Jump to content

Sofatul in strainatate


ena

Recommended Posts

eu nu am vazut austriac care sa nu depaseasca viteza legala indifferent de zona sau autobanda si sa nu se bage peste tine la nesimtire, nu mai zic sa-ti faca loc sa intri si tu de pe banda de accelerare....

in Germania semnalizarile sunt de muzeu nimeni nu stie exact cand si cum sa le foloseasca, depasirile sunt o mare enigma, toti umbla in schimb sa te arda daca gresesti cumva, ori sunt senili ori te agaseaza nu pastreaza distanta, se comporta urat cu masinile straine...

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

ĂnseamnĂŁ cĂŁ nu ai ajuns ĂŽncĂŁ ĂŽn Elveția. :wink:

Singurul loc in care mi s-a intamplat sa merg printr-o localitate cu fix 50 km/h, eu si cu inca o motocicleta vitezana in spatele meu, banda discontinua; pana nu am iesit din localitate n-a schitat nicio intentie de a ma depasi, cu toate ca o putea face instant.

Oricum, frustrant loc - strazi super, peisaje super, dar si amenzile super :) Nu ma mai vedeam iesit din tara odata :)

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

eu nu am vazut austriac care sa nu depaseasca viteza legala indifferent de zona sau autobanda si sa nu se bage peste tine la nesimtire, nu mai zic sa-ti faca loc sa intri si tu de pe banda de accelerare....

in Germania semnalizarile sunt de muzeu nimeni nu stie exact cand si cum sa le foloseasca, depasirile sunt o mare enigma, toti umbla in schimb sa te arda daca gresesti cumva, ori sunt senili ori te agaseaza nu pastreaza distanta, se comporta urat cu masinile straine...

 

am fost de cel putin 10 ori in Austria si nu stiu despre ce vorbesti. Se merge cam cu 20 km/h maxim peste limita, deoarece toti fac asta, si esti lasat in pace. asta pe autostrazi. in localitati poate nu 60, dar la 70 deja te ard.

probabil in Viena e mai multa tiganie, dar in rest, eu zic ca e foarte ok.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

acum un an, am avut ocazia sa conduc din germania pana in spania

o experienta minunata, deaorece tot drumu l-am parcurs doar pe autobenzi.

nici nu-mi dadeam seama cand treceam dintr-o tara in alta. asfaltul minunat

 

in germania, toata circulatia era superba. eu am ajuns in germania, cu avionul si era ptr prima data cand conduceam in alta tara.

m-am emotionat putin apoi mi-am dat seama ca totul era mai bine, si mai usor ca acasa. asfaltul, nici nu-l simteai. pur si simplu pluteai.

nu a fost nimic sa ma incomodeze, totul corect si comod.

insa in spania. ma simteam cam incordat. in madrid pe autostrada. trafic bara la bara. cand am ajuns la destinatia, intr-un orasel. cordoba, acolo nu mi-a placut circulatia, la fiecare intersectie semafoare fara numaratoare....prea multe treceri de pietoni. si chestia e ca pe zebra, asfaltul era mai ridicat. trebuia sa acorzi prioritate pietonilor inainte ca acestea sa patrunda pe zebra. limita de viteza stricta 30km/h . era mult mai bine, sa circuli pe jos sau cu bicicleta,

un avantaj este ca nu era deloc trafic.

Link to comment
Share on other sites

acolo nu mi-a placut circulatia, la fiecare intersectie semafoare fara numaratoare....prea multe treceri de pietoni. si chestia e ca pe zebra, asfaltul era mai ridicat. trebuia sa acorzi prioritate pietonilor inainte ca acestea sa patrunda pe zebra. limita de viteza stricta 30km/h

Asta este normalitate, nu ce știm noi din europa de est! Copii sunt invĂŁțați incĂŁ de la grĂŁdinițĂŁ sa nu traverseze (pĂŁșeascĂŁ pe zebrĂŁ) strada pe zebrĂŁ numai dupĂŁ ce au oprit mașinile.

