Jump to content

freon pierdut in 24 ore


Recommended Posts

daca faci incarcarea cu aparate moderne care verifica vidarea si etanseitatea instalatiei si daca ai avea vaporizatorul din bord defect,spart aparatul ar simti ca nu este in regula.

 

ete ca nu .. :) iar eu am facut testarea pe 3 aparate diferite..deci la vidare iesea perfect , dar ..pierdeam freon prin vaporizator :) gaura fiind mica , la vidare se strangea , iar la presiune se largeste :)..ca naiba.

 

 

initial am crezut ca-i de la ventile(nu robineti cum le mai zic uni) si le-am schimbat si p-alea, degeaba.

Edited by gelu_bmw
Link to comment
Share on other sites

am sa mai ma duc odata sa incerc si asta,poate am noroc cu robinetii astia sa fie acolo dar sunt sanse cam mici. primele dati cand tinea 2-3 saptamani era ok dar acum dupa nici 24 ore sa se duca tot cred ca s-a marit gaura respectiva. pe vid si la mine totul a fost ok a tinut vidul dar iti dai seama ca ala face testul pentru 2-3-5 minute nu stiu exact si nu e relevant. dar daca era la robineti nu se vedeau cu lampa UV urmele de freon? nu se vede nimic scurs pe nicaieri aia e problema cea mare....ca daca vedeam unde e reparam pana acum Edited by dusky
Link to comment
Share on other sites

Ma bag si eu in topicul tau, sa nu mai creez altul. Am fost si eu astazi sa bag freon la masina pentru ca nu mai functiona ac-ul, surpriza, dupa ce am bagat freon, se auzea (destul de tare) in bord cum il scapa (masina oprita, ac-ul oprit). Freonul l-am pierdut instant, iar cei de acolo mi-au spus ca defectul este la vaporizator (evaporator) sau o supapa nu stiu decare. Acum am inteles ca trebuie sa dau jos tot bordul ca sa pot ajunge la el, s-a mai intamplat cuiva chestia asta ? Aveti idee de un service unde ma pot duce sa rezolv problema ? Precizez ca masina este un seria 3 din 2003. Multumesc.
Link to comment
Share on other sites

Chiar astazi am vorbit cu un prieten care a avut un E60, si exact problema asta a avut-o si el. Sub bord, una din conductele de la vaporizator face un cot, si pur si simplu, toata apa care se aduna picura de pe cotul ala, acolo se formeaza picatura, si in timp a corodat aluminiul. A rezolvat doar dupa ce a dat jos bordul. Edited by WLF
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

am revenit dupa ce am schimbat ventilele +capacele si la fel face....dimineata am bagat freon 600g si seara deja nu mai aveam deloc. iarasi nu a dat nici o eroare pe aparat,a tinut vidul13 min,presiune tot. aparatele zic ca nu exista scapari pe nicaieri. nu s-a vazut nimic nici urme de freon cu lampa UV. chiar nu mai stiu ce sa fac. am sperat sa fie de la ventilele alea dar se pare ca nu am norocul asta... cred ca trebuie umblat pe acolo pe sub bord mai mult ca sigur pentru ca nu se vede nimic pe nicaieri. ce piese sunt pe acolo pe sub bord care ar putea face chestia asta? am inteles ca mai e un radiator acolo care ar putea fii spart dar daca era asa nu datea pe aparat? se pare ca se duce freonul si cand e masina oprita,am bagat freon la 11 am ajuns in 5 min acasa iar seara cand am luat masina la 7 deja nu prea mai avea ca imi baga doar in 2 guri rece (cea mijloc dreapta si cea de la pasager,celelalte 2 de pe stanga bagau aer normal de afara,asta a fost semnul ca nu mai am nici jumatate din cat am bagat). am sa incerc sa dau torpedoul jos poate reusim sa dam de radiatorul acela. cineva mai zicea ceva ca ar putea fii probleme la vaporizator sau la compresor. nu stiu nici cum arata cele 2 piese si nici unde se afla. totusi daca ar fii fost ceva spart de ce nu da pe aparate? de ce tine vidul si de ce pastreaza presiunea cand facem testul?

daca reusesc sa-i dau de cap am sa revin cu postari

Edited by dusky
Link to comment
Share on other sites

Tu faci testul vidului pt cateva minute,e si normal sa tina vidul; ia sa-l tii o zi intreaga sa vezi ca nu mai are vid.

Degeaba dai torpedoul jos, n-ai sa vezi nimic; radiatorul e "imbracat" in plastice si pana nu dai bordul jos nu rezolvi nimic.

