Jump to content

Problema foarte ciudata BMW e91 320d


Recommended Posts

Salutare,

 

Detin masina de aproximativ 2,5 ani, cumparata de mine personal din Munchen, undeva la 102.000km.

 

Masina este e91, 320d, 09/2006, 131.000km in prezent.

 

Fix aceeasi problema am avut-o si anul trecut intr-o zi aproape trasa la indigo cu ziua de vineri, adica una extrem de calduroasa.

 

Scurt istoric:

 

- acum 1 an fusesera intr-o zi tot asa 36-37 de grade si undeva pe la 8-9 seara m-am hotarat sa imi spal masina exterior + interior, la o spalatorie tip tunel, unde imi spal masina de fiecare data. Procedura este simpla, probabil toti o stiti, dar conteaza in descrierea problemei. Se sta in masina pe perioada spalarii cu perii, se termina exteriorul, bag masina la o rampa x, o deschid, imi iau cheia si astept un baiat sa imi faca interiorul. Precizez ca masina are in dotare functia comfort access (acel keyless go / keyless entry), dar cheia a stat la mine pe toata perioada si eram la o distanta unde acesta nu functiona/batea.

Fix cum a terminat exteriorul, sa zicem dupa 15-20 de min, a venit la mine --> "masina e gata", m-am urcat, am bagat cheia in socket (chiar daca nu trebuie, dar fac asta mai mult din reflex) si nu porneste. Nu se deblocheaza volanul, nu imi apare nici un mesaj in bord cu volanul blocat, mi se aprind farurile, radioul, inchiderea, s.a. Pana la urma, dupa x incercari ... porneste, asa aleator la a nspea cheie, adica apasare a butonului. Am coborat din ea, am inchis-o, am deschis-o, s.a. Mai precizez ca eram ultima masina si am impins-o 5 metrii in spate ca sa inchida rampa deoarece le blocam lor acolo accesul. Intr-un final a pornit, am ajuns cu ea acasa si m-am gandit ca din cauza caldurii o fi intrat apa sau s-o fi facut condens pe undeva si dupa ce s-a uscat ... dupa vreo 15 min si-a revenit. A doua zi dimineata a pornit, am mers bine mersi cu ea, am ajuns la birou si seara pe la 6, iar nu a mai pornit. Am lasat-o acolo si am venit cu un taxi. Urmatoarea zi a pornit ... Asa ca m-am dus pe Stefan cel Mare la un service BMW, mi-a facut o diagnoza si mi-a spus ca imobilizer-ul de pe cheie da o eroare pe care a sters-o. Nu mai recunostea cheia si mi-a recomandat sa o schimb cu cealalta. Totodata mi-a facut si un test la baterie si alternator, acestea iesind bune spre foarte bune. Cateva saptamani am mai avut o problema, si anume mi se aprindea martorul de baterie consumata, galben, in bord, daca scoteam cheia si lasam pornit radioul pentru ... mai mult de 2 min aproximativ. M-am dus la Filaret unde am o cunostinta care la fel, mi-a sters eroarea si chiar nu am mai avut nici o problema pana ieri.

 

Ieri, vineri, am facut acelasi lucru, dupa o zi calduroasa si am patit IDENTIC IDENTIC aceeasi belea. Dupa ce mi-a pornit la fel ... la a nspea incercare, tot asa eram dupa ora 9 seara, tot ultimul, s.a. astazi dimineata, nu a mai vrut. A venit un amic la mine cu un 325i si mi-a dat curent deoarece dupa multele incercari display-ul se aprindea maxim 1 secunda si se inchidea. Am zis sa o tin la incarcat vreo 15 - 20 de min ca sa elimin ca ar fi problema bateria. Evident, nu a pornit si ... uite asa, sta masina in parcare cu volanul blocat neputand sa ii fac nimic.

 

Sa ajung cu ea undeva NU POT.

Sa o pun pe platforma ... sa zicem, dar e complicat ca sunt parcat cumva pe o bordura langa un zic si cu masina in spate si in fata am niste trepte.

Sa vina cineva aici si sa puna testerul pe ea ... sa zicem ca ar fi cea mai buna optiune, dar si asa ... am mai trecut inca o data prin asta si stiu rezultatul.

 

Am fost saptamana trecuta la munte cu nevasta-mea si cu copilul si ma gandeam asa ... daca pateam chestia asta acolo, nu era nici dracu, nu aveam nici semnal. Vreau sa aflu exact de unde vine problema, adica imi intra apa undeva? DE CE? Pe unde? E problema software? E o chestie a masinii de siguranta si isi blocheaza toate cele pentru ca a simtit ca nu e cheia buna sau stiu eu. E bateria consumata si ... asa se manifesta? Asta iarna cand au fost -20 de grade nu am avut nimic ...

 

Poate ma poate ajuta cineva cu niste sfaturi, sunt foarte dezamagit ca intampin o asemenea problema atipica ... ma simt cu mainile legate la spate + ca 90% din cei pe care i-am sunat au ridicat din umeri.