Și vreau sĂŁ mai adaug o regulĂŁ, dacĂŁ pot sĂŁ-i spun așa: pe sectoarele de drum unde nu este bandĂŁ pentru biciclete, acestea se depĂŁșesc pe banda cealaltĂŁ și nu ai voie sĂŁ claxonezi nici un biciclist! Asta am remarcat in CH, LI si zona de AT de lângĂŁ ele, nu știu ĂŽn alte țĂŁri ce se practicĂŁ.

Link to comment
Share on other sites

in UK, biciclistii au voie sa mearga cate 2, in paralel, chiar daca ocupa toata banda. Oricat de naspa ar fi traficul, nu ai ce face, decat sa astepti. Claxonatul e aproape inexistent, decat atunci cand vrei sa previi un eventual accident / incident. Au trecut cateva luni pana cand am auzit primul claxon. S-a intamplat de cateva ori sa fiu in coloana, la semafor, unde prima masina nu pleaca de pe loc, ca i-a murit motorul sau ca soferul nu e atent si pur si simplu nu vede ca e verde. Nimeni nu a claxonat. Eventual a doua masina din coloana ii face primului niste flash-uri, dar atat.

si inca o chestie ce mi se pare comica, fara legatura cu traficul. Sunt multe zone, in special rurale, in care exista calareti pe drum. Toate localurile care au "Inn" la denumire, pub sau hotel, de exemplu Holiday Inn, sunt obligati, prin lege, sa iti adaposteasca si sa iti hraneasca animalul cata vreme esti clientul lor. :)

 

p.s. am scris mai sus "chiar daca ocupa toata banda" si vreau sa fiu mai explicit. Daca biciclistul vrea sa mearga pe mijlocul bandei sau chiar pe langa axul drumului, o poate face, e dreptul lui. E considerat vehicul, exact ca o masina. Nu exista obligatie legala in a merge cat mai aproape de marginea drumului.

Edited by Rares_CJ
Link to comment
Share on other sites

a, si inca ceva, foarte interesant.

Daca iesi dintr-o parcare cu vizibilitate redusa si chiar nu ai cum sa vezi daca vin masini sau nu, sa zicem e un drum relativ ingust, cu masini parcate, si iesi incet, incet, cu botul masinii in drum si cineva se baga in tine, in anumite situatii cel de-al doilea sofer, cel care circula pe drumul cu prioritate, sa-i zicem asa, poate fi considerat vinovat de producerea accidentului. Se numeste failure to yield, adica soferul care avea prioritate a putut observa un bot de masina care apare in fata lui, dar nu a incetinit sau oprit, astfel incat sa evite un accident. Traducerea mot a mot ar fi "insucces in a ceda" prioritatea.

Interesant, nu? Cand naiba o sa fie si la noi asa ceva?

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Probabil niciodata.

 

poate atunci, cand o sa se rezolve cu toate drumurile din tara. sa fie ca-n europa.

asfalt curat, marcaje si indicatore peste tot acolo unde trebuie. deci cam in 50-60 de ani.

daca la noi dureaza 4 ani, sa se finalizeze autostrada pitesti-craiova. care dupa parerea mea, toata lucrarea nu poate sa dureze mai mult de 2 ani maxim. 130 km de autostrada.

 

la noi lipsesc si indicatoarele de curba deosebit de piericuloasa. si risti sa cazi in prapastielaugh1.gif

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 1 year later...

Nu stiu daca exista asa ceva in Romania dar in Franta cand preiei un post inactiv de ceva timp, incepe sa sufere lumea pe forum si sa te agreseze ca dece ai reactivat topicul care era practic mort.. In orice caz, vreau sa adaug parerea mea personala, mi se pare un topic interesant si imi asum riscul :))

 

Pot sa impart 2 feedback-uri in privinta sofatului in strainatate.

 

1. Germania

 

Am locuit 3 ani in Frankfurt, deci stiu destul de bine despre ce este vorba.

