Jump to content

BMW 525 e39


corado

Recommended Posts

Buna dimineata tuturor!

Sincer..."rasfoiam" forumul neavand prea mult timp liber inafara weekendului si mi-am adus aminte cum am devenit fan BMW...Ca sa incep cu inceputul, prin 2006 aveam o Dacie 1310 pe gaz, alba de care am fost foarte multumit si ca orice tanar de 20 de ani visam la "altceva" ..asa ca dupa un mare efort, student fiind am reusit sa primesc 9 mii de euro de la o banca si zilele de cautari pe mobile.de au inceput...Modelul e39 era visul meu...desi nu ma prea incadram in buget...modelele 2002-2003 erau foarte scumpe la vremea aia...asa ca m-am orientat la 5-are mai ieftine...Initial gasisem un 520 i e39 din 99, negru, automat cu piele tot ce trebe, care m-a incantat foarte mult ...la 4700 de euro..., sunasem individul respectiv si i-am zis sa imi retina masina...Bineinteles cand am ajuns in Germania, masina era deja vanduta...asa ca dupa inca 3 zile de cautari...am gasit masina pe care urmeaza sa o prezint, la granita cu Olanda...Este vorba despre un BMW 525 TDS e39, pe care inca il conduc cu mult drag...Povestea incepe cam asa: Proprietarul a cumparat masina de noua cu factura in 1998, si i-a dat-o nevestei lui, el conducand un Mercedes E500...Mi-a placut foarte mult pentru ca masina statea intr-un garaj foarte ingrijit, fiind stock, sincer sa fiu...cand am luat-o nu avea nici o zgarietura si se afla intr-o conditie tehnica foarte buna..(roata de rezerva era nou noutza, la fel si sculele din portbagaj)...Am batut palma cu proprietarul pentru 4300 de euro, gandindu-ma la cheltuielile care aveau sa ma astepte cand ajungeam in tara...BMW-ul avea 210 000 km pe bord, cartea service era plauzibila, cu reviziile facute in reprezentanta, stampile si tot ce trebuie, insa nu bag mana in foc pentru ea...cu toate ca ma repet...masina arata incredibil de bine pentru anii ei..Dupa ce am urcat in ea..(din DACIE) mi s-a parut ENTERPRISE..si cred ca multi dintre voi stiu despre ce vorbesc...Pana in momentul de fata am schimba multe masini de 20 ori mai scumpe chiar, insa va spun sincer ca nici una nu m-a impresionat la fel ca aceasta...la momentul respectiv...Am ajuns cu ea in tara si dupa multe belele pe la rar, masina a iesit EURO 2, desi nu scotea gram de fum, am platit o taxa de inmatriculare de 3400 de euro (mai puneam 1000 si era valoarea masinii) insa nu mi-a parut rau...am fost si inca sunt la fel de multumit de ea...

In momentul de fata masina se apropie de 300 000 km si merge perfect, desi are doar 143 de cai, "maraitul" celor 6 cilindri inca isi fac simtita prezenta, si masina atinge si acum 220 km/h...Imi cer scuze pentru calitatea pozelor facute cu un telefon de 3 lei..sunt primele si singurele poze pe care le am cu masina dupa ce am adus-o in tara.

Optionale:

-dublu climatronic

-computer de bord(OBC)

-volan imbracat in piele + comenzi

-tempomat + - (accelereaza/franeaza)

-ABS,DSC,ESP, ETC :))

-8 airbaguri

-oglinzi electrice/incalzite

-CD CHANGER 6 cd

-geamuri electrice fata/spate

-inchidere centralizata din telecomanda si alarma

-jante aliaj 15"

-proiectoare ceata

-xenon

 

Interventii tehnice:

schimbul de ulei si filtre la intervale de 12 000 km, bujii, baterie, placute de frana, set cauciucuri iarna BF Goodrich care au facut fata cu brio prin zapezi unde credeam ca nu se poate intra cu tractiune spate, un maner portiera dreapta fata pe care mi l-a rupt o fata...tragand ca "la tara", angel eyes CCFL, telescoape fata...si cam atat....Masina arata si merge la fel de bine...chiar daca e fabricatie 1998.

Enjoy!

Edited by corado
Link to comment
Share on other sites

Vopseaua a mai suferit niste zgarieturi intre timp, pe bari si pe capota...de la gheata in principiu...dar nesemnificativ...din polish cred ca se remediaza.Masina o am la Timisoara am lasat-o la parinti si cand merg pe acolo tot timpul o iau la "plimbari" si ma incanta la fel ca in ziua cand am achizitionat-o :) Inca arata la fel de bine...Ma asteptam sa pice cate ceva la ea...dupa 90 000 km facuti in RO, chiar s-a pastrat foarte bine si nu am avut nici o problema...motorul inca trage excelent dupa 2000 rpm si e mult mai silentios ca un "4 cilindri"...toate butoanele si comenzile de pe masina sunt functionale.La interventii tehnice am uitat sa precizez ca am schimbat rolele si intinzatoarele, curelele de la alternator si clima...tot angrenajul acela...si stergatoarele care au inceput sa lase urme pe parbriz..Cand o sa merg pe "acasa" o sa ii fac niste poze mai detaliate... Edited by corado
Link to comment
Share on other sites

:)) O mai tin 10 ani asa, o reconditionez...si o vand la pret de nou :D

Am dat peste pozele astea din prost noroc....nici nu mai stiam de ele...nu am poze nici cu masina si nici cu interiorul :p O sa fac cu prima ocazie..Interiorul e cu textil si insertii de lemn lucios rosiatic-maroniu...

