Jump to content

Uneori cade relantiul la e36


Recommended Posts

Salut tuturor. E vorba de un e36 318i m40 la care, uneori, ii cade relantiul in 500 sau chiar mai jos si se ridica inapoi si face asa de cateva ori dupa care isi revine. Regulatorul de relanti este bun deoarece am testat si cu alt regulator si tot asa face. Uneori coboara asa jos relantiul incat se opreste motorul si se aprinde becul de la baterie si cand pornesc, porneste putin cam greu, nu la sfert de cheie cum e normal.

 

Solutii?

Multumesc.

 

PS: Titlul este: "Uneori cade relantiul la e36". Scuze dar a fost scris in graba.

Edited by Vibrate
Link to comment
Share on other sites

Mihai, am citit mai multe topicuri rezultate in urma cautarii pe forum dupa sintagma "aer fals", insa am constatat ca nu e vorba despre aer fals, cel putin asa cred eu, deoarece relantiul cade UNEORI dupa cum spune si titlul. Daca ar fi instabil tot timpul, atunci ar trage aer fals, dar asa el e instabil doar uneori.

 

E posibil ca acum sa traga aer fals si in 10 min sa nu mai traga? Imi pare absurd.

Link to comment
Share on other sites

Salutare si eu ma confrunt cu problema asta la un 320i sper sa ii dau de capat poate ne lumineaza si pe noi cineva care a , avut aceeasi problema si a rezolvato pana la urma :D nu stiu la tine dar la mine cand e rece afara si o pornesc sta cam 1 min pornita si apoi ii moare motoru si se aprinde martou dela baterie in bord
Link to comment
Share on other sites

Nu prea pot sa-mi dau seama daca e bun sau nu debitmetrul.

Ceva imi pare ciudat cand scot mufa de la debitmetru si anume ca motorul se tureaza singur, apoi cade relantiul, apoi iar se tureaza pana se opreste singur. Concluzia: e bun sau nu debitmetrul? Sau care este problema la mine de mai cade relantiul cateodata in 500-600 rotatii?

 

PS: Am schimbat senzorul de pe clapeta de acceleratie si a aparut o schimbare in bine si anume ca tot mai cade relantiul mai rar dar nu se mai opreste motorul.

Link to comment
Share on other sites

Astazi am testat si alt debitmetru cu tot cu acel cot si am schimbat cele 2 vacuum-uri. Asadar regulatorul de relanti, debitmetrul, senzorul de pe clapeta de acceleratie, garniturile de la admisie sunt noi si le-am pus si putin silicon. Care ar putea fi problema?

 

Va rog sa ma ajutati. Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

A reaparut aceeasi problema. Initial am crezut ca rezolvarea a fost schimbarea unui furtun, apoi am crezut ca era din cauza subwooferului si amplificatorului care consumau prea mult iar alternatorul era pe duca. Acum nu mai am nici subwoofer, nici amplificator si a reaparut problema.

 

Alte solutii? Va rog mult. E foarte enervanta problema.

Link to comment
Share on other sites

ai verificat bujiile, fisele, bobina de inductie si filtru de combustibil?

 

Bujiile au 1000 km max. Ngk platinum laser.

Fisele nu au nicio problema niciuna pt ca am scos cate o fisa pe rand si am observat ca fiecare lucreaza perfect.

Bobina nu am schimbat-o inca dar nu prea vad legatura intre bobina si relanti dar o sa fac un test cu o alta bobina.

Filtrul de benzina are 10 000 km. Oare s-a dus asa repede? Eu stiam ca tine 50 000 km.

Link to comment
Share on other sites

Bujiile au 1000 km max. Ngk platinum laser.

Fisele nu au nicio problema niciuna pt ca am scos cate o fisa pe rand si am observat ca fiecare lucreaza perfect.

Bobina nu am schimbat-o inca dar nu prea vad legatura intre bobina si relanti dar o sa fac un test cu o alta bobina.

Filtrul de benzina are 10 000 km. Oare s-a dus asa repede? Eu stiam ca tine 50 000 km.

depinde de benzina , oricum la 10000 nu ar trebui sa aibe nimic indiferent.

