Jump to content

Sfat - X3 2.0d sau 3.0d 2006/2007


barry

Recommended Posts

Salutare posesorilor de X3 si nu numai :)

Avand in vedere nevoia de spatiu pentru un scaunel cu isofix si de FWD dupa ce am stat 2 ore cocotat pe o strada inzapezita :angry2: m-am hotarat ca am nevoie de o masina cu garda la sol mai mare si in acelasi timp cu ceva mai mult spatiu interior; astfel a rezultat X3-ul despre care am nevoie de ceva informatii.

 

Deaoarece imi place sa stiu totul despre o masina pe care mi-o doresc am citit toate posturile sectiunii X.

In continuare balansez intre 2.0 d de 150CP, motor ce il am pe E46 dar pentru care am dubii ca face fata la o masina de 1.8 tone si 3.0d de 218CP pe care il consider mai echilibrat.

 

Ca sinteza 2.0d - 150 CP in comparatie cu 3.0d - 218CP ar avea: taxe mici (200 lei fata de 2200 lei), consum mai mic (probabil 12l/100km daca la E46 am 10l/100km) dar 13-14l/100km la 3.0d nu este un capat de tara, mai putine dotari extra si cel mai mare minus il consider lipsa cutiei automate care intr-adevar nu se justifica pe 2.0d.

 

Va rog sa ma ajutati cu ceva referinte, informatii, date oficiale sau din propria experienta pentru a-mi elucida "misterul".

Din cateva discutii cu persoane care nu detin un X am inteles ca piesele sunt de 2 sau chiar 3 ori mai mari fata de o masina fara X, ma refer la piesele de articulatie, suspensie si ce se mai strica frecvent de la drumurile noastre. Ca exemplu o bascula fata SWAG/Febi de E46 e 550 lei, la X3 poate fi 1200 -1500 lei? sau un rulment roata spate/fata SKF e de E46 e 150 lei, la X3 poate fi 300-400 lei. E mare diferenta la piese la 3.0d fata de 2.0 d, deoarece sunt constient ca exista o diferenta.

Nu am gasit informatii despre pretul pieselor de aceea ma adresez voua.

 

Multumesc anticipat pentru informatii si sfaturi iar daca exista persoane care doresc sa-si instraineze X3-ul (a se citi - vanda) imi pot trimite si oferte.

Link to comment
Share on other sites

da, e adevarat, tot ce inseamna revizii la un SUV sunt cam de 2-3 ori mai scumpe, placute de frana, cauciucuri, diverse consumabile.. etc etc..

mergi pe 2.0 d daca vrei costuri mai mici.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

barry, eu ti-as recomanda motorul de 2000cmc diesel, care nu e chiar de lepadat si este semnificativ mai "prietenos" cu buzunarul :)

 

daca totusi te hotarasti la motorul de 3000cmc, de ce nu iei in calcul si X5? ai spatiu mai mult, o masina cu mai multe dotari si cutie automata ;) deja au scazut X5-urile facelift la niste preturi derizorii dupa parerea mea...daca ai gasi si unul intretinut, dupa 2004, e perfect

Link to comment
Share on other sites

E chiar atat de costisiotr x3-ul ?

 

Un set placute fata ATE - 207ron

brat lemforder -622 ron

amortizor Sachs fata 712ron

rulment roata Fag - 206ron,245ron Febi.

 

Daca bugetul iti permite sa cumperi un x3 bun si sa il poti intretine ca la carte nu mai sta pe ganduri,in caz ca nu poti alege ceva mai putin premium.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru informatii.

 

Bineintels ca vreau costuri mai mici dar daca nu imi permiteam un plin de motorina, o revizie sau un set de anvelope noi nu ajungeam sa ma gandesc la X3. Sunt constient de costurile de intretinere si sunt o persoana destul de echilibrata, in sensul ca nu ma gandesc la chestii de genul am 5000 euro, mai fac credit 5000, imi mai da mama 2000 ... si dupa aceea caut anvelope pe 18 sh la 500 lei.

 

mikken: marea dilema este daca 2.0d poate duce in spate 1820 kg, nu vreau sa trag de ea ca de un caine mort. Tara asta e plina de drumuri cu o banda pe sens, idioti care accelereaza doar ca nu suporta ideea de a fi depasiti, tiruri si alte cele si daca X3 este considerata o masina sigura, vreau sa ma simt si eu in siguranta mai ales ca acum nu mai sunt doar eu in masina.