 

Multumeesc anticipat.

Edited by Nicky_Santoro
Link to comment
Share on other sites

Din ce descrii tu, oricum bateria masinii e cam terminata , moment in care multe din functiile masinii incep sa functioneze ciudat , la masini automate apar si erori la cutie in mers , reduceri de viteza si avertizari luminoase si sonore . In locul tau as verifica starea alternatorului , daca ala incarca bine as schimba bateria si as porni de acolo . Nu e normal sa dea avertizare de low bat dupa 2 min de radio pornit . Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

DACA ar fi bateria atunci care este legatura cu caldura - spalatoria - etc?

Masina are cutie manuala.

 

Eu doar spuneam ca la voltaj scazut apar multe SF-uri de genul asta , inclusiv sa nu citeasca EWS cheia de ex , mai ales la confort acces ai consum suplimentar .

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Am rezolvat problema si voi posta aici solutia, in cazul in care pateste vreunul dintre voi acelasi lucru. Am observat ca nu prea a existat activitate pe acest thread, asa ca sper ca aceasta solutie sa fie binevenita.

 

La spalatorie masina a stat cu usile deschise, muzica pornita si a ramas fara baterie. Chiar daca i-am dat curent de la o alta masina/baterie ea nu a pornit deoarece CAS-ul (Car Access System) se busise. De aici si volanul blocat, s.a. A venit o cunostinta cu diagnoza si a reusit sa o porneasca. A doua zi am schimbat bateria si am facut resoftare adaugand si noua baterie cu amperajul respectiv, si toate cele. Alternatorul saracul incarca 15.4 .... el normal trebuie sa incarce in jur de 14. Dar din cauza ca bateria era terminata baga ca nebunul.

 

Daca nu venea cineva UNDE aveam eu masina si nu punea testerul pe ea + sa imi dea curent in acelasi timp, nu stiu cum reuseam. Platforma nu era o optiune avand in vedere ca volanul era blocat + masina parcata langa un zid pe o bordura.

 

Bateria m-a costat vreo 600 de lei + restul distractiei ... undeva la 800 de lei.

 

Numa' bine!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salut din nou.

 

Imi permit sa folosesc tot acest thread deoarece am patit o alta belea si in loc sa deschid un thread nou, raman pe acesta.

 

Am facut revizia astazi, schimbat asa:

 

- filtru ulei - MANN

- filtru polen (microfilter) cred ca se numeste - MANN

- filtru aer - MANN

- filtru motorina - MANN

- ulei 6l BMW

 

Eu tin clima pe auto undeva la 22 de grade. Chiar si la 43 de grade facea fata si nu am patit niciodata sa imi fie cald, decat acele 10-15 min dupa ce te-ai urcat in masina cand a stat la soare 2h si in ea sunt 70 de grade. Tin clima si pe intensive ... daca are vreo importanta. Problam este ca imi da aer rece DOAR pe duzele orientate ... spre piept, adica celel 4 duze. Sus, la parbriz da aer ventilat, nu conditionat si la picioare la fel. Daca opresc manual toate 4 duze, aerul rece iese pe undeva pe la parbriz si culmea, e rece. Daca dau aerul la 16 grade si il orientez fie spre parbrisz sau fie spre picoare, la fel, e rece. Daca il pun la 22, e cald. Sper ca m-am facut inteles. Au montat aia filtrul gresit???

 

A doua problema este ca uleiul este negru. Nu este deschis la culoare. Nu este primul schimb de ulei pe care il fac si de fiecare data dupa schimbul de ulei dupa ce l-=am verificat, acesta era foarte curat si vascos. Probabil ca nu au lasat tot uleiul din baie sa se scurga ... ca de, or mai fi fost si alte masini la rand si asta e.

 

Poate ma puteti ajuta macar cu niste directii/recomandari de posibile cauze, ca sa stiu ce vorbesc cu aia la service, pentru ca stau si prost cu timpul si trebuie sa plec si cu masina din Bucuresti. Nu am chef sa mor de cald si sa-mi transpire copilu' in scaun pentru ca daca dau drumul la AC exclusiv pe duzele din fata, ii bate fix in cap ...

Link to comment
Share on other sites

Legat de ulei, poate nu il schimbara?! Se mai practica prin serviceuri...chiar si unele de reprezentanta/dealer. Daca ai stat linga ei si il schimbara, atunci e posibil sa nu se fi scurs tot din baie...dar cit de mult sa fi lasat astfel incit sa nu se amestece cu cel nou? Strange...
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Salut. Ai reusit sa gasesti cauza problemei cu racirea? Si eu intampin o problema similara si anume (cu clima pornita pe auto, baga rece la picioare si fata, dar cald la parbriz, insa cand selectez manual iesirea de la parbriz, baga rece). Nimeni pana acum nu a reusit sa depisteze cauza...
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.