Jump to content

Martor apa osclieaza, uneori si ulei palpaie


Recommended Posts

Indicatorul apa se duce spre rosu .... Totul este relativ, nu se intampla in fiecare zi, dar in ultimul timp mi se pare destul de des. Am mai observat chestia asta de vreo 5-7 ori anul acesta...Iar cand vedeam ca acul trece pe rosu opream repede, speriat si faceam aerisirea motorului, dar se pare ca problema e mai ciudata. Uneori daca acul se duce pe rosu, opresc masina 1 minut,...dau cheie, acul revine la mijloc.

Se mai intampla dupa ce merg cu masina, si opresc la benzinarie sa zicem,acul fiind la mijloc, alimentez.... cand pun contact...indicatorul il vad pe rosu si fuge spre mijloc (cu toate ca inainte sa l opresc nu era pe rosu)

Am reusit sa surprind un filmulet in timp ce eram la drum lung cum oscila... nu am reusit sa l surprind exact cum pleaca din mijloc dar se poate intelege despre ce e vorba.

 

Ce pareri aveti?

Vreau sa mai mentionez ceva legat de martorii din bord... in ultima vreme am observat ca martorul de la ulei uneori incepe sa clipaie, iar aspectul marotrului e ca si cum ar fi alimentat la o baterie slaba, se vede ba bine, ba difuz.

Iar mai nou...legat de cheie, cand ieseam din bloc si pana sa ajung la masina tineam apasat pe butonul de deschidere din cheie sa se deschida toate geamurile. Iar acum nu imi mai functioneaza deloc inchidere/deschiderea centralizata, functioneaza doar cand bag cheia in portiera.

 

E posibil ca toate aceste probleme sa fie de la alimentare? de la baterie? senzori?

Cum as putea verifica problema?

Link to comment
Share on other sites

Da ai racire pe f multe lucruri inclusiv uleiul de motor.Daca e f imbacsit radiatorul de ac numai circula bine aerul prin ele si automat apa are tendinta sa creasca. Daca uleiul de la motor nu se raceste f bine si devine f fluid iti clipeste si lampa de ulei semn de presiune scazuta
Link to comment
Share on other sites

cum pot verifica senzorul de temperatura si unde se situeaza?

Am citit pe alte topicuri...pot fi relee de vina? daca da cum le pot verifica daca sunt cu probleme sau nu?

 

Cum se pot spala radiatoarele? trebuie date jos neaparat?

 

Niste erori la un tester... nu stiu cat de bun era dar poate are dreptate pe undeva si ma ajuta la depistare:

 

La Memorie motor: a aparut asa:

Releu principal - Releu nu comuta

Racire camp specific scurtcircuit plus

Link to comment
Share on other sites

nu stiu cum e la e39 dar la e38 a trebuit sa dau bara jos sa spal radiatorul de AC. verifica si vasco cum a zis colegu Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Cum sa verific vasco, cum sa verific senzorul de temperatura? Unde se afla ele.... nu ma pricep ...dar daca imi spuneti cum ati fi de mare ajutor.

Acum cand am mers cu ea, pe caldura, uneori in timpul mersului cand o accelerez parca e un avion, mai incepe un motor puternic sa se auda fix timpul in care accelerez, si nu stiu de unde vine zgomotul de la al 2 lea motor.

Parca incepe inca un motor sa mearga in timp ce accelerez, dar nu tot timpul...

Si ventilatorul de la AC nu l am vazut sa porneasca? el trebuie sa mearga tot timpul, sau cum sa l fac sa l verific?

 

Si tin timp ce stau la semafor si clima merge, parca e temperatura e mai scazuta fata de cand merg cu masina. In timpul mersului se intensifica racirea in masina. Dar foarte putin ... nu sunt diferente foarte mari...

Link to comment
Share on other sites

Din filmulet observ ca ai dat drumu la clima pe 16 grade .Ventilatorul din fata ar trebui sa porneasca dar vad ca nu se invarte.

 

Incearca sa apesi butonul de MAX de la clima, tine masina turata constant la 1500-2000 de ture pe loc.Dupa 20-30 de secunde te dai jos si verifici daca ti-a pornit electroventilatorul de la clima, este cel din fata care se vede printre nari atunci cand ai capota deschisa.

 

Eu am schimbat freonul ieri si nu-mi pornea electroventilatorul.Era o siguranta arsa.Este o siguranta mare de 50A in spatele torpedoului.

Verifica sa nu fie arsa.