Marele INCONVENIENT este cutia manuala de care nu mi-as mai dori sa ma ating avand in vedere ca in timpul saptamanii am o viteza medie de 19-20 km/h.

 

Ar mai fi motorul de 177 CP cu cutie automata dar daca nu gresesc este N47 de pe seria 1 despre care cunosc personal 2 cazuri de clapete aspirate in motor, dar ma mai documentez :)

 

X5 nu vreau, nu ca nu mi-ar place dar chiar "nu va vad" in el. E mai mare dar nu consider ca am nevoie de chiar atat de mult spatiu si intr-adevar arata mai bine ca X3 dar nu este printre primele lucruri care ma intereseaza iar parcarea unui X5 in centrul Bucurestiului nu cred ca este prea distractiva.

 

Din tot ce am citit pana acum X3 are suficient spatiu pentru 4 persoane si bagajele aferente (noi suntem 3 si poate mai vine un kinder :)), este o masina sigura, fiabila, garda la sol ca X5 NFL ceea ce ma scuteste de marele inconvenint de a nu putea urca o bordura, coborĂŽ in garajul de sub casa sau de a pune lemne sub roti pentru a trece peste un santulet la munte in timp ce ma claxoneaza un logan.

 

In cele mai multe cazuri pretul unei masini reflecta si calitatea/intretinerea acesteia. Cand mi-am luat E46-le m-am dus in Germania la Procar si am dat 16.000 euro cu toate ca in vitan erau cu 13-14.000 cu aceleasi dotari dar am vrut o masina "intreaga".

 

iunit_marius: merci pentru referintele legate de preturi, sunt preturi pentru 2.0d - 150CP? La 320dA am dat pe placute frana ATE fata 165 lei iar brat lemforder undeva la 450 lei. Deci, preturile nu sunt chiar de 2-3 ori mai mari.

 

Bugetul pentru X3 ar fi undeva la 14.000 euro si ceva in plus daca va fi cazul; considerati a fi un buget adecvat pentru ceea ce imi doresc?

Link to comment
Share on other sites

pai nu sunt preturile de 2-3 ori mai marid ar trebuie sa te astepti sa le schimbi ceva mai des, e o masina grea si la noi, pe gropanii patriei asta se traduce prin faptul ca tin mai putin..

la fel si cu gumele...

 

 

cel mai bine faciun drive test cu unul de 2.0d si vezi cat de lesinat e.. dar daca faci faci majoritatea km in oras... pana la urma e o alegere ok..

Link to comment
Share on other sites

 

iunit_marius: merci pentru referintele legate de preturi, sunt preturi pentru 2.0d - 150CP? La 320dA am dat pe placute frana ATE fata 165 lei iar brat lemforder undeva la 450 lei. Deci, preturile nu sunt chiar de 2-3 ori mai mari.

 

Bugetul pentru X3 ar fi undeva la 14.000 euro si ceva in plus daca va fi cazul; considerati a fi un buget adecvat pentru ceea ce imi doresc?

 

Pt x3 2.0d 150cp,manual.

 

Nu stiu daca 14k euro este un buget suficient,insa te vei convinge repede.

Link to comment
Share on other sites

 

cel mai bine faciun drive test cu unul de 2.0d si vezi cat de lesinat e.. dar daca faci faci majoritatea km in oras... pana la urma e o alegere ok..

 

Da, daca stau sa ma gandesc mai bine, marea majoritate a km vor fi facuti in Bucuresti ...deci, devin mai intelegator cu 2.0d.

Link to comment
Share on other sites

Matusa mea are un X3 - 2.0 diesel facelift, cumparat de nou si e foarte multumita atat de consum cat si de cum trage. Bine, nu are ea mari pretentii de sportivitate, dar am facut impreuna un drum din Bucovina pana in Bucuresti, prin munti...si se tinea foarte bine.

