Jump to content

supraincalzire a motorului numai condus in oras


george_geo1010

Recommended Posts

buna seara.sunt posesorul unui seria 3 e46 motor diesel 136 cp din anul 2000.am o problema cu supraincalzirea motorului numai cand stationez la semafor sau este aglomeratie in oras.nici clima nu imi mai functioneaza in acele momente.acul temperaturii trece de 3 sferturi si nu sta la jumate cum ar trebui.cum ma pun la drum intins problema dispare si functioneaza si clima corespunzator.ceea ce am observat este ca atunci knd opresc masina nu se aude nici un ventilator mergand asa cum ar trebui sa se mai auda 5-10 secunde.ce ar putea fi defect?ventilatorul?are un releu ce il comanda?poate fi el defect?am pus ventilatorul pe direct , i-am sco mufa si l-am conectat cu + si - direct la baterie si degeaba , nici o miscare.astept sugestii , multumesc
Link to comment
Share on other sites

buna seara.sunt posesorul unui seria 3 e46 motor diesel 136 cp din anul 2000.am o problema cu supraincalzirea motorului numai cand stationez la semafor sau este aglomeratie in oras.nici clima nu imi mai functioneaza in acele momente.acul temperaturii trece de 3 sferturi si nu sta la jumate cum ar trebui.cum ma pun la drum intins problema dispare si functioneaza si clima corespunzator.ceea ce am observat este ca atunci knd opresc masina nu se aude nici un ventilator mergand asa cum ar trebui sa se mai auda 5-10 secunde.ce ar putea fi defect?ventilatorul?are un releu ce il comanda?poate fi el defect?am pus ventilatorul pe direct , i-am sco mufa si l-am conectat cu + si - direct la baterie si degeaba , nici o miscare.astept sugestii , multumesc

 

 

Ventilatorul ars/defect, sau termocupla care actioneaza ventilatorul defecta; eventual verifica si sigurantele. Aceeasi problema am avut-o si eu la un e36 dar la mine a fost doar termocupla si termostatul. E normal ca la drum lung sa nu se incalzeasca pt ca isi face racirea de la curentii de aer.

Sfat: n-o mai lasa sa-ti treaca acul temperaturii de jumate,poate cauza probleme mari.

Link to comment
Share on other sites

ok multumesc de sfaturi.problema e ca sunt in germania cu masina si duminica trebuie sa ma pun la drum.deci ce ma sfatuiti sa cumpar de la dezmembrari?ventilatorul?termocupla?si inca ceva...am scos mufa ventilatorului si am pus fire pe direct de la baterie si ventilatorul tot nu a pornit.dar care e faza de nu merge nici clima?din cauza ca se supraincalzeste?la drum lung merge perfect clima.
Link to comment
Share on other sites

Radiatorul de climĂŁ trebuie sĂŁ fie și el rĂŁcit ĂŽn timpul funcționĂŁrii climatronicului. Ăn mers, acest radiator este rĂŁcit și de curenții de aer din fața mașinii. Astfel, când mașina stĂŁ, spre ex. la semafor, acel radiator nu mai este rĂŁcit, deoarece nu mai sunt curenți de aer și ventilatorul de climĂŁ nu pornește (cum este ĂŽn cazul tĂŁu). Ăn acel moment, un senzor de pe radiatorul de climĂŁ sesizeazĂŁ depĂŁșirea unei anumite temperaturi și ar trebui sĂŁ dea semnalul ventilatorului sĂŁ porneascĂŁ. DacĂŁ acesta nu pornește, acel senzor, ĂŽnregistrând ĂŽn continuare o temperaturĂŁ a freonului/uleiului din radiatorul de climĂŁ care depĂŁșește anumite limite, ĂŽntrerupe funcționarea compresorului de climĂŁ, pentru a-l proteja de o eventualĂŁ gripare.

 

Sfatul meu: poți proba un ventilator din dezmembrĂŁri sau poți sĂŁ te pui la drum, dar sĂŁ ai grijĂŁ sĂŁ nu staționezi cu motorul pornit o perioadĂŁ prea lungĂŁ.

Link to comment
Share on other sites

Ca sa testezi ventilatorul trebuie sa il alimentezi dupa modulul de comanda altfel nu va porni chiar daca este functional.

 

Daca folosesti functia "search" vei gasi foarte multe discutii pe aceata tema care acopera cam toate cauzele si rezolvarile.

 

Cel mai probabil insa, s-a ars modulul de comanda de pe electroventilator. A fost un defect de fabricatie care a fost corectat la modelele mai noi, asa ca daca vrei sa nu mai ai probleme este recomandat sa cumperi un electroventilator nou. Cele din dezmembrari e posibil sa fie modele vechi care te pot lasa oricand.

