Jump to content

Sfat achizitie E39/E60


jazzman

Recommended Posts

salutare baieti,

 

daca nu am pus topicul pe unde trebuie, rog sa fie mutat :)

 

pe scurt, ma duc in anglia acum in vara si sunt tentat sa-mi aduc de acolo ceva, mai ales ca am gasit masini destul de frumos echipate la preturi destul de bune. stau in balanta intre a merge pe varianta unui e39 mai ieftin la achizitie si mai pasional sau e60 cu motoare mai performante si rapide, mai elegant dar mai scump. ideea e ca la e39 vreau cam neaparat pachet M (ca altfel mi se pare ca arata cam batranesc), la e60 nu e neaparat (arata destul de bine din start) insa nici nu vreau echiparea cea mai proasta cu jante de 15. vreau aproape neaparat touring (e mult mai practic mai ales cand se intampla ca vreau sa duc niste lucruri mari) si sunt nevoit sa merg pe diesel consumurile fiind totusi prea diferite. motorizarea dorita exclude in principiu L4, vreau motoarele pentru care bmw e consacrat, L6-uri, deci 525d sau 530d (sau chiar 535d - e60, doar ca astea sunt mai scumpe)

 

ca sa va faceti o idee legata de preturi aproximative a celor mai ieftine masini fara probleme notabile cat de cat rezonabile (nu vapoare vai de capu lor sau cu probleme):

- e39 facelift simplu ~ 1500 pounds

- e39 facelift pachet M ~ 3000 pounds

- e60 non-facelift simplu ~ 4500 pounds

- e60 non-facelift pachet M ~ 6000 pounds

 

anyway, ce caut eu exact e destul de dificil de gasit si sunt convins ca va trebui sa fac niste compromisuri in achizitii, asadar am diverse intrebari pentru voi pentru ca probabil ca unii se au cu mecanica, altii au mai adus din anglia sau merg cu asemenea masini, altii mai stiu ce e cu taxele; rog aruncati cate un sfat care puteti fiecare pe segmentul unde stiti niste lucruri si-mi veti fi de mare ajutor:

 

1. am auzit ceva zvonuri ca e60 e o serie foarte reusita ca fiabilitate si e o masina care face putine probleme. tatal meu are una de aproape 2 ani adusa din germania si intr-adevar in principiu n-a schimbat pe ea decat consumabile de atunci. cum ati vedea un e39 vs e60 in privinta asta? exista ceva informatii statistice care sa diferentieze semnificativ e39 si e60 in sensul fiabilitatii si lipsei de probleme tehnice?

 

2. care conduceti cu volan pe dreapta in tara, cum vi se pare? eu unul nu cred ca am nici o problema cu a o face, stiu ca e semnificativ mai dificil la depasiri, dar mai stiu ca oricum nu merg ca nebunu si ca incep sa se deschida si la noi autostrazile si pe unde am eu de mers prin tara e cam doar pe culoarul IV care e mai tot in lucru si proiect.

 

3. daca ar fi de schimbat volanul, stiti cumva cam ce costuri sunt pentru e39 vs e60? ati facut careva asta?

 

4. ce stiti de povestea asta cu taxele de prima inmatriculare cum ca se poate inmatricula fara taxa prin actionarea in instanta cu avocati in domeniu? care ati facut asa ceva sau v-ati recuperat taxa de inmatriculare, cum a fost? sau sunteti si care ati pierdut procese? nu prea am vazut multe threaduri pe net pe tema asta, desi sunt articole care vorbesc de mii si mii de dosare pe rol in diverse judete, nu stiu daca ma pot baza sau nu pe asa ceva. dupa cum poate stiti, a inmatricula un e39 e MOMENTAN mult mai scump decat a inmatricula un e60 la aceeasi capacitate din cauza ca unul e euro 3 si alalalt e euro 4.. daca ar fi sa-mi aduc un e39 530d de ex si sa platesc taxele de inatriculare, ma costa mai mult decat masina momentan.. sau stiti ce alte modalitati exista pentru inmatricularea la costuri rezonabile a masinilor de dincolo? am mai auzit ca cica acu in iulie iarasi o sa schimbe astia taxa

 

5. cum vi se par in realitate diferentele de performanta si consum intre e39 si e60 la aceeasi motorizare (525d / 530d)? in cifre e60 ar fi superior, in practica am auzit ca desi e superior e60 in performante, s-ar putea totusi sa consume puuutintel mai mult decat e39. e adevarat?