 

Cand ai copilul in spate, poate e mai bine sa stii ca ai motor mic...sa nu fii tentat sa te bagi aiurea :p

Link to comment
Share on other sites

Eu zic sa mergi pe 2.0d 150cp (M47N2 motorul de pe E90 care este destul de fiabil din ce stiu si il poti resofta la 163 sau 177)

 

Alex, ai mers cu X3 2.0d?

Cum imi dau seama despre ce motor e vorba pentru modelele produse intre 11/2006 si 08/2007?

 

Gata, am gasit ...dupa serie :wacko:

Edited by barry
Link to comment
Share on other sites

Matusa mea are un X3 - 2.0 diesel facelift, cumparat de nou si e foarte multumita atat de consum cat si de cum trage. Bine, nu are ea mari pretentii de sportivitate, dar am facut impreuna un drum din Bucovina pana in Bucuresti, prin munti...si se tinea foarte bine.

 

Cand ai copilul in spate, poate e mai bine sa stii ca ai motor mic...sa nu fii tentat sa te bagi aiurea :p

 

Ai mers si tu cu el? Daca tu zici ca se tine bine, tind sa te cred avand in vedere stilul tau de mers, i.e. E90 330xd de la Bran :frantics:

Eu vad lucrurile invers. Cand merg cu copilul in masina vreau sa stiu ca sunt in siguranta si masina va raspunde cat mai optim solicitarilor mele, la fel cum spuneam mai sus, fara a ma trezi ca nu mai termin depasirea unui tir sau a unui idiot care accelereaza ca vezi doamne "ma depaseste asta cu BMW-ul?". Cand nu sunt cu copilul in masina parca mi-as dori sa simt ca am masina si cum unii spun ca daca nu ai avut 6 in linie inseamna ca nu sti ce este BMW ... ma mananca :rolleyes:

 

Ce parere aveti de asta X3 - mobile imi pare o masina "curata" dar as cauta ceva fara navigatia originala si ulterior sa ii pun dynavin si sa aiba neaparat senzori si incalzire in scaunele din fata.

Edited by barry
Link to comment
Share on other sites

daca faci preponderent drumuri in afara si de obicei cu familia, plin de bagaje iar cei 2100Ron/an pentru impozit nu sunt un impediment, atunci mergi pe 3.0d fara regrete, o masina cu un motor potent iti va da mereu un sentiment placut. Cred ca 2.0d pe un X3, pe care atunci cand pleci la drumuri lungi il vei incarca cu o gramada de bagaje, va fi cam depasit in unele situatii si iti va da senzatia ca nu face fata! Daca iei in calcul si factorul de confort pe care ti-l da 6L in comparatie cu 4L si vibratiile/zgomotul mai pronuntat, cred ca e destul de clara rezultanta :) !
Link to comment
Share on other sites

Buna ,am si eu aceasta problema referitoare la alegerea potrivita a unui x3 an 2005 dar cu motorizare 3,0d 218 cai si cutie automata , si anume nelamurirea mea ar fi referitoare la cutie deoarece am auzit tot felul de ipoteze ,cum ca anumite modele ar fi echipate cu cutie automata in 5 trepte si ca aceasta ar fi cu probleme , cum as putea identifica cu ce tip de cutie este echipata masina si daca are cineva acest model sa imi dea ceva sfaturi pt ca am facut un drive test la cluj si am fost dezamagit deoarece am avut senzatia de patinare a ambreajului ( motorul se tureaza dar masina nu demareaza corespunzator) . Va multumesc anticipat
Link to comment
Share on other sites

pai da, cele cu motor m57 3.0D, au avut cutia veche, care era subdimensionata si nu tinea.


Orice ai face aia pica cu siguranta.

cam la un 120-160k o schimbi.. :)

 

 

 

spre sf. lui 2005 a intrat in prductie m57N, care a avut cutia moderna, si anume ZF 6hp26.

 

 

Pica si la celalate, dupa 2005, dar mai rar, in primul rand datorita intretinerii proaste.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Avand in vedere sfaturile primite incep sa inclin spre 2.0d dar totusi nu imi place ideea ca nu voi avea cutie automata :( ...deci, ramane sa caut pentru un test drive un 2.0d sau daca exista colegi binevoitori in asi pierde 10 min...rog un PM si vin cu ceva Ciuc Radler ca vad ca asta e moda la soferi :drinks:

 

Legat de 3.0d 218CP inteleg ca are cutie cu 6 viteze sau cel putin asa zice Carfolio, totusi, daca la modelul din 2006 i-au schimbat cutia nu ar trebui sa se traduca si prin schimbari in performanta? Top gear ratio si final drive ratio raman tot 0,69, respectiv 3,46.