 

eu dupa ce am schimbat bobina de inductie cu tot cu fise s-a imbunatatit mersul masinii, iar debitmetru poate sa fie bun cum erea si al meu insa nu facea mufa care intra in el contact perfect si de aici relantiul oscilant

 

POSIBILE CAUZE RALANTI INSTABILl

 

idle speed control valve faulty

 

1.deconectare mufa,verificare + la firul rosu/alb si masa,daca nu exista tensiune,verificati firul dintre mufa si main relay(termial 87)

2.cu motorul pornit,verificati daca se aude buzz de la valva,daca nu se aude inlaturati protectia de cauciuc si.conectati un bec de proba la 12v intre terminale,puneti contactul si becul trebuie sa se aprinda,daca nu se aprinde verifica daca nu e intrerupt firul intre ECM pin 29 si valva, daca lumineaza dar are o lumina slaba,valva este defecta

 

throttle position sensor faulty or idle signal to dme control module is missing

se verifica prin deconectarea protectiei de cauciuc si verificarea rezistentei si a voltajului

daca voltajul nu este prezent verifica voltajul la iesirea din ecm pinul 59 si masa(aprox 5vdc).si verifica firul dintre ecm si mufa,daca rezistenta este incorecta trebuie schimbat sezorul

Cum privesti senzorul montat pe admisie cu mufa in jos,are 3 pini,NUMEROTREA ESTE 3 2 1 (DE LA DREAPTA LA STANGA)...

 

MUFA CONECTATA,DAR PROTECTIA DATA LA O PARTE,

cu contactul pus intre 1 si masa(5v..aprox)

cu contactul luat intre 1 si 3 la terminalele senzorului(4kohm aprox)

cu mufa scoasa si contactul luat,intre 1 si 2 la terminalele sezorului se calca acceleratia si rezistenta trebuie sa fie intre 1 si 4 kohm fara intrerupere

 

 

 

mass air flow sesor faulty

 

inlaturare protectie cauciuc la mufa

contact pus

cum privesti mufa,are un pin lipsa,pinul din drepta lui este 1,numerotarea este invers acelor de ceasornic

intre 1 si masa 5 volti

contact luat

daca nu este tensiune,firul se verifica sa faca contact cu ecm.....

 

verificare debitmetru

 

intre 1 si 2 se masoara rezistenta,si se misca de clapeta incet,aceasta trebuie sa se modifice cursiv fara intreruperi

 

verificare iat sensor(debitmetru)

 

cu mufa deconectata,verifica rezisteta intre 4 si 5,

la temp de 1o grade C +/- 1 grad intre 7 si 11.6 kohm

la temp de 20 grade c +/- 1 grad intre 2.1 si 2.9 kohm

la temp de 80 grade C +/- 1 grad intre 0.27 si 0.40 kohm

 

Daca are alte valori trebuie schimbat

 

large air intake system leak

 

aer fals pe la furtue imbinari garnituri

 

fuel pressure too low or too high

regulatorul de presiune

 

 

coolant temperature sensor faulty

 

cu contactul pus intre firul maro/rosu din mufa si masa 5 volti

daca nu este tesiune se verifica continuitatea firului pana in ecm

cu mufa scoasa se verifica valorile rezistentei conform tabelului de la debitmetru,(au aceleasi valori)

 

 

oxygen sensor faulty

 

 

 

fuel injector leaking

 

 

throttle plate bindig or incorectly adjusted

Initial,primul gande este sa crestem turatia motorului la ralanti prin deschiderea clapetei(desurubare surub >REGLAJ<DE PE CABLUL DE ACCELERATIE).Asa ceva nu o sa functioneze din mai multe motive.Unul din simptomele unui amestec sarac pe masinile echipate MOTRONIC,cand amestecul este sarac,fi atent la ambreiaj,daca nu ii dai drumul incet.masina isi va da in nas violent.Primul lucru care trebuie sa il faci este sa te asiguri ca clapeta de acceleratie este inchisa la maxim in ralanti si ca senzorul citeste si trasmite aceasta informatie catre ECM,odata ce ai verificat asta uita-te dupa scurgeri de vaccum(aer fals),folosind un spray care sa nu poata provoca deteriorarea sondei lambda,Folositi un spray de pornire si pulverizati pe furtune si imbinari,daca sesizezi o crestere de turatie...ai descoperit pe unde trage aer fals!!

