Jump to content

Porneste greu , mult fum alb , apa pe teava de esapament


Recommended Posts

Salutare .

Am un bmw 320d, 136 cp, din 2001. Acum o luna mergea perfect , nu scotea fum , pornea repede etc. Masina a stat pe loc toata luna cu exceptia a cateva cazuri cand am mutat-o doar ca sa o mai spal de praf . Am observat ca porneste mai greu dar am dat vina pe baterie deoarece dupa 5-10 minute cu luminile aprinse murea . Ieri i-am facut asigurarea si am decis sa o scot la o plimbare si am observat ca scoate fum alb , mult fum alb. am accelerat pana la vreo 3500 si m-am trezit cu pata mare de apa in spate care a iesit de pe teava de esapament. Am mai accelerat de cateva ori si aceiasi poveste , apa si iar apa impreuna cu mult fum . Un lucru ma supara inainte , si anume faptul ca dupa ce porneam daca tineam masina pe loc simteam un miros intepator de fum , ca sa spun asa intr-un garaj as fi cazut in 5-10 minute de la gaze. Mirosul ca mirosul dar fumul alb si apa care iese pe teava de esapament ma irita rau.

Are cineva idee despre ce e vorba si cat de grav e ?

Mersi.

Link to comment
Share on other sites

Salutare .

Am un bmw 320d, 136 cp, din 2001. Acum o luna mergea perfect , nu scotea fum , pornea repede etc. Masina a stat pe loc toata luna cu exceptia a cateva cazuri cand am mutat-o doar ca sa o mai spal de praf . Am observat ca porneste mai greu dar am dat vina pe baterie deoarece dupa 5-10 minute cu luminile aprinse murea . Ieri i-am facut asigurarea si am decis sa o scot la o plimbare si am observat ca scoate fum alb , mult fum alb. am accelerat pana la vreo 3500 si m-am trezit cu pata mare de apa in spate care a iesit de pe teava de esapament. Am mai accelerat de cateva ori si aceiasi poveste , apa si iar apa impreuna cu mult fum . Un lucru ma supara inainte , si anume faptul ca dupa ce porneam daca tineam masina pe loc simteam un miros intepator de fum , ca sa spun asa intr-un garaj as fi cazut in 5-10 minute de la gaze. Mirosul ca mirosul dar fumul alb si apa care iese pe teava de esapament ma irita rau.

Are cineva idee despre ce e vorba si cat de grav e ?

Mersi.

 

Pe langa sfatul colegului de mai sus, ti-as recomanda foare calduros sa te documentezi un pic despre principiile de functionale ale motoarelor. Daca aveai minime cunostinte ti-ai fi dat seama ca e o problema grava si nu o mai turai aiurea. In alta oridine de idei, iti intra apa+antigel in cilindrii si poti distruge motorul daca intra prea multa apa, apa fiind incompresibila.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mersi baieti dar ceva mai concret? E inutil sa-mi spuneti ca am ambalat-o aiurea si ca tre sa o duc la service pentru ca asta mi-am dat si eu seama. Am sau nu habar de ce se intampla in motorul ala eu am intrebat care ar fi cauzele . Colegul care a raspuns primul , spune ca intra apa si antigel in motor. Ok , m-am uitat la apa si dupa cum arata plutitorul in vasul de la radiator pare ca nivelul e ok. Cum s- a ajuns aici daca masina acum mergea bine , acum a luat-o razna i intreb asta pentru ca a stat pe loc. Nu a facut nici 100 de metri intr-o luna. Ultimul drum a fost de 200 de km pe autostrada (130-140 km/h ) si a fost totul ok.

Rog sa raspunda doar cei care au trecut prin situatia descrisa sau cei care sunt mecanici . Cei care posteaza doar pentru a scrie 10 cuvinte sau alte lucruri mai putin directe cu subiectul nu ajuta la rezolvare si nu fac altceva decat sa duca topicul la mult prea multe pagini decat este nevoie.

Ca sa ma fac mai inteles.

De ce masina porneste greu , scoate fum alb si apa pe teava de esapament. ?

Daca este vorba despre apa si antigel in motor cum ajung acestea acolo?

