Jump to content

Sofatul in strainatate


ena

Recommended Posts

cred ca depinde de la om la om, cu volanul pe stanga te inveti relativ repede, cu traficul, cu uitatul in dreapta prima data mai greu putin. trebuie sa treaca ceva timp sa-ti intre in relfex

 

prima data cand am condus si am luat o curba la dreapta am lovit cu rotile bordura, am uitat ca mai am 1 metru de masina in stanga mea :frantics:

 

mi se pare exagerat de scump sa ti o masina in uk

Edited by Viper05
Link to comment
Share on other sites

cred ca depinde de la om la om, cu volanul pe stanga te inveti relativ repede, cu traficul, cu uitatul in dreapta prima data mai greu putin. trebuie sa treaca ceva timp sa-ti intre in relfex

 

prima data cand am condus si am luat o curba la dreapta am lovit cu rotile bordura, am uitat ca mai am 1 metru de masina in stanga mea :frantics:

 

mi se pare exagerat de scump sa ti o masina in uk

 

 

cu uitatul in dreapta am avut probleme si ca pieton :)) intr-adevar trb sa fi atent pana iti intra in reflex faza cu dreapta.

conduc de 1 an si ceva nu mai simt nici o diferenta , trec de la o masina LHD la RHD si invers fara nici o problema ,

Link to comment
Share on other sites

Am o intrebare , in ''afara'' la intrarile pe autostrada exista treceri de pietoni ? Ca exemplu cum este la noi cand intrii pe a2 , ai 2 intersectii in 300m cu treceri de pietoni , acolo unde in mod normal este zona pentru accelerare .

 

Intreb pentru ca astazi am trecut printr-un moment tare dificil , in 20 de metrii (eu 80 si acceleram ca de, sa ma bucur de a2) mi-a sarit un mos pe trecerea cu pricina

Link to comment
Share on other sites

sa va impartasesc si eu cateva impresii de prin Emiratele Arabe Unite....

 

infrastructura rutiera este foarte bine dezvoltata, copiind in mare parte pe cea din USA ca si configuratie, drumurile sunt foarte bune, credeam ca cele din DE sunt bune, insa m-am inselat, gropi sau denivelari nu prea vezi aici, drumuri mai proaste se mai intalnesc in emiratele mai putin dezvoltate...

 

prin oras, pe arterele principale limita este de 60, 80 sau maxim 100 si poti circula cu 20 peste, atunci se declanseaza blitzul si sunt cate 3-4 benzi pe sens. Majoritatea, fiind indieni, pakistanezi sau locanlnici nu prea semnalizeaza, nu pre-selecteaza banda care trebuie din timp si te trezesti cu ei la semafor ca de pe banda din dreapta el vrea sa faca stanga, am vazut destule cazuri in care efectiv a blocat toata circualtia ca sa faca el stanga taind efectiv perpendicular cele 4 benzi, opresc in fata ta pe dreapta fara sa semnalizeze, cand vrei sa iesi din parcare nu te lasa nimeni dar ei ies din parcare fara sa se asigure.

 

Cu prioritatea iarasi este cam greu, nu prea opresc la stop, de regula prioritatii de dreapta nu au prea auzit, cedeaza trecerea e ca si cum nu ar fi ca atare este bine sa fii mereu precaut, pe galben se trece ca pe verde si sunt destui care trec si pe rosu, de obicei astia sunt localnici! Sunt camere peste tot, amenzi pentru parcare se dau intr-o veselie, desi sunt destule zone in care efectiv nu ai unde sa parchezi intrucat locurile amenajate sunt insuficiente, o amenda incepe de la 65Eur pentru ca ai parcat si nu ti-ai luat tichet de la automat pana la 100Eur pentru ca ai parcat in loc neamenajat sau pe drum! Viata de pieton aici este foarte grea, prioritate la trecerile de pietoni nu se acorda, oricum trecerile sunt extrem de rare, bucatile de sosea sunt de obicei lungi si e un chin pentru un pieton sa mearga pana gaseste o trecere cand afara sunt 50C, multi traverseaza pe unde pot riscandu-si viata, desi mai peste tot sunt garduri despartitoare tocmai pentru a impiedica acest lucru! Au inceput mai nou sa amplaseze pasaje suspendate in locurile cu afluenta pietonala ridicata!