 

electrical connection loose broken or corroded

 

co content too high or too low

 

input signal to ECM missing,ECM in limp home mode

 

ECM faulty

 

se deconecteaza mniusul de la baterie si se asteapta 1 minut inainte sa decoectezi mufa de la ecm

 

se verifica daca continuitatea firelor din mufe pana in mufa ecm nu este intrerupta,daca nu este intrerupt

Pozitia clapetei de acceleratie este foarte importanta

Senzorul TPS(Throttle Position Sensor sau Senzor Clapeta Acceleratie)trimite informatii la ECM despre deschiderea clapetei de acceleratie si rata schimbarii acesteia!Tps trimite informatii la Ecm despre pozitia clpetei iar acesta calculeaza livrarea de bezina si avansul!Semnalul Tps poate afecta mersul motorului,un semal necorespunzator poate semnaliza ECM sa intre in Limp Mode,in acest caz ECM reactioneaza dupa valori presetate intr un tabel salvat in memoria ROM(look-up-table stored in its ROM memory),asa incat vehicolul sa poata continua functionarea pana soferul ajunge la un service.Multi senzori Tps se reseteaza cad este luat si pus contactul,asta inseamna ca oricand motorul este oprit si repornit,indiferent de ce semnal vede ECM,acesta o va vedea clapeta inchisa.Aceasta optiune de resetare mai inseamna ca daca clapeta devine murdara atunci si regulatorul de ralanti este afectat.Un alt dezavataj este ca resetarea este in cazul unui semnal de abandon.In acest caz daca semnalul scade mult,ECM interpreteaza semnalul slab ca fiind 0)(zero,nul) sau clapeta inchisa,si de intata de semnalul revine la normal,ECM va interpreta

noul semnal mai puternic decat o deschidere normala a clapetei,rezultatul fiind o gresita pulsatie a injectoarelor,Senzorul TPS este conectat direct de clapeta de acceleratie si orice deschidere a clapetei este inregistrata si poate avea influente mari asupra semnalului Tps.O clapeta de acceleratie murdara,carbonizata,etc.,poate de asemenea influenta acest semnal.Unii senzori TPS sunt combinati cu microintrerupatoare on/off care se inchid cand clapeta este inchisa la maxim.Pe aceasta cale ECM,stie ca este inchisa clapeta.Colaborarea senzor Tps si Idle valve regulator(regulator ralanti)este prezet pe multe masini.Este important sa retinem ca un senzor sau actuator in scurtcircuit care impartaseste aceeasi dorinta de alimentare cu tensiune cu Tps senzor...afecteaza semnalul trimis catre ECM,daca un senzor alimentat comun se scurtcircuiteaza acesta poate scurtcircuita tesiunea de referinta a TPS.Cand se masoara tesiunea nu trebuie sa fie scaderi subite sau scapari de tesiune.Cele mai multe eÂşecuri TPS loc la cursa de jos a clapetei de acceleraĂžie,TPS dezvoltĂŁ, de obicei, coroziune pe rezistenta sa in aceastĂŁ regiune Âşi nu sunt uÂşor de detectat.Exist posibilittea ca clapeta de acceleratie sa aiba joc,sau senzorul Tps sa fie defect la turatii inalte,asta va cauza probleme iar vehiculul va ezita la viteza mare sau la accelerari grele.Intotdeauna asigurati va ca ralantiul functioneaza cu sezorul TPS complet inchis,daca din orice motiv ralantiul ramane ridicat cu TPS inchis ECM va considera cĂŁ sistemul de daptare nu poate controla viteza de mers ĂŽn gol Âşi a stabilit un cod.astfel recurgand la setarile prestabilite de fabrica-LIMP MODE.O minima dereglare a debitului de aer cu un impuls eronat de la senzorul TPS(semnal prea puteric sau prea slab) va cauza o eroare pt ICV valve......In astfel de cazuri,turatia de ralanti nu poate fi mentinuta deoarece DME vede clapeta de acceleratie este deschisa(eroare senzor)...cand asta se intampla..o citire de la o a pasilor Idle Air Control se vede pe scanner(tester,diagnoza)si Dme...si de asta ralantiul ramane mare...Ajustarea minima de aer ĂŽn mod corespunzĂŁtor va corecta aceastĂŁ problemĂŁ.

