Jump to content

BMW X3 Off-Road Upgrade


ids75

Recommended Posts

Saluatere! Sunt Daniel din Constanta, detin un BMW X3 3.0dA, 2007.

Sunt interesat sa imi upgradez masina intr-un program off-road (Hartge Hunter). Deocamdata am gasit programul off-road (accesorii si kituri) al celor de la Hartge (www.hartge.de), i-am contactat si urmeaza sa aflu detalii in ceea ce ma priveste, adica marirea garzii la sol pana la 23 cm, anvelope pentru off-road (mud) 255/55 R18 (General Grabber AT2), set amortizoare (inca nu stiu tipul), scuturi protectie etc. Este cineva dintre voi care deja si-a upgradat masina cu cei de la Hartge, sau cu orice alta firma. Sunt interesat sa schimbam opinii si pareri. Deasemenea sunt foarte interesat sa gasesc un kit pentru montarea unui SNORKEL. Stiu ca nu este foarte popular si poate multi ar privi ilar problema, dar vreau sa imping limitele masinii (vezi BMW X-Raid, www.x-raid.de). Cei de la X-Raid sunt cam greu de abordat pentru ca se ocupa de Dakkar racing cars. Din ce stiu eu este singurul kit snorkel instalat, vorbim despre o cu totul alta masina - BMW X3 CC, al carei pret ajunge la 230.000 euro si e doar varianta racing. Deci pana la urma singura optiune in off-road upgrade ramane Hartge Hunter. Deci, ma poate ajuta cineva cu niste informatii in acest sens, in a gasi un kit pentru montarea unui snorkel, ori macar o adaptare sau extensie a admisiei aerului catre partea superioara a motorului sau capotei motorului?

Link to comment
Share on other sites

De banii pe care ii dai pe Hartge, mai bine iti iei un Wrangler :)

Chiar daca maresti garda la sol, cutia de transfer de la xdrive nu e foarte off-road-ish. Iar cu snorkel-ul, cred ca trebuie sa iti faci ceva custom, n-am vazut vreun kit dedicat.

Link to comment
Share on other sites

interesant ce vrei tu sa faci dintr-un biet X3... daca ai bani de investit si vrei sa excelezi in off-road, macar alege-ti o masina dedicata pentru asa ceva...

 

cu certitudine, daca ar costa mai mult de 3000 euro tot kitul as renunta la el. Dar pana a afla preturile, pot spune ca gumele le gasesti pe internet cu max 200 euro buc., scutul fata care protejaza si cutia de viteze si cea de transfer este undeva la 400 euro, iar banalele amortizare o sa ma duca la max 1000 euro tot setul daca sunt cumva speciale, desi ma indoiesc. Deocamdata nu ma arunc in jante noi ... ca n-ar fi cazul ... deci unde vedeai tu preturi astronomice? sa nu mai pun la socoteala ca mi-ar fi suficient sa comand doar pesele de schimb si service-ul sa-l fac in tara.

Iar referitor la BMW, fi sigur ca daca as fi vrut un Wrangler sau orice alta caruta asi fi fost pe forumul dedicat, nu la BMW. Pacat ca nu exista o varianta street accesibila pentru BMW X3 CC ... atunci ai fi vazut ce poate sa faca un X3 off-road. Pentru curiosi, intrati pe youtube si vedeti filmele postate de echipele X-Raid.

Edited by ids75
Link to comment
Share on other sites

Ai dreptate, dar x3 x-raid nu prea are in comun nimic cu masina de serie. E un prototip pt competitii. E ok si x3 pt escapade in natura, dar e fff rigida, au cursa scurta amortizoarele, iar pe noroi, zapada se simte nevoia unui reductor, x-drive e prea "nervos". Conduc unul de ceva ani si stiu ce vorbesc, am trecut prin multe " impreuna" :)
Link to comment
Share on other sites

Sunt de acord cu voi! Masina nu este de off-road dar poate aborda aceste drumuri. Si ce credeti ca intr-un wrangler, toyota sau nissan o sa va simtiti ca-n autocar ? O sa fie ca si cand ati conduce tractorul. Dar nu uitati ce am spus, si repet, este vorba de un off-road usor, mai degraba de excursii pe drumuri de munte decat a incerca limitele masinilor. Nu sunt interesat sa defrisez paduri sau sa fac noi drumuri ... mi-as fi luat un TAF pentru asta.