Parerea mea este ca nemtii conduc printre cel mai bine din Europa. Sunt respectuosi la volan sau poate chiar "foarte" respectuosi. Conduc in general in ritm alert, fie pe autostrada sau in oras.. niciodata nu am adormit in spatele unuia sau sa imi fi smuls parul din cap ca era unul mort in fata mea si ma grabeam undeva. Cand e limita se merge la limita, si fiind foarte stricti si cu axati pe regulii, daca nu respecti limita, iti fac blitzuri si te tlaxoneaza de parca ai fi cel mai mare infractor.

In privinta locurilor de parcare nu prea am avut probleme, sunt destul de multe si nu e bataie pe ele. Singurul aspect este sa fii foarte atent unde parchezi si sa iti platesti parcarea, ca trec politistii ca nemancati si m-am trezit aproape de fiecare data cand nu am platit cu o amenda pe parbriz. Am impresia ca le a ramas chestia asta cu denuntarea e pe vremea lu Adolf.. M-am dus o data sa halesc un Kebab, nu am stat mai mult de 15min si deja luasem amenda, nu imi venea sa cred.. Cred ca se cam plictisesc prea mult bosorogii acasa si nu au altceva de facut decat sa stea pe geam si sa suna la politie sa te dea in gat in caz ca nu ai platit amenda sau ai parcat pe un loc negrelementar. In tot cazul, sa iti ridice masina nu am vazut niciodata si nu am trait-o nici pe pielea mea, cat de mult si de ilegal as fi parcat vreodata.

Pe autostrada se merge super, si e singura tara in care vin "alti" sa te impinga din spate sau sa se ia cu tine.. Mi sa intamplat de multe ori dar din pacate nu prea stiu de faza cu avaria la final, gen "esti de al meu" sau cand ii lasi sa treaca in fata. Sa stai bara in bara mi sa intamplat dar foarte rar, in general de fiecare data cand m-am grabit undeva, am ajuns fara probleme.

 

2. Franta

 

Aici e cu totul alta mancare de peste... Decat sa circuli in Paris, mai bine te spanzuri.

Sa incepem cu parcarea.. E simplu, innebunesti.. Nu gasesti locuri de parcare usor decat in August sau in perioadele de vacanta. Lumea cand parcheaza, nu se opreste pana nu te pocneste ca lumea (cu exceptia celor cu masini scumpe/recente/care tin la ele, sau cei care au senzori). In conditia in care ai gasit loc si ai parcat, daca ti la masina ta, mai bine nu stai mult sau te parchezi ca nesimtitul lasand 50 cm fata/spata sa aiba loc potentialii ghiolbani care o sa vina sa parcheze in fata sau dupa tine. Cu toate astea, cand ai gasit loc dupa ce ai umblat 30 min prin zona si ai parcat, fi sigur ca ti-ai platit parcarea ca si aici trec ca in Germania. Daca parchezi pe taxi/livrari/handicapatii, e ca si cum ai fi jucat la loto, sunt sanse foarte mari sa te dea unu in gat sau sa treaca politia si sa ii sune pe aia sa ti-o ridice (in cazul asta platesti circa 200€ care trebuiesc achitati cand iti recuperezi masina...) Mi sa intamplat o singura data si e un sentiment destul de naspa.. Te gandesti: "ce plm.. cine s-a gasit si a reusit sa imi fure masina in mijlocul parisului". Singura solutie e sa parchezi in parcari subterane, la care platesti o caruta de bani.

Pe autostrada, foarte rar vezi unul sa mearga peste limita (cele foarte multe radare contribuie e drept la fenomenul asta), foarte rar se ia unul cu tine la o intrecere amicala, foarte foarte rar mai stiu unii de avarie cand ii lasi sa treaca sau vreau sa te salute.. Sunt abuziv de multe aglomeratii, nu exista zi fara sa prinzi un "bouchon" in care stai bara la bara pana innebunesti de a binelea..

In oras, sa te fereasca sa te grabesti undeva.. chit ca limita e 50, majoritatea merg cu 30-40, franeaza la orice pas, nu se asigura cand schimba banda, etc.. Sunt foarte multe semafoare, la orice colt de strada..