 

Idle-speed control mode

controleaza viteza de ralati si previne scaderea de turatie

La ralanti Ecm ia in considerare mai multi senzori,RPM SENSOR,TPS SENSOR

Ralantiul este de fapt o adaptare ECM,asta inseamna ca pozitia clapetei Idle air control(ivc,regulator ralanti) trebuie comandata corespunzator de ECM,ca sa poata fi mentinuta o turatie corespunzatoare!Prin urmare Ecm trebuie sa ia in considerare toate sarcinile posibile ce pot fi prezente la ralanti,si ecm se foloseste de semnalele primite de la ceilali senzori pt a comanda pozitia clapetei din IAC si pulsatia catre injectie pentru a se adapta regimului.Aceste conditii de operare trebuie invtate de ECM si memorate in memorie ca o referinta pentru o referinta viitoare.Acelasi lucru poate fi spus si despre /drive-by-wire systems/(Drive-by-wire, DbW, by-wire, or x-by-wire technology in the automotive industry replaces the traditional mechanical control systems with electronic control systems using electromechanical actuators and human-machine interfaces such as pedal and steering feel emulators.),cand pozitia clapetei de acceleratie trebuie sa fie invatata la conditii de operare diferite.Acest mod poate fi asociat cu o emisie excesiva HC(hydrocarbons) SI CO.In acest caz,daca unul dintre semnalele de la senzori este scurtcircuitat.ECM va ajusta ralantiul,avansul si va creste impulsul injectoarelor pt a compensa eroarea.Un tester va indica eroarea.O alta eroare asociata cu mersul la ralanti este un semnal eronat trimis la ralanti catre ECM!Cum am explicat mai devreme,in order for the idle mode to be activated either the idle-switch or TPS should indicate a closed throttle.

Absenta idle signal cu clapeta de acceleratie inchisa va creea cu siguranta o problema pentru performantele motorului.Pe de alta parte,un semnal cu un scurt repaus(eronat) la o alta pozitie decat pozitia clapetei inchise,va creea o ezitare severa,deoarece sistemul revine inapoi in LIMP MODE.La sistemele OBD 2,ECM de multe ori ajusteaza fin ralantiul prin reglarea avansului.Acesta este un mod subtil de a regla ralantiul fara o afectare marita asupra raportului de aer.Schema de control avans aprindere/ralantiu este de asemenea folosita in situatia DRIVE BY WIRE....pt a obtine un extrem de precis ralantiu si control al puterii motorului!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

salut

Vezi sa nu fie dusa sonda

deconecteaza sonda si mergi fara ea putin si vezi cum merge

la mine facea la fel dar este vorba de un motor m42

Si dupa trei luni am depistat ca sunt defazate axele cu came,asta dupa ce am desfacut motorul odata rectificat chiulasa schimbat senzori sonda si dracu mai stie ce

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Buna, la un E36 2.5 TD din '98, porneste greu, iar cand porneste doar cu acceleratia apasata si apare injectorul in bord, motorul cand vrea merge bine la relanti, cand nu se ambaleaza singur, osciland relatiul (1500 - 2000 RPM) fara sa apesi acceleratia poate sa fie din senzorul de impuls de pe vibrochem cum nu porneste? acela da si semnal pt relanti? sau din clapeta acceleratie ? Multumesc anticipat
Link to comment
Share on other sites

Dupa curatarea clapetei de acceleratie mersul motorului s-a imbunatatit. A cazut relantiul o singura data intr-o saptamana.

Am descoperit ceva dar nu-mi pot da seama ce inseamna si poate ma poate ajuta cineva dintre voi.

Cand scot capacul pe unde se pune ulei de la _chiulasa_, motorul isi schimba comportamentul ( se subtureaza, se tureaza singur etc ), iar cand scot mufa de la debitmetru si apoi scot capacul de la _chiulasa_ nu mai apare comportamentul de mai sus. Asta ce inseamna? Ce ar trebui sa verific? Pe unde ar putea sa traga aer fals?

 

PS: @bmwPST: am un prieten cu un e39 a carui masina porneste foarte greu din cauza senzorului de pe vibrochen. Si-a cumparat acel senzor si dupa montare, problema s-a remediat. E posibil sa fie si la tine la fel dar nu bag mana in foc. Foloseste un tester.

Edited by Vibrate
Link to comment
Share on other sites

Am folosit un tester, dar cum e mai veche masina nu da multe pe el : senzor RPM, care l-am inlocuit si tot aceleasi simptome, si o eroare necunoscuta, fara cod de eroare fara nimica si acolo e informatia care imi trebuie dar nu o pot lua fiind " necunoscuta" si fara cod, de aceea am facut intrebarea ca poate sa mai lovit cineva de problema asta. Oricum mersi
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.