Jump to content

Amplasare rezerva e90 posibila!


reallifehunter

Recommended Posts

Bine v-am gasit dragi prieteni.

Mi-am facut cont pe acest forum din dorinta de a impartasi celor interesati rezolvari atipice ale unor probleme care sunt dezbatute de ani de zile si rezultatul este..fara rezultat.

Sunt un pasionat de 4x4, membru al unor cunoscute comunitati.Proaspat posesor de un 318d efficient dynamic din 2009.

Am specificat ca sunt pasionat de 4x4 pt ca in lumea noastra se fac cele mai multe modificari si adaptari si practic nu exista probleme fara solutie.

Vad atatea reguli pe aici incat ma ia si groaza ca nu e topicul potrivit etc.Parca as fi la scoala de soferi bifand in chestionare si intrebarile avand inteles ascuns.Nici nu imi pot da seama daca topicul meu intra la cele nepermise mai sus.o fi intretinere, o fi tuning..naiba sa-l ia.Sper ca utilitatea informatiilor prezentate sa-l faca valoros si admin sa-l mute unde doreste de cuviinta.

Ca sa nu va mai plictisesc, pentru cei interesati de amplasarea rotii de rezerva la E90, va pot oferi solutia concreta.

 

Nici pomeneala cu roti in portbagaj, ancorate, in huse,invelite,in saci sau cutii sau chingi sau mai stiu ce.

Regret ca nu pot pune poze,in Ungaria toate E90 au artizanal fixata roata dupa modelul de mai jos:

 

Singurul sistem tehnic posibil este sitemul fratuzesc de roata prinsa SUB masina, in spate.

Metoda se adreseaza celor care detin un mic atelier sau garaj si se pricep la bricolat.Aveti nevoie de mai multe scule, flex,platband,pistol cu nituri,etc si in primul rand de roata de rezerva slim de la e46 care se potriveste perfect.

Ati observat ca acolo in spate aveti o cutie ambutisata de plastic dur.

In prima etapa trebuie sa scoateti cutia respectiva.Veti desface suburile de sus apoi aparatoarele de jos din plastic.Sunt 2 la numar.Apoi extrageti prin ridicare tampenia aia de cutie neagra.Aveti grija, exista mai multe suruburi pe dedesupt, aparatoarea de aluminiu a tobei,o brida care tine cablurile rosii de la baterie etc.

Odata cutia scoasa, va trebui sa taiati fundul acelei cutii cu un flex.E destul de usor, o taiati de jur imprejur tinand cont ca va trebui sa o reatasati dupa aceea.

Dupa ce ati taiat fundul, ca si cum ati taia coltul unei paini, taiati din cutia respectiva o ,,felie" egala cu grosimea rotii de rezerva+2 cm.Acei +2 cm se presupun a fi grosimea fundului plus o margine mica lasata.Nu am acum in cap cat anume exact, masurati grosimea rotii si taiati o felie din cutie, scurtand cutia cum ar veni.Ideea este calculul urmator:Restul de cutie lasat+capacul fundului+roata de rezerva =profunzimea totala initiala a cutiei standard.

 

Atasati fundul cutiei scurtate.O puteti face cu mici bride de platband(tablite de 3_5 cm lungime) cam 6 -8 la numar, cu doua gauri(una pt partea de sus a cutiei scurtate si una pt capac) si nituri de aluminiu.Ca sa fie etans, pe taietura se pune mastic negru pt parbize.

Acum vine o parte ceva mai complicata dar repet, solutia se adreseaza celor priceputi in modificari,bricolari.Nu merge facut in spatele bolcului decat daca ai in casa tot ce iti trebuie si chiar esti un bun meserias si ai ,,mana" de lacatus.

Aveti nevoie de un fel de cruce din platband gros care sa intre de SUS in JOS in cutie si ale carei margini sa se fixeze atentie mare pe marginea de metal a caroseriei pe care se sprijina cutia.

Nu va ganditi ca fundul cutirei va putea sa sustina greutatea rotii d erezerva11Nici sa nu va ganditi la asa ceva!Forta de smulgere/cadere a rotii trebuie sa fie in ancorarea pe caroserie si NU pe fundul cutiei.Noi fixam fundul cu acele bride-tablite ca sa fie etans si sa aiba aspect de origine,doar ca cutia sa fie mai scurta si nu atat de adanca.Permitandu-ne astfel sa punem roata SUB ea.

 

Ca sa fiu mai bine inteles, crucea aceea metalica va fi pe fundul cutiei, apoi va urca paralel-lipit de marginile cutiei noi scurtate si apoi va coti la 90 de grade,ancornadu-se pe suruburile acelea fixate in caroserie care sustin cutia in partea de sus.

Crucea aceea este tot secretul sustinerii rotii.O veti face la cote, frumos indoita la unghi in menghina, grunduita si apoi vopsita in negru.Nici nu se va vedea.

Desigur in mijlocul crucii se da o gaura, surub si doua saibe mari.De aici principiul este f simplu.Exact ca la masinile frantuzesti cu surub in portbagaj pe care dupa ce il desfaci, iti cade roata ,,pe picioare" sub masina.

 

Veti mai avea de adaptat protectia de aluminiu a tobei, care trebuie scurtata si prinsa de cutie si cele 3 puncte de p[rindere ale aripii de dedesupt a barii care initial veneau tot pe cutie printr-o piesa de plastic la care se renunta.

Roata are loc perfect si nu incomodeaza cu nimic.Ba inca in interiorul cutiei ramase incape si cricul si coarba.

Desigur va trebui sa ,,scurtati" si cutia aia de pasla mochetata ca sa fie ceva cu adevarat estetic.

 

Mult succes si sper sa fi ajutat pe cineva macar cu aceasta rezolvare a locului pt rezerva.Pe mine cel putin ideea de a avea o roata intr-un portbagaj deja micut mi se parea o ineptie.

 

Va voi pune poze cu aspectul final daca voi reusi.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.