Link to comment
Share on other sites

ai dreptate. dar nu exista alta varianta decat defacerea bordului? nu se poate ajunge cumva prin fata pe langa motor? intreb deoarece nu gasesc pe nimeni sa se bage sa desfaca bordul de e60 iar bavaria daca ma duc imi ia peste 100mil sgur pentru operatia asta plus ce mai baga ei de la ei ca doar nu stiu eu ce fac ei acolo. asa m-am dus si cu rotita de la idrive si mi-au luat 78mil ca au gasit ei tot felul de chestii (zic ei ca nu am cum sa-i contrazic) si ma cam feresc de bavaria. auzisem la cineva ca poate daca dai jos baia de ulei se poate ajunge prin fata?

 

cred ca la acel radiator e problema totusi pentru ca restul au fost controlate de cate 4 ori cu absolut tot ce se poate controla. acel radiator sau vreo valva,imbinare ceva pe langa el...

 

 

mai exista ceva care nu am verificat eu sa incerc poate am noroc inainte sa ma apuc de desfacerea bordului?

Edited by dusky
Link to comment
Share on other sites

ai dreptate. dar nu exista alta varianta decat defacerea bordului? nu se poate ajunge cumva prin fata pe langa motor? intreb deoarece nu gasesc pe nimeni sa se bage sa desfaca bordul de e60 iar bavaria daca ma duc imi ia peste 100mil sgur pentru operatia asta plus ce mai baga ei de la ei ca doar nu stiu eu ce fac ei acolo. asa m-am dus si cu rotita de la idrive si mi-au luat 78mil ca au gasit ei tot felul de chestii (zic ei ca nu am cum sa-i contrazic) si ma cam feresc de bavaria. auzisem la cineva ca poate daca dai jos baia de ulei se poate ajunge prin fata?

 

cred ca la acel radiator e problema totusi pentru ca restul au fost controlate de cate 4 ori cu absolut tot ce se poate controla. acel radiator sau vreo valva,imbinare ceva pe langa el...

 

 

mai exista ceva care nu am verificat eu sa incerc poate am noroc inainte sa ma apuc de desfacerea bordului?

 

 

Dusky, lasa-i p-aia care-ti spun tot felul de ineptii; bine ca nu ti-a spus sa dai jos boxele din porbagaj si roata de rezerva sa te uiti in bord. Cum sa dai baia de ulei sa vezi ceva din habitaclu? doamne fereste.:wacko: . Idioti mai sunt unii.

Deci sa te lamuresc: tu vrei sa vezi daca scapa pe undeva prin bord; sunt sanse 80% sa nu observi. Incearca sa dai jos panoul de clima,torpedoul si ce mai e pe-acolo,poate ai norocul sa vezi ceva scapari prin interiorul bordului,insa eu ma indoiesc de acest lucru. Si chiar daca ar fi sa dai de locul unde scapa,tot trebuie intr-un final sa dai bordul jos,pt ca altfel nu poti sa inlocuiestI piesa/piesele respectiva. Alta solutie nu exista.

 

Si nu inteleg de ce tot pomenesti de bavaria,vezi ca sunt si aici pe forum baieti care te pot indruma, la diferite service-uri altele decat bavaria, care sunt mult mai rezonabile la pret. Acum e cam tarziu,revino maine si intreaba aici pe forum de un service ceva, e imposibil sa nu se gaseasca cinava care sa-ti dea bordul jos.

Link to comment
Share on other sites

inseamna ca sunt experti astia cu sfaturile lor lol (si era reprezentanta la ford nu orice sevice de la colt)

 

 

ps: inca o chestie...daca ar fii dat prin bord nu ar fii trebuit sa miroasa? am inteles ca are un miros destul de accentuat freonul. imediat dupa umplere cand am dat drumu la clima am tot mirosit pe acolo si nu am simtit nici un miros strain... banuiesc ca e posibil sa dea pe undeva prin bord si totusi sa nu ajunga in habitaclu si sa miroasa.

Edited by dusky
Link to comment
Share on other sites

freonul e inodor.

este posibil cand scapa de la masina, fiind amestecat cu uleiul de la instalatie, sa sesizezi un iz uleios, dar avand in vedere ca in habitaclu mai sunt covoare, odorizante auto + filtru de aer, ma indoiesc sesisezi ceva..

Poate antrenezi un caine politist ceva.. :)

Eu cred ca degeaba te fofilezi, o sa incarci instalatia aia de 10 ori, tot trebuie sa faci cumva sa ajungi sub bordul ala..