Acum revenind la programul nostru, cei de la Hartge mi-au spus asa: schimbarea amortizoarelor si montarea scutului sub masina doar pentru motor si cutie ajunge la 4500 euro si pentru asta au nevoie de masina in service pentru aprox o saptamana. Pretul aparent este mare dar nu pentru Germania si nu uitati ca este vorba de o saptaman de munca. Marirea garzii la sol nu se face din suspensii ci doar din schimbarea dimensiunilor rotilor, deci concluzia este ca nu se merita aceasta investitie de 4500 euro plus cazare si drum. De fapt din cate am aflat pana acum, acest program off-road Hartge a fost creat doar pentru batranul Hartge care este un impatimit al vanatului si a vrut sa pregateasca un X3 si un X5 in astfel de scopuri ... iar baietii chiar au reusit (vezi poze si filme youtube). Asa ca m-am orientat pentru ceva mai bazic si anume, kitul pentru drumuri grele adica scut motor si cutie oferit de BMW, care ma costa 1000-1200 euro si il am montat intr-o saptamana max 10 zile. Legat de roti, am optat pentru un General Grabber AT 235/65 R17 sau Hankook Dynapro ATM ori ceva mai scump Continental Cross Contact AT pe aceleasi dimensiuni si un set de jante la care inca nu m-am decis dar as prefera sa fie din tabla. Am observat ca ceva foarte ieftin si poate 2nd hand ar fi jantele de 17" de tabla de X1. Acest set de roti ar urma sa-l folosesc doar pentru iesiri de pe asfalt si este acelasi in dimensiuni cu cel recomandat de Hartge. Marirea razei rotii se face cu 2.3 cm. Ideea este ca folosind aceste dimensiuni pot sa achizitionez anvelope de noroi si off-road pentru o mai buna tractiune. In plus se vor mari unghiurile de atac, rampa, fuga si garda la sol pana la 23 cm. Toata investitia m-ar ajunge la max. 2000 euro cu toate noi. Daca consider jantele 2nd hand, ies mai ieftin. Singura problema care mai ramane si practic de verificat este sa vad daca nu imi vor trebui niste distantieri si daca roata nu-mi atinge aparatoarea din plastic a aripei. Din ce am mai discutat si cu altii se pare ca este ok pentru 2.3 cm in plus.

Oricum, va astept parereile, opiniile si sfaturile pentru a optimiza up-grade-ul!

Edited by ids75
Link to comment
Share on other sites

Tu chiar crezi ca o sa ajungi mult mai departe cu niste anvelope cu talon mai mare ? Nu te gandesti ca acel talon afecteaza si stabilitate si frane si performante?

 

Cumpara un off-roader adevarat cu volan pe dreapta in stare functionala si iti vei face mofturile fara sa stai cu morcovul la fund si fara sa iti para rau de articulatie,cutie si eventuale zgarieturi.

Link to comment
Share on other sites

Vreau doar sa protejez masina si sa ii imbunatatesc tractiunea in off road cu anvelope de noroi.

 

Pentru dimensiunile rotilor date de constructor nu exista anvelope de noroi. Concluzia este ca trebuie sa montez anvelope cu talon mai mare pentru escapade off-road iar la viteze mici nu-mi afcteaza dinamica masinii - imbunatatesc doar tractiunea.

 

Asa ca o sa folosesc doua seturi de roti, unele pentru asfalt, raman cu cele stock recomandate de constructor, si unele pentru iesiri off-road - set jante din otel pe 17" (X1 - probabil) cu anvelope cu talon mai mare 235/65 R17 dimensiune comuna anvelopelor de teren (All Terrain & Mud).

Edited by ids75
Link to comment
Share on other sites

interesant ce vrei tu sa faci dintr-un biet X3... daca ai bani de investit si vrei sa excelezi in off-road, macar alege-ti o masina dedicata pentru asa ceva...

 

 

O sa faci din bietul x3 o struto-camila,masina nu are nimic in comun cu off-road-ul,nu te ajuta sist 4x4,in fond dintr-un suv stabil il vei transforma intr-o barca.cumpara o masina serioasa.

 

 

Tu chiar crezi ca o sa ajungi mult mai departe cu niste anvelope cu talon mai mare ? Nu te gandesti ca acel talon afecteaza si stabilitate si frane si performante?

