Jump to content

Cauzele si efectele accidentelor cu motociclisti


jaffar

Recommended Posts

un alt cosmar de-al meu si nu numai este o manevra rapida din partea unui sofer care incearca sa evite un "ceva" (canal, groapa, etc...) in trafic aglomerat si da peste mine... total aiurea... cine e de vina, eu, ca stau in kuru lui, evident... dar nu ma intereseaza asta neaparat cat ca ma tavalesc pe jos aiurea.. si.. stiti vorba aia .. "SHIT HAPPENS"

 

aici trebuie sa mentionam ca e vina astora de la drumuri mai intai de toate. vina masinistilor e ca nu ne vad. iar mtociclistii tre sa ia masuri pt. a fi vazuti...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 398
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

azi dimineata am mers "impreuna" cu un motociclisti de acasa pina aproape de servici. cred ca era din categoria incepatorilor... pentru ca mergea cam asa :

 

initial era la citeva masini in spate; l-am urmarit in oglinda, cind coloana se oprea, incepea sa se strecoare printre masini, de preferinta pe partea dreapta, sau chiar prin dreapta masinilor parcate (pe micul trotuar din spatele pietei obor). de remarcat ca semnaliza tot timpul orice schimbare de directie.

 

cind am ajuns pe maica domnului, a inceput sa circule exemplar: mergea pe o banda normala ca si orice masina, soferii ii lasau loc fara sa-l inghesuie, totul a fost de vis. cind am facut stinga la magazinul conex deja se saturase, l-am vazut in oglinda cum plecase pe contrasens.

 

pe scurt, asta imi doresc: toti sa circule corect, pe oricite roti ar merge.

Link to comment
Share on other sites

...pe cealalta parte cei de pe motoare care depasesc cu MUUULT viteza legala.

Ai mers vreodata pe motor sa vezi ce inseamna acel MUUULT?...sau apreciezi acel MUULT numai din situatia ta? :)

Te-ai gandit vreodata ca sunt altii care zic de tine ca mergi cu MUULT mai tare decat ar fi trebuit? Cum ai discuta cu aceia sau cum le-ai explica situatia?

 

(cine pana mea?!?): a expus 2 situatii care le-a patit personal si intr-o perioada scurta de timp, ai vazut ca nu poti sa generalizezi asa? :blink:

Edited by zixx
Link to comment
Share on other sites

Ai mers vreodata pe motor sa vezi ce inseamna acel MUUULT?...sau apreciezi acel MUULT numai din situatia ta?  :)

Te-ai gandit vreodata ca sunt altii care zic de tine ca mergi cu MUULT mai tare decat ar fi trebuit? Cum ai discuta cu aceia sau cum le-ai explica situatia?

17625[/snapback]

 

 

am mers eu de doua ori, in calitate de pasager. ultima data acum un an si ceva, cu un om de meserie (cascador, ceva), si recunosc: mersul printre coloanele de masini, la ora 6 seara, este descarcator de adrenalina. si felul in care accelereaza ... snzatii nu gluma. si as minti sa spun ca nu mi-a placut. concluzii dupa ride: asa cum este mai bine sa nu inham prea multi cai la o masina pe care o conduc, asa nici motor nu imi iau decat dupa ce voi sti ca nu mai depinde nimeni de mine.

 

p.s. nu vreau sa ma gandesc cum ar fi pe un motor de fuga, inafara orasului :blink:

Link to comment
Share on other sites

Ai mers vreodata pe motor sa vezi ce inseamna acel MUUULT?...sau apreciezi acel MUULT numai din situatia ta?  :)

Te-ai gandit vreodata ca sunt altii care zic de tine ca mergi cu MUULT mai tare decat ar fi trebuit? Cum ai discuta cu aceia sau cum le-ai explica situatia?

 

(cine pana mea?!?): a expus 2 situatii care le-a patit personal si intr-o perioada scurta de timp, ai vazut ca nu poti sa generalizezi asa?  :blink:

17625[/snapback]

Da am mers de cateva ori cu o Yamaha (ca pasager) si sa mergi cu 140-160 km/h pe Colentina nu cred ca e ceva normal.De mers mult prea tare merg si eu 100-120 prin oras poate chiar mai mult cand se poate;In cazul meu totusi siguranta in cazul unui accident e mult mai mare(oricine ar fi de vina),asa ca totusi ar trebui sa stii ce riscuri iti asumi fie ca esti pe 2 sau 4 roti.Daca mergi cu peste 140 km/h in oras nu ar trebui sa ai pretentii ca toti participantii la trafic sa te vada si sa te fereasca.Eu am patit cu masina sa mai imi iasa cate unul de pe stradute in fata chiar daca aveam farurile aprinse(deci ma vedea) sau dadeam flashuri.Sa nu uit in cazul unui accident nu cred ca scuza : ce daca aveam 140 aveam farurile aprinse mai conteaza.