Link to comment
Share on other sites

Pentru a verifica eventualele efecte ale unei garnituri de _chiulasa_ arse ar trebui sa fii atent la:

- temeperatura motorului, care ar trebui sa se supraincalzeasca in sarcina

- cu motorul rece, desfaci capacul de la radiator, daca se aude un sunet de depresurizare inseamna ca presiunea ramane in instalatie si dupa racirea motorului ceea ce nu e normal

- scoate capacul radiatorului si porneste motorul, asteapta sa se incalzeasca un pic si apoi accelereaza usor. Daca sunt probleme de _chiulasa_ ar trebi sa apara bolboroseli in radiator

- fumul alb si scurgerile de apa, insotite de un miros dulce al fumului (arde antigelul) sunt si ele simptome ale garniturii sparte

- scaderea nivelului de antigel cu inlaturarea posibilitatii unui radiator spart

- verifica uleiul, atat pe la capacul de deasupra cat si pe joja, si daca se observa o spuma galbuie, consistenta, asta indica faptul ca antigelul iti ajunge in ulei

- fii atent si la modul cum merge motorul, daca relantiul fluctueaza sau se simte o lipsa de putere in mers.

 

Si eu am avut ceva probleme cu fumul alb, insa se intampla doar la pornire si doar in sezonul rece, motivele fiind o baterie slaba si bujiile nefunctionale, insa fumul disparea dupa primele 15 secunde.

Bafta.

Link to comment
Share on other sites

Mersi baieti dar ceva mai concret? E inutil sa-mi spuneti ca am ambalat-o aiurea si ca tre sa o duc la service pentru ca asta mi-am dat si eu seama. Am sau nu habar de ce se intampla in motorul ala eu am intrebat care ar fi cauzele . Colegul care a raspuns primul , spune ca intra apa si antigel in motor. Ok , m-am uitat la apa si dupa cum arata plutitorul in vasul de la radiator pare ca nivelul e ok. Cum s- a ajuns aici daca masina acum mergea bine , acum a luat-o razna i intreb asta pentru ca a stat pe loc. Nu a facut nici 100 de metri intr-o luna. Ultimul drum a fost de 200 de km pe autostrada (130-140 km/h ) si a fost totul ok.

Rog sa raspunda doar cei care au trecut prin situatia descrisa sau cei care sunt mecanici . Cei care posteaza doar pentru a scrie 10 cuvinte sau alte lucruri mai putin directe cu subiectul nu ajuta la rezolvare si nu fac altceva decat sa duca topicul la mult prea multe pagini decat este nevoie.

Ca sa ma fac mai inteles.

De ce masina porneste greu , scoate fum alb si apa pe teava de esapament. ?

Daca este vorba despre apa si antigel in motor cum ajung acestea acolo?

 

 

e foarte important sa specifici in ce interval orar se intampla si in ce regim de temperatura da fum. de asemenea,ce ulei folosesti, antigel, si daca s-a modificat consumul de motorina. turbina nu suiera in acceleratii? fumul esti sigur ca-i alb si nu usor albastrui? de asemenea,nu pare mai puturoasa in ultimul timp?

Link to comment
Share on other sites

Nu suiera nimic . La pornire are un zgomot ciudat ca si cum s-ar misca ceva dar timp de 2 secunde dupa care se aude normal. Despre consum nu pot spune nimic pentru ca nu am folosit-o . Fumul intradevar duce spre putin albastrui . Cat despre intervalul orar nu am verificat dar fie ca fost dimineata sau seara a avut aceleasi simtome. Cum am pornit a iesit fum , ulterior dupa ce s-a mai incalzit acelasi lucru , deci mereu.

Am reusit sa duc masina la un mecanic care mi-a spus ca fumega ulei si apa , si ca ar fi mai bine sa imi caut un motor. M-a dat pe spate pentru ca nu am gasit sub 1400 Euro . Eu unul schimb cam orice la masina daca e de schimbat dar l-a motor nu m-am bagat niciodata pentru ca nu cunosc principile de functionare . restul masini o dezmembrez si montez fara probleme. M-ar bate gandul sa il desfac eu dar am emotii pentru ca il consider o parte importanta din masina si stiu ca o greseala il face sa nu mai functioneze sau sa se strice mai rau.