 

Daca nu-ti functioneaza acel ventilator nu ai racire la radiatorul de clima atunci cand stai pe loc.Fara racire apare presiune pe instalatie si risti sa defectezi compresorul de clima sau radiatorul se poate fisura.NU tine foarte mult clima pornita daca acel ventilator nu porneste, mai ales daca stai pe loc.La mine cat au schimbat freonul si nu pornea electroventilaorul, imi raceau din cand in cand radiatorul de clima cu un compresor de aer pentru a nu face presiune pe instalatie.Cand au schimbat siguranata de la el isi facea racirea singur si nu a mai fost nevoie de compresorul cu aer.

 

Atunci cand masina este in miscare, radiatoarele sunt racite de curentii de aer ce patrund pe la grilele din fata.Chiar si asa, daca viteza masinii nu este suficient de mare incat sa se formeze acesti curenti de aer, electroventilatorul va porni si in mers.El are mai multe trepte si in functie de temperatura se invarte mai tare sau mai incet.Cel mai tare trebuie sa se invarta atunci cand stationezi sau cand mergi bara la bara.

 

Incearca sa alimentezi pe direct electroventilatorul si vezi daca se invarte.Apeleaza la un electrician daca nu te pricepi.Mufa o gasesti undeva sub farul din partea dreapta a masinii ( partea stanga cum te uiti la motor) sau undeva in spatele grilei de langa proiector.Mai intai verifici siguranta din spatele torpedoului ca sa nu demontezi degeaba.

 

 

Spunea cineva mai sus sa cureti radiatoarele.

 

Am avut ocazia sa curat toate radiatoarele, cel de la intercoler, cel de la clima si cel de apa.Nu vrei sa stii ce mizerie a iesit din ele.Ma refer la exteriorul lor, fagurii.Eu le-am avut date jos de pe masina si le-am spalat cu jet de apa si le-am suflat cu aer.Erau imbaxite de praf amestecat cu muste, crengi, frunze, ulei, nisip.

 

Daca fagurii radiatoarelor sunt plini de mizerie, aerul nu mai trece prin radiator si astfel celulele nu se mai racesc asa cum trebuie.

 

Daca doresti sa faci treaba asta trebuie sa dai bara din fata jos + trager pentru a avea acces macar la radiatorul de clima si la intercoler.

 

Sper ca ti-am fost de ajutor macar cu unele chestii. Pentru restul te mai ajuta colegii ;) .

Link to comment
Share on other sites

 

 

Daca nu-ti functioneaza acel ventilator nu ai racire la radiatorul de clima atunci cand stai pe loc.Fara racire apare presiune pe instalatie si risti sa defectezi compresorul de clima sau radiatorul se poate fisura.NU tine foarte mult clima pornita daca acel ventilator nu porneste, mai ales daca stai pe loc.La mine cat au schimbat freonul si nu pornea electroventilaorul, imi raceau din cand in cand radiatorul de clima cu un compresor de aer pentru a nu face presiune pe instalatie.Cand au schimbat siguranata de la el isi facea racirea singur si nu a mai fost nevoie de compresorul cu aer.

 

 

 

Exista un senzor presiune pe circuit, daca presiunea e prea mare sau prea mica decupleaza compresorul pt. evitarea distrugerii lui.

Pt initiator: poti incepe verificarile la sistemul de racire. Termostat, pompa apa, vasco si ce mai e pe acolo.

Edited by Calin78
Link to comment
Share on other sites

In seara asta am facut aerisirea, am vazut ca lipsea mult lichid... probabil 1-1.5l... nu stiu pe unde tot dispare... nu am mai completat de vreo 4-5 luni....

Dupa aerisire am mers prin oras cu clima pornita sa vad daca se mai aprinde becul la ulei si daca nivelul la apa urca,,,,si culmea totul era normal...clima baga foarte rece... E totul cum ar fi normal... o sa mai merg si maine sa vad daca revine la aceleasi simptome.

Radiatorul ala mare e nou..abia schimbat de nici un an, cand l au schimbat probabil au aruncat mizeriile ce se afla intre radiatoare, pentru ca in seara asta m am uitat intrre ele si nu erau murdare... doar cateva mizerii mici...

 

E interesant de ce nu porneste porneste ventilatorul de la AC...din spatele narilor... Ai idee ce numar era rezistenta din torpedou? eu m am uitat in mare dar la prima vedere, nu aveau sarmulita aia rupta nici una din ele...