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Daca mergi cu peste 140 km/h in oras nu ar trebui sa ai pretentii ca toti participantii la trafic sa te vada si sa te fereasca.Eu am patit cu masina sa mai imi iasa cate unul de pe stradute in fata chiar daca aveam farurile aprinse(deci ma vedea) sau dadeam flashuri.

17630[/snapback]

 

Dar poti sa ai pretentii, cand motorul tau nu duce mai mult de 60 km/h? De asta n-ai prea zis nimic :blink:. Vad ca iei in considerare numai cazul in care motociclistul are viteza excesiva. In cazul meu, motorul de anul trecut atingea viteza maxima colosala de 55 km/h (e de prin '62). Si am constatat in ce hal schimba brusc directia unii soferi, fara semnal, fara sa se asigure...

Link to comment
Share on other sites

Dar poti sa ai pretentii, cand motorul tau nu duce mai mult de 60 km/h? De asta n-ai prea zis nimic :blink:. Vad ca iei in considerare numai cazul in care motociclistul are viteza excesiva. In cazul meu, motorul de anul trecut atingea viteza maxima colosala de 55 km/h (e de prin '62). Si am constatat in ce hal schimba brusc directia unii soferi, fara semnal, fara sa se asigure...

17634[/snapback]

In cazul tau vina e a soferilor clar,totusi majoritatea motocilistilor care i-am vazut trec de aceasta viteza :) .

Link to comment
Share on other sites

In cazul tau vina e a soferilor clar,totusi majoritatea motocilistilor care i-am vazut trec de aceasta viteza :blink: .

17644[/snapback]

 

Nici n-am zis ca nu exista motociclisti care circula cu mult peste viteza legala in oras . Fiind soferitza de mult mai mult timp decat motociclista, abia cand am auzit de la motociclisti (inainte sa-mi iau permis pentru A) ce probleme au, ce inseamna pentru ei anumite manevre ale soferilor, care pentru un autoturism n-ar insemna intotdeauna mare lucru, mi-am schimbat si eu stilul. Probabil nu vizibil, ca in 10 de de B nu am avut accidente cu auto, dar am stat mult mult mai mult cu ochii in oglinzi fata de mai inainte, m-am asigurat mult mai abitir, am inceput sa pun semnal cu mult mai mult timp inainte de a schimba directia. Intre timp am aflat pe pielea mea ce inseamna sa cazi cu motocicleta, ca franarea la motocicleta, in multe ocazii, e mult mai dificila decat la auto (se poate bloca si roata - chiar daca n-ai intrat in obstacol, tot cazi) si tot asa.

Link to comment
Share on other sites

si acum ca ne-am mai linistit... totusi eu n-am reusit inca sa inteleg logica a ceea ce se intimpla. am inteles de la toti cei care au venit sa-si sustina cauza ca nu se pot stapini si ca setea de senzatii e foarte importanta. atit de importanta incit sa nu mai conteze, nu zic o lege sau un bun simt, dar siguranta personala ?

 

am avut o prietena foarte buna care era combinata cu un motociclist, imi scapa acum numele, ca sigur il cunoasteti. conducea exact in stilul pe care il critic eu... pina cind a iesit de pe o strada fara prioritate cu vreo 90km/h si s-a infipt direct intr-o masina. omul s-a ridicat si a inceput sa urle "aoleu motorul meu, motorul meu" si s-a repezit sa-l ridice si sa studieze pagubele, in timp ce fata respectiva era pe jos plina de singe. oare asa de importante sa fie senzatiile provocate de motor ?

Link to comment
Share on other sites

eu nu am amuzit de acest caz, dar este de condamnat...

 

hai sa-ti dau un exemplu cu setea asta de putere. sunt oameni si oameni. de exemplu. tipul de la care am luat eu motorul are 40 si ceva de ani. a avut pana de curand o yamaha r1 si un ducati 749s. acuma mai are doar ducati-ul. nu prea are el timp sa se dea cu motorul dar atunci cand o face in nici un caz nu iese cu el in oras. se duce numai in afara localitatii. cred ca e un exemplu destul de bun de om insetat dupa senzatii care e si rational in acelasi timp. eu am luat ktm-ul cu 1300km de la el, facuti in 3 ani.