Edited by corado
Link to comment
Share on other sites

Pai am facut vreo 85 000 km cu ea de cand o am de prin 2006 sau 2007 sincer nu mai stiu...Acum ma plimb cu ea ocazional cand ajung prin Banat :) Tata nu circula mai deloc cu ea...la cumparaturi in weekend si cam atat....noroc ca mai vin eu sa-i mai fac ungerile :p Oricum cred ca va fi singura masina de care nu o sa ma plictisesc...sincer si-a meritat banii...si o sa am grija sa functioneze si sa arate perfect si de acum in colo...Am un prieten mecanic si o duc destul de des la el sa ma mai uit pe sub ea...etc...pana acum n-am descoperit nici o pata de rugina sau problema tehnica..Tot ce am schimbat la ea...am schimbat preventiv si nu din cauza ca m-a lasat...Am avut si un seria 5 e60 si cu mana pe inima pot spune ca imi place mai mult modelul e39, nu neaparat de gust estetic, design, dar parca si usile se inchid altfel, parca e mai "tanc", iti da senzatia aia de siguranta, e mai antifonata, tabla mai groasa, nu stiu exact sa descriu, inclusiv la viteza pare mai stabila decat e60-ul, mult mai confortabil, si parca mai calitativ....am impresia ca nu se mai fac masini cum se faceau alta data... Edited by corado
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Dupa sarbatori vreau sa fac o calatorie mai lunga in afara tarii si cu ocazia asta abia astept sa scot pe autostrada masina mea de suflet.I-am facut reviza cu ulei Castrol 10W60, motorul avand deja 300 000 km/h ma gandeam sa ii pun un ulei cu o vascozitate mai mare, ungerile fiind mai bune, filtrele au fost schimbate de asemenea..Cauciucurile de iarna ON..Am schimbat farurile cu unele Hella stock, angel eyesurile si xenoanele aftermarket fiind ilegale in alte tari...plus ca balasturile s-au stricat de atatea ori incat abia am asteptat sa revin la modul stock..Am schimbat toate becurile, faza scurta H7, faza lunga, semnalizare, pozitie + polish sticle..Urmeaza sa schimb si bujiile in viitorul apropiat..Sunt foarte multumit de masina...functioneaza impecabil si dupa 6 ani de Romania.. Edited by corado
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nu am mai intrat de ceva vreme pe forum, dar revin cu un update la topicul acesta...Am avut placerea sa reconduc vreo doua saptamani prima mea masina de suflet dupa o pauza indelungata :p...Am facut un tur de 4500 km cu ea (Ungaria, Austria, Germania, Elvetia, Franta) si regret ca noi nu avem sosele, pentru ca pe autostrada se regaseste cel mai bine un seria 5.Am ramas placut impresionat pentru ca la varsta ei si cei 295 000 km pe care ii are masina in prezent a reusit sa mearga cat se poate de bine, intr-un deplin confort si siguranta chiar si la viteze de 210 km/h (cu 4 pasageri, bagaje FULL si cutia Thule montata).Tempomatul a stat setat in majoritatea timpului la 140 km/h, computerul de bord indicand un consum de 8.7 litri/100km.Am schimbat bujiile la fel cum fac de fiecare data la intervale de 2 ani, urmeaza revizia aferenta de ulei si filtre.

Atasez cateva poze facute in graba..

Edited by corado
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

M-am apucat de reconditionat masina (nu ca aveam in plan iarna asta, dar am fost nevoit...avand in vedere ca am dat intr-un caine de vreo 40 de kile la 120 km/h) pagubele le voi enumera mai jos unde am adaugat multe piese si accesorii pe care tot aveam in plan sa le schimb...asa ca sper sa iasa un proiect frumos....cu.. masina mea de suflet :)

 

VOPSIT INTEGRAL EXTERIOR

GALERIE AER FATA

GRILA CENTRU

BARA FATA

GRILA STG BARA FATA

GRILA DR BARA FATA

PROIECTOR STG

PROIECTOR DR

FAR DR

FAR ST

RADIATOR APA

DIFUZOR RADIATOR

RADIATOR AC

COOLERE GMW AC

PALETA VENTILATOR

VASCOCUPLAJ

TUBULATURA SER STG FRANA

CANAL AER BARA FATA RACIRE

CANAL AER BARA FATA DR

DIFUZOR AER INTERCOOLER

CARENAJ STG FATA SPRE FATA

CARENAJ DR FATA SPRE FATA

SCUT MOTOR

TAMPON INFERIOR RADIATOR

TAMPON RADIATOR

SUPORT INFERIOR RADIATOR

SUPORTI ACCESORII INTERCOOLER

ROLE/INTINZATOARE/CUREA ACCESORII

SISTEM SPALARE PARBRIZ ACCESORII AFERENTE

STERGATOARE BOSCH

CLAXON

CARCASA RAD ULEI

PANOU FATA

SCUT LATERAL MOTOR DR

SCUT MOTOR LATERAL STG

EMBLEMA BMW CAPOTA

EMBLEMA BMW PORTBAGAJ

IMBRACAT VOLAN PIELE

ULEI BMW 5W30/FILTRE

LICHID RACIRE

LICHID FRANA

LICHID SERVO

SISTEM SPALAT PARBRIZ

BUJII INCANDESCENTE

JANTE STYLE 5 OEM

CAUCUCURI NOI DE VARA VREDESTEIN ULTRAC CENTO 225/45/17

JANTE STYLE 31 OEM

CAUCIUCURI NOI IARNA BF GOODRICH 225/60/15

 

P.S. Intre timp am vopsit niste elemente la 6 cabrio, zgarieturi de la pietricele etc.. (bara fata/spate, capota, aripa), am schimbat un stop (l-am gasit crapat in parcare) si toate jantele de vara. (acum hiberneaza in garaj)

Dupa ce termin cu 5u sper sa fac o sedinta foto cu cele doua :)

Edited by corado
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.