoarele se calibreaza pe banc

pompele da, la injector fiind mecanic nu cred ca ai ce sa calibrezi. ele nu au reglaje. ori merege ori nu. il desfaci il cureti ii schimbi o duza da nu ai ce regla. la cele electronice nu cunosc dar la pompa vp44 si injectoarele aferente asa este. exista un singur injector cu fir care da startul tuturor si el regleaza teoretic mersul si celorlalte. daca se arde electronica la el, va porni usor intarziat masina va merge in schimb cam la fel, masina intrand intr un fel de safe mode. unii spun ca se mareste putin consumul dar mie practica nu mi a demonstrat asta. am ers cu injector cu electronica arsa la fel cum am mers cu injector nou (doar cel cu electronica nou restul ale masinii )

 

eu am gasit infundat canalul ala , ma refer ca nu mai trecea aer dinspre admisie inspre senzor

 

locul unde infigi senzorul este destul de adanc ,la prima vedere nu pare a fi infundat

 

 

bine , se poate si sa nu fie , nu este o regula

 

 

posibil sa fie de l amersul subturat, filtru epurator neinlocuit la timp sau deloc. mers in zone cu f mult praf etc. nu spun ca e imposibil, daor ca eu nu am intalnit pana acum

Link to comment
Share on other sites

Intr-adevar pompa se calibreaza pe banc si vine reglata, insa se poate regla si manual, si nu e pe ghicite cum spunea unul din colegi, e pur si simplu fizica si matematica. Eram acolo cand mi-au reglat avansul mecanicii ca venise pompa cu decalaj mare de la reparat si cand au pus-o prima oara era o deviatie foarte mare, baietii au calculat cat de mult trebuie sa invarta si au iesit cu o eroare de 0.3 parca. Probabil daca nu eram acolo nu credeam, poate au avut si ei si mai ales eu un mare noroc sa cada la fix, insa tin sa spun ca si experienta are un cuvant de spus aici. Edited by Bartol
Link to comment
Share on other sites

Intr-adevar pompa se calibreaza pe banc si vine reglata, insa se poate regla si manual, si nu e pe ghicite cum spunea unul din colegi, e pur si simplu fizica si matematica. Eram acolo cand mi-au reglat avansul mecanicii ca venise pompa cu decalaj mare de la reparat si cand au pus-o prima oara era o deviatie foarte mare, baietii au calculat cat de mult trebuie sa invarta si au iesit cu o eroare de 0.3 parca. Probabil daca nu eram acolo nu credeam, poate au avut si ei si mai ales eu un mare noroc sa cada la fix, insa tin sa spun ca si experienta are un cuvant de spus aici.

 

sa spunem ca ai avea dreptate. nu scriu ca sa te contrazic, ci pur si simplu spun lucruri pe care le am vazut cu ochii mei. daca vrei intreb si la baietii care fac pompele la bosch daca se poate regla pompa la ochi cum spun eu sau cu calcule matematice etc unghiuri cum spui tu. desi nu prea vad cum ai putea sa stabilesti exact unchiul la pompa aia, cam ce aparate sa ai sa te poti raporta la ceva fiind oricum un lucru care trebuie reglat cu mare finete. faze d astea cu am reglat aproape fix cu abatere de 0,3 la suta deja nu si au rostul. ori reglezi cum trebuie ori nu. ca in afara de asta se mai fac si setari in calculatorul masinii si mai umblii p acolo una alta e altceva dar pompa daca e montata pe masina din calculator nu ai cum s ao mai decalezi cu 3 grade plus sau minus ca axul intra pe motor cu o pana si nu are joc nu mai ai ce regla daca nu dai jos pompa.

repet ce scriu sunt doar pareri si intamplari vazute cu ochii mei intelese din pct meu de vedere care nu e neaparat cel bun

Link to comment
Share on other sites

injectoarele se calibreaza si se scrie un cod pe el care tb bagat in calc

pompa vp44 se verifica calibreaza pe banc si se scrie un cod pe ea cu unghi de avans

 

 

aici te contrazic (partea cu injectoarele mecanice calibrate pe banc)

 

ori folosim acelasi termen dar pt a arata lucruri diferite ori sunt eu dus cu pluta. uite, injectoarele mecanice se pot masura pe banc cum spui tu sa vezi ce cantitate de motorina pulverizeaza. daca unul din ele merge mai prost (sau deloc), atunci se desface se curata, se inlocuieste duza etc. prin calibrare se intelege compararea cu un stas si reglarea acestuia pana ajunge la stas. cum injectoarele nu au reglaje pur teoretic nu ai ce calibra. ce este scris pe injectorul la bmw e46 nfl de 136 cp este codul de piesa. nu ai ce sa scrii in calculator acest cod. pe pompa de injectie sau ecu nu intereseaza daca ai coduri scrise sau nu pe injectoare. important e sa poata pulveriza. cu atat mai mult cu cat injectoarele la motorul asta nu au electronica (exceptie o face unul singur). poti pune orice injectoare de tipul asta pe motor fara sa umblii la nimic altceva masina iti va porni la fel iti va merge la fel. nu vei intampina pb ca nu sunt scrise in calculatorul pompei sau al masinii. despre injectoarele electronice de la motorul de 150 cp nu stiu si nu mi dau cu parerea, dar la motorizarea pe care o detin si eu pot sa bag mana in foc ca asa e. puii mei d ecate ori mi am dat singur jos injectoarele si m am jucat cu ele macar atata lucru sa fi invatat.

Link to comment
Share on other sites

am vorbit la general si m-am referit mai mult la common rail, m47 e un motor vechi

stiu si eu cum aratá un inj inauntru, am si tarat cu saibe de reglaj

insa nicioadata nu a-s face asa ceva sau sa schimb diuze noname pe m47, diferenta de ungi de pulverizare si debit poate topi tot in motor, st atatia pe forum care au patit-o, vp44 lucreaza la presiuni ft mari de injectie

vp44 nu are pana se strange pe con oricat de ciudat e

0,3 +/- e ok

avansul se regleaza cu comparatorul pana la sutime

e vb de avansul static aici, avansul dinamic este altceva

inj au reglaje din saibe,orice mecanic care tareaza injectoare are o cutie intreaga de diferite grosimi

st ft multe masini care daca nu bagi codurile de inj nu o sa mearga never si care cer la schimbarea pompei codurile noi, coduri pin si alte nebunii,reinitializari, deci la motoarele de generatie noua nu poti umbla fara echipamente

Edited by BOASKA
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.