Jump to content

M47N2TU2 - fum la accelerare mai puternica


Recommended Posts

Salutare dragi colegi!

 

Problema cu care ma confrunt de vreo 4 mii km e urmaritoarea:

La accelerarile mai bruste scoate fum, si asta in cantitate destul de mare.

Km de acum sunt 126.200

Revizie cu toate filtrele schimbate, inclusiv epurator acum 1200 km, ulei BMW 0w40 (inainte a avut 5w30). Initial am sperat ca dupa revizie se va achimba situatia, insa nicio diferenta.

Uleiul e la max (deci nu papa ulei).

EGR si admisie curatate la 110.000.

Pe tester injectoarele sunt ok si nu exista nicio eroare pe motor.

 

Mi-e rusine sa calc acceleratia cand vad ce ramane in spate.

 

Masina trage ok, nu sesizez pierderi de putere, nu are DPF.

 

Care credeti ca ar fi rezolvarea (exceptand pocnirea de un copac si recuperarea sumei de la casco - glumesc, evident).

 

Multumesc pentru timpul qcordat.

Link to comment
Share on other sites

Sa o luam logic.

 

Ce-ti trebuie pentru o combustie corecta ? Aer si combustibil.

 

Cand nu sunt in echilibru apar alte fenomene, cum ar fi arderile incomplete.

 

In cazul diesel, fiind motoare ce merg cu exces de aer, cand acest exces lipseste, cantitatea de motorina nu reuseste sa arda in totalitate.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Aceeasi problema o am si eu(530d). Pt a elimina aceasta problema trebuie ca totul sa fie perfect,asta inseamna cu control rigoros de la cel mai mic furtunas de aer pana la injectoare inclusiv turbina....totul trebuie sa fie in parametri si sa nu scape nici un gram de aer pe nicaieri.
Link to comment
Share on other sites

Verifica furtunase vacuum, furtune intercooler, debitmetru.

Si daca in ultima vreme ai mers mult prin oras, eventual subturat sau mai putin turat, incearca sa mergi cativa km (dupa ce motorul e cald) constant in jur de 3000rpm. Mie mi se intampla dupa ce circul mult prin oras cand ies inafara si accelerez brusc sa scoata ceva fum. Accelerez apoi kick-down de cateva ori si isi revine. Nu mai da gram de fum.

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

Verifica furtunase vacuum, furtune intercooler, debitmetrudebitmetru.

Si eventual, daca in ultima vreme ai mers mult prin oras si eventual subturat sau mai putin turat incearca sa mergi cativa km dupa ce motorul e cald mai turat. Mie mi se intampla dupa ce circul mult prin oras cand ies inafara si accelrez brusc sa scoata ceva fum. Accelerez apoi kick-down de cateva ori si apoi isi revine. Nu mai da gram de fum.

Link to comment
Share on other sites

Verifica furtunase vacuum, furtune intercooler, debitmetru.

Si daca in ultima vreme ai mers mult prin oras, eventual subturat sau mai putin turat, incearca sa mergi cativa km (dupa ce motorul e cald) constant in jur de 3000rpm. Mie mi se intampla dupa ce circul mult prin oras cand ies inafara si accelerez brusc sa scoata ceva fum. Accelerez apoi kick-down de cateva ori si isi revine. Nu mai da gram de fum.

 

 

Faza asta cu 3000rpm pt mine e cam naspa; iti imaginezi sa merg cu 3000rpm <care inseamna in jur de 170-180km/h> cateva minute chiar si pe autostrada? pai ma ia toate camerele in bot...imi vin amenzile cu teancul. Singura sansa ar fi s-o dau pe modul manual si s-o tin in 3000-3500rpm.

Link to comment
Share on other sites

Verifica furtunase vacuum, furtune intercooler, debitmetru.

Si daca in ultima vreme ai mers mult prin oras, eventual subturat sau mai putin turat, incearca sa mergi cativa km (dupa ce motorul e cald) constant in jur de 3000rpm. Mie mi se intampla dupa ce circul mult prin oras cand ies inafara si accelerez brusc sa scoata ceva fum. Accelerez apoi kick-down de cateva ori si isi revine. Nu mai da gram de fum.

Eu in oras schimb la 2500 - 3000rpm, iar pe afara la 2200 - 2500 sta constant. Pana in 100km/h merg cu a4a, de la 100 la 130 a5a.