 

Pe autostrazi, asa cum ziceam sunt foarte bune, nu vezi gropi sau denivelari, au cate 5-6 benzi pe sens, limita de viteza este de 120 insa poti merge cu 140, au marja de 20km/h dupa care se declanseaza blitzul, si este plin de blitzuri, in Abu Dhabi te iau doar din spate, deci le poti vedea din timp si incetinii, in Dubai doar din fata si sunt si mai dese, nu ai ce sa le faci! Apoi exista o gramada de politie civila in masini neinscriptionate sau radare mobile. Cea mai mica amenda incepe de la 120Eur si poate ajunge si pana la confiscarea masinii si permisului pe 30 zile plus o amenda de cca 500Eur, daca ai depasit cu peste 80km/h limita admisa. Se dau si puncte, tot ca la noi, la 25 predai permisul!

 

Traficul pe autostrazi este haotic, se schimba banda fara semnalizare, sunt destui care dau flash-uri, chiar daca tu mergi la limita maxima admisa, si chiar te depasesc pe banda de urgenta, astia sunt locanici de obicei, nu se pastreaza distanta corespunzatoare fata de cel din fata, sunt destui care merg foarte incet pe primele 2 benzi din stanga, unde ar trebui sa se mearga cel mai repede, de obicei merg mai repede pe ultimele 2 benzi din dreapata pentru ca toti se inghesuie pe celelalte. Nu sunt tiruri pe autostrazi, pentru ele exista autostrada separata, mai intalnesi doar autocare/autobuze sau din astea de 7T si multe microbuze! Este tara care se afla pe primele locuri la numarul de accidente rutiere, cauza principala fiind viteza si evident lipsa educatiei rutiere, ce le poti cere indienilor sau pakistanezilor(ei sunt vreo 4-5mil din toti 8 ) care aici au descoperit apa si sapunul, nu indeajuns de mult insa....

 

Pentru mine tot Germania ramane un model la capitolul asta, dar asta pentru ca oamenii sunt educati si asta conteaza cel mai mult, nu conteaza ca ai ca si tara bani fara numar, cum au astia, si poti crea o infrastrcutura exemplara, problema sunt oamenii si lispa de educatie!

Link to comment
Share on other sites

Hai sa va descriu si eu un pic cum se circula in Libia : nu se respecta efectiv nici o regula, nu exista efectiv nici un radar , drumurile slabe rau , mai ales in orase, nu se face scoala de soferi, in localitatile mici conduc pana si pustii de 11-12 ani. La o populatie de 5-6 milioane au intre 4-5.000 de morti anual din accidente auto, principala cauza : viteza.
Link to comment
Share on other sites

nu nu exista..

in cel mai rau caz sunt pasaje

Banuiam eu ca este asa , dar la noi ca sa mai intre niste bani in buzunarele unora , au pus semafoare care niciodata nu au functionat pentru ca s-ar face niste cozi de kilometrii buni , dar numai la noi poti vedea asa ceva , ca nu suntem in stare sa trantim un pod , pasaj ceva , nici macar o pasarela pietonala .

Link to comment
Share on other sites

In italia e haos pe autostrazi, daca sunt 10 benzi si 10 masini, e cate una pe fiecare banda, in schimb se merge, eram asta vara la 130/h spre Taravisio si mi-a dat flash Polizia ca mergeam prea incet si incurcam traficul :frantics: . In Spania nu e masina nefrecata sau nelovita, in schimb oamenii sunt decenti si daca iti lovesc masina ( gen spart bara sau indoit RAU portiera ) iti lasa nr de tel si aigurare in geam, in rest nu :). In Ungaria politia iese din pamant in urma ta indiferent unde esti <_<. Limita de viteza e limita de viteza. PUNCT. Mai ales in zona de sud.