 

nu vreau sa supar pe nimeni. tot el mi-a spus ca astia care se dau intruna asa prin oras, pe magheru, sunt niste fitzosi, pt ca este un adevarat chin sa mergi cu o racheta printre masini si la viteza de 50km/h sa tot opresti si sa pornesti. eu deocamdata ma limitez la oras si munte, deh 125 cc si 34 de cai sunt ok pt oras nu si pt drumuri nationale.

Link to comment
Share on other sites

de fapt am stat si m-am mai gindit. sint la fel de oripilat de exemplele negative pe care le-am dat ca si de soferii pe 4 roti pe care-i intilnesc zilnic in posturi similare. cred ca e vorba de impact... un accident in care e implicata o motocicleta are de obicei urmari mai grave, chiar daca e o simpla atingere.

 

cind imi face figuri din astea o masina pe sosea, ma gindesc in primul rind ca ma pune pe mine in pericol; cind imi face un motociclist ma gindesc instant ca EL este in pericol si ca nu imi doresc sa vad creieri pe parbriz pentru ca el nu gindeste.

 

una peste alta, va trebui sa facem niste activitati de educare, atit a soferilor cit si a motociclistilor.

Link to comment
Share on other sites

Salut forumistii si pe prietenii mei motociclisti ( care sint din ce in ce mai multi aici pe forum :) )!

eu sint Marcela, motociclista si totodata soferitza. Am permis de A de 4 ani si jumatate si de B, de 5 ani.

S-au spus multe si de-o parte si de alta. Sint perfect de acord cu ceea ce au spus amicii mei, asa ca nu o sa repet aceleasi idei. As vrea doar sa va spun citeva povestioare si sper sa nu fiu offtopic.

Reactia propriei mele familii ..si mai exact reactia soferilor din familia mea.

Dupa ce mi-am luat permis de A si motor si am inceput sa circul prin oras, la scurta vreme am observat schimbarea de atitudine in cadrul familiei mele si anume: tatal meu si fratele meu - soferi- au inceput sa observe motociclistii in trafic, atunci cind erau la volan. Acum, dupa atita timp, cind mai merg cu ei in masina (ei fiind la volan) am surpriza sa imi arate in trafic diverse motoare pe care deja le-au observat..intrebindu-ma bineinteles cine e respectivul... ce motor este...etc. Deasemenea, pe cit posibil, incearca sa le faca loc in trafic si chiar sa lase spatiul dintre benzi liber, din bun simt. Ce vreau sa spun este ca atunci cind esti mai aproape de fenomen incepi sa dai atentie mai multa acestuia.

O alta povestioara ar fi ... asta vara mergeam pe bdul Timisoara. La un semafor ...coloana mare de masini oprite. Bineinteles, ca majoritatea motociclistilor, ma strecor printre ele cu viteza redusa, evident pt a ajunge in fata. (nu de aia am motor? :) sa nu mai stau in trafic asa mult). La un moment dat nu am mai putut trece mai departe deoarece un BMW era pozitionat prea pe mijloc si nu puteam trece din cauza oglinzii lui. M-am oprit evident, neavind pretentia sa mi se faca loc cumva. Numai ca tipul din masina, super baiat, scoate mina si isi pliaza oglinda ca sa pot trece. Am trecut, oprind bineinteles sa ii multumesc. Deci... se poate sa fim si draguti si civilizati unii cu ceilalti.

Discutii de genul asta, semi-inversunate au mai fost si pe alte forumuri. De ex cei de la Daewoo. In final, am ajuns sa ne intilnim si chiar sa ne imprietenim. La ora actuala, doi dintre ei si-au cumparat deja motoare si altii cocheteaza cu ideea. Sint convinsa ca daca ne-am cunoaste, ati vedea ca si noi sintem oameni ca si voi, minati numai de o alta pasiune. Sinteti bineveniti la intilnirile motociclistilor, veti putea fi plimbati daca aveti curiozitatea sa vedeti cum e pe doua roti in conditii normale...si s-ar putea sa va placa MUUUULT. Atit de mult incit sa creasca numarul in rindul nostru. :)

Daca vom ajunge sa ne cunoastem un pic, sint convinsa ca in trafic ne veti observa mai usor si ne veti scuza daca ajungem in fatza mai repede decit voi cu masina :) , iar noi la rindul nostru ii vom recunoaste pe unii dintre voi. (aici vorbesc ca ne veti observa in conditiile de mers normale ...nu de viteza excesiva ).