Link to comment
Share on other sites

Problema este mai complicata, pt ca, in mod normal, filtrul de particule ar trebui sa retina toata cenusa. Eu as zice sa iti verifici si starea filtrului de particule si a catalizatorului. Eu am gasit catalizatorul spart in partea din spate, cam o treime.
Link to comment
Share on other sites

Baiet.

 

Fa o recapitulare si poate intelegi ca nu are filtru de particule. In plus, catalizatorul nu are nicio legatura cu cenusa, iar DPF-ul nu se poate sparge, fiind foarte aproape de motor.

 

Decat sa pari interesant, mai bine fa lectura.

Link to comment
Share on other sites

Pana acum Scufi a nimerit-o,bine si ce a zis Kenbobo s-ar aplica,in bucuresti ma dau cu o saracie de 1,5 dci si desi schimb in 2500-3000 in a 3-a daca accelerez ceva mai tare(adica peste 3000) da un fum in spate de nu mai vad nimic seara cel putin faza e pricesless.Bine avantaju e ca daca imi iau flashuri de la vreunu dau 3 blana si am disparut in ceata :yahoo:
Link to comment
Share on other sites

Faza asta cu 3000rpm pt mine e cam naspa; iti imaginezi sa merg cu 3000rpm cateva minute chiar si pe autostrada? pai ma ia toate camerele in bot...imi vin amenzile cu teancul. Singura sansa ar fi s-o dau pe modul manual si s-o tin in 3000-3500rpm.

Nu trebuie sa mergi cu a 5-a la 3000rpm...poti incerca cu a 2-a..sau cu a 3-a (ai in jur de 100 km/h).

LE: Daca ai cutie automata, cum ai zis tu: dai pe manual si o ti in jur de 3000rpm.

 

 

 

Eu in oras schimb la 2500 - 3000rpm, iar pe afara la 2200 - 2500 sta constant. Pana in 100km/h merg cu a4a, de la 100 la 130 a5a.

 

In oras si eu schimb tot asa, dar cu toate astea cand ies afara la primele accelerari talpa imi da ceva fum.

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

Update :)

Acum plec de la @valymad.

Concluzia: injectoarele = ca noi (toate la mijlocul zonei verzi atat in idle cat si accelerat)

Presiunea in turbo ok. Efectuat air mass test (a stat singura turata la 3900rpm o vreme pt turbina si apoi la 1500rpm pt EGR). Turbo baga 1.15 bar. EGR functioneaza ok. Nicio eroare. Testul a iesit ok.

 

Care naiba sa fie cauza fumului atunci?

 

Motorina OMV si MOL EVO. Ulei nu papa.

Link to comment
Share on other sites

Update :)

Acum plec de la @valymad.

Concluzia: injectoarele = ca noi (toate la mijlocul zonei verzi atat in idle cat si accelerat)

Presiunea in turbo ok. Efectuat air mass test (a stat singura turata la 3900rpm o vreme pt turbina si apoi la 1500rpm pt EGR). Turbo baga 1.15 bar. EGR functioneaza ok. Nicio eroare. Testul a iesit ok.

 

Care naiba sa fie cauza fumului atunci?

 

Motorina OMV si MOL EVO. Ulei nu papa.

baga si 20-30 km la 3000 rpm si vezi dupa aia daca mai apare ceva .

Link to comment
Share on other sites

E posibil sa ai un pic debitmetru decalibrat si sa indice o valoare mai mare de aer decat ce trece prin el, fapt ce duce la imbogatirea amestecului => fum negru.

1006mbar imi arata mie, cu val de referinta 1000mbar si marja acceptata de +/-50mbar. Dar nush cine masura aceste valori.

 

Daca e cum zici tu, ce poate fi facut?

Link to comment
Share on other sites

Pana acum Scufi a nimerit-o,bine si ce a zis Kenbobo s-ar aplica,in bucuresti ma dau cu o saracie de 1,5 dci si desi schimb in 2500-3000 in a 3-a daca accelerez ceva mai tare(adica peste 3000) da un fum in spate de nu mai vad nimic seara cel putin faza e pricesless.Bine avantaju e ca daca imi iau flashuri de la vreunu dau 3 blana si am disparut in ceata :yahoo:

Acum sunt pe DN1. Am mers 9 km constant in treapta a3a la 3000 - 3300 rpm. Dupa curba de la Saftica, fiind unul in spatele meu, am calcat acceleratia pana la capat (de la 3200rpm in sus), fiind cu ochii in oglinda din stanga. Eh, ghici ce, a dat cu fum la greu.

 

Da cam 1 secunda, dupa care daca tin constant, nu mai iese nimic.

 

M-a innebunit chestia asta :(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.