 

Merci mult pentru raspuns si timp pierdut :) :rolleyes:

 

Exista un senzor presiune pe circuit, daca presiunea e prea mare sau prea mica decupleaza compresorul pt. evitarea distrugerii lui.

Pt initiator: poti incepe verificarile la sistemul de racire. Termostat, pompa apa, vasco si ce mai e pe acolo.

 

Merci pentru contributie...dar m ar ajuta tare mult daca mi ar spune cineva si cum se fac verificarile la termostat, pompa apa, si vasco... toti spun aceeasi chestie dar intrebarea e CUM FAC ACESTE VERIFICARI? :) Unde sunt situate piesele respective si ce anume sa verific... mi ar fi mult mult de folos. Merci mult

Edited by Fan_XBMW
Link to comment
Share on other sites

 

 

E interesant de ce nu porneste porneste ventilatorul de la AC...din spatele narilor... Ai idee ce numar era rezistenta din torpedou? eu m am uitat in mare dar la prima vedere, nu aveau sarmulita aia rupta nici una din ele...

 

 

Siguranta de la electroventilatornu este in torpedou alaturi de celelalte.Se afla in spatele torpedoului.Iei o lanterna si te bagi cu capul sub torpedou, reusesti s-o schimbi fara sa demontezi ceva, doar bagi mana dupa ea.E o siguranta mare de 50 de amperi, e rosie si arevreo 4 cm latime.

 

Succes!

Link to comment
Share on other sites

http://i43.photobucket.com/albums/e355/Seesure/fuses.jpg

 

sper ca la sigurantele astea te referi, altele in torpedou nu stiu...

parca nu sunt chiar de 4 cm .... si pe imagine singura de 50A e la pozitia 75

Maine am sa verific ca nu am mai avut timp in seara asta.

Link to comment
Share on other sites

AM VERIFICAT SI CELE 2 SIGURANTE , NR 75 SI NR 76 SI SUNT OK.

DUPA CE AM FACU AERISIREA DE IERI NU AM MAI SESIZAT OSCILATII LA APA SI LA ULEI (PALPAIT)

Am incercat cu clima la maxim, si turata, si la drum, dar electroventilatorul tot nu vrea sa porneasca.

Am gasit mufa, in bara... am atasat poze.

Dar se intampla ceva ciudat.... Am pornit masina, cu clima la maxim, am desfacut cele 2 mufe care intra una in alta, si in timp ce masina mergea am unit cele 2 mufe si Elicea se mica 1 cm, ar incerca sa se clinteasca dar foarte putin. Am incercat sa o ajut dar tot nu merge... uneori se clinteste mai mult, uneori mai putin.

http://www.amarys.ro/bmw/mufa%20bmw%20electrovenitlator%20e39.jpg

http://www.amarys.ro/bmw/mufe%20electrovenitlator%20e39.jpg

http://www.amarys.ro/bmw/mufa%20electrovenitlator%20e39.jpg

 

AM MASURAT CU APARATUL DE MASURA AMBELE MUFELE... FIECARE MUFA ARE 3 FIRE ( 2 GROAS ESI UNA SUBTIRE) lA O MUFA LA CELE 2 FIRE GROASE AM 13.88-14 ...SI LA CEALALTA MUFA AM Aprox 8.6 (SCADE SAU URCA, E OSCILANT).

 

NU E CIUDAT CA IN AMBELE MUFE, DESFACUTE FIIND ELE AM TENSIUNE? MA REFER LA CEA CE APARTINE DE ELECTROVENTILATOR.... SINCER NU POT SA IMI DAU SEAMA FARA SA DAU BARA JOS CARE DIN ELE E MUFA CE DUCE LA ELECTROVENTILATOR.

 

AS DORI SA L ALIMETEZ DIN EXTERIOR DAR NU STIU CARE DIN MUFE SA O ALIMENTEZ... CE PARERI AVETI DESPRE MISCATUL PALEI IN TIMP CE IMBAIN CELE 2 MUFE? CE AR FI DE FACUT DE ACUM?

MERCI

Link to comment
Share on other sites

Aveti idee care e releu principal?

La mine pe tester mi a aparut ca nu comuta...

am citit pe toate forumurile ca problema de la ventilator de la ac poate veni si de la releu... nu se duce semnal de acolo catre ventilator

 

Se poate testa ventilatorul de la ac doar cu 12 v? ...am mai citit ca nu se poate... mufa la mine e cu 3 pini. cum as putea sa l verific?

http://amarys.ro/bmw/releu.png

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.