Jump to content

e60 nu se tureaza peste 3700 rpm


alidani

Recommended Posts

Salutare,

 

De curand am achizitionat un e60, 530d, 218 hp, din Germania.

Masina se comporta ciudat: se accelereaza f greu si nu se tureaza mai mult de 3700 - 3800 rpm. La plecari de pe loc pare ca trage bine si cred ca turbina functioneaza.

Pe esapament nu scoate nici un fel de fum, turata pe loc sau in mers.

Pe I-drive, la service apare ca trebuie schimbat filtrul de particule DPF.

E posibil sa nu apara nici o alta eroare in bord, in conditiile in care filtrul de particule trebuie schimbat?

Pot si alte cauze pentru care masina nu trage peste 3700 rpm?

 

Multumesc anticipat.

Link to comment
Share on other sites

Ok, stiu cam care sunt optiunile; ar mai fi si varianta second-hand...

Problema este: cum pot fi sigur ca este acest filtru?

In Belgia, am sunat pentru o testare si mi s-a spus ca nu se vede pe computer daca e DPF-ul. Adevarul e ca nu este nici o eroare in bord...

Link to comment
Share on other sites

ori DPF nou - 8800 ron la bavaria + manopera

 

ori anulat fizic si din soft. daca mergi cu el infundat vei avea si alte probleme in timp.

 

Am inteles si stiu care este pretul... dar cum stiu ca e DPF-ul vinovat pt ce se intampla cu masina?

Pe IMPA cica nu se vede...

Link to comment
Share on other sites

Du-te la tester din nou sa-ti masoare backpressure pe filtrul de particule. Exista o procedura in DIS sau ISTA. O sa obtina niste valori pt relanti, 2000 si 4000 ture, care se compara cu niste valori de referinta. Din compararea valorilor o sa inteleaga daca filtrul e infundat sau nu.

Nu are rost sa dai banii pe unul nou. Spala-l deocamdata si apoi mai vezi.

 

Pe Inpa se vede in istoria erorilor la DDE. Exista o intraARE DE CATE ORI ISI CERE REGENERARE.

Edited by seaman
Link to comment
Share on other sites

Procedura corecta de anulare e in felul urmator:

-se pune un tester pe masina se face o diagnoza se sterg erorile si se reseteaza counterul filtrului de particule.

-se inlatura ceramica din DPF se monteaza carcasa DPF si senzorii la loc

-se citeste softul masinii cu o scula dedicata (vorbim de scule ptr chiptuning nu de scule de diagnoza)

-se modifica softul masinii pentru a elimina partea de diagnoza si regenerare DPF

-se scrie softul pe masina

-se dau cateva ture cu masina si se verifica cu testerul valorile facute de turbo (uneori turbo face overboost din cauza ca nu se mai creeaza back-pressure inainte de filtru)

-daca mai este nevoie se ajusteaza partea de control turbo

Link to comment
Share on other sites

Nu, nu am avut nimic pe bord cand am avut problemele cu filtrul de particule. Prima oara, nu trecea de 3000 rpm in treapta a 5-a si a 6-a. Am mers 30 min turata peste 3000 rpm - viteza a 3-a (in Germania pe autostrada) si si-a revenit.

Peste vreo 30.000 km (cam 1 an), au reinceput problemele. In ultima instanta, nu se mai tura nici in a 4-a peste 2000rpm. Am reincercat cum am facut in trecut ( a 3-a peste 3000 rpm) dar nu a mai functionat. Am mers la un domn in Timisoara, mi-a dat jos filtrul de particule, l-a spalat, suflat cu aer comprimat, l-a montat la loc (pret 200RON) si de atunci totul e OK (aprox. 15.000 km).

Link to comment
Share on other sites

Nu, nu am avut nimic pe bord cand am avut problemele cu filtrul de particule. Prima oara, nu trecea de 3000 rpm in treapta a 5-a si a 6-a. Am mers 30 min turata peste 3000 rpm - viteza a 3-a (in Germania pe autostrada) si si-a revenit.

Peste vreo 30.000 km (cam 1 an), au reinceput problemele. In ultima instanta, nu se mai tura nici in a 4-a peste 2000rpm. Am reincercat cum am facut in trecut ( a 3-a peste 3000 rpm) dar nu a mai functionat. Am mers la un domn in Timisoara, mi-a dat jos filtrul de particule, l-a spalat, suflat cu aer comprimat, l-a montat la loc (pret 200RON) si de atunci totul e OK (aprox. 15.000 km).

 

Asa... multumesc pentru raspuns.

Link to comment
Share on other sites

Filtrul de particule, din ce am vazut eu are o sita foarte fina inauntru. Cand il spala, curge din el cenusa in prostie. E logic sa mearga spalat; acum normal ca nu iese ca unul nou, dar mai bine dau 200 Ron la 50.000 km (in cel mai rau caz) decat 2000 euro la 200.000km. Din ce am inteles, e asa scump ca are ceva aur in compozitie.

Si inca ceva... dupa ce l-a spalat, tot nu mergea masina. Dupa ce am mers 10 minute, am oprit-o si am pornit-o, si-a dat drumul. I-am dat 220 numai de bucurie ca am rezolvat problema. :thumbsup:

 

Ma refeream 220km/h...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.