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

POt sa spun ca eu am avut o experienta care s-a terminat cu happy end, adica la un Peugeot 407 cu probleme la aeroterma mi s-a dat jos tot bordul inclusiv cotiera, mai avea un pic sa scoata si scaunele :frantics: . Dupa ce s-a remontat, asta s-a intamplat acum doua ierni, nu am sesizez nici macar o data vreun zgomot. Reparatia nu s-a facut la reprezentanta sau vreun service mare. Parerea mea este ca cel care iti va face lucrarea va stii si isi va da silinta, nu o sa ai probleme.

Bafta.

 

P.S. Sa nu te duci sa vezi masina in timpul lucrarii, eu m-am ingrozit parca era de la dezmembrari :hyper: .

Link to comment
Share on other sites

eu m-am ingrozit parca era de la dezmembrari :hyper: .

 

gen asa ?! :laugh:

 

 

 

 

 

http://i52.tinypic.com/f6rzd.jpg

 

 

 

 

 

 

 

eu am impresia ca ma rupt de cap clima..o tin si ca disperatu sa bata in mine si..cred ca m-am ales cu ceva frumos pe la urechi

 

 

 

Edited by gelu_bmw
Link to comment
Share on other sites

Faptul ca atunci cand iti pune aparatul pe masina si nu iti pierde ma duce cu gandul la un caz pe care l-am vazut la un service specializat pe asa ceva, in bucuresti. Eu am fost acolo sa sudez o conducta si era un tip cu o masina relativ noua (2008, nu BMW), careia nu i s-a gasit nicaieri nicio scurgere.

 

Problema aparea atunci cand radiatorul de clima (cel din fata) se incalzea si facea sute de pori prin care se scurgea freonul.

Link to comment
Share on other sites

Faptul ca atunci cand iti pune aparatul pe masina si nu iti pierde ma duce cu gandul la un caz pe care l-am vazut la un service specializat pe asa ceva, in bucuresti. Eu am fost acolo sa sudez o conducta si era un tip cu o masina relativ noua (2008, nu BMW), careia nu i s-a gasit nicaieri nicio scurgere.

 

Problema aparea atunci cand radiatorul de clima (cel din fata) se incalzea si facea sute de pori prin care se scurgea freonul.

 

 

 

 

stiu ce zici dar la mine problema este ca pierde si oprita masina deci nu are cum sa fie aia... am lasat-o 7 ore cat am dormit si cand am pornit-o deja mai avea doar putin freon si nu mai baga decat pe partea dreapta. eu pierd freonul indiferent daca merg,stau pe loc sau e oprita masina.

 

Si eu sunt in lucru cu o asemenea operatiune la un e60.Costuri :

1000 lei radiator Hella

600 lei manopera la un service serios (care a mai facut astfel de operatiuni)

 

Durata de lucru 1 zii maxim 2

 

 

salut,zi-mi si mie service-ul care iti face operatiunea asta... sunt interesat. si preturile mi se par foarte ok.

 

o adresa,link,tel daca ai cumva....

 

freonul e inodor.

este posibil cand scapa de la masina, fiind amestecat cu uleiul de la instalatie, sa sesizezi un iz uleios, dar avand in vedere ca in habitaclu mai sunt covoare, odorizante auto + filtru de aer, ma indoiesc sesisezi ceva..

Poate antrenezi un caine politist ceva.. :)

Eu cred ca degeaba te fofilezi, o sa incarci instalatia aia de 10 ori, tot trebuie sa faci cumva sa ajungi sub bordul ala..

 

 

ai dreptate ma fofilez pana in ultima clipa...nu cred ca cineva ar vrea sa faca asa ceva la masina decat in ultima faza... daca exista sanse sa fie din alta parte pana nu epuizez toate celelalte variante nu voi da jos bordul decat daca nu mai am de ales. mai sunt cateva locuri pe unde ar putea scapa si nu au fost inca verificate corespunzator,le vom incerca si pe acelea si doar cand vom epuiza toate variantele voi demonta bordul

 

Link to comment
Share on other sites

Gata,am revenit cu verdictul....nu scartaie absolut nimic! Am mers pe drum accidentat si de tara ca sa testez si totul e ok!

4 zile a durat totul si sunt foarte multumit de rezultat. Nu pot sa zic ca sunt basme sau nu povestile cu borduri ci doar in cazul meu ca totul e ok. Operatiunea a costat 2700ron (radiator,valva, freon din nou si manopera).bafta la toti si sper sa nu mai pateasca nimeni chestia asta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.