Jump to content

Problema supraalimentare turbina (nu mai trage masina)


Recommended Posts

Salutari,

 

Detin un 320D e46 din 2002 110kw 150cp, pana ieri totul era ok, masina tragea cum trebuie (cel putin asa cred eu), crestea ok in turatii, iar de la 3000 de rot te infigea in scaun.

Am plecat astazi la treaba, iar la vro 2-3 minute de condus, am apasat mai tare acceleratia, cand am ramas masca, nu s-a intamplat nimic, masina nu a reactionat, am zis ca mi s-a parut, am asteptat un moment oportun in treapta a 2-a la 2500 de ture sa apas la maxim pedala, :|:|:|, abea a urcat in 3200-3400 ture, foarte chinuita.

Problema e urmatoarea: Masina nu mai trage, mai ales in ture mici si trepte mici, a 1-a e moarta moarta, a 2-a cam la fel, de la a 3-a in sus cand viteza devine mai mare, parca da semne ca incepe sa traga. Am fost cu ea la tester, am eroare la alimentarea cu aer, nu stiu ce valori nu sunt cum trebuie, iar baiatul cu testerul mi-a zis ca e posibil sa fie de la debitmetru. (a verificat vacumul cu un aparat special si e ok).

Dupa ce am fost la tester, am plecat pana in afara bucurestiului, la peste 80 km la ora, masina parca nu ar avea nici o problema, merge foarte bine, de la 3000 de ture in sus se simte cu trage, urca imediat in 140 km/h, am crezut ca si-a revenit, dar nu a fost asa, cand am revenit in bucuresti si am redus viteza, problema a revenit, masina este lenesaa, nu vrea sa traga absolut de loc (estimez in jurul a 60-70 cai), nu da cu fum, zgomotul motorului parca sa fie un pic mai accentuat, nu tremura la relanti, nu moare, nu se intampla nimic anormal in afara faptului ca e exagerat de puturoasa. Ma poate ajuta cineva cu o parere ? Sau careva care a mai trecut prin asa ceva. Maine as vrea sa schimb debitmetrul si nu stiu ce sa fac, imi e sa nu dau banii pe el degeaba.

Sper sa o rezolv, multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Verifica furtunase vacuum, furtune intercooler si apoi verifica turbina(mai exact verifica axul turbinei daca are joc).

Mai poti incerca si sa schimbi debitmetrul. Fa un test intai: scoate mufa de la debitmetru si du-te in teste cu masina cu mufa scoasa, vezi daca se modifica ceva la mersul masinii. Daca nu se modifica nimic, debitmetrul e stricat. Daca se modifica in rau, debitmetrul functioneaza, dar nu neaparat in parametrii. Vezi la un tester mai bun.

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

Verifica furtunase vacuum, furtune intercooler si apoi verifica turbina(mai exact verifica axul turbinei daca are joc).

 

Furtunele intradevar sunt cam coapte, am sa le schimb maine. (pe testerul de vacum, a lasat furtunele mele si rezultatul a fost ok. La intercooler am niste tevi de aluminiu si o singura bucata de furtun care se umfla in momentul in care o turez, turbina eu zic ca e ok, din moment ce depasesc 80 km/h se comporta normal. Am uitat sa precizez ca i-am scos debitmtrul si masina tragea mult mai bine, dupa ce l-am pus la loc, iarasi nu mai trage cum trebuie, dar problema dispare la viteza mai mare. Merci pentru raspuns.

Link to comment
Share on other sites

Furtunele de vacuum daca zici ca sunt coapte nu strica sa le schimbi, dar iti recomand sa pui originale, sau daca nu sa vezi ca diametrul interior al furtunului sa fie exact ca si cel original ca altfel vei avea un lag(o intarziere) foarte mare la acceleratie. Debitmetrul pare a fi stricat din ce spui tu. Schimba-l si iti recomand sa iei debitmetru complet (nu doar senzorul). La nFL (varianta cu 136cp) din cate stiu trebuie resetate valorile debitmetrului cu testerul dupa inlocuire, dar la FL (cum am si eu de altfel) nu stiu sa iti spun daca trebuie sau nu. Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

Furtunele de vacuum daca zici ca sunt coapte nu strica sa le schimbi, dar iti recomand sa pui originale, sau daca nu sa vezi ca diametrul interior al furtunului sa fie exact ca si cel original ca altfel vei avea un lag(o intarziere) foarte mare la acceleratie. Debitmetrul pare a fi stricat din ce spui tu. Schimba-l si iti recomand sa iei debitmetru complet (nu doar senzorul). La nFL (varianta cu 136cp) din cate stiu trebuie resetate valorile debitmetrului cu testerul dupa inlocuire, dar la FL (cum am si eu de altfel) nu stiu sa iti spun daca trebuie sau nu.

 

As vrea sa cumparul unul sh de pe forum, sau din dezmembrari, crezi ca e ok ? sau sa merg pe unul nou ?

Link to comment
Share on other sites

Eu personal nu as cumpara SH pentru ca nu sti ce nimeresti. Poate sa fie bun sa te tina mult si bine, dar se poate strica intr-o zi.

