Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

BMW 320


Recommended Posts

Salutare,

Sunt nou pe acest forum si de asta vreau sa mi cer scuze daca postez gresit sau unde nu trebuie.

As vrea cateva informati de la cei care cunosc.

In cateva zile trebuie sa imi ajunga masina din Germania BMW 320d 136 cp 2000 si intrebarile mele la care as vrea un raspuns ar fi urlatoarele:

Ce ulei trebuie sa folosesc ptr motor, filtre si restu?

Ce trebuie schimbat la el cand il achizitionez (masina este SECOND)?

De ce treuie sa ma feresc?

Dezavantaje?

Cum trebuie condusa aceasca masina...sunt incepator si poate par prostut cu intrebarile mele dar as vrea sa fiu informat cu cate putin din fiecare!

Va multumesc foarte frumos si va doresc multa sanatate.

Link to comment
Share on other sites

Pentru inceput poti schimba:

-filtru ulei, polen, aer, motorina, epurator

-ulei 0W40 sau 5W30 (pune ulei BMW sau Castrol Edge)

-ulei servo

Eventual mai poti schimba ulei cutie + ulei diferential

 

In rest mai schimbi ce e stricat la masina.

De condus, o conduci cum vrei, dar iti sugerez sa nu mergi subturat ca vei strica turbina.

Nu merge sub 2000rpm, nu ii da talpa cu motorul rece si in mare cam asta e.

LE: Verifica si cureaua de la accesorii si de la clima, eventual si rolele ca pot fi uzate sau coapte.

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

Pentru a fi ajutat mai mult ar fi indicat sa mentionezi si km din bord. Oricum la o masina din 2000 banuiesc ca sare de 200.000km

Uleiul Castrol poate fi folosit cu incredere ... un 5W40 sau 10w40 cred ca e ok. Pentru filtre mergi cu talonul la un magazin auto si iti da tot ce iti trebuie sa se potriveasca, ca marca MANN cred ca e OK. Schimb de ulei facut intre 10.000 si 15.000km nu mai mult. Cand iei masina schimba filtre ulei apoi mergi sa o vada un mecanic pentru o inspectie mai atenta.

Stilul de condus cu un diesel:

- nu se sta pe loc sa o incalzesti la plecare

- pana motorul nu are peste 60-70 grade evita sa ii dai talpa, schimba pe la 2500 RPM.

- dupa ce motorul s-a incalzit mergi cum vrei cu ea, dar nu subturat (cand schimbi viteza RPM-ul sa nu cada sub 1800). Indicat e sa schimbi undeva pe la 2800-300o RPM

- nu ii da talpa intre 1000 si 2000 RPM.

Or mai fi si altele :)

Edited by bazare
Link to comment
Share on other sites

Ulei in nici un caz 10w40. Cel putin 5W40, iar cel mai bine e 0w40 sau 5w30.

Si ba da, si la diesel se sta sa se incalzeasca (1-2 minute nu are nimic).

Dupa drumuri mai lungi lasa motorul 1-2 minute sa mearga la relanti ca sa se raceasca turbo.

Link to comment
Share on other sites

Aceste probleme s-au mai discutat. Diverse informatii poti gasi aici:

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/71-e46-mici-secrete/

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/26647-bmw-seria-3-e46/

 

Legat de ulei, incearca sa nu bagi ulei dupa ureche! Citeste in manualul sau sau intreaba la reprezentanta.

 

oricum, foloseste search inainte de a deschide noi topice.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.