Per total, chit ca in oras sunt handicapati rau de tot, pe drumuri nationale nu am vazut nici o nebunie si se circula destul de bine. I-as clasa dupa nemti, dovada este data chiar de numarul de accidente produse in UE, dar totusi mai prudenti si mai responsabili la volan.

 

3. Romania

 

Nu am ce comenta, stie toata lumea despre ce este vorba :)

 

 

 

Am vazut ca zicea cineva de pe forum ca nu intelege dece nu se poate parca pe trotuar in italia sau in "n" tara din afara. Nu inteleg care e problema.. fiecare tara are legea ei, te conformezi cu legea in vigoare, ce mare scofala..

Daca sa-r parca toti astia pe unde apuca, aici fiind mare problema cu locurile de parcare... cred ca nici nu ai mai avea loc sa mergi pe trotuare.

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nu stiu daca exista asa ceva in Romania dar in Franta cand preiei un post inactiv de ceva timp, incepe sa sufere lumea pe forum si sa te agreseze ca dece ai reactivat topicul care era practic mort.. In orice caz, vreau sa adaug parerea mea personala, mi se pare un topic interesant si imi asum riscul :))

 

Pot sa impart 2 feedback-uri in privinta sofatului in strainatate.

 

1. Germania

 

Am locuit 3 ani in Frankfurt, deci stiu destul de bine despre ce este vorba.

Parerea mea este ca nemtii conduc printre cel mai bine din Europa. Sunt respectuosi la volan sau poate chiar "foarte" respectuosi. Conduc in general in ritm alert, fie pe autostrada sau in oras.. niciodata nu am adormit in spatele unuia sau sa imi fi smuls parul din cap ca era unul mort in fata mea si ma grabeam undeva. Cand e limita se merge la limita, si fiind foarte stricti si cu axati pe regulii, daca nu respecti limita, iti fac blitzuri si te tlaxoneaza de parca ai fi cel mai mare infractor.

In privinta locurilor de parcare nu prea am avut probleme, sunt destul de multe si nu e bataie pe ele. Singurul aspect este sa fii foarte atent unde parchezi si sa iti platesti parcarea, ca trec politistii ca nemancati si m-am trezit aproape de fiecare data cand nu am platit cu o amenda pe parbriz. Am impresia ca le a ramas chestia asta cu denuntarea e pe vremea lu Adolf.. M-am dus o data sa halesc un Kebab, nu am stat mai mult de 15min si deja luasem amenda, nu imi venea sa cred.. Cred ca se cam plictisesc prea mult bosorogii acasa si nu au altceva de facut decat sa stea pe geam si sa suna la politie sa te dea in gat in caz ca nu ai platit amenda sau ai parcat pe un loc negrelementar. In tot cazul, sa iti ridice masina nu am vazut niciodata si nu am trait-o nici pe pielea mea, cat de mult si de ilegal as fi parcat vreodata.

Pe autostrada se merge super, si e singura tara in care vin "alti" sa te impinga din spate sau sa se ia cu tine.. Mi sa intamplat de multe ori dar din pacate nu prea stiu de faza cu avaria la final, gen "esti de al meu" sau cand ii lasi sa treaca in fata. Sa stai bara in bara mi sa intamplat dar foarte rar, in general de fiecare data cand m-am grabit undeva, am ajuns fara probleme.

 

 

in 5 min daca ai tras masina pe marginea soselei apare politia si te intreaba daca ai sunat la 112 si ce probleme ai, deci....:hmm:

 

daca vrei sa faci o depasire trebuie sa te asiguri ca ai loc suficient sa revii iar masina sa poata cu siguranta mai mult decat a celui depasit, altfel te trezesti ca in timp ce depasesti un bou care merge cu 70 ca nu mai poti sa revii pe banda ta din cauza ca boul urla si accelereaza maxim......