 

De ex, miine la Casa Poporului la ora 18 este organizat un eveniment, nu stiu exact de ce natura, dar stiu ca vor fi motoare cu sigurantza. Destul de multi dintre cei care au scris pe forumul acesta. Fiind pt masini si pt motoare deopotriva ne putem vedea si discuta diverse probleme ...nelamuriri.

 

Bafta tuturor ...o vara cit mai placuta ...si sper sincer sa nu am parte in trafic de nici unul dintre "automobilistii inversunatzi rau pe motociclisti" ...atit de inversunat incit sa imi faca rau voit. Eu sper ca nivelul nostru de civilizatie este undeva un pic mai sus de asta. :blink:

 

PS: cine a zis ca motociclistul trebuie sa poarte negru ...si sa se faca invizibil??? :)

din contra... eu port pe cit posibil numai culori vii...acum mi-am vopsit motorul portocaliu fluorescent ...am si citeva site scoase din tobe ...NU pt figuri, CI pt a fi auzita in trafic (masura care m-a scos de multe ori din kko pt ca respectivii soferi nu au binevoit sa arunce nici macar o scurta privire in oglinzi, la schimbarea directiei de mers ..noroc ca urechile nu si le astupasera!)...iar de farul aprins nici nu mai vorbesc! E IMPERIOS NECESAR SA FIE APRINS!

 

Va salut :)

Link to comment
Share on other sites

propun sa faceti petitie catre politia circulatie in vederea modificarii codului rutier pentru a permite folosirea permanenta a fazei lungi, inclusiv in localitate.

 

pe bune, e penibila treaba asta... in orice tara din lume (inclusiv cele civilizate) folosirea fazei lungi este interzisa (in unele chiar complet), numai motociclistii considera ca e necesara. chiar nu vi s-a intimplat niciodata sa va vina din fata (ca din spate presupun ca nu prea conteaza, la dimensiunea si asezarea oglinzilor) un monstru cu lumini de mii de wati, si sa va bronzati instant, sau sa iesiti de pe sosea pina trece, ca sa mai puteti vedea ceva pe drum ? exact senzatia asta o are oricine primeste din spate sau din fata un proiector din ala, mai ales ca se si misca in toate partile.

 

imi pare rau, dar concluzia discutiilor e clara: conteaza mult mai putin siguranta celor din trafic (si cea personala, si a celorlalti) decit trairile personale. asta e cel putin trist.

Link to comment
Share on other sites

@ (cine pana mea?!?): cind am zis "farul sa fie obligatoriu aprins" m-am referit, in mod evident, la faza scurta...nu stiu de unde ai dedus tu altceva :blink:

 

Informativ ...pozitia nu este suficienta ziua pt a fi observat ca motociclist in trafic ...e mult prea slaba iar daca e soare afara, e inexistenta. Ramine faza scurta pt cei mai multi, care cit de cit se vede ...si...DA ..chiar faza lunga uneori, chiar daca e ziua, pt cei care nu au farul atit de puternic incit sa ofere o lumina satisfacatoare doar cu faza scurta (de ex eu anul trecut ...aveam bateria prea descarcata incit sa imi ofera o lumina buna pe faza scurta astfel ca am mers ziua cu faza lunga aprinsa..va asigur insa ca nu am deranjat okii nimanui...nu mai mult decit soarele de afara).

 

PS: merci mult pt urari ... :) bine v-am gasit! sint convinsa k o sa ne vedem in trafic ...mai mult voi pe mine :) si asta din cauza culorii turbate pe care o are motorul meu la momentul asta :) . Sper sa ne si salutam ...daca e ok!

In rest ..forumul mi se pare ok ..kiar interesant ... :)

Link to comment
Share on other sites

@(cine pana mea?!?)

nu cunosc cazuri de persoane care sa mearga cu faza lunga, mai ales ca in momentul in care folosesti faza lunga nu mai ramai cu niciun semn de avertizare care sa functioneze de la distanta... dar s-ar putea ca tu sa fi unul din cei care raman lipiti de banda a 2-a pana incepe sa se brobzeze la lumina farului unui motociclist... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.