Nu imi pare a exista vreo diferenta intre cele 2 modele.

 

Cutia in 5 trepte este pe modelul din 2003 de 204 CP.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Avand in vedere sfaturile primite incep sa inclin spre 2.0d dar totusi nu imi place ideea ca nu voi avea cutie automata :( ...deci, ramane sa caut pentru un test drive un 2.0d sau daca exista colegi binevoitori in asi pierde 10 min...rog un PM si vin cu ceva Ciuc Radler ca vad ca asta e moda la soferi :drinks:

 

Legat de 3.0d 218CP inteleg ca are cutie cu 6 viteze sau cel putin asa zice Carfolio, totusi, daca la modelul din 2006 i-au schimbat cutia nu ar trebui sa se traduca si prin schimbari in performanta? Top gear ratio si final drive ratio raman tot 0,69, respectiv 3,46.

Nu imi pare a exista vreo diferenta intre cele 2 modele.

 

Cutia in 5 trepte este pe modelul din 2003 de 204 CP.

 

 

salut,

eu stapanesc un x3 2d de 177cp de dinainte de ultimul face.

personal imi place ce face cum face.citeam ceva mai sus de garantie de reprezentanta.sincer mai bine inveti sa-l repari singur decat sa calci la bavaria sau gasca..revin si spun din nou HOTILOR..asa..

spre exemplu anu trecut am fost in saptaminile de miere cu plecare din bucuresti,praga,germania,amsterdam si retur..incarcat cu 2 bucati proaspat casatorite=120kg,bagaj la plecare cam de toamna vreo 40kg si retur probabil inca vreo 50-60kg a facut fata cu brio.am mers pe diagonala de la berlin catre europa park-MInunata autostrada fara limita cu 220-240 si a fost ok.

nu iti sare de sub cur masina,desi parca cu motorina lor merge un pic mai bine dar nici nu este o lenesa puturoasa.

numa' de bine.

Link to comment
Share on other sites

salut,

eu stapanesc un x3 2d de 177cp de dinainte de ultimul face.

personal imi place ce face cum face.citeam ceva mai sus de garantie de reprezentanta.sincer mai bine inveti sa-l repari singur decat sa calci la bavaria sau gasca..revin si spun din nou HOTILOR..asa..

spre exemplu anu trecut am fost in saptaminile de miere cu plecare din bucuresti,praga,germania,amsterdam si retur..incarcat cu 2 bucati proaspat casatorite=120kg,bagaj la plecare cam de toamna vreo 40kg si retur probabil inca vreo 50-60kg a facut fata cu brio.am mers pe diagonala de la berlin catre europa park-MInunata autostrada fara limita cu 220-240 si a fost ok.

nu iti sare de sub cur masina,desi parca cu motorina lor merge un pic mai bine dar nici nu este o lenesa puturoasa.

numa' de bine.

 

240 fix,fix,inseamna ca daca aveai motorul 3.0 bi-turbo fugeai cu 280-300.

Link to comment
Share on other sites

X3 2.0 d 150cp este alegerea cea mai echilibrata pentru Romanica noastra, e o masina fiabila , desi putin cam rigida la suspensii, si eu am cumparat una din acelasi motiv, a venit pe lume fetita mea, sunt multumit , dar am cumparat masina la 170.000 km acum am ajuns la 200.000 km , si trebuie sa fac ceva cu filtrul de particule care este undeva la 1200 €, sau sa incerc sa-l dau la curatat, in rest nimic anormal , am avut masini si mai puternice, dar asta e ideala pentru romania, si locuiesc in Maramures unde muntii nu lipsesc. Am fost un fel de plug iarna trecuta la mine pe strada si nu numaia, are tractiunea perfect echilibrata si greutatea la fel, deci testat este testat, masina anterioara a fost tot un SUV . honda crv, nu e de aruncat nici aia dar BMW X3, imi satisface nevoie perfect.
Link to comment
Share on other sites