In cel mai rau caz privind simtomele (fum alb , apa pe esapament , fum ars dupa spusele mecanicului, si sa nu uit ca am completat cu apa ) ce ar putea fi defect ca sa stiu ce sa caut. Garnitura , ok dar e deajuns sa fie schimbata si gata sau ar putea avea alte urmari faptul ca a luat apa ? daca ma ajuta cineva cu niste scheme , poze si sfaturi eu ma bag la motor ca la fine e tot mecanica si e facut din fier , suruburi si piulite .

Cum ajung la garnitura ? Se poate face cu motorul pe masina sau trebuie dat jos?

Link to comment
Share on other sites

uc masina la un mecanic care mi-a spus ca fumega ulei si apa , si ca ar fi mai bine sa imi caut un motor. M-a dat pe spate pentru ca nu am gasit sub 1400 Euro . Eu unul schimb cam orice la masina daca e de schimbat dar l-a motor nu m-am bagat niciodata pentru ca nu cunosc principile de functionare . restul masini o dezmembrez si montez fara probleme. M-ar bate gandul sa il desfac eu dar am emotii pentru ca il consider o parte importanta din masina si stiu ca o greseala il face sa nu mai functioneze sau sa se strice mai rau.

 

 

exact ca la doctor, daca unu zice ca ai cancer, consulti alt doctor alte analize....mai da-l dracu de motor, chiar atat de grav e sa-l schimbi? de parca ai scimba un set de placute de frane....

Link to comment
Share on other sites

exact ca la doctor, daca unu zice ca ai cancer, consulti alt doctor alte analize....mai da-l dracu de motor, chiar atat de grav e sa-l schimbi? de parca ai scimba un set de placute de frane....

Poate esti pasionat dar te rog abtine-te pentru ca din raspunsul tau nu se intelege mare lucru. Mi se pare normal sa consulti si 3 mecanici pentru a incerca sa-ti dai seama care e mai in masura sa umble la masina . Nu sunt toti buni mecanici si nu repara toti cu simtul raspunderi ,mai sunt si cei care repara de mantuiala. Cum lumea e plina de oameni care fac lucrul asta cred ca e de preferat daca se poate cand e ceva de facut sa faci cu mana ta , asta daca nu iti e frica de putin ulei.

 

daca nu ai mers cu ea asa si nu ai facut spuma in ulei posibil sa scapi cu garnitura schimbata sau mai rau cu o _chiulasa_ schimbata

mai bine cauti un mecanic bun cu experienta

Nu a facut spuma la motor , cel putin eu m-am uitat la ulei si era ok. Aici (Italia) sa schimb garnitura la mecanic imi ia 800 euro . E manopera scumpa. Ma rog poate ma si arde ca nu stiu de cat timp enevoie sa faca lucrarea si nici cat costa piesele. Eu as incerca sa o schimb eu dar am nevoie de ceva asistenta . In cel mai rau caz sunt constrans sa iau un alt motor si gata , dar macar incerc poate scap doar cu costul pieselor.

Link to comment
Share on other sites

Nu sunt sigur de nimic , dar di ce am vazut eu , din ce mi-a zis mecanicul , din ce am mai citit pe aici pe net pot sa cred ca e ori garnitura , ori chiulasa. In final trebuie oricum desfacut motorul ca se vada exact cauzele. Simtomele arata spre chiulasa sau garnitura. Mecanicul a spus ca poate fi si un piston ceva . Acum eu sunt putin Toma necredinciosul si daca el ca mecanic nu ma lamureste cum trebuie sau am dubii prefer sa vad cu ochiul meu . Nu am de gand sa ma duc la nu stiu cati mecanici pentru ca nu e de mers cu masina. Prefer sa ii zic sa-mi dea el motorul jos si il iau acasa unde il demontez usor , usor cu poze etc. Daca mi se pare ceva suspect intreb si gata . Poate asa din poze inteleg si alti una alta . Are cineva idee care sunt costurile in cazul in care e doar garnitura ? Ma refer la piese si atat (garnitura , si ce o mai trebui acolo ).

Se baga careva sa ma indrume la nevoie ?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Pana la urma am lasat un mecanic sa umble si am cheltuit mai mult decat jumate din masina dar sper sa merite. Adica dupa 6000 km merge ok si sper sa mearga inca 50 ooo asa.