 

Cumpara un off-roader adevarat cu volan pe dreapta in stare functionala si iti vei face mofturile fara sa stai cu morcovul la fund si fara sa iti para rau de articulatie,cutie si eventuale zgarieturi.

 

Un +1 foarte mare pentru ce au spus colegii. X3 nu e pentru asa ceva si BMW-urile nu sunt masini de offroad ... sincer sa fiu nu stiu dece se fabrica X3 X5 si X6 (motivul pentru care si porsche a facut niste magarii) :D BMW e o masina cu valente sportive coupe 6 cilindrii pentru drumuri bune.

Link to comment
Share on other sites

Greu de priceput. Construiesc clasa X pentru ca au abordat aceasta clasa a SUV-urilor, cross-over-urilor. A unor masini care pot aborda si alte drumuri in afara de asfalt, de asta au fost construite. Si dupa cum vedeti daca scoateti capul din cochilie toti granzii industriei isi maresc clasele de productie in fiecare an. Daca BMW-ul construia numai coupe-uri si sedanuri in urma cu 20 de ani acum lucrurile s-au schimbat. Cand au conceput primul X5 au colaborat cu cei de la Land Rover carora le-au dat motoarele diesel si de la care au luat tehnologia trenului de rulare off-road. Si daca ai sa te uiti la Land Rover, sunt singurii care folosesc functii ale masinii similare cu cele ale BMW-ului (HDC, DSC, etc). Unii dintre voi sunt foarte grei de cap si trebuie sa le explic ca la gradinita. Ar fi mai bine inainte sa postati ceva aici sa intrati pe net, pe you tube sau in alte reviste de specialitate si sa va informati. Si majoritatea dintre voi au impresia ca off-road inseamna sa ai un tractor si sa defrisezi padurile (ma repet). Fiecare masina a fost conceputa pentru a aborda un anumit tip de drumuri, sosele, si pentru clasele X un grad mic de dificultate in off-road.
Link to comment
Share on other sites

Confunzi. Nu e greu de priceput. E greu de explicat. X-ul ori iti place ori nu. E atat de simplu. Ideea ta nu e acceptata pentru simplul motiv ca vrei sa faci ceva prea putin incercat pana acum. Ia ce scriu colegii ca si o logica subiectiva, fara tenta belicoasa. Sfat personal: intra pe forumurile dedicate offroad-ului si sigur gasesti si sectiunea SUV, plus idei, sfaturi, etc. Aici slabe sanse, nu cred ca a mai fost asa proiect.
Link to comment
Share on other sites

Salutare! Multumesc oricum pentru sfaturi si ajutor. As fi vrut sa gasesc printre voi cativa mai interesati sa facem ceva escapade prin natura, cu grija pentru masini. Am si eu drogul bimmerurilor, motiv pentru care mi-am luat X3-ul. Daca totusi este cineva interesat sunt dispus sa ne intalnim si sa exploram mai mult natura si posibilitatile masinii pe altfel de drumuri. S-aveti o zi minunata, si intr-adevar gasesc mai multe sfaturi utile pe site-urile dedicate SUV-urilor si off-road-ului. Edited by ids75
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
baga tu x3 ul pe aratura mai punei si cauciucuri de offroad si vei schimba cutii de viteza si convertoare odata cu uleiul si filtrele. plus la cat de rigida este ai toate sansele sa sfarsesti cu rotile in sus. x3 ul este un seria 3 mai inalt de altfel impart aceasi platforma , aceleasi motoare si in mare aceleasi transmisii... sa speri ca o vei face buna pentru teren accidentat este o utopie. o masina cu 250 de cai nu poate sa stea si bine in curbe si sa mearga bine si pe camp... Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

BĂŁieții de hartge au modificat diferentialele si au umblat si la electronica mașinii (cutie, motor si xdrive). Poți umbla la inaltimea mașinii, cauciucuri si o protecție sub mașina nu strica dar ii strici tinuta de drum dacĂŁ ii ridici centrul de greutate. Ar fi bine o soluție sa ridici temporar suspensia dar nu este eficiența. Spre exemplu am in familie un touareg V6 suspensia reglabila, la maxim ridicata mașina sunt fortate toate articulatiile (bate toatĂŁ mașina ca o caruta fara arcuri si amortizoare) setarea respectiva dupĂŁ producĂŁtor se folosește numai in situații de Urgenta si pentru o durata/ distanțĂŁ foarte micĂŁ. Țin sa precizez ca toate audiurile (inclusiv cayenne si q7- piese in marea majoritate identice cu touareg -diferente la q7 si cayenne basculele sunt de aluminiu) cu suspensii d'astea smechere sunt toate la fel de proaste Edited by neo2004
Link to comment
Share on other sites

Nu prea ai ce sĂŁ-i faci, pornind de la unghiurile de atac și degajare, mașina nu e gânditĂŁ pentru așa ceva. Nu meritĂŁ efortul.