Tu sti de cati bani dispui si ce vrei sa pui pe masina ta.

Daca il gasesti la pret mic poti face o incercare. Daca nu, pentru a fi sigur ca te tine mult as cumpara nou.

Link to comment
Share on other sites

Eu personal nu as cumpara SH pentru ca nu sti ce nimeresti. Poate sa fie bun sa te tina mult si bine, dar se poate strica intr-o zi.

Tu sti de cati bani dispui si ce vrei sa pui pe masina ta.

Daca il gasesti la pret mic poti face o incercare. Daca nu, pentru a fi sigur ca te tine mult as cumpara nou.

 

am fost acum 5 minute iarasi plecat sa imi cumpar ceva e mancare, si am stat de vb cu niste prieteni 5 minute ( cu motorul pornit) cand am plecat, surpriza a tras ca in zilele bune, dupa care iarasi a revenit la lene ... habar nu am ce poate fi, o duc maine la mecanic si o las sa o faca. Merci de ajutor.

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat si debitmetru, degeaba, intradevar trage mai ok acum, si cateodata intra si turbina cum trebuie, dar in majoritatea cazurilor parca turbina nu vrea sa intre, si se aude si un fasaiat in continuu, din ce in ce mai tare cu turatia. Ma gandeam sa nu se fi fisuar intercooleru, ca am observat ca dau si cu fum negru cand ii dau mai la maxim.
Link to comment
Share on other sites

electrovalva EGR

 

Cea de pe admisie ? Am schimbat-o astazi, tot la fel face. Am pus debitmetrul meu inapoi, masina nu mai trage, ca si cum n-ar intra turbina, dar nu mai da cu fum deloc. Ramane sa mai incerc un debitmetru.

 

cam asa am patit si eu.vezi ca este un furtun flexibil de metal pe acolo pe la admisie egr.mie mi s-a crapat ala , si la fel avea un sunet ciudat rau.nu mai tragea aproape deloc vitezele 1 si 2.dca intr-adevar si la tine e acel furtun vezi ca sigur ai urme de fum pe acolo pe la motor.verifica bine.

 

pe langa egr nu am vazut nici unul flexibil de metal, intradevar este unul in partea stanga cum privesti motorul, cred ca ajunge in turbina, si am si ceva fum pe acolo, dar am zis ca e de la uleiul de pe furtun (am si ceva ulei pe furtun).

 

daca iti suiera ai un furtun spart la turbo

in mod normal turbina aproape ca nu se aude, dar daca ai un suierat puternic este spart ceva

 

Suieratul nu este ca si cum nu as avea evacuare sau ar fi crapata evacuarea (cel de turbina) exagerat de suierat. se aude un fasait un pic mai tare. Am sa o filmez si postez maine un clip pe yt.

 

Multumesc de ajutor tuturor, am sa revin cand rezolv problema.

Edited by czsniper
Link to comment
Share on other sites

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=13_0652&hg=13&fg=20

piesa 7 sa fie etansa altfel pacaleste debitmetrul de aer

daca ai ceva spart la turbo se palfoneaza in turatii mari, debitmetrul da comanda sa injecteze motorina corect dar aerul este insuficient si de aceea scoate fum, motorul merge putin incins, consumul putin crescut...

vezi ca in zona sparta exista pete de ulei de la aerul din turbina

verifica furtunele de la electrovalve, scoate-le pe rand si vezi daca se simte dif in mersul motorului si daca au vacuum

eu am scos la mine mufa la debitmetru si pana la 3000rpm nu tragea deloc dupa se simtea ceva mai bine si nu scotea fum

deasemeni furtunul de la epurator sa fie etans piesa 6, eu am pus coliere de plastic ptr etansare

verifica si filtrul de la epurator sa fie curat cat de cat

Edited by BOASKA
Link to comment
Share on other sites

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=13_0652&hg=13&fg=20

piesa 7 sa fie etansa altfel pacaleste debitmetrul de aer

daca ai ceva spart la turbo se palfoneaza in turatii mari, debitmetrul da comanda sa injecteze motorina corect dar aerul este insuficient si de aceea scoate fum, motorul merge putin incins, consumul putin crescut...

vezi ca in zona sparta exista pete de ulei de la aerul din turbina

verifica furtunele de la electrovalve, scoate-le pe rand si vezi daca se simte dif in mersul motorului si daca au vacuum

eu am scos la mine mufa la debitmetru si pana la 3000rpm nu tragea deloc dupa se simtea ceva mai bine si nu scotea fum

deasemeni furtunul de la epurator sa fie etans piesa 6, eu am pus coliere de plastic ptr etansare

verifica si filtrul de la epurator sa fie curat cat de cat

 

Salutari, furtunul cu nr 6, cel de in filtrul de aer este plin (arhiplin) de ulei, este crapat la capat si nu are colier in partea cu filtrul de aer. Astazi am scos furtunasul din egr si i-am pus un surub in capat la furtunas, masina merge simtitor mai bine, trage destul de ok, turbina intra, fum nu da, e ok. Am sa curat cele 2 site, si de la turbina si de la cea din egr. De la ce poate fi uleiul acela din furtunul care duce in filtrul de aer.