Link to comment
Share on other sites

imi puteti spune daca se da greu jos acest ventilator?se poate repara modulul de comanda?sunt electronist din fericire , poate ma descurc sa il repar.deci dupa cum am inteles acest modul de comanda este chiar pe amsamblul ventilator da?ma gandeam sa il pun pe direct si sa se invarta incontinuu macar pana ajung acasa cu masina apoi vad eu poate gasesc la dezmembrari un ventilator ca nici 300 de eur nu as da pe unul cat costa nou.multumesc Edited by george_geo1010
Link to comment
Share on other sites

eu pana la urma ce am la modelul meu vascocuplaj sau electroventilator? am motor diesel 1951 cm3 136 cp.multumesc

 

ps.dupa lungi cautari pe internet am gasit singur raspunsul.modelele care au cutie automata au vascocuplaj iar cele care au cutie manuala cum e cazul meu au electroventilator.tind sa cred ca este defectmodulul de comanda.o sa incerc maine sa il desfac sa vad care e treaba cu el.

Edited by george_geo1010
Link to comment
Share on other sites

eu pana la urma ce am la modelul meu vascocuplaj sau electroventilator? am motor diesel 1951 cm3 136 cp.multumesc

 

 

Mai mult ca sigur tu ai electroventilator. Cel mai indicat ar fi sa te duci cu ea la un service de electrica auto si sa-ti controleze ce anume e defect: modulul sau ventilatorul; si in functie de ce-ti spune, te duci sa-ti iei piesa respectiva. Daca nu, punel pe ala sa-ti faca o modificare (improvizatie) sa-ti cupleze electroventilatorul pe direct,asta pana ajungi cu ea acasa in romanica. NU te sfatuiesc sa mergi asa cu ea cum a spus un coleg mai sus...gandeste-te ca sunt calduri de peste 38°C afara si s-ar putea sa plangi langa ea pe la jumatea drumului.

Link to comment
Share on other sites

asatzi am reusit sa dau electroventilatorul jos de pe masina.el functioneaza perfect , l-am pus pe direct.in schimb nu stiu cum sa testez modulul de comanda.in el intra 3 fire si ies 2 din el.din cele 3 care intra pe 2 groase sunt 14 volti iar pe celalalt care e mai subtire nu vine nici o tensiune negativa sau pozitiva.daca imi poate spune careva ce tensiune vine pe acel fir si de unde anume vine , din ecu sau din alt senzor.e posibil ca modulul de comanda sa fie ok si sa fie inainte de acest modul alta componenta defecta.zic si eu , nu ma pricep chiar asa de bine.astept un raspuns , multumesc
Link to comment
Share on other sites

poate te ajuta

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/119406-functionare-defectuoasa-aer-conditionat-e90/page__pid__1758551#entry1758551

la mine firul subtire (cel care transmite comanda cand temperatura depaseste 88C sau cand pornesti AC-ul) era intrerupt/oxidat si evident ca nu mai pleca.

Pentru drum pentru orice eventualitate ia-ti provizoriu/de rezerva unul SH, nu e mai mult de 50 euro tot ansamblul...cel putin la modelul meu e46/2004 cam atat este

Edited by daniel sandu
Link to comment
Share on other sites

dupa ce am trecut pe la vreo 5 mecanici la al saselea am rezolvat problema.primii 5 ma puneau sa cumpar tot kit-ul electroventiltor sau doar modulul de comanda.am gasit prin dezmembrari modulul de comanda si tot nimic.eu eram sigur ca nu o sa functioneze nici cu noul modul de comanda...dar am zis hai sa le fac pe plac mecanicilor.modulul de comanda are 3 fire , + si - tensiunea de 14 v si al 3 - lea fir care e mai subtire decat celelalte doua este firul de comanda pe care trebuie sa fie intre 3,5 si 7 v ca sa porneasca electroventilatorul.la mine erau 0 volti si de aceea nu misca deloc nici cand porneam clima , nici in trafic cand se incingea motorul.cand ce sa gasesc , firul de comanda era intrerupt , impuscat chiar la 10 cm distanta de modulul de comanda.am refacut firul , l-am cositorit apoi l-am izolat.electroventilatorul functioneaza perfect acum.aviz celor ce patesc ca mine.mare atentie.mecanicii sa scape usor de voi va pun sa cumparati cele mai scumpe piese.nu intotdeauna asta e rezolvarea.succes
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.