Concluza : Defectul care a dus la arderea chiulasei a fost radiatorul care raceste gazele. Mai precis exista o fisura intre cilindri pe un trec gazele si cilindru pe unde trece apa , si de acolo apa se ducea pe teava de esapament. S-a pierdut apa cate putin si cu timpul sa ajuns la momentul in care s-a ars chiulasa. Culmea e ca masina nu arata ca lipseste apa si nici plutitorul nu statea jos. Ma rog de acolo s-a ars cjiulasa si s- au dus doua buji. Pentru cei care ajung in Italia la un servis costurile sunt cam asa:

- radiator racire gaze original de la bmw 550 euro

- manopera extragere bujie rupta 290 euro

- curatat si tarat injectoare(4) 140 euro

- manopera schimbat garnitura chiulasa, rectificat , ulei , filtru de ulei , antigel , garnitura de chiulasa si alte maruntisuri de care nu imi aduc aminte - 1140 euro . Sa spunem ca garniturile si bujiile , uleiul si filtrele sa fi fost 300-400 euro restul a fost manopera.

Totalul eundeva la 2000 de euro la care am adaugat filtrul vapori ulei cumparat tot de la bmw cu 60 de euro.

Va doresc succces sa nu aveti asemenea probleme.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Sper la mine sa nu fie la fel, am si eu o problema de ceva vreme (1 am ramas fara permis... am conduso doar o luna :cry: )ii prima masina personala 320d 18 10 2004(in rest conduceam o doka 50000 km/an) masina ii la mine de aproape 6 luni adusa din Italia 141000 km sper reali de ceva vreme cand ii mai rece ( seara dimineata la miaza) la 1-2 minute scoate un fum alb dupa ce se incalzeste si o pornesc dupa o vreme (la o ora dupa un drum de zalau cluj) nu scoate de loc fum de tras trage .....consumul mare zic eu zalau cluj(student) de obicei destul de liber drumu 8,5 sau mai mare imi conduce prietena masina in localitati aprox 60-70 km/h in afara 90-110km/h aprox constant de vreo 2 ori o ajuns la 140km/h in depasiri masina este tinuta 1800-2000 ture si schimbatul treptelor in 2500- 3000 ture drumul il fac saptamanal de 2 ori uleiul l-am schimbat chiar dupa ce am cumparat masina ,ulei recomandat de mecanic avea sigla bmw pe flacon 40 lei/l apa am verificato sta sus plutitorul uleiul pe joja cam 1 mm ii pana la maxim are cam 8000 de cand am cuparato km facuti 85% in afara condus normal inainte sa plec la drum o las pornita min 10 minute dai ii mai rece si 20 min, pe loc accelerata scoasa din viteza acul nu trece de 4000 de ture , accelerata "finutz" incet si constant pe la 1800 pana in 2200 se simt smucituri care se simt destul de tare turbina intra pe la 2400 ii ok? . Daca ma puteti ajuta cu un sfat multumesc anticipat :console: . Am sa o duc si la "doctor" dar momentan nu imi permite timpul si "casul" . as putea reveni cu un filmulet :D
Link to comment
Share on other sites

Cea mai mare prostie...sa lasi un diesel sa se incalzeasca pe loc 20 min.

Macar de s-ar incalzii.

 

Si tine-o peste 2000 la drum intins

 

Sent from my ĂŻÂŁÂżiPhone 4S using Tapatalk

Daca as conduce eu ar fi peste 2000.... dar nu conduc eu si cum trece de 2000 (o sperie) ar trece de de limita cu care merge ea de obicei!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

am si eu o problema asemanatoare , mai anume :

- in momentul in care masina sta o noapte (sau o perioada mai lunga , in frig bineinteles) , atunci cand pornesc motorul , incepe sa scoata un nor de fum alb. Exact ca baiatului care a facut topicul , indicatorul de la antigel sta bine acolo , dupa "spusele" lui , antigelul este la nivelul potrivit.

- cat despre apa care curge din evacure , nu mi se intampla , adica efectiv nu curge nicio picatura de apa , doar ca se uda solul in zona in care vine fumul , dar este vorba despre faptul ca fumul e cald si solul este rece (se produce condens mai pe scurt).

- ok , toate astea pana in momentul in care se incalzeste motorul putin si fumul dispare aproape in totalitate.

Banuiesc ca e ceva normal pentru anotimpul rece , dar am zis ca nu strica sa va spun si poate aveti vreo idee sau un sfat daca este cazul daca tot am vazut un topic legat de aceasta chestie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.