Link to comment
Share on other sites

Salutari,

 

Detin un 320D e46 din 2002 110kw 150cp, pana ieri totul era ok, masina tragea cum trebuie (cel putin asa cred eu), crestea ok in turatii, iar de la 3000 de rot te infigea in scaun.

Am plecat astazi la treaba, iar la vro 2-3 minute de condus, am apasat mai tare acceleratia, cand am ramas masca, nu s-a intamplat nimic, masina nu a reactionat, am zis ca mi s-a parut, am asteptat un moment oportun in treapta a 2-a la 2500 de ture sa apas la maxim pedala, :|:|:|, abea a urcat in 3200-3400 ture, foarte chinuita.

Problema e urmatoarea: Masina nu mai trage, mai ales in ture mici si trepte mici, a 1-a e moarta moarta, a 2-a cam la fel, de la a 3-a in sus cand viteza devine mai mare, parca da semne ca incepe sa traga. Am fost cu ea la tester, am eroare la alimentarea cu aer, nu stiu ce valori nu sunt cum trebuie, iar baiatul cu testerul mi-a zis ca e posibil sa fie de la debitmetru. (a verificat vacumul cu un aparat special si e ok).

Dupa ce am fost la tester, am plecat pana in afara bucurestiului, la peste 80 km la ora, masina parca nu ar avea nici o problema, merge foarte bine, de la 3000 de ture in sus se simte cu trage, urca imediat in 140 km/h, am crezut ca si-a revenit, dar nu a fost asa, cand am revenit in bucuresti si am redus viteza, problema a revenit, masina este lenesaa, nu vrea sa traga absolut de loc (estimez in jurul a 60-70 cai), nu da cu fum, zgomotul motorului parca sa fie un pic mai accentuat, nu tremura la relanti, nu moare, nu se intampla nimic anormal in afara faptului ca e exagerat de puturoasa. Ma poate ajuta cineva cu o parere ? Sau careva care a mai trecut prin asa ceva. Maine as vrea sa schimb debitmetrul si nu stiu ce sa fac, imi e sa nu dau banii pe el degeaba.

Sper sa o rezolv, multumesc.

Unde ai verificat vacuumul? La ce service?

Link to comment
Share on other sites

Salutari, furtunul cu nr 6, cel de in filtrul de aer este plin (arhiplin) de ulei, este crapat la capat si nu are colier in partea cu filtrul de aer. Astazi am scos furtunasul din egr si i-am pus un surub in capat la furtunas, masina merge simtitor mai bine, trage destul de ok, turbina intra, fum nu da, e ok. Am sa curat cele 2 site, si de la turbina si de la cea din egr. De la ce poate fi uleiul acela din furtunul care duce in filtrul de aer.

 

Verifica intercoolerul poate fi fisurat si nu tine presiune, chiar acum l-am dat jos de pe a mea observand ca nu face presiune turbina.

 

PS:uleiul e de la turbina

post-7502-0-51381800-1345534843_thumb.jpg

Edited by Stefan_e46
Link to comment
Share on other sites

Nu credeam ca mai vine si ziua asta ... Am rezolvat in sfarsit, verdict CLAR si RESPICAT, intercoolerul, nu credeam ca poate fi asa de grav din cauza la o mica fisura. L-am schimbat si totul este mai bine ca inainte, fuge de rupe asfaltul. Pe langa asta, problema pornirii era de la electromotor, care a cedat astazi de tot, nu a mai pornit masina, se auzea doar un "tac". Am fost la un service, mi-a schimbat intercooleru, a pus debitmetrul din dezmembrari, a schimbat un cablu (pentru electromotor) si cam atat. Eram aproape de pragul de a renunta la bmw, dar acum parca il iubesc mai mult. Multumesc tuturor celor care m-au ajutat cu pareri.

 

Ce am facut pana acum la masina din cauza acestui motiv:

 

- Schimbat toate cabluri de vacum si nu numai.

- Curatat egr

- Curatat galeria de evacuare

- Schimbat electrovalva admisie

- Curatat electrovalva egr

- Curatat electrovalva turbo

- Curatat regulator motorina

- Schimbat toate filtrele

- Schimbat debitmetru (cauza secundara)

- Schimbat intercooler (cauza principala)

 

 

Acum totul pare ok, sper sa ramana asa.

Link to comment
Share on other sites

problema asemanatoare am si eu si mai putin intercooler nu lam verificat...singura eroare pe care o da testarul e elctrovalva la turbo.Ultimu mecanic care a pus testarul a zis ca nu primeste comanda, ca nu e alimentata si ca se paote rezolva a veriificat daca am tensiune si daca am comanda totul ok pana aici.are tensiune are comanda dar tot in eroare e. Masina se plafoneaza in viteza a 3 la 2000de ture sau daca trece de viteza a 3 in viteza a 4 creste greu in turatie, la fel si in viteza a 5 a.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.