 

baga tu x3 ul pe aratura mai punei si cauciucuri de offroad si vei schimba cutii de viteza si convertoare odata cu uleiul si filtrele. plus la cat de rigida este ai toate sansele sa sfarsesti cu rotile in sus. x3 ul este un seria 3 mai inalt de altfel impart aceasi platforma , aceleasi motoare si in mare aceleasi transmisii... sa speri ca o vei face buna pentru teren accidentat este o utopie. o masina cu 250 de cai nu poate sa stea si bine in curbe si sa mearga bine si pe camp...

 

Corect. PânĂŁ și Bowler e special modificat pentru drumuri accidentate.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Nu ia nimeni o astfel de mașină pentru modificări, fiind cam nepotrivită scopului.

 

Oricum X3 are o imagine slabă, ceea ce e ciudat, fiind unul dintre cele mai fiabile modele (excepție cel nou cu problemele inerente începutului de viață se pare).

De cateva zile ma gandesc serios sa iau o masina care sa fie pt toate situatiile, iar X3 urca din ce in ce mai mult in clasamentul preferintelor mele!

 

Vreau sa fie o masina care:

- se tine bine pe sosea (LandCruiser LC120 il vedeam ca pe o alternativa la X3, dar la capitolul asta e varza)

-- adica sa fie stabila, agila, sa franeze bine (X3 are discuri de 325mm!!)

- dar care te si scoate din anumite situatii dificile (in care cel mai probabil am intrat desi nu eram nevoit :D, dar deh)

- in acelasi timp are un consum decent si pe autostrada la 140km/h

- neaparat cutie automata (sa "suplineasca" lipsa unui reductor)

- probabil motor 3.0d - soft-at pana pe la 245-250CP, cu limitare de cuplu pe la 530-540Nm (si "din cauza" noilor cauciucuri, vezi mai jos)

 

Ce modificari i-as opera :)

- "kit inaltare" 2-3cm: pe spate am vazut ca sunt niste inaltatoare pt arcuri de 15mm * 2; eventual niste amortizoare mai lungi (X5?)

- pe fata cred ca se poate manufactura ceva de 25-30mm din duraluminiu/duramid

- gume 245/60 sau 235/65 R17 - All Terrain; BF Goodrich vad ca au doar 225/70R17 (cam mari).. dar nu sunt singurii

- scut motor+cutie

- am vazut ca pana la facelift, bara fata e din 2 bucati; as incerca sa inghesuiesc un troliu micut :D sau chiar sa tai din ea; ar arata oribil, dar m-as obisnui cu look-ul "agresiv" :p

 

Da, stiu ca nu va mai avea agilitatea de la inceput, dar tot ar fi mult mai ok decat LC, Patrol, Rubicon si mai stiu eu ce offroader..

Edited by Iulika0069
Link to comment
Share on other sites

Mi-as lua LC sau Patrol fara sa ma uit la X3. Cel putin Patrolu ala vechi intra in opinia mea la categoria utilaje.

 

Patrol Y60, ideal pentru offroad, asta ar fi si opțiunea mea.

 

Nu am vĂŁzut pânĂŁ acum x3 pentru offroad, nu cred cĂŁ s-ar merita, aș opta mai degraba pentru un x5 dacĂŁ vrei neeaapĂŁrat sĂŁ rĂŁmâi la bmw.

Link to comment
Share on other sites

nu merge frate am incercat eu off-road si cu x3 si cu x5, nimic nu e bun - caroserie, tractiune, suspensie...nimic. e un fel de porc pe roti.

Pai si ce masina se incadreaza in "cerintele" mele? Nu am nevoie de spatiu/portbagaj mare..

Edited by Iulika0069
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.