 

nemtii nu depasesc niciodata, dar nu lasa nici pe altii sa depaseasca, singurii care depasesc sunt cei cu supermasini

 

daca circuli pe banda 3 cu 130km/h o sa ai mereu flashuri si avarii in ochi :D

 

asa stricti nu sunt pe limitari, de aceea au si foarte multe radare, mie personal imi displac cei care merg in afara cu 70 PREVENTIV sau cum spun ei DEFENSIV si cand intra in oras pastreaza aceasi viteza......ei conduc defensiv si primesc puncte la asigurare si restul de 50 din coloana din spate trebuie sa-l depaseasca asumandu-si niste riscuri inutile

 

sunt foarte multi octogenari de peste 90 de ani care conduc foarte foarte prost, in romania nu exista sa intre cineva pe autobanda pe contrasens si sa circule cu viteza fara sa-i pese de restul, kamikaze :bye:

 

daca circuli ca martalogul pe banda 1 intre tiruri o sa pupi mereu o roata de tir sau niste bari metalice cazute din spatele camionului, o scara sau alte acareturi....:cry:

  • Like 3
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nu stiu daca exista asa ceva in Romania dar in Franta cand preiei un post inactiv de ceva timp, incepe sa sufere lumea pe forum si sa te agreseze ca dece ai reactivat topicul care era practic mort.. In orice caz, vreau sa adaug parerea mea personala, mi se pare un topic interesant si imi asum riscul :))

 

Adevarul e ca mai mari bulangii antipatici decat francezii cu greu gasesti.

 

In rest, sunt de acord cu Mikken.

Edited by Service Premium
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Adevarul e ca mai mari bulangii antipatici decat francezii cu greu gasesti.

 

In rest, sunt de acord cu Mikken.

 

Hai sa zic ca Mikken are parerea lui cum si eu o am pe a mea, dar tu te bagi mereu in seama fara sa stii despre ce vorbesti, la fel ca peste tot aberezi de cele mai multe ori si repeti aceasi placa pana se plictiseste lumea si renunta sa se mai certe cu tine, pe topicul lui Myx te-am lasat in pace cu prostiile tale debitate referitor la lipitura de fludor care crapa din cauza vibratiilor din rulmenti, dar sa-mi spui mie ca stii tu mai bine decat mine cum sunt bavarezii in Oberbayern asta chiar ca nu am crezut-o

  • Like 1
  • Downvote 6
Link to comment
Share on other sites

Parca te-ai descris perfect, nu stiu cum naiba.

 

Eu am stat 1 an in Paris, stiu exact cum sunt. Niste antipatici, niste scarbosi. Traiesc in trecut, se cred inca imperiu. Ii privesc cu ura pe straini. Au o mandrie cretina. Daca vorbesti in engleza se uita urat, iar daca vorbesti in franceza spun ca le strici limba.

 

Tu aberezi constant si fara greseala.

Edited by Service Premium
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Parca te-ai descris perfect, nu stiu cum naiba.

 

Eu am stat 1 an in Paris, stiu exact cum sunt. Niste antipatici, niste scarbosi. Traiesc in trecut, se cred inca imperiu. Ii privesc cu ura pe straini. Au o mandrie cretina. Daca vorbesti in engleza se uita urat, iar daca vorbesti in franceza spun ca le strici limba.

 

Tu aberezi constant si fara greseala.

 

O dai cotita iarasi si nu am timp....

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pai n-ai zis tu ca o iau mosii in Germania pe contrasens pe autobahn? Hai sa fim seriosi, ce naiba, doar scrie mai sus. Sau aia ca daca mergi pe banda I iti vine o roata sau o scara in cap. De parca pe autobahn e ca pe un DN din Romania unde poti muri cand mai cad busteni din vreun camion.

Sau aia cu nu se circula tare. Pai in Germania mergeam cu 150-160 si au trecut unii pe langa mine de parca stateam pe loc. Si nu supercar-uri ci Porsche-uri mai vechi si tot felul de masini. Evident, doar pe anumite portiuni.

E clara treaba, nu mai e nevoie de comentarii.

Edited by Service Premium
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pai n-ai zis tu ca o iau mosii in Germania pe contrasens pe autobahn? Hai sa fim seriosi, ce naiba, doar scrie mai sus. Sau aia ca daca mergi pe banda I iti vine o roata sau o scara in cap. De parca pe autobahn e ca pe un DN din Romania unde poti muri cand mai cad busteni din vreun camion.