 

6. cum vi se pare motorizarea 2.5L vs 3.0L? stiu ca ambele sunt motoare bune, si cel putin la e39 3.0L e consacrat, e un motor foarte fiabil din ce am auzit cu un consum foarte bun pentru ce ofera si desigur ca ofera mai mult, mai ales daca vorbim de 535d-ul de pe e60 :) normal ca as inclina catre motorizarea 3.0 insa cu toate astea diferenta de impozit e huge asa ca nu stiu ce sa fac. in anglia din pacate cel putin la e39 mai toate sunt 3.0, putine gasesti 2.5, abia de la e60 s-a mai echilibrat piata

 

7. ce parere aveti de automate? cat de probabil e sa se strice? majoritatea masinilor in anglia sunt cu automate si pe de alta parte parca m-ar tenta asa ceva dupa multi ani de manuala, cel putin sotia sigur ar fi fericita; si e dragut ca totusi la nevoie ai steptronicul si poti trece in semi-automat daca pot zice asa cand chiar vreau sa am putin control. totusi daca automata e tehnic o problema pe langa ca introduce un consum usor ridicat, poate raman la manuala

 

 

cred ca ar mai fi fost ceva intrebari pe care le-am avut in cap cand ma uitam pe la piata de masini, dar nu-mi amintesc, mai postez din mers :)

 

merci frumos de ajutoare

Link to comment
Share on other sites

Detin un e39 530dA touring si as putea sa te lamuresc cu o parte din intrebarile tale. In primul rand masina mea e varianta aproape full (in afara de incalzire in scaune si oglinzile care nu se pliaza), deci am tot pt o masina din vremea aia. Pot sa spun ca dpmdv, prefer un e39 full (piele, navi, scaune volan electric etc etc) decat un e60 chel. Ca design e60-ul este net superior, e mai tineresc, mai de actualitate,insa nici e39 nu este o masina urata, mai ales daca ai optiuni multe pe ea, un pachet M, si o motorizare pe masura. Si acum sa-ti raspunt la unele dintre intrebari:

 

1. E60-ul este o masina destul de fiabila, insa este sub e39 ca fiabilitate mai ales daca sunt nfl; doar LCI-urile pot fi superioare pt ca au mai schimbat cate ceva si au mai rezolvat din probleme (ex galeria care crapa mereu). Deci ca fiabilitate as merge pe e39 (nu ca am eu si sunt subiectiv, dar e plin forumul cu topicuri de genul).

 

2. Nu am condus, deci nu ma pot pronunta.

 

3. Mai bine las-o asa cum e,sau mai bine te duci in germania si-ti aduci una cu volan pe stanga. Costa o caruta de bani sa-i schimbi volanul + modificarile de rigoare, si nici nu esti sigur ca vei reusi fara sa ai probleme ulterior.

 

4.Nici aici nu prea pot sa-ti raspund pt ca nu am dat in judecata statul, ce stiu este ca sunt multi care au castigat dar sunt si cativa care au pierdut; si mai stiu ca nu prea sunt cazuri in care sa dai statul in judecata fara sa platesti taxa. A, si din cate mai stiu, exista si e60 cu euro3(primii ani de fabricatie) deci atentie ce cumperi. Si eu as vrea s-o inscriu pe romanica dar taxa ma ajunge undeva la 3500€, insa mai astept poate o schimba baistrucii astia ceva.

 

5. In cifre intr-adevar e superior e60 ca performante, insa chiar si in realitate ele sunt nesemnificative fata de e39,asta daca vorbim de aceeasi motorizare si masini stock. La faza cu consumul, nu e mare diferenta,aici parerile sunt impartite...unii spun ca e60 ar consuma mai putin decat e39, eu as spune ca dunt diferente minime intre ele.

 

6. Din ce am auzit fata de 2.5, cica 3.0 este un motor excelent,mai ales cel de pe e39; din experienta mea (nu prea vasta ce-i drept), motorul de 3.0 pe care il am pe masina nu mi-aa creat nici-un fel de probleme pana acum, si in ciuda faptului ca masina are o gramada de km (260000), motorul trage in draci,deci este ok. Daca nu te deranjeaza taxele la 3.0, multi il recomanda in detrimentul lui 2.5.

