Jump to content

bmw 320d e 90 2005


butcuu

Recommended Posts

Hai sa o spunem pe aia dreapta. E important sa mergi cu masina in toate felurile, echilibrat. Sa mergi si tare sa se arda depunerile/daca e cazul, sa mergi si normal/incet daca e trafic. Nu trebuie sa schimbi tot timpul sub 2000 si nu trebuie sa schimbi tot timpul peste 3000. Trebuie sa ai un stil de condus "echilibrat"... :thumbsup:

Mi se pare cel mai concret punct de vedere :thumbsup: . Plus ca pentru o masina, diesel in special, o iesire extraurbana din cand in cand este de vis.

Link to comment
Share on other sites

ai tu diesel si daca schimbi la 2000 cade pe 1750? lol, am auzit-o si pe asta.....

 

p.s: pt. un mers sanatos cu diesel turbo, e recomandat sa schimbi cel putin la 2500rpm si sa o ti cat mai des in plaja de cuplu maxim.

 

am 320d -132cp/530d-218 automat/ford mondeo 2005-2.0tdci 130 de cai cu toate am mers zeci de mii de kilometrii fara nici cea mai mica problema.cu 530d u in oras cu ea in D la 50km/h pe tempomat sta la 1.100 rpm,la 200 km/h sta la 3.000 asa ca stiu ce vb ,depinde exact ce vrei sa faci cu masina,daca o tii numa la cuplu maxim e practic goarna,nu ai nevoie de cuplu maxim mereu,apoi plingeti ca nu mai sint ambreiajele ca pe vremuri si schimbati volantele ca pe sosete.eu am 500 nm cuplu la 2.000 rpm,asta inseamna ca inca am o gramada de cuplu sub 2.000.pe D in oras nu schimba niciodata la 2.000,schimba pe la 1.500-1.700,DAR,si aici e defapt diferentza:cum o calc un pic sa iau demaraj cum schimba in jos,la fel fac si cu manualele,in momentul in care am nevoie de demaraj schimb in jos.ideea e sa nu calci pedala la maxim cu ea subturata,in rest mers lejer nare nimic daca esti sub 2.000,repet eu nu vb din auzite ci din ce am constatat la masinile cu care merg

 

P.S spuneti si ce masini aveti sau cu care ati mers ,voi cei care sustineti ca trebuie schimbat mereu sus

Edited by catacfc
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pai, la 2000 intra turbina ( vorbesc de e46 2004 )...

 

Caz concret la mine:

 

a-1a: 2500rpm

a-2a: daca schimb prima la 2500 pe a doua cad pe la 1700-1800, deci turbina inactiva => depuneri de tot felul...a doua o schimb la 3000rpm

a-3a: daca schimb a doua la 3000rpm pe a treia cad pe la 1900-2000rpm exact la limita.

4,5,6...cam la 3000-3200rpm

 

Eu cred ca ideal masina trebuie tinuta tot timpul cu turbina in functiune...si daca tu accelerezi cu a-2a si lasi putin de pedala stabilizand-o la 2500 de ture o sa vezi ca ai un consum instant de ~8 si cu turbina in fuctiune.

 

Acuma nimeni nu e absurd in oras cand sunt situatii de bara la bara sa mergi ca nebunu din accelerari in frane si tot asa ca sa ajungi tu la nu stiu cate rotatii, dar cand poti eu cred ca asa ar fi ideal, sa cazi la fiecare schimbare ( exceptand prima treapta ) la cel putin 2000rpm.

 

Inafara orasului incerc sa cad dupa schimbare de treapta cam pe la 2200rpm.

 

PS: Daca v-ati luat BMW nu va mai plangeti de consum, asta este, daca va intereseaza asa rau consumul ( si va macina buzunarul ) luati un Polo sau ce stiu eu ce alta masina, si gata treaba.

 

 

 

Sent from The New iPad using Tapatalk

Putini stiu cat ar trebui sa stie pentru a sti cat de putin stiu.

Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca turbo intra mult mai repede,insa functioneaza la capacitate maxima abia cand se obtine cuplul maxim.Daca ar fi intrat fix la 2000rpm masina ar fi fost o mortaciune sub ac turatie,in fond ar fi fost f brutala trecerea de la 19 la 2000rpm. -cam asa arata si graficul pt 320d 150cp.

 

Dieselurile moderne sunt si mai generoase,ofera cuplu mult mai mare la turatii joase .Spre ex. la x1 2.0da,cutia retrogradeaza abia la 12-1300rpm si schimba la mers lin cat mai jos posibil,insa nu te lasa sa accelerezi la greu fara sa nu retrogradeze.

Edited by ionut_marius
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.