Sau aia cu nu se circula tare. Pai in Germania mergeam cu 150-160 si au trecut unii pe langa mine de parca stateam pe loc. Si nu supercar-uri ci Porsche-uri mai vechi si tot felul de masini.

E clara treaba, nu mai e nevoie de comentarii.

 

Abtine-te prietene, tu ''ai vazut'' germania in tranzit pe autobanda.

Cu toate ca nu merita sa mai continui iti dau ceva sa traduci pe google: http://www.chiemgau2...24-2646700.html

 

''Die Serie der Geisterfahrer-Meldungen reißt nicht ab. Seit Anfang Oktober gab es vier schwere Falschfahrerunfälle mit insgesamt 18 Toten. Aber warum treten Geisterfahrer-Meldungen derart gehäuft auf? Eine Erklärung findet sich in der Studie des Verkehrsforschers Jürgen Gerlach von der Universität Wuppertal. In dieser Studie, die im Auftrag des Bundesverkehrsministeriums erstellt wurde und vorab im Spiegel erschien, kommt Gerlach unter anderem zu folgendem Ergebnis: Zu erklären sei die Häufung an Geisterfahrer-Unfällen wohl auch dadurch, dass große Berichterstattungen über Geisterfahrer Nachahmer provozieren, einige wahrscheinlich mit Selbstmordabsicht.''

Edited by BOASKA
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Eu mai vazut ce mai zici tu de germania, am impresia ca ai fost odata sau de 2 ori poate, ori ai fost in alta tara si faci confuzii..

3 ani am stat in germania si nici macar odata nu am intalnit vreunul cu numere de De sa nu ma lase sa il depasesc..

 

Daca cumva nu te-a vazut , in secunda in care te vede o lasa usor sa faci depasirea si eventual apoi te depaseste si el, daca intradevar avea de gand sa o calce mai tare in momentul ala..

Ca sa nu mai zic de curtuazia aproape omniprezenta cand intri pe autostrada si vezi banda 1 cum migreaza toata pe 2 sa intri ca boierul..., bine cu conditia sa fie loc bineinteles..

De exemplu cand faceam naveta la munca trebuia sa trec un pod si veneam de pe un drum fara prioritate, aveam cedeaza trecerea, coloana de 2 km bara la bara spre pod, coloana de 100-200m din partea astalalta.. totul era civilizat gen trecea unul de pe drumul cu prioritate, lasa apoi sa treaca unul de pe drumul fara prioritate, totul, fara flash, claxoane drame.. pur si simplu totul era natural si cursiv ca un balet..

Momentan, cei mai idioti soferi din europa in afara de romani si parizieni (recomand care mergeti cu masina in franta si vreti sa vedete si parisul sa va abtineti sau sa o lasati in vreo localitate mai mica la vreo 20-30 de km si apoi cu trenul), in topul meu personal par a fi belgienii.. astia pana acu vreo 10 ani nici faceau scoala sau dadeau vreun examen practic de condus.. si asta se vede in special la cei mai in varsta, si nici cu tinerii nu mie rusine fiind si aia retardati si imprudenti, ca orice tanar fara experienta..

DEci nu se asigura, ies ca niste kamikaze, autobuze sau TIR trece pe rosu ca i se pare lui ca nu vine nimic.. e ceva cumplit. Nu e la fel de rau ca in Paris cu parcatul, totusi cumva daca te uiti atent ( se vede mai greu din mers, trebuie la pas, se observa mai bine) un numar foarte mare de masini ascutie, zgariate, indoite discret..

 

Pana acum intr-un an de mers prin Bruxelles am scapat la mustat de 2 accidente si am fost pocnit in spate in timp ce statea linistit, oprit de vreo 10 secunde complet la un semafor...o dobitoaca cu masina sifonata in toate partile.. la vreo 50 de ani.. deci dinaia cu carnetul luat de la primarie...

Edited by DOMI
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.