 

7. Aici cica ar exista o problema la automatele montate pe motoarele de 3.0 din cauza cuplului f mare al motorului; cica ideal ar fi sa-ti iei 2.5-ul pt ca are un cuplu mai mic iar cutia este mult mai fiabila fata de cea de pe 3.0. Eu momentan nu am nici-o problema la ea, schimba f bine nu smuceste nu patineaza, si nici macar nu i-am schimbat uleiul (mi-e teama s-o fac din cauza zvonurilor). Cert este ca o automata poate fi la fel de fiabila ca si o manuala, daca este intretinuta -dar mai ales exploatata- corespunzator.

Edited by ogar nestapanit
Link to comment
Share on other sites

ogar, merci frumos pentru raspunsuri frumos punctuale, apreciez :)

 

din ce imi spui inteleg ca nici tu nu ai masina inmatriculata pe ro, pot sa te intreb cum ai 'rezolvat' problema cel putin temporar? si in cazul tau unde platesti taxele (impozit, etc) si cam cat te costa exact la varianta ta?

motorizarea ta e cam exact ce e foarte posibil sa iau si eu in final, tot numa de bine aud de 3.0 mai ales pe e39 si nici nu gasesc decat automate in UK. dar am vazut niste frumuseti de 3.0 automate pachet M complet, navi pro, etc (deci cam full, cum zici tu) de te topesti. iti dau dreptate, un astfel de e39 e mai frumos, mai in spiritul BMW si pentru mine de preferat fata de e60-uri goale sau chiar echipate cat de cat.

cu toate astea, impozitul ca impozitul ca e mult mai mare dar trecem peste, insa inmatricularea e intr-adevar infioratoare in forma curenta, imi da peste cap toate calculele.. daca nu se schimba ceva radical asa cum cel putin or dat senzatia astia luna trecuta sau nu iese treaba cu inmatriculatul fara taxa, nu stiu cum amaru fac.

Link to comment
Share on other sites

ogar, merci frumos pentru raspunsuri frumos punctuale, apreciez :)

 

din ce imi spui inteleg ca nici tu nu ai masina inmatriculata pe ro, pot sa te intreb cum ai 'rezolvat' problema cel putin temporar? si in cazul tau unde platesti taxele (impozit, etc) si cam cat te costa exact la varianta ta?

motorizarea ta e cam exact ce e foarte posibil sa iau si eu in final, tot numa de bine aud de 3.0 mai ales pe e39 si nici nu gasesc decat automate in UK. dar am vazut niste frumuseti de 3.0 automate pachet M complet, navi pro, etc (deci cam full, cum zici tu) de te topesti. iti dau dreptate, un astfel de e39 e mai frumos, mai in spiritul BMW si pentru mine de preferat fata de e60-uri goale sau chiar echipate cat de cat.

cu toate astea, impozitul ca impozitul ca e mult mai mare dar trecem peste, insa inmatricularea e intr-adevar infioratoare in forma curenta, imi da peste cap toate calculele.. daca nu se schimba ceva radical asa cum cel putin or dat senzatia astia luna trecuta sau nu iese treaba cu inmatriculatul fara taxa, nu stiu cum amaru fac.

 

 

Jazzman, eu deocamdata locuiesc in italia,deci masina e cu nr de italia. Naspa e ca si aici sunt taxele destul de mari cum ar fi impozitul in jur de 550€ pe an, iar la asigurare platesc 1800€ pe an la motorizarea asta; stiu, e foarte mult, dar macar ma bucur de ceva drumuri pe la astia p-aici, si nu stau sa le dau la hotii aia de la noi 3500€ pt nimic. Si oricum,pe parcursul anilor, asigurarea mai scade pt ca sistemul lor de asigurari e bazat pe niste clase, iar cu cat urci in clase, cu atat platesti mai putin (ex: in clasa a 16-a platesti 2500€ anual la un motor de 3.0, in clasa a 5-a platesti vreo 900€,in clasa 0 platesti vreo 400€ anual la acelasi motor; toate astea in conditiile in care nu ai facut nici macar un accident). Sper totusi sa reusesc s-o inscriu in viitorul apropiat,poate poate s-ar schimba ceva si pe la noi.

In cazul tau, singura varianta cat de cat ar fi inmatricularea pe bg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.