Si eu iti recomand tot X3 2.0 d 150cp tip motor M47N2, era cat pe ce sa-mi iau si eu unul dar au intervenit alte prioritati

In vreme ce ma interesam despre aceasta masina si motorizare am descoperit ca X3 E83 incepand cu anul 05/2003 - 07/2006 desi vine cu 150CP motorul nu este cel de 150 adica primul common rail diesel cel ce s-a pus pe E46 Facelift 318-320cd M47N .Probabil odata cu acest nou motor M47N2 de pe x3 prin anii 2003 cei de la bmw testau noul motor de de pe noul seria 3, 2.0d ce avea sa vina in 2005 adica E90 .

Sunt absolut convins ca multi proprietari de X3 habar nu au ca ei sub capota au noul tip de motor si il pot resofta absolut lejer fara niciun stres la 163 - 177cp .

Chiar si pe X3 E83 LCI au continuat cu acest motor M47N2 incepand 03/2006 - 07/2007 apoi au trecut in paralel cu cel de 177cp si anume N47

 

Mentionez ca pe X3 nu s-a pus niciodata motorul de 150cp ci M47N2 adica motorul de generatie mai noua de pe E90 163cp .

Edited by edy1092
Link to comment
Share on other sites

Si eu iti recomand tot X3 2.0 d 150cp tip motor M47N2, era cat pe ce sa-mi iau si eu unul dar au intervenit alte prioritati

In vreme ce ma interesam despre aceasta masina si motorizare am descoperit ca X3 E83 incepand cu anul 05/2003 - 07/2006 desi vine cu 150CP motorul nu este cel de 150 adica primul common rail diesel cel ce s-a pus pe E46 Facelift 318-320cd M47N .Probabil odata cu acest nou motor M47N2 de pe x3 prin anii 2003 cei de la bmw testau noul motor de de pe noul seria 3, 2.0d ce avea sa vina in 2005 adica E90 .

Sunt absolut convins ca multi proprietari de X3 habar nu au ca ei sub capota au noul tip de motor si il pot resofta absolut lejer fara niciun stres la 163 - 177cp .

Chiar si pe X3 E83 LCI au continuat cu acest motor M47N2 incepand 03/2006 - 07/2007 apoi au trecut in paralel cu cel de 177cp si anume N47

 

Mentionez ca pe X3 nu s-a pus niciodata motorul de 150cp ci M47N2 adica motorul de generatie mai noua de pe E90 163cp .

 

Nu fi asa sigur ca X3 nu este echipat cu motor de 150 cp, la mine , cel putin in documentatia masini puterea nominala este de 110 kw adica 147,51 cp, iar masina este fabricata in IULIE 2006. Motorul probabil nu este acelasi de pe seria trei, si e logic sa nu fie dar nu este de 163 cp sau 177 cp cum spui tu, 177 se facea deja in paralel cu modelul meu.

Link to comment
Share on other sites

Nu fi asa sigur ca X3 nu este echipat cu motor de 150 cp, la mine , cel putin in documentatia masini puterea nominala este de 110 kw adica 147,51 cp, iar masina este fabricata in IULIE 2006. Motorul probabil nu este acelasi de pe seria trei, si e logic sa nu fie dar nu este de 163 cp sau 177 cp cum spui tu, 177 se facea deja in paralel cu modelul meu.

 

AM MENTIONAT MAI SUS CA " Sunt absolut convins ca multi proprietari de X3 habar nu au ca ei sub capota au noul tip de motor si il pot resofta absolut lejer fara niciun stres la 163 - 177cp ."

 

TU AI TIPUL MOTORULUI M47N2( uitate la tip motor in cartea masinii sau in talon) adica cel de pe e90 de 163cp :))

 

Am vazut si E90 LCI din 2009 adusa din Germania cu 150cp din fabrica ...dar asta nu inseamna ca nu le poti resofta.

 

Sunt SUGRUMATE intentionat din cauza faptului ca acolo taxele se platesc in functie de CAI PUTERE nu dupa cmc cum se intampla la noi .

 

De obicei aceste masini sunt aduse de samsari in Ro cumparate de acolo pe bani mai putini fiindca acolo de cele mai multe ori aceste masini au fost pe firma tavalite ...

Edited by edy1092
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.