 

Cat despre Romania, vaim de capul nostru :aww: Nici cu un MARAUDER nu ai fi in siguranta :hmm:

mai taie da-le dreaku!cine te crede ca ti a dat politia din faruri???haide ti sa fim realisti ,ca nu esti singur pe strazile Italiei!!eu mergeam cu 220km/h si m a oprit polizia sa ma intrebe ce motor am sub capota....!de fapt le am zis din mers,am deschis geamul!!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

 

In paris am avut sufiecient creier sa ma duc cu TGV-ul.. asta mai imi lipsea sa imi stric vacanta conducand pe acolo.. dar din ce am vazut ca pieteo.. m-am cam speriat..si mi-am dat seama ca am facut o alegere corecta.

 

 

 

Am condus in Paris 2 luni, anul trecut, aproape zi de zi, cel putin 50km/zi. Comparat cu Bucurestiul, mi s-a parut mai lejer si mai putin stresant traficul. Daca stii drumul (sau ai gps), nu te mosmondesti si nici nu esti excesiv de obraznic, n-ai treaba (cu exceptia zonei Defense unde inca erau lucrari si nu era pe gps/harta si a fost de cosmar pana cand am dibuit drumul). Cel mai nasol e cu locurile de parcare... Intr-o zi am zis hai sa vizitam totusi zona Notre Dame, am gasit un super loc de parcare in fata Prefecturii, pole position fix inainte de poarta principala, am uitat sa platesc parcarea la automat, mi-au lipit o amenda, era insa loc de parcare autorizat nu au ridicat masina, chiar asa cu toata sfidarea in nasul lor. Daca nu platesti parcarea sau parchezi ilegal, 90% nu scapi nepedepsit. Au niste masinute care ridica/remorcheaza masina, mai mici decat platformele de primarie din Bucuresti, se strecoara mai usor si vin foarte repede daca primesc un apel telefonic de reclamatie. In zonele mai fierbinti, alea cu arabi/negri multi, e mai dificil decat in Centru. Nu am vazut insa nesimtirea de la Bucresti daca sunt 2 benzi - una pt inainte, una pt la stanga de exemplu, sa se bage pe cealalta banda ca sa scurteze coloana, altfel, daca vrei sa schimbi banda in general reusesti mai usor si mai elegant decat la Bucuresti. Cei pe 2 roti par sinucigasi, insa se intampla mai putine accidente decat te-ai astepta vazandu-i, lumea le face loc intre benzi, merg in coloana cu avariile puse non-stop, destul de repede. In oras am vazut o data radar mobil pe unul din cheiurile Senei si intre Suresnes si St Cloud pe o bucata de sosea limitata la 50 / indicatoare, panouri cu luminite cu afisat viteza, dar oamenii in general mergeau tare acolo.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

In italia e haos pe autostrazi, daca sunt 10 benzi si 10 masini, e cate una pe fiecare banda, in schimb se merge, eram asta vara la 130/h spre Taravisio si mi-a dat flash Polizia ca mergeam prea incet si incurcam traficul :frantics: .

 

In Sardegna, o strada rapida ( SS ), este de 10 ori mai buna si mai degajata ca cea mai buna autostrada a noastra...cel putin pe unde am circulat eu.

 

scuzati calitatea pozelor, sunt facute cu telefonul.

 

http://smeralda.ro/poze/SS103italia.jpg

http://smeralda.ro/poze/SS103italia2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Si asa, ca obicei, in FR, multumitul nu se face ca in RO cu avariile, ci cu un semn cu mana - automobilistii, iar motociclistii lasa in jos un picior.

 

dar cu parcatorii lui peste cum te-ai impacat ?

 

 

Eu ma uitam cum efectiv imping cu masina lor masina vecina sa isi faca loc, nu era una fara urme pe bari sau niscaiva razuieli..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

DOMI

 

Am facut si eu tot asa, cand a fost cazul, ca sa pot sa intru/ies, usor usor, ca un fulg pe pedale; am avut 4 masini: 2 smarturi, un Ka si un Grand Vitara, toate 4 erau deja frecate pe nas si pe fund si cu urme de portiere vecine. N-am adaugat decat ceva zgarieturi pe capota motorului Ka-ului, cu cheia unui trecator, sau gheara unei pisici mai mari, dar luasem "tous risques" cand l-am inchiriat. In parcare laterala distanta medie este de 2-3 palme. De intelectual, au fĂŠminin.

Link to comment
Share on other sites

pe mine chestia asta cu impinsul m-a speriat cel mai mult :)

De asta am mers cu TGV-ul, mi-a ajuns in olanda o portiera indoita din cauza de bicilist..

 

Plus ca puteam sa trag si eu la masea in voie.. :)

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Acum o luna m-am intors pentru a doua oara din San Francisco (mai precis Bay Area) - unde am plecat in deplasare cu serviciul. Ca de fiecare data cand plec, am masina inchiriata (ca n-am cum sa ma deplasez de la hotel la birou).

In mod sigur o categorie mai mica din noi are ocazia sa conduca pe meleaguri asa indepartate, asa ca sa va impartasesc din experienta mea.

 

Mi le-a explicat si mie un coleg american inainte de a iesi pe strazi, stiind ca noi conducem altfel.

 

1 - La stop ai voie sa faci dreapta pe rosu in majoritatea intersectiilor. Sunt si exceptii, unde scrie clar ca nu ai voie.

 

2 - In San Fran - linia de tramvai e considerata banda de mers indiferent de cate benzi sunt pe drum

 

3 - Nu exista prioritate de dreapta - sau nu asa cum o intelegem noi. Sunt nenumarate intersectii unde toate cele patru drumuri au Cedeaza Trecerea. In acel moment, prioritate are cel care ajunge primul in intersectie, nu conteaza ca vine din dreapta sau stanga. Te uiti cu atentie in toate patile. Acum - practic treaba asta cu ajunsul primul e oarecum subiectiva daca masinile ajung aproape simultan, asa ca se petrece un fel de mica intelegere instanta, si daca vezi ca celalalt da sa intre, pui frana, si tu treci al doilea. Rezultatul e un fel de dans in care masinile (daca coloanele sunt mai lungi) trec una dupa alta de pe fiecare strada. Avantajul este ca nimeni nu sta foarte mult sa astepte. Daca ai in fata 9 masini si toate au cedeaza, la noi vei sta pe loc 10 minute, la ei stai un minut. La noi nu e posibila o asemenea regula, va dati seama ce carnagiu ar iesi in fiecare zi.

 

4 - Foarte important semnalul. Nu am vazut soferi care sa nu te lase sa te bagi - indiferent de situatie, atata timp cat dai semnal. E regula ca daca masina din lateral da semnal sa intre pe banda ta si e in fata ta, vei pune frana si o vei lasa sa intre. (la noi ne caftim si ne suim unii pe altii pe tema asta, stim foarte bine)

 

5 - Nu se croseteaza, nu se conduce agresiv. Condusul agresiv e una din chestiile de care americanii se feresc ca dracu de tamaie, pentru ca se pedepseste grav. e deajuns sa sune cineva din trafic la politie ( si chiar o fac) ca ai incaltat-o. Indiferent ce ce masini ai in juruls tau, toti merg aproape la fel, chit ca e vorba de un SLS sau de un Accord din 90' (si au si ei foarte multe masini vechi pe strazi)

 

Ma mai gandesc si mai adaug ce imi mai vine in cap.

 

Acum - ca toti sutem cu BMW-ul in inima, sa va zic ce masini au ei.

 

Din toate BMW-urile de pe strada (aprox 5% din masini as spune eu, cel putin pe unde am umblat eu), ponderea e asa:

 

- 50% - e36, majoritateqa coupe, 325, 328 si M3 (am vazut un singur 1.8is)

 

- 40%- e46, majoritatea berline, 325, 328 si M3

 

- 9%- diverse Z-uri mai vezhi si mai noi, de baza Z4

 

- 1% altele (e60, etc etc)

Link to comment
Share on other sites

mai taie da-le dreaku!cine te crede ca ti a dat politia din faruri???haide ti sa fim realisti ,ca nu esti singur pe strazile Italiei!!eu mergeam cu 220km/h si m a oprit polizia sa ma intrebe ce motor am sub capota....!de fapt le am zis din mers,am deschis geamul!!

 

Cu ce te-a ajuns?.....cu acele FERRARI din